Факультет соціальних і поведінкових наук
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Факультет соціальних і поведінкових наук за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 1425
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЯКІСНІ УПРАВЛІНСЬКІ ПОСЛУГИ – ГОЛОВНА УМОВА ПІДВИЩЕННЯ ДОВІРИ НАСЕЛЕННЯ ДО ОРГАНІВ ВЛАДИ(Видавництво Національної академії державного управління при Президентові України, «Магістр», 2006-02-13) Куц, Ю. О.; Краснопьорова, С. В.; Чаплигін, О. К.; Решевець, О. В.; Перцев, Л. В.; Заяць, Н. О.; Куц, Г. М.; Крюков, О. І.; Семенов, В. М.; Кисельов, Є. Л.; Алексєєв, В. М.; Сичов, В. О.; Довгаль, С. В.; Дегтярьова, І. О.; Хріпливець, Д. Є.; Перчик, С. В.; Безуглий, О. В.У монографії узагальнено науково-методологічні підходи до основних характеристик поняття "управлінські послуги" та їх систематизації ; проаналізовано нормативно-правову базу для з'ясування системи кількісних та якісних показників ефективності управлінських послуг з урахуванням світового та вітчизняного досвіду ; здійснено комплексний аналіз проблем підвищення ефективності діяльності органів влади через надання якісних управлінських послуг населенню ; з'ясовано роль інформації та комунікації у процесі порозуміння влади та громадян, елементів управління та моніторингу (зворотного зв'язку). Розроблено методологічні пропозиції щодо підвищення ефективності системи регіонального управління, формування оптимальних механізмів надання якісних управлінських послуг, а також макет факторно-критеріальної моделі оцінки ступеня задоволення населення якістю управлінських послуг на місцевому рівні. Монографія розрахована для науковців, викладачів вищих навчальних закладів, працівників територіальних органів влади, широкого загалу громадськості. В монографии обобщены научно-методологические подходы к основным характеристикам понятия "управленческие услуги" и их систематизации; проанализировано нормативно-правовую базу для выяснения системы количественных и качественных показателей эффективности управленческих услуг с учетом мирового и отечественного опыта; осуществлен комплексный анализ проблем повышения эффективности деятельности органов власти путем предоставления качественных управленческих услуг населению; выяснена роль информации и коммуникации в процессе понимания власти и граждан, элементов управления и мониторинга (обратной связи). Разработаны методологические предложения по повышению эффективности системы регионального управления, формирования оптимальных механизмов предоставления качественных управленческих услуг, а также макет факторно-критериальной модели оценки степени удовлетворения населения качеством управленческих услуг на местном уровне. Монография рассчитана на научных работников, преподавателей высших учебных заведений, работников территориальных органов власти, широкий круг общественности. Generalized scientific and methodological approaches to the main characteristics of the concept of «management services» and their systematization; the legal and regulatory framework has been analyzed for clarification of the system of quantitative and qualitative indicators of the efficiency of management services taking into account world and national experience; a comprehensive analysis of the problems of increasing the efficiency of the authorities through providing quality management services to the population; The role of information and communication in the process of understanding of authorities and citizens, elements of management and monitoring (feedback) has been clarified. Methodological proposals for improving the efficiency of the regional management system, the formation of optimal mechanisms for providing quality management services are developed; as well as a model of factor-criterion model for assessing the degree of satisfaction of the population with the quality of management services at the local level. For scientists, teachers of higher educational establishments, workers of territorial authorities, and the general public.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2008) Костіна, В. В.; Мельник, Ю. Б.; Микитюк, С. О.; Яресько, К. В.У посібнику наведено робочу програму активної соціально-педагогічної практики в загальноосвітніх навчальних закладах, яка є компонентом підготовки студентів вищих навчальних закладів педагогічного фаху зі спеціальності „соціальна педагогіка”, розкрито способи оволодіння професійними функціями соціального педагога спрямовані на розвиток компетентності студентів. Ця практика виступає важливою умовою формування майбутнього професіоналізму. Рекомендовано для студентів і викладачів вищих навчальних закладів. В пособии освещена рабочая программа активной социально-педагогической практики в общеобразовательных учебных заведениях, которая является компонентом подготовки студентов высших учебных заведений педагогического профиля по специальности "социальная педагогика", раскрыты способы овладения профессиональными функциями социального педагога, направленными на развитие компетентности студентов. Эта практика выступает важным условием формирования будущего профессионализма. Рекомендовано для студентов и преподавателей высших учебных заведений. The manual contains a working program of active socio-pedagogical practice in secondary schools, which is a component of training students of pedagogical specialties in the specialty "social pedagogy", reveals ways to master the professional functions of a social pedagogue aimed at developing student competence. This practice is an important condition for the formation of future professionalism. Recommended for students and teachers of higher education institutions.
