Перегляд за Автор "Zhernovnykova, O. A."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументFORMATION OF A NEW STRATEGY IN HIGHER EDUCATION IN UKRAINE: DIGITALIZATION OF MEDICAL EDUCATION(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Batyuk, L. V.; Zhernovnykova, O. A.The increased and early integration of the topic of digital medicine into the medical curriculum can potentially compensate for the existing differences in competence at the beginning and end of the training of future specialists, which contributes to the growth of students’ self-confidence during the course of study, compensating for possible bias in self-esteem. Digital transformation in the higher education industry in Ukraine is a roadmap to a sustainable education management strategy in higher medical institutions and determines the future of the country’s medical services sector. Більш широка і рання інтеграція теми цифровізації медичної освіти в навчальну програму потенційно може компенсувати існуючі відмінності в компетентностях на початку та наприкінці навчання майбутніх фахівців, що сприяє зростанню впевненості студентів у собі протягом навчання, компенсуючи можливі перекоси в самооцінці. Цифрова трансформація у сфері вищої освіти в Україні - це дорожня карта до стратегії сталого управління освітою у вищих медичних закладах та визначає майбутнє сектору медичних послуг країни.
- ДокументHigher school pedagogy in tables and schemes(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University Ukrainе, «Mitra» publishing house, 2019) Zhernovnykova, O. A.; Kalashnikovа, L. M.; Zolotukhina, S. T.; Grineva, V. M.; Prokopenko, A. I.; Shcheblykina, Т. А.The manual for masters, graduate students contains the main modules on the course “Higher School Pedagogy”, which is taught in many educational institutions. The tables and schemes represent the general issues of pedagogy (subject, tasks, a system of pedagogical sciences, integral pedagogical process, methodology and methods of pedagogical research), didactics of higher education, the issues of organization of scientific and educational work with students. Посібник для магістрів, аспірантів містить основні модулі курсу «Вища шкільна педагогіка», який викладається в багатьох навчальних закладах. Таблиці та схеми представляють загальні питання педагогіки (предмет, завдання, система педагогічних наук, інтегральний педагогічний процес, методологія та методи педагогічного дослідження), дидактики вищої школи, питання організації наукової та навчальної роботи зі студентами. Пособие для магистров, аспирантов содержит основные модули курса «Педагогика высшей школы», который преподают во многих учебных учреждениях. Таблицы и схемы представляют общие вопросы педагогіки (предмет, задачи, система педагогических наук, целостный педагогический процесс, методология и методика педагогического исследования), дидактики высшего образования, вопросы организации научной и воспитательной работы со студентами.
- ДокументIntellectual competence : essence, components, levels of formation(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017) Zhernovnykova, O. A.; Nalyvaiko, O. O.; Chornous, N. A.The article reveals the essence of the concept of «intelligence» and «intellectual competence», grounded components of formation of intellectual competence», grounded components of formation of intellectual competence and determine the levels of its formation. Тhe authors on the basis of the analysis of scientific literature, determined that intellectual competence covers all elements of the content of education: general educational skills, meta-knowledge, over-subject activities. Intellectual competence is the basis of the іndividual style of cognitive activity of students, which underlies their future professional functioning. Attention is focused on the fact that intellectual competence is the basic and fundamental for the formation of the rest of the competence, under which the authors understand the ability to master the methods of active cognitive processes in the comprehension, application, analysis, generalization, evaluation and synthesis of information. As a result of the work, carried out, the structure of intellectual competence, which consists of motivational-value, cognitive, met cognitive, self-educational, research, communicative and personal components. The described components of intellectual competence helped us determine the levels of the formation of intellectual competence of future specialists: high, average and low. High level of students intellectual competence provides the ability of a creative approach to solving intellectual problems and analysis of the results. Average level is characterized by students understanding the meaning, of importance of their intellectual activity, have the ability to understand the purpose of activity. The low level of intellectual competence of students is characterized by a lack of understanding of the importance and value of intellectual competence, demonstrate fickle interest in solving intellectual problems, impossibility of realizing the goal of their intellectual activity, have difficulties in analyzing own intellectual activity. У статті розкрито суть поняття «інтелект» і «інтелектуальна компетентність», обґрунтовані компоненти формування інтелектуальної компетентності та визначено рівні її формування. Авторами на основі аналізу наукової літератури визначено, що інтелектуальна компетентність охоплює всі елементи змісту освіти: загально-навчальних вміння та навички, мeтазнання і надпредметні види діяльності. Інтелектуальна компетентність є основою індивідуального стилю пізнавальної діяльності студентів, що лежить в основі їх майбутнього професійного функціонування. В результаті проведеної роботи, обґрунтовано структуру інтелектуальної компетентності, яка складається з мотиваційно-ціннісного, когнітивного, метакогнітивного, самоосвітнього, дослідницького, комунікативного та особистісного компонентів. На основі виокремлених компонентів визначено рівні сформованості інтелектуальної компетентності майбутніх фахівців: високий, середній та низький. Високий рівень сформованої інтелектуальної діяльності, здатності усвідомлювати мету цієї діяльності. Низький рівень розвитку інтелектуальної компетентності у студентів характеризується відсутністю розуміння значущості й цінності інтелектуальної компетентності, при формуванні якої переважає невміння творчо підходити до вирішення поставлених завдань, відсутні необхідні вміння або виникають труднощі з аналізом власної інтелектуальної діяльності. В статье раскрыта суть понятия «интеллект» и «интеллектуальная компетентность», обоснованны компоненты формирования интеллектуальной компетентности и определены уровни ее формирования. Авторами на основе анализа научной литературы определено, что интеллектуальная компетентность охватывает все элементы содержания образования: общеучебных умения и навыки, мeтазнания и надпредметные виды деятельности. Интеллектуальная компетентность является основой индивидуального стиля познавательной деятельности студентов, лежит в основе их будущего профессионального функционирования. В результате проведенной работы, обоснована структура интеллектуальной компетентности, которая состоит из мотивационно-ценностного, когнитивного, метакогнитивного, самообразовательного, исследовательского, коммуникативного и личностного компонентов. На основе выделенных компонентов определены уровни сформированности интеллектуальной компетентности будущих специалистов: высокий, средний и низкий. Высокий уровень сложившейся интеллектуальной компетентности предполагает проявление способности студента творчески подходить к решению интеллектуальных задач и анализа полученных результатов. Средний уровень характеризуется пониманием студентами значения, важности своей интеллектуальной деятельности, способности осознавать цель этой деятельности. Низкий уровень развития интеллектуальной компетентности студентов характеризуется отсутствием понимания значимости и ценности интеллектуальной компетентности, при формировании которой преобладает неумение творчески подходить к решению поставленных задач, отсутствуют необходимые умения или возникают трудности с анализом собственной интеллектуальной деятельности.
