Кафедра теорії, технологій і методик дошкільної освіти
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії, технологій і методик дошкільної освіти за Тема "aesthetic education"
Зараз показано 1 - 11 з 11
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДОШКІЛЬНИКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Товкайло, К. С.У публікації розглянуто використання інформаційно-комп'ютерних технологій у музично-естетичному вихованні дошкільників. У музично-естетичному вихованні дітей дошкільного віку урізноманітнення занять яскравими презентаціями, мультимедійними посібниками, аудіоматеріалами, мультфільмами і відеофільмами підвищує у них пізнавальний інтерес до музичного мистецтва, наповнює їх емоційними враженнями, сприяє піднесеному настрою і забезпечує процес змістовним і цікавим наповненням. Зазначено, що творчі проекти, які створює педагог за допомогою комп’ютерних програм, можна використовувати в різноманітних формах музично-естетичного виховання дошкільників, а саме: під час музичних занять в усіх видах музичної діяльності дітей (слухання музики, співи, музично-ритмічні рухи, ігри на дитячих музичних інструментах, музично-дидактичні ігри); під час святкових дійств і розваг; у повсякденному житті закладу дошкільної освіти; в консультаційній роботі з батьками з питань організації музично-естетичної діяльності в сімейному колі. The publication examines the use of information and computer technologies in the musical and aesthetic education of preschoolers. In the musical and aesthetic education of preschool children, the diversification of classes with bright presentations, multimedia guides, audio materials, cartoons and video films increases their cognitive interest in musical art, fills them with emotional impressions, contributes to a high mood and provides the process with a meaningful and interesting content. It is noted that creative projects created by the teacher with the help of computer programs can be used in various forms of musical and aesthetic education of preschoolers, namely: during music lessons in all types of musical activities of children (listening to music, singing, musical and rhythmic movements , games on children's musical instruments, musical and didactic games); during festive events and entertainment; in the everyday life of a preschool education institution; in consulting work with parents on the organization of musical and aesthetic activities in the family circle.
- ДокументДОСВІД РОБОТИ КАБІНЕТІВ МУЗИКИ ТА ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ПЕДАГОГІЧНИХ ІНСТИТУТАХ УКРАЇНИ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ СТ.(Вид-во "Точка", 2015-05-22) Григоренко, В. Л.В умовах гуманізації освітнього процесу, зростання вимог до рівня культури майбутнього вчителя заслуговує на ретельне вивчення історико-педагогічний досвід музично-естетичного виховання студентства в Україні в другій половині ХХ ст. Зокрема, широкий дослідницький інтерес становить діяльність спеціально призначених для підвищення музично-естетичної культури майбутніх учителів кабінетів музики та естетичного виховання, що були створені в навчальних педагогічних закладах наприкінці 60-х років ХХ ст. В условиях гуманизации образовательного процесса, рост требований к уровню культуры будущего учителя заслуживает тщательного изучения историко-педагогический опыт музыкально-эстетического воспитания студенчества в Украине во второй половине ХХ века. В частности, широкий исследовательский интерес представляет деятельность специально предназначенных для повышения музыкально-эстетической культуры будущих учителей кабинетов музыки и эстетического воспитания, которые были созданы в учебных педагогических заведениях в конце 60-х годов ХХ века.
- ДокументЕстетичне виховання дітей у дошкільних закладах освіти України (друга половина ХХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Вид-во «Мітра», 2017-10-16) Танько, Т. П.; Чернявська, М. В.Проаналізовано та систематизовано теоретичні ідеї вітчизняних учених і педагогів про естетичне виховання дошкільників у другій половині ХХ століття, визначено якісно нові зміни в розвитку традиції естетичного виховання дітей дошкільного віку, обґрунтовано етапи розвитку проблеми естетичного виховання у дошкільних закладах освіти досліджуваного періоду. Узагальнено досвід (реалізація змісту, форми і методи) естетичного виховання дітей у вітчизняних дошкільних закладах освіти та визначено перспективи використання позитивного досвіду минулого в сучасних умовах реформування національної освітньої системи. Матеріали можуть бути використані в лекційних курсах загальної та дошкільної педагогіки, історії педагогіки та дисциплін художньо-естетичного профілю. Навчальний посібник адресований викладачам ВНЗ, студентам, магістрантам і аспірантам. Проанализированы и систематизированы теоретические идеи отечественных ученых и педагогов об эстетическом воспитании дошкольников во второй половине ХХ века, определены качественно новые изменения в развитии традиции эстетического воспитания детей дошкольного возраста, обосновано этапы развития проблемы эстетического воспитания в дошкольных учебных заведениях исследуемого периода. Обобщен опыт (реализация содержания, формы и методы) эстетического воспитания детей в отечественных дошкольных учебных заведениях и определены перспективы использования положительного опыта прошлого в современных условиях реформирования национальной образовательной системы. Материалы могут быть использованы в лекционных курсах общей и дошкольной педагогики, истории педагогики и дисциплин художественно-эстетического профиля. Учебное пособие адресовано преподавателям вузов, студентам, магистрантам и аспирантам. Analyzed and systematized theoretical ideas of domestic scientists and teachers about the aesthetic education of preschoolers in the second half of the twentieth century, identified qualitatively new changes in the development of the tradition of aesthetic education of children of preschool age, the stages of development of the problem of aesthetic education in preschool educational institutions of the studied period are justified. The experience (implementation of content, forms and methods) of aesthetic education of children in domestic preschool educational institutions is summarized and the prospects for using the positive experience of the past in modern conditions of reforming the national educational system are defined. Materials can be used in lecture courses of general and preschool pedagogy, history of pedagogy and disciplines of artistic and aesthetic profile. The manual is addressed to university teachers, students, undergraduates and graduate students.