- ДокументСТАЛИЙ РОЗВИТОК ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ : УПРАВЛІНСЬКИЙ АСПЕКТ(Видавництво Національної академії державного управління при Президентові України, «Магістр», 2008-05-20) Куц, Ю. О.; Мамонова, В. В.; Чаплигін, О. К.; Солових, В. П.; Поліщук, І. О.; Куц, Г. М.; Краснопьорова, С. В.; Алексєєв, В. М.; Ворона, П. В.; Решевець, О. В.; Безуглий, О. В.; Солових, Є. М.; Гузій, О. І.; Лиска, О. Г.; Мінаєва, Г. М.; Монастирний, В. М.; Севтунов, М. А.; Шейка, Н. О.; Семенов, В. М.; Сергєєва, О. Ю.; Хріпливець, Д. Є.; Збукар, В. П.Розглянуто теоретико-методологічні засади сталого територіального розвитку, управління територіальним розвитком, організаційно-правові основи місцевого самоврядування в контексті адміністративно-територіальної реформи. Для науковців та фахівців, що займаються проблемами державного управління, місцевого самоврядування й управління розвитком територій, керівників та працівників місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також докторантів, аспірантів і слухачів магістерської форми підготовки з державного управління. Рассмотрены теоретико-методологические основы устойчивого территориального развития, управления территориальным развитием, организационно-правовые основы местного самоуправления в контексте административно-территориальной реформы. Для ученых и специалистов, занимающихся проблемами государственного управления, местного самоуправления и управления развитием территорий, руководителей и работников местных органов государственной исполнительной власти и органов местного самоуправления, а также докторантов, аспирантов и слушателей магистерской формы подготовки по государственному управлению. The theoretical and methodological principles of sustainable territorial development, management of territorial development, organizational and legal foundations of local self-government in the context of administrative-territorial reform are considered. For scientists and specialists dealing with problems of public administration, local self-government and management of territories development, managers and employees of local bodies of state executive power and local self-government, as well as doctoral students, postgraduate students and students of the master's form of training in public administration.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2010) Костіна, В. В.; Мельник, Ю. Б.; Микитюк, С. О.; Могилка, О. П.; Яресько, К. В.У посібнику наведено робочі програми в соціальних інститутах (ЗНЗ, соціальних службах та ін.), які є компонентом підготовки студентів 5 курсу вищих навчальних закладів педагогічного фаху зі спеціальності "соціальна педагогіка", розкрито способи оволодіння професійними функціями соціального педагога, наведено методичний інструментарій тощо. Ця практика виступає важливою умовою формування майбутнього професіоналізму соціального педагога. В пособии даны рабочие программы для социальных институтов (школ, социальных служб и др.), которые являются компонентами подготовки студентов 5 курса высших учебных заведений педагогического профиля по специальности "социальная педагогика", раскрыто способы овладения профессиональными функциями социального педагога, подан методический инструментарий и т. п. Эта практика выступает важным условием формирования будущего профессионализма социального педагога. The manual contains work programs in social institutes (CEE, social services, etc.), which are a component of training 5th year students of higher educational institutions in the specialty "social pedagogy", reveals ways to master the professional functions of a social pedagogue, methodological tools and more. This practice is an important condition for the formation of future professionalism of the social educator.
- ДокументТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА : ЗНАННЄВІСТЬ, ДІЄВІСТЬ(Видавництво Національної академії державного управління при Президентові України, ФОП Віровець А. П. «Апостроф», 2011) Куц, Ю. О.; Мамонова, В. В.; Сінченко, В. М.; Газарян, С. В.; Куц, Г. М.; Поліщук, І. О.; Лиска, О. Г.; Вінникова, Н. А.; Ворона, П. В.; Наконечний, В. В.; Денисенко, І. Д.; Безуглий, О. В.; Сичова, В. В.; Туркіна, І. Є.; Решевець, О. В.; Алексєєв, В. М.; Панченко, Т. В.; Дегтярьова, І. О.; Ольшанський, О. В.У монографії розглянуто теоретико-методологічні засади механізмів розвитку територіальної громади, висвітлено її знаннєвий та дієвий потенціали в контексті адміністративно-територіальної реформи. Призначено для науковців та фахівців, що займаються проблемами державного управління, місцевого самоврядування й управління розвитком територіальної громади, керівників та працівників місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також докторантів, аспірантів і слухачів магістерської форми підготовки з державного управління. В монографии рассмотрены теоретико-методологические основы механизмов развития территориальной громады, освещены ее потенциалы знаниевости и действенности в контексте административно-территориальной реформы. Предназначено для ученых и специалистов, занимающихся проблемами государственного управления, местного самоуправления и управления развитием территориальной громады, руководителей и работников местных органов государственной исполнительной власти и органов местного самоуправления, а также докторантов, аспирантов и слушателей магистерской формы подготовки по государственному управлению. The monograph considers the theoretical and methodological foundations of the mechanisms of development of the territorial community, its knowledge and effective potentials in the context of administrative-territorial reform are highlighted. It is intended for scientists and specialists dealing with problems of public administration, local self-government and development management of the territorial community, managers and employees of local bodies of state executive power and local self-government, as well as doctoral students, postgraduates and students of the master's form of training in public administration.
- ДокументЛІБЕРАЛЬНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПОЛІТИЧНОГО ПРОСТОРУ(Видавництво ФОП Віровець А. П., видавнича група "Апостроф", 2011-03-17) Куц, Г. М.У монографії проведено всебічний аналіз проблематики лібералізму. Акцентовано увагу на виявленні трансформаційного потенціалу лібералізму, його спрямованості на оптимізаційні перетворення політичного простору. Окреслено перспективи втілення ліберальних практик у державотворчих процесах України. Монографія адресована широкому загалу наукової громадськості (викладачі, аспіранти, студенти вищих навчальних закладів), а також державним службовцям та всім, хто цікавиться ліберальною проблематикою в політологічному контексті. В монографии проведён всесторонний анализ проблематики либерализма. Акцентировано внимание на выявлении трансформационного потенциала либерализма, его направленности на оптимизационные преобразования политического пространства. Определены перспективы воплощения либеральных практик в процессах Украины. Монография адресована широкому кругу научной общественности (преподаватели, аспиранты, студенты высших учебных заведений), а также государственным служащим и всем, кто интересуется либеральной проблематикой в политологическом контексте.
