Перегляд за Автор "Yesman, I."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументProfessional development school: pre-service primary school teachers training involving dual education elements(OKTAN PRINT s.r.o., 2020) Ushmarova, V.; Krapivnyk, G.; Yesman, I.The research confirms the efficiency of pre-service primary school teachers training that includes dual education elements following the results of introducing the pilot program “Professional Development School. (A Day at School)” at the primary school education faculty of H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The paper discusses the experience of pre-service primary school teachers’ practical training that aims at educating primary school pupils under the pilot program “Professional Development School. (A Day at School)”. Its goal is to ensure comfortable and smooth transition for pre-service primary school teachers from teaching to educating in real-life educational contexts at secondary schools being guided by experienced mentors – secondary school primary school teachers from Kharkiv as well as by the teaching staff of the primary school and professional education department of the primary school education faculty of H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. A brief syllabus on the Theory and Methods of Education is presented. It defines the course duration and structure (4 months, 2 modules, 10 topics, and 25 tasks), teaching methods (work in a mastermind group, micro teaching, individual work, individual classes, counseling sessions etc.) and the course outcome – gaining practical experience by case studying in real-life primary-schooling educational conditions at primary grades of secondary schools. Scientific novelty of the research is that it is the first study to offer theoretical grounds and summary of the results of the experimental research into the practical pre-service primary school teachers training that includes dual education elements under the program “Professional Development School” (based on the course of the Theory and Methods of Education). У дослідженні обгрунтовано доцільність здійснення підготовки майбутніх учителів початкових класів до професійної діяльності з елементами дуальної освіти за результатами впровадження експериментальної програми «Школа професійного зростання. (День у школі)» на факультеті початкового навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Презентовано досвід здійснення практичної підготовки майбутніх учителів початкових класів до виховання молодших школярів у межах експериментальної програми "Школа професійного зростання. (День у школі)", мета якої полягає в забезпеченні для майбутніх учителів початкових класів комфортного переходу від навчальної діяльності до професійної виховної діяльності в умовах реального освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під керівництвом досвідчених наставників - вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти м. Харків та професорсько-викладацького складу кафедри початкової школи та професійної освіти факультету початкової навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Представлено стислий план теорії та методів навчання. Він визначає тривалість та структуру курсу (4 місяці, 2 модулі, 10 тем та 25 завдань), методи викладання (робота в групі керівників, мікровикладання, індивідуальна робота, індивідуальні заняття, консультаційні заняття тощо) та результат курсу - набуття практичного досвіду з використанням кейсів у реальних умовах навчання в початковій школі в початкових класах загальноосвітніх шкіл. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що це перше дослідження, яке пропонує теоретичні обгрунтування та підсумок результатів експериментального дослідження практичної підготовки вчителів початкової школи, що включає елементи дуальної освіти за програмою «Школа професійного розвитку» (на основі з курсу теорії та методики виховання). В исследовании обоснована целесообразность осуществления подготовки будущих учителей начальных классов к профессиональной деятельности с элементами дуальной образования по результатам внедрения экспериментальной программы «Школа профессионального роста. (День в школе) »на факультете начального обучения Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. Представлен опыт осуществления практической подготовки будущих учителей начальных классов к воспитанию младших школьников в рамках экспериментальной программы "Школа профессионального роста. (День в школе)", цель которой заключается в обеспечении для будущих учителей начальных классов комфортного перехода от учебной деятельности к профессиональной воспитательной деятельности в условиях реального образовательного процесса в учреждениях общего среднего образования под руководством опытных наставников - учителей начальных классов учреждений общего среднего образования г.. Харьков и профессорско-преподавательского состава кафедры начальной школы и профессионального образования факультета начального обучения Харьковского национального педагогического университета имени г. С. Сковороды. Представлены краткий план теории и методов обучения. Он определяет продолжительность и структуру курса (4 месяца, 2 модуля, 10 тем и 25 задач), методы преподавания (работа в группе руководителей, микропреподавание, индивидуальная работа, индивидуальные занятия, консультационные занятия и т.п.) и результат курса - приобретение практического опыта с использованием кейсов в реальных условиях обучения в начальной школе в начальных классах общеобразовательных школ. Научная новизна исследования заключается в том, что это первое исследование, которое предлагает теоретические обоснования и итог результатов экспериментального исследования практической подготовки учителей начальной школы, включающий элементы дуальной образования по программе «Школа профессионального развития» (на основе по курсу теории и методики воспитания).