- ДокументMEDICAL EDUCATION OF ADULT STUDENTS AND THE DIGITAL DIVIDE(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-08) Batyuk, L. V.; Zhernovnykova, O. A.The article іssues that led to the «digital divide» phenomenon in adult medical education are discussed; the theoretical concepts of «adult medical education» and the concept of «digital divide» were analyzed. The issue of studying the mandatory educational component «Informatization in the field of public health» when obtaining the qualification «Master of Public Health» with the specialty «Public Health» in medical institutions of higher education was considered. У статті з’ясовані питання феномену «цифровий розрив» у медичній освіті дорослих; проаналізовані теоретичні поняття «медична освіта дорослих» та поняття «цифровий розрив». Розглянуто питання вивчення обов’язкового освітнього компонента «Інформатизація в сфері громадського здоров’я» при отриманні кваліфікації «Магістр громадського здоров’я» за спеціальністю «Громадське здоров’я» в медичних закладах вищої освіти.
- ДокументThe didactic system of training prospective teachers for the pupil's creative development(European institute of further education, 2023-04-18) Zhernovnykova, O. A.; Mkrtichan, O. A.The article is devoted to solving the problem of training teachers for the creative development of students. The purpose of the study is to substantiate the didactic system of training future teachers for the creative development of students. To solve the set goal, the following research methods were used: theoretical (analysis of philosophical, sociological, cultural, art, psychological, pedagogical scientific knowledge); empirical (observation, expert evaluations, generalization of information, conversations, interviews, questionnaires, testing; pedagogical experiment). The research substantiates the didactic system, which is aimed at preparing future teachers for the creative development of students. The theoretical-methodological basis of the study was made up of such basic approaches as: systemic, acmeological, axiological, activity-based, competence-based, and person-oriented. In the structure of the readiness of teachers for the creative development of the student, interrelated components are distinguished – motivational, cognitive-creative, operational-active, reflective, when determining the content of which the educational and qualification characteristics of future teachers were taken into account, as well as the peculiarities of preparation for this type of activity. In the study, a didactic system of teacher training was theoretically substantiated and developed, which contains conceptual-target, projective-content, procedural-technological, control-evaluation subsystems. Further research is aimed at implementing the developed didactic system. Стаття присвячена вирішенню проблеми підготовки вчителя до творчого розвитку учнів. Мета дослідження – обґрунтувати дидактичну систему підготовки майбутніх учителів до творчого розвитку студентів. Для вирішення поставленої мети використано такі методи дослідження: теоретичний (аналіз філософських, соціологічних, культурологічних, мистецтвознавчих, психологічних, педагогічних наукових знань); емпіричні (спостереження, експертні оцінки, узагальнення інформації, бесіди, бесіди, анкетування, тестування; педагогічний експеримент). У дослідженні обґрунтовано дидактичну систему, яка спрямована на підготовку майбутніх учителів до творчого розвитку студентів. Теоретико-методологічну основу дослідження склали такі основні підходи, як: системний, акмеологічний, аксіологічний, діяльнісний, компетентнісний, особистісно-орієнтований. У структурі готовності вчителя до творчого розвитку студента виділяють взаємопов’язані компоненти – мотиваційний, пізнавально-творчий, операційно-діяльнісний, рефлексивний, при визначенні змісту яких враховувалися освітньо-кваліфікаційні характеристики майбутніх учителів. рахунку, а також особливості підготовки до даного виду діяльності. У дослідженні теоретично обґрунтовано та розроблено дидактичну систему підготовки вчителя, яка містить концептуально-цільову, проективно-змістову, процесуально-технологічну, контрольно-оцінювальну підсистеми. Подальші дослідження спрямовані на впровадження розробленої дидактичної системи.