- ДокументФормування творчої особистості як умова збереження психічного здоров’я дітей, позбавлених батьківського піклування(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Кабусь, Н. Д.У даній статті автором розглянуто формування творчої особистості як умова збереження психічного здоров’я дітей, позбавлених батьківського піклування. Творча діяльність перебудовує свідомість дитини – всиляє оптимізм й дозволяє відчути власну значущість і цінність, що сприяє психологічній реабілітації особистості, розкриттю її суб’єктного потенціалу, стимулює до пошуку внутрішньої цілісності, нових можливостей саморозвитку й самореалізації. В данной статье автором рассмотрено формирование творческой личности как условие сохранения психического здоровья детей, лишенных родительской опеки. Творческая деятельность перестраивает сознание ребенка – усиливает оптимизм и позволяет почувствовать свою значимость и ценность, что способствует психологической реабилитации личности, раскрытию ее субъектного потенциала, стимулирует поиск внутренней целостности, новых возможностей саморазвития и самореализации. In this article the author considers the formation of a creative personality as a condition for preserving the mental health of children deprived of parental care. Creative activity restructures a child's consciousness - it strengthens optimism and allows them to feel their significance and value, which contributes to psychological rehabilitation of the personality, disclosure of its subjective potential, stimulates the search for inner integrity, new opportunities for self-development and self-realization. I
- ДокументФормування позитивного мислення як засіб збереження психічного здоров’я дітей підліткового віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Бабаш, А. Р.У даній статті автором розглянуто формування позитивного мислення як засіб збереження психічного здоров’я дітей підліткового віку. Позитивне мислення є очікуванням щастя, радості, здоров’я, успішного завершення будь-якої ситуації та прийнятих рішень. Використання засобів формування позитивного мислення в підлітковому середовищі сприятиме зміцненню психічного, духовного здоров’я й позитивній соціалізації особистості в цілому. В данной статье автором рассмотрено формирование положительного мышления как способ сохранения психического здоровья детей подросткового возраста. Позитивное мышление есть ожидание счастья, радости, здоровья, успешного завершения любой ситуации и принятых решений. Использование средств формирования позитивного мышления в подростковой среде будет способствовать укреплению психического, духовного здоровья и социализации личности в целом. In this article the author considers the formation of positive thinking as a way to preserve mental health of adolescent children. Positive thinking is an expectation of happiness, joy, health, successful completion of any situation and decisions made. The use of means of forming positive thinking in adolescence will promote mental and spiritual health and socialization of the individual in general.
- ДокументСтратегічні напрями ліберальних трансформацій українського політичного простору(Інститут політичних і етнонаціональних досліджень імені І. Ф. Кураса НАН України (ІПіЕНД), 2012) Куц, Г. М.Ліберальні принципи, завдяки яким відбулося оформлення сучасного політичного ландшафту західних країн, здатні стати основою державотворчих процесів України, яка й досі не позбавилася багатьох рудиментів соціалістичного минулого. Виділено пріоритетні стратегії ліберальних перетворень українського політичного простору. Констатовано, що їхнє успішне впровадження можливе за умови інтеріоризації в масовій свідомості українських громадян ліберальних принципів, що вимагає ретельного роз'яснення пріоритетів ліберально-політичного стилю життя. Либеральные принципы, благодаря которым произошло оформление современного политического ландшафта западных стран, способны стать основой государствоустройственных процессов в Украине, которая до сих пор не избавилась многих рудиментов социалистического прошлого. Выделены приоритетные стратегии либеральных преобразований украинского политического пространства. Констатировано, что их успешное внедрение возможно при условии интериоризации в массовом сознании украинских граждан либеральных принципов, требует тщательного разъяснения приоритетов либерально-политического образа жизни. Liberal principles, due to which the modern political landscape of western countries was formed, can become the basis of the governmental processes in Ukraine, that still have not unloaded many rudiments of the socialist past. Priority strategies of liberal transformations of the Ukrainian political space are highlighted. It is ascertained that their successful implementation is subjected to interiorization of liberal principles in the mass consciousness of Ukrainian citizens and requires careful clarification of liberal political lifestyle priorities.
- ДокументФеномен соціальних мереж у контексті становлення і розвитку мережевого суспільства(Міжнародний слов'янський університет (МСУ), 2012) Данько, Ю. А.У статті автор досліджує становлення і розвиток мережевого суспільства і мережевої ко-мунікації. Розглядаються поняття «мережевого суспільства», «мережі», «соціальної мережі». Наводяться приклади різних видів соціальних мереж, дається прогноз розвитку соціальних ме-реж, та формування мережевої парадигми.В статье автор исследует становление и развитие сетевого общества и сетевой коммуни-кации. Рассматриваются понятия «сетевого общества», «сети», «социальной сети». Приводят-ся примеры различных видов социальных сетей, показан прогноз развития социальных сетей и формирование сетевой парадигмы.In the article the author investigates the formation and development of a network society and network communica tion. The concepts of "network society", "network", "social network" are considered. Examples of various types of social networks are given, the forecast of the development of social networks and the formation of a network paradigm are shown.