- ДокументTheory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School(OKTAN PRINT s.r.o., 2020) Andriievska, V.; Baidala, V.; Balatsynova, A.; Bashkir, O.; Bilousova, L.; Borysenko, N.; Boychuk, Y.; Burlachenko, N.; Byhar, A.; Chernovol-Tkachenko, R.; Danylyuk, S.; Kramska, Z.; Krapivnyk, G.; Kravets, V.; Kryshchuk, B.; Kupina, I.; Kuzmina, O.; Lebedyk, L.; Lebid, O.; Loiik, H.; Luparenko, S.; Pisotska, M.; Malykhina, E.; Marionda, I.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Masiuk, O.; Meshko, H.; Meshko, O.; Mohammad Ameri, S.; Naboka, O.; Nahachevska, Z.; Pits, I.; Nebytova, I.; Ostrovska, N.; Рartola, V.; Peklina, G.; Peretyaha, L.; Petryshyn, L.; Pinskiy, O.; Plis, V.; Popova, O.; Prokop, I.; Prokopenko, A.; Prokopenko, I.; Prokopenko, I.; Pylypiv, O.; Radziievska, O.; Sultanova, N.; Rohalska-Yablonskaa, I.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, V.; Sapozhnikova, D.; Savchenko, S.; Semenovych, K.; Shcheblykina, T.; Shpak, V.; Shyshenko, V.; Syvokhop, E.; Sivak, N.; Skhirta, M.; Smolуanyuk, N.; Sobchenko, T.; Starikova, L.; Stepanenko, V.; Strelnikov, V.; Temchenko, O.; Tkachenko, L.; Tkachov, A.; Tkachov, S.; Tkachova, N.; Tokarieva, A.; Trubavina, I.; Tsybulko, L.; Domina, V.; Turishcheva, L.; Tytarenko, L.; Ushmarova, V.; Volkova, N.; Vorozhbit-Horbatiuk, V.; Yepikhina, M.; Yermakova, T.; Yershova-Babenko, I.; Yesman, I.; Yurkiv, Y.; Dorozhko, I.; Zelenska, L.; Zhadko, O.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zhyrska, H.; Zolotukhina, S.; Zozulia, K.; Dovzhenko, T.; Dzhezheley, O.; Dzhus, O.; Emets, A.; Fentsуk, O.; Filatova, L.; Fomina, L.; Gepenko, L.; Gerasimova, N.; Gerasymova, I.; Grechanyk, О.; Grygorash, V.; Guzenko, N.; Havrysh, I.; Horovenko, O.; Ionova, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalina, K.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Karpova, M.; Kazachiner, O.; Kazakova, N.; Khlebnikova, T.; Kikinezhdi, O.; Kin, O.; Kiz, O.; Kniaz, H.; Korinna, H.; Koroliova, L.; Kovalenko, O.; Kovalenko, V.The monograph is dedicated to substantiation of future teacher’s training for work in New Ukrainian school, which is an important problem of reforms in modern education in Ukraine. The study of the authors presents the theory, methods and generalized experience in teacher’s training on a new basis. The authors have generalized the new approaches to teacher’s training, ways, conditions and methods of introduction of them into practice of higher pedagogical education. They have revealed the new concepts, which are important for updating the content and methods of future teacher’s training, the new and improved methods of organizing the educational process on a new basis. The new experience in teacher’s training, which was experimentally verified and tested in theprocess of future teachers’ training, has been broadly generalized. The monograph is based on the Concept of the New Ukrainian School, current legislation on education, higher and general secondary education in Ukraine. It can be recommended for training teachers, students and applicants for bachelor’s and master’s degrees, post-graduate students, research and teaching staff of institutions of higher pedagogical education and for a wide range of scholars and teachers. Монографія присвячена обґрунтуванню підготовки майбутніх учителів до роботи в новій українській школі, що є важливою проблемою реформ сучасної освіти в Україні. У дослідженні авторів на новій основі представлена теорія, методи та узагальнений досвід підготовки вчителів. Автори узагальнили нові підходи до навчання вчителів, шляхи, умови та методи впровадження їх у практику вищої педагогічної освіти. Вони розкрили нові концепції, важливі для оновлення змісту та методів навчання майбутнього вчителя, нові та вдосконалені методи організації навчального процесу на нових засадах. Новий досвід підготовки вчителів, який був експериментально перевірений та перевірений у процесі підготовки майбутніх учителів, широко узагальнений. Монографія базується на Концепції Нової української школи, чинному законодавстві про освіту, вищу та загальну середню освіту в Україні. Це може бути рекомендовано для підготовки викладачів, студентів та здобувачів ступеня бакалавра та магістра, аспірантів, науково-викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів, а також для широкого кола науковців та викладачів. Монография посвящена обоснованию подготовки будущих учителей к работе в Новой украинской школе, что является важной проблемой реформ современного образования в Украине. В исследовании авторов на новой основе представлена теория, методы и обобщенный опыт подготовки учителей. Авторы обобщили новые подходы к обучению учителей, пути, условия и методы внедрения их в практику высшего педагогического образования. Они раскрыли новые концепции, важные для обновления содержания и методов обучения будущего учителя, новые и усовершенствованные методы организации учебного процесса на новых принципах. Новый опыт подготовки учителей, который был экспериментально проверенный и проверенный в процессе подготовки будущих учителей, широко обобщенный. Монография базируется на Концепции новой украинской школы, действующем законодательстве об образовании, высшее и среднее образование в Украине. Это может быть рекомендовано для подготовки преподавателей, студентов и соискателей степени бакалавра и магистра, аспирантов, научно-преподавательского состава высших педагогических учебных заведений, а также для широкого круга ученых и преподавателей.