- ДокументНАРОДНА ТВОРЧІСТЬ ЯК ЗАСІБ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2017-06-23) Захарова, Л. В.На сучасному етапі такі науковці, як Є. Антонович, Р. Захарчук-Чугай, Т. Придатко, М. Станкевич, М. Селівачов, І. Удрис, М. Фіголь визначають народну творчість як живий феномен естетичної культури, який допомагає формувати художній смак у дітей, вчить бачити і розуміти прекрасне в навколишньому. Народна творчість це історична основа, на якій розвивалася і розвивається світова художня культура. Народна творчість включає в себе різні види художньої діяльності народу поетична творчість, театр, музика, танці, декоративно-прикладне мистецтво тощо. Звернення до творів народного мистецтва, сприймання дітьми його образної мови, окремих виразних засобів (композиції, колориту, пластики, форми, орнаменту), також засвоєння різноманітних технічних прийомів і художніх навичок традиційних видів майстерності, їхніх компонентів, способів обробки різних матеріалів, завжди є для дітей цікавою й захоплюючою справою. На современном этапе такие ученые, как Е. Антонович, Г. Захарчук-Чугай, Т. Придатко, М. Станкевич, М. Селивачев, И. Удрис, М. Фиголь определяют народное творчество как живой феномен эстетической культуры, который помогает формировать художественный вкус у детей, учит видеть и понимать прекрасное в окружающем. Народное творчество это историческая основа, на которой развивалась и развивается мировая художественная культура. Народное творчество включает в себя различные виды художественной деятельности народа поэтическое творчество, театр, музыка, танцы, декоративно-прикладное искусство и тому подобное. Обращение к произведениям народного искусства, восприятие детьми его образного языка, отдельных выразительных средств (композиции, колорита, пластики, формы, орнамента), также усвоение разнообразных технических приемов и художественных навыков традиционных видов мастерства, их компонентов, способов обработки различных материалов, всегда есть для детей интересной и увлекательной делом. At the present stage, such scholars as E. Antonovich, R. Zakharchuk-Chugai, T. Prydatko, M. Stankevich, M. Selivachov, I. Udris, M. Figol define folk art as a living phenomenon of aesthetic culture, which helps to shape the artistic taste at children, teaches to see and understand the beautiful in the surrounding. Folk art is the historical basis on which the world artistic culture has developed and developed. Folk art includes various kinds of artistic activities of the people, poetry, theater, music, dance, arts and crafts, and so on. Appeal to the works of folk art, the perception of children by his figurative language, certain expressive means (composition, color, plastic, form, ornament), as well as the assimilation of various technical techniques and artistic skills of traditional types of craftsmanship, their components, methods of processing various materials, is always available for children are interesting and fascinating.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ (ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-02-22) Донченко, О.У статті висвітлено досвід організації естетичного виховання дітей дошкільного віку в Україні наприкінці ХІХ – початку ХХ століття. Узагальнено зміст естетичного виховання, виявлено основні форми і методи його здійснення в дошкільних навчальних установах різного типу, що існували в досліджуваний період. The article highlights proficiency in the organization of aesthetic education of pre-school children in Ukraine at the end of the 19th – beginning of the 20th centuries has been highlighted. The subject-matter of aesthetic education is summarized, main forms and methods of its implementing in various pre-school educational institutions of the given period are revealed.