- ДокументЗасоби масової комунікації у політико-символічному виробництві : аспекти впливу(Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара, 2012) Краснокутська, Ю. С.Розкрито значення масової комунікації як інструмент у реалізації та оптимізації політико-символічного виробництва. Встановлено чинники, які визначають особливості впливу мас-медіа на формування, транслювання та інспірування у суспільну свідомість. продуктів політико-символічного виробництва. Раскрыто значение массовой коммуникации как инструмент в реализации и оптимизации политико-символического производства. Установлены факторы, которые определяют особенности влияния масс-медиа на формирование, вещания и инспирации в общественное сознание. продуктов политико-символического производства. The meaning of mass communication is revealed as a tool in the implementation and optimization of political and symbolic production. The factors that determine the characteristics of the influence of the media on the formation, broadcasting and inspiration into the public consciousness are established. products politico-symbolic production.
- ДокументПолітичний режим і суспільство : особливості взаємодії у контексті аристотелівської традиції(Інститут політичних і етнонаціональних досліджень імені І. Ф. Кураса НАН України (ІПіЕНД), 2012) Денисенко, І. Д.Стаття присвячена аналізу теоретичної спадщини Аристотеля у контексті обгрунтування його концептуальної інтерпретації взаемозв’язку й взаємовпливу цілей і інтересів суспільства та форм державного устрою. Акцент робиться на особливостях розробки Аристотелем механізму запобігання виникненню соціальних і політичних конфліктів, їхнього врегулювання у рамках організації й проведення ефективної внутрішньої політики через процедуру зіставлення причин, що обумовлюють збереження тієї або іншої форми державного устрою, та факторів, що ведуть до їхнього безпосереднього руйнування, або прискорення цього процесу. Статья посвящена анализу теоретического наследия Аристотеля в контексте обоснования его концептуальной интерпретации взаимосвязи и взаимовлияния целей и интересов общества и форм государственного устройства. Акцент делается на особенностях разработки Аристотелем механизма предотвращения возникновения социальных и политических конфликтов, их урегулирования в рамках организации и проведения эффективной внутренней политики через процедуру сопоставления причин, обусловливающих сохранение той или иной формы государственного устройства, и факторов, ведущих к их непосредственному разрушению, или ускорению этого процесса. The article is devoted to the analysis of the theoretical heritage of Aristotle in the context of substantiating his conceptual interpretation of the relationship and interaction of the goals and interests of society and forms of government. Emphasis is placed on the peculiarities of the development by Aristotle of a mechanism to prevent the emergence of social and political conflicts, their settlement within the framework of organizing and conducting effective domestic policy through a procedure of comparing the reasons for the persistence of a particular form of government, and the factors leading to their direct destruction, or acceleration process.
- ДокументАдаптація у контексті соціальної мобільності в сучасному суспільстві : теоретичний аспект(Міжнародний слов'янський університет, 2012) Безрук, О. О.У статті розглянуто проблематику адаптації індивідів та груп на тлі посилення процесів соціальної мобільності в суспільствах індустріального та постіндустріального типів. Проаналізовано основні виміри адаптації, як комплексного процесу. На засадах соціологічної теорії символічного інтеракціонізму та феноменологічного підходу проаналізовано комунікативний та внутрішньоособистісний аспекти соціальної адаптації та її зв’язок із процесами соціальної мобільності. В статье рассмотрена проблематика адаптации индивидов и групп на фоне усиления процессов социальной мобильности в обществах индустриального и постиндустриального типов. Проанализированы основные измерения адаптации, как комплексного процесса. На основе социологической теории символического интеракционизма и феноменологического подхода проанализированы коммуникативный и внутриличностный аспекты социальной адаптации и ее связь с процессами социальной мобильности. The article describes the problems of adaptation of individuals and groups against the intensification of social mobility in industrial and postindustrial society’s types. Analyzed the main measure of adaptation, as a complex process. Based on the sociological theory of symbolic interactionism and phenomenological approach analyzed communicative and intrapersonal aspects of social adaptation and its relationship to the process of social mobility.
