Перегляд за Автор "Shevchenko, A."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументCOMMUNICATION AS A CENTRAL CONCEPT OF COMMUNICATIVE LINGUISTICS(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-20) Shevchenko, A.Among communication tactics used by native speakers of a particular language, we can distinguish stereotypical, social and individual ones. Formally speaking, communication tactics are divided into initial, medial and final. Potentially, any of the communication tactics can act as an initial, medial or final one. Successful use of strategies and tactics in communication is determined by a speaker’s vocabulary. The act of communication is a minute-by-minute selection of adequate lexical and grammatical means for conveying thoughts and feelings that are appropriate to develop interaction in a particular communication situation and effective to solve communication tasks. Undoubtedly, the choice of certain communication strategies and tactics by communicants is conditioned by the ethnicity of the communication participants and is determined by the traditions of intra-ethnic communication that are inherited from generation to generation. Серед комунікативних тактик, якими користуються носії певної мови, можна виділити стереотипні, соціальні та індивідуальні. Потенційно будь-яка з комунікативних тактик може виступати як ініціальна, медіальна або фінальна. Успішність використання стратегій і тактик у комунікації визначається словниковим запасом мовця. Акт комунікації - це щохвилинний відбір адекватних лексичних і граматичних засобів для передачі думок і почуттів, доречних для розвитку взаємодії в конкретній ситуації спілкування та ефективних для вирішення комунікативних завдань. Безперечно, вибір комунікантами тих чи інших комунікативних стратегій і тактик зумовлений етнічною приналежністю учасників комунікації та визначається традиціями міжетнічної комунікації, які успадковуються з покоління в покоління.
- ДокументLINGUISTIC HISTORIOGRAPHICAL REVIEW OF ADAPTATION PROCESS OF LEXICAL BORROWINGS IN RECIPIENT LANGUAGE(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-24) Shevchenko, A.Linguistic science has been enriched by many studies of foreign language elements in a particular language, accumulating and systematising material, especially concerning the functioning of various groups of lexical innovations, making the tasks related to the comprehension of the adaptation of borrowings increasingly distinct. Сonsidering scientific works of this period, we come to the conclusion that lexicological works of the late XX century – early XXI century are characterised by a comprehensive analysis of lexical borrowings, since the formal and functional sides are only different aspects of a complex process of acquisition, and this period is also marked by development and improvement of the principles of acquisition of a foreign word and development of a specific mechanism for determining the stages and degrees of adaptation of lexical borrowings in the recipient language. Лінгвістична наука збагатилася численними дослідженнями іншомовних елементів у тій чи іншій мові, накопичуючи та систематизуючи матеріал, особливо щодо функціонування різних груп лексичних інновацій, що робить завдання, пов'язані з осмисленням адаптації запозичень, дедалі виразнішими. Розглядаючи наукові праці цього періоду, доходимо висновку, що для лексикологічних праць кінця ХХ - початку ХХІ ст. характерний комплексний аналіз лексичних запозичень, оскільки формальний і функціональний боки є лише різними аспектами складного процесу засвоєння, а також цей період позначений розвитком і вдосконаленням принципів засвоєння іншомовного слова та розробкою конкретного механізму визначення етапів і ступенів адаптації лексичних запозичень у мові-реципієнті.
- ДокументModels of trauma and the peculiarities of their reflection in the XX–XXI century art and literature(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2024) Starostenko, T.; Shevchenko, A.The article explores the models of trauma and the mechanisms of its manifestation both in art and literature of the XXth–XXst centuries. It has been determined that the traumatic text emerges as a reaction to the ‘great evils’ of the XXth century, namely Holocaust, the horror of the World Wars, fascism, colonialism, and gets developed in the direction of the individual trauma, as well as the realm of gender, race or social oppression. Despite mirroring the traumatic experience of the previous epoch, the XXIst century generates its own traumatic context embracing environmental issues, terrorism, migration and cultural dislocation, oppressive traditional societies unable to develop globally. Стаття досліджує моделі травми та механізми її репрезентації як у мистецтві, так і в літературі XX–XXI століть. Було визначено, що травматичний текст виникає як реакція на «велике зло» XX століття, а саме Голокост, жахи Світових воєн, фашизм, колоніалізм та розвивається в напрямку індивідуальної травми, а також сфери гендерних, расових або соціальних утисків. Незважаючи на продовження теми відображення травматичного досвіду попередньої епохи, XXI століття породжує свій власний травматичний контекст, охоплюючи проблеми навколишнього середовища, тероризму, міграції та культурної дезорієнтації, утиску традиційних суспільств, що не бажають розвиватися глобально.