- ДокументПитання вокально-хорової підготовки майбутніх вчителів музики у вищих навчальних закладах України(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2012) Тарарак, Н. Г.У статті розглядаються питання організації підготовки педагогічних кадрів, зокрема майбутніх вчителів музики, здатних ефективно вирішувати завдання естетичного виховання на всіх етапах навчального процесу, розкривати безмежний світ національного і світового музичного мистецтва. Основою професійної підготовки майбутнього вчителя музики в навчальних закладах виступає вокально-хорова робота, яка сприяє розвитку у студентів професійних вмінь та навичок, а також розкриттю творчого потенціалу особистості. The questions of the organization of the teaching stuff training, especially teachers of music, who are able to decide the aim of aesthetic education during the teaching process, to discover the endless world of the national and world musical art are searched in the article. Тhe basis of the teacher - musician profession training at the educational establishments is the vocal-chorus training, which facilitates the developing of students' professional skills and ability and also the disclosing of creative potential of the individual.
- ДокументПІСНІ ТА НОТИ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. ЗИМОВА ПОДОРОЖ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, ФОП Лотох М. Г., 2016-10-26) Бакай, С. Ю.; Стороженко, Т. В.Дане видання орієнтоване на роботу з дітьми дошкільного віку, допоможе сформувати у малят естетичне сприйняття світу, навчить їх слухати музику та емоційно реагувати на неї. Виконання пісень з методичного посібника «Зимова подорож» про любов до природи, звірят та пташок розвиватимуть здібності й таланти малюків, сформує почуття колективізму і згуртованості. Представлені матеріали можуть бути використані в роботі музичних керівників ДНЗ, вихователів, студентів музично-педагогічних факультетів вищих та середніх спеціальних навчальних закладів. Данное издание ориентировано на работу с детьми дошкольного возраста, поможет сформировать у малышей эстетическое восприятие жизни, научит их слушать музыку и эмоционально реагировать на нее. Исполнение песен из методического сборника «Зимнее путешествие» про любовь к природе, зверям и птицам будут развивать способности и таланты детей, сформируют чувства коллективизма. Представленные материалы могут быть использованы в работе музыкальных руководителей ДУЗ, воспитателей, студентов музыкально-педагогических высших и средних специальных учебных заведений. This publication is focused on work with children of preschool age, will help develop children aesthetic perception of the world, teach them to listen to music and emotionally react to it. Performing songs from the methodological guide "Winter journey" about the love of nature, animals and birds to develop abilities and talents of children, will form a sense of esprit de corps and cohesion. Materials can be used in a work of music executives CCA, educators, students of musical-pedagogical faculties of higher and secondary special educational institutions.
- ДокументПІСНІ ТА НОТИ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. ЗУСТРІЧАЙМО ВЕСНУ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, ФОП Лотох М. Г., 2016-10-26) Бакай, С. Ю.; Стороженко, Т. В.Дане видання орієнтоване на роботу з дітьми дошкільного віку, допоможе сформувати у малят естетичне сприйняття світу, навчить їх слухати музику та емоційно реагувати на неї. Виконання пісень з методичного посібника «Зустрічаймо весну», про любов до рідного краю, маму, бабусю та тварин розвиватимуть здібності й таланти малюків, сформує почуття колективізму і згуртованості. Представлені матеріали можуть бути використані в роботі музичних керівників ДНЗ, вихователів, студентів музично-педагогічних факультетів вищих та середніх спеціальних навчальних закладів. Данное издание ориентировано на работу с детьми дошкольного возраста, поможет сформировать у малышей эстетическое восприятие жизни, научит их слушать музыку и эмоционально реагировать на нее. Исполнение песен из методического сборника «Встречаем весну» про любовь к родной земле, маме, бабушке и зверям будут развивать способности и таланты детей, сформируют чувства коллективизма. Представленные материалы могут быть использованы в работе музыкальных руководителей ДУЗ, воспитателей, студентов музыкально-педагогических высших и средних специальных учебных заведений. This publication is focused on work with children of preschool age, will help develop children aesthetic perception of the world, teach them to listen to music and emotionally react to it. Performing songs from the methodological guide "Let's meet spring" about love to the native land, mother, grandmother and animals to develop abilities and talents of children, will form a sense of esprit de corps. Materials can be used in a work of music executives CCA, educators, students of musical-pedagogical faculties of higher and secondary special educational institutions.