- ДокументШкільні страхи: Види, умови прояву та шляхи подолання(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2012) Кузнєцов, М. А.; Бабарикіна, І. В.У монографії розкривається психолого-педагогічний аспект проблеми переживання страхів школярами в умовах навчальної діяльності. Розглянуті вікова динаміка, структура та види шкільних страхів. Наводяться результати апробації корекційно-розвивальної програми, спрямованої на подолання шкільних страхів у молодших школярів і підлітків. В монографии раскрывается психолого-педагогический аспект проблемы переживания страхов школьниками в условиях учебной деятельности. Рассмотрены возрастная динамика, структура и виды школьных страхов. Приводятся результаты апробации коррекционно-развивающей программы, направленной на преодоление школьных страхов у младших школьников и подростков. The monograph defines the psychological and pedagogical aspect of the problem of experiencing fears by school students in terms of educational activities. Age dynamics, structure and types of school fears are considered. Results of approbation of the developmental and corrective program aimed at school fears coping by younger schoolchildren and teenagers are presented.
- ДокументНові акценти у європейському дискурсі (пост)мультикультуралізму : від надії до розчарування(Інститут Кеннана, Київський проект, вид. «Стилос», 2012-07-12) Пасісниченко, В. Л.При розгляді українських перспектив мультикультуралізму важливо вивчити уроки обговорені дискусії про мультикультуралізм у сучасній Європі. У цій роботі проаналізовано зрушення в Росії дискурсу мультикультуралізму до нових дискурсів, що підкреслюють «кризу мультикультуралізму» та «посткультурність». Відображаючи реальні проблеми, ці нові тенденції також можуть вводити в оману в нашому розумінні природи мультикультуралізму і ступеня його відхилення в цілому. Феномен «розкладання мультикультуралізму» є більш складним, ніж здається на перший погляд і перш за все, потрібно переосмислити концепцію самого мультикультуралізму, його природу та реальні виклики. При рассмотрении украинских перспектив мультикультурализма важно усвоить уроки оспариваемые дебаты о мультикультурализме в современной Европе. Эта статья анализирует сдвиги в дискурсе мультикультурализма к новым дискурсам, подчеркивающим «кризис мультикультурализма» и «пост-мультикультурализм». Отражая реальные проблемы, эти новые тенденции могут также ввести нас в заблуждение в нашем понимании природы мультикультурализма и степени, в которой он отвергается в целом. Феномен «распада мультикультурализма» сложнее, чем кажется на первый взгляд и, прежде всего, необходимо переосмыслить само понятие мультикультурализма, его природу и реальные проблемы. When dealing with Ukrainian prospects for multiculturalism, it is important to learn the lessons of the contested debates on multiculturalism in contemporary Europe. This paper analyzes the shifts in multiculturalism discourse towards new discourses emphasizing the «multiculturalism crisis» and «post-multiculturalism». It argues that while reflecting real problems, these new trends could also mislead us in our understanding of the nature of multiculturalism and the extent to which it is being rejected in general. The phenomenon of «multiculturalism decay» is more complex than it seems at first glance and above all requires a rethinking of the concept of multiculturalism itself, its nature and real challenges.
- ДокументСоціальні мережі в контексті соціокультурного підходу : евристичний потенціал дослідження(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2013) Денисенко, І. Д.Стаття присвячена особливостям розгляду соціальних мереж як соціокультурного феномена. Аналізуються загально філософські та соціально- філософські засади, стратегії і методи дослідження соціокультурного підходу. Обґрунтовуються переваги дослідження соціальних мереж з позиції використання провідних методів соціокультурного аналізу − історичного, антропологічного та феноменологічного. Статья посвящена особенностям рассмотрения социальных сетей как социокультурного феномена. Анализируются общефилософские и социально-философские основания, стратегии и методы исследования социокультурного подхода. Обосновываются преимущества исследования социальных сетей с позиции использования ведущих методов социокультурного анализа – исторического, антропологического и феноменологического. The article is devoted the features of consideration of social networks as the social and cultural phenomenon. Total philosophical and social-philosophical grounds, strategies and methods of research of social and cultural approach, are analysed. Advantages of research of social networks are grounded from position of the use of leading methods of social and culturalanalysis – historical, anthropological and fenomenological.
- ДокументРелігійне підґрунтя лібералізму(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, видавництво «Гілея», 2013) Куц, Г. М.Лібералізм зобов’язаний своїм виникненням сукупності різноманітних чинників. Проводиться думка, що саме християнство спричинило вихід лібералізму на арену європейського політичного дискурсу Євангельські цінності- свобода, рівність, братерство - стали засадничими принципами лібералізму як ідеологічної доктрини сучасності. Либерализм обязан своим возникновением совокупности различных факторов. Проводится мысль, что именно христианство детерминировало выход либерализма на арену европейского политического дискурса. Евангельские ценности - свобода, равенство, братство - стали основоположными принципами либерализма как идеологической доктрины современности. Liberalism owes its origin the whole set of various factors. The thought that namely Christianity determined the appearing of the European political discourse area is set. The Gospel valuesfreedom, equality and brotherhood became the ground principles of the liberalism as an ideologicdoctrine of the modernity.
- ДокументКЛАССИЧЕСКИЙ И СОВРЕМЕННЫЙ ЛИБЕРАЛИЗМ : СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ(НИИ общественных и политических наук, 2013) Куц, Г. Н.Содержательное наполнение ключевых идеологем либерального дискурса изменялось в зависимости от доминирующей практики осмысления политических реалий, что обусловлено широким разнообразием направлений и течений либерализма. Концептуальное ядро либерализма сформировано рядом базисных, взаимосвязанных между собой принципов: проблематика индивидуальных свобод, неотчуждаемые естественные права, ограничение власти, частная собственность, разделение ветвей власти, верховенство права и т. д. Эти идеи, оформившись в классическом либерализме, были существенно переосмыслены в дискурсе современного либерализма, адаптируясь к изменяющимся политическим условиям. Классический либерализм акцентировал внимание на проблематике политических и экономических свобод индивида. Своеобразие его идей обусловлено Европейской и Североамериканской интерпретациями либерализма. Если в Европе наблюдалось выделение англосаксонской и континентально-европейской либеральных традиций, то в США раздвоение либеральной проблематики проявилось в возникновении «умеренного» и «демократического» вариантов либерализма. Центральной проблемой современного либерализма стал вопрос социальных гарантий прав и свобод индивида. Соответственно, доминантные позиции приобрела идея государственного регулирования социальной сферы. Змістовне наповнення ключових ідеологем ліберального дискурсу змінювалося в залежності від домінуючої практики осмислення політичних реалій, що обумовлено широким розмаїттям напрямків і течій лібералізму. Концептуальне ядро лібералізму сформовано поруч базисних, взаємопов'язаних між собою принципів: проблематика індивідуальних свобод, невідчужувані природні права, обмеження влади, приватна власність, поділ гілок влади, верховенство права і т. д. Ці ідеї, оформивши в класичному лібералізмі, були істотно переосмислені в дискурсі сучасного лібералізму, адаптуючись до мінливих політичних умов. Класичний лібералізм акцентував увагу на проблематиці політичних і економічних свобод індивіда. Своєрідність його ідей обумовлено Європейською та Північноамериканською інтерпретаціями лібералізму. Якщо в Європі спостерігалося виділення англосаксонської і континентально-європейської ліберальних традицій, то в США роздвоєння ліберальної проблематики проявилося у виникненні «помірного» і «демократичного» варіантів лібералізму. Центральною проблемою сучасного лібералізму стало питання соціальних гарантій прав і свобод індивіда. Відповідно, домінантні позиції придбала ідея державного регулювання соціальної сфери. Substantial contents of the core ideology issues of the liberal discourse has varied depending on the prevailing practice of political reality comprehension, which is due to a wide variety of liberalism trends and tendencies. Conceptual core of liberalism has been formed with a number of basic, interrelated principles: issues of individual freedoms, inalienability of natural rights, limited government, private property, separate branches of government, rule of law and so on. These ideas being formed in classical liberalism, have gained considerable rethinking in the discourse of modern liberalism, adapting to changing political realities. Classical liberalism has drawn attention to the problems of political and economic freedoms of the individual. The originality of its ideas is due to European and North American interpretations of liberalism. If in Europe there was separation of Anglo-Saxon and continental European liberal traditions, in the U.S. there was a split in the liberal perspective which was manifested in the emergence of «moderate» and «democratic» choices of liberalism. The central problem of modern liberalism was the issue of social guarantees rights and freedoms of the individual. Accordingly, the dominant position gained the idea of state regulation of social sphere.