- ДокументПІСНІ ТА НОТИ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. ОСІННІЙ НАСТРІЙ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, ФОП Лотох М. Г., 2015-09-21) Бакай, С. Ю.; Стороженко, Т. В.Дане видання орієнтоване на роботу з дітьми дошкільного віку, допоможе сформувати у малят естетичне сприйняття світу, навчить їх слухати музику та емоційно реагувати на неї. Виконання пісень з методичного посібника «Осінній настрій» про любов до рідного краю, звірят та пташок розвиватимуть здібності й таланти малюків, сформує почуття колективізму і згуртованості. Представлені матеріали можуть бути використані в роботі музичних керівників ДНЗ, вихователів, студентів музично-педагогічних факультетів вищих та середніх спеціальних навчальних закладів. Данное издание ориентировано на работу с детьми дошкольного возраста, поможет сформировать у малышей эстетическое восприятие жизни, научит их слушать музыку и эмоционально реагировать на нее. Исполнение песен из методического сборника «Осеннее настроение» про любовь к родной земле, зверям и птицам будут развивать способности и таланты детей, сформируют чувства коллективизма. Представленные материалы могут быть использованы в работе музыкальных руководителей ДУЗ, воспитателей, студентов музыкально-педагогических высших и средних специальных учебных заведений. This publication is focused on work with children of preschool age, will help develop children aesthetic perception of the world, teach them to listen to music and emotionally react to it. Performing songs from the methodological guide "Autumn mood" about love to the native land, animals and birds to develop abilities and talents of children, will form a sense of esprit de corps and cohesion. Materials can be used in a work of music executives CCA, educators, students of musical-pedagogical faculties of higher and secondary special educational institutions.
- ДокументРОЛЬ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Інститут педагогіки НАПН України, 2019) Чернявська, М. В.У статті наголошується на необхідності удосконалення процесу музичної підготовки майбутніх вихователів дошкільних закладів освіти. Зокрема, розкривається значення музичного мистецтва у навчально-виховній діяльності з дітьми дошкільного віку, окреслюються напрями музичної підготовки майбутніх вихователів у закладах професійної освіти. В статье акцентируется внимание на необходимости усовершенствования процесса музыкальной подготовки будущих воспитателей дошкольных учреждений. Раскрывается значение музыкального искусства в учебно-воспитательной деятельности с детьми дошкольного возраста, определяются направления музыкальной подготовки будущих воспитателей в условиях высших учебных заведениях. The article describes the problem of necessity to improve the process of musical training of future preschool educators. In particular, the importance of musical art in educational activities with preschool children is revealed, the directions of musical training of future educators in institutions of vocational education are outlined. The necessity for music education of children in the daily life of preschool education, including the use of music during various classes and walks, necessitates the training of qualified educators who will be familiar with the musical repertoire for preschool children, having a culture of singing, in other words to develop a culture of singing. Therefore, the special attention is paid to the importance of mastering students the skills of solo and choral singing, rhythmic movements, playing musical instruments, as well as the study of musical literacy, musical literature, and methods of musical education. It is mentioned that all disciplines should be interrelated, complementary and deepening one another, to promote the overall musical development of students and to prepare them for practical work in preschool educational institutions. Students' training should be directed at developing their ability to aesthetically perceive and understand the idea of highly artistic works of music, to evaluate the elements of musical expressiveness with help of which the idea of a musical work is revealed. Formation of musical competence of future educators, mastering of special knowledge, abilities and skills in the field of music will facilitate successful realization of the tasks of musical education of preschool children during various kinds of activity in educational process of preschool educational institutions. In such circumstances, it becomes urgent to expand the disciplines of musical direction in the process of professional training of future educators, the introduction of various optional courses during which students will learn aesthetic perception of musical art.
- ДокументІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ ЗЗСО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Чернявська, А. Ю.У публікації досліджено інноваційні форми організації навчання в системі музично-естетичного виховання учнів. Інноваційна організація пізнавально-практичної музично-естетичної діяльності учнів у закладах загальної середньої освіти забезпечується завдяки використанню нестандартних форм навчання. Зазначено, що різноманітні інноваційні форми організації навчання в системі музично-естетичного виховання учнів у ЗЗСО характеризуються змістовністю, багатогранністю, ефективністю, оскільки створюють широкі можливості для розвитку пізнавальної і творчої активності дітей, сприяють їхньому всебічному і гармонійному розвитку. The publication examines innovative forms of organization of education in the system of musical and aesthetic education of students. Innovative organization of cognitive-practical musical-aesthetic activity of students in institutions of general secondary education is ensured thanks to the use of non-standard forms of education. It is noted that various innovative forms of organization of education in the system of musical and aesthetic education of students in ZZSO are characterized by content, versatility, effectiveness, as they create ample opportunities for the development of cognitive and creative activity of children, contribute to their comprehensive and harmonious development.