- ДокументСтереотипізація як домінуюча дискурсивна практика виборчого процесу в Україні(Інститут політичних і етнонаціональних досліджень імені І. Ф. Кураса НАН України (ІПіЕНД), 2013) Куц, Г. М.Стереотипізація розглядається як домінуюча дискурсивна практика. Базові принципи стереотипізації аналізуються на прикладі виборчого процесу в Україні. Репрезентовано зв’язок стереотипів, міфів та архетипів. Розглянуто базові характерис- тики ідентичності бренду в політологічному контексті. Здійснено концептуальну демаркацію між поняттями іміджу та бренду: іміджеві характеристики можуть змінюватися, тоді як радикальна зміна самого бренду (його ідентичності) здатна призводити до руйнування та зникнення бренду. Стереотипизация рассматривается как доминирующая дискурсивная практика. Базовые принципы стереотипизации анализируются на примере избирательного процесса в Украине. Представлено связь стереотипов, мифов и архетипов. Рассмотрены базовые характеристики идентичности бренда в политологическом контексте. Осуществлено концептуальную демаркацию между понятиями имиджа и бренда: имиджевые характеристики могут изменяться, тогда как радикальное изменение самого бренда (его идентичности) способно приводить к разрушению и исчезновению бренда. Stereotype creation is considered as a dominant discourse practice. Basic principles of stereotype creation are examined on a sample of elective process in Ukraine. The link between stereotypes, myths and archetypes was researched. Basic characteristics of brand identity are examined in the political context. A conceptual demarcation between the concepts of an image and a brand is carried out: image characteristics may change, while the radical change of the brand (its identity) can lead to the destruction and disappearance of the brand.
- ДокументБазові пріоритети державної політики у сфері вищої освіти : український контекст(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, видавництво «Гілея», 2013) Куц, Г. М.Підхід до розуміння знання, як споживацької послуги став, на жаль пріоритетним у сучасній освітній сфері, коли вважається, що університет має підпорядковуватися лише ринку праці. Це включає орієнтацію освіти на майбутнє, виключає впровадження знань, які породжують інновації. Виокремлено базові напрями перетворень у сфері вищої освіти в контексті ідеологеми університету світового класу. Для ефективного втілення виділених стратегій в освітній сфері запропоновано використовувати підхід " встановлення порядку денного" (agenda setting), який є першою і, можливо, найбільш критичною стадією політики. Подход к пониманию знания, как потребительской услуги стал, к сожалению приоритетным в современной образовательной сфере, когда считается, что университет должен подчиняться только рынку труда. Это включает ориентацию образования на будущее, исключает внедрение знаний, которые порождают инновации. Выделены базовые направления преобразований в сфере высшего образования в контексте идоологемы университета мирового класса. Для эффективного воплощения выделенных стратегий в сфере образования предложено использовать подход "установление повестки дня", который является первым, и.можливо, наиболее критической стадией политики. The approach to understanding knowledge as consumer service has, unfortunately, become a priority in the modern educational field, when it is believed that the university should be subject only to the labor market. This includes the orientation of education for the future, eliminating the use of knowledge that generates innovation. The basic directions of transformations in the sphere of higher education in the context of world class university idiologists are singled out. To effectively implement selected strategies in the field of education, it is suggested to use the "setting agenda" approach, which is the first, and possibly the most critical stage of policy.