Перегляд за Автор "Rybalko, L."
Зараз показано 1 - 8 з 8
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументCreative self-realization of teachers and students of the schools in the conditions of educational reformation in Ukraine(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Rybalko, L.; Jose da Costa, G.The article is devoted to the results of a survey of the teachers of sec-ondary schools on the formation of the readiness of students and teachers for creative self-realization in the educational process. The article focuses on the need to form cre-ative self-realization in adolescence. It is noted that the totality of pedagogical conditions for the organization of educational work positively aff ects both the teenager and the teacher regarding the formation of readiness for creative self-realization. It is proved that the organization of the educational interaction between the teacher and the students requires the formation of a new pedagogical thinking, the essence of which is the creation of an educational space based on the interaction of partici-pants in the educational process, where the teacher and students act as subjects of education. Стаття присвячена результатам опитування вчителів другорядних шкіл про формування готовності учнів та вчителів до творчої самореалізації у навчальному процесі. У статті акцентовано увагу на необхідності формування творчої самореалізації у підлітковому віці. Зазначається, що сукупність педагогічних умов організації виховної роботи позитивно впливає як на підлітка, так і на вчителя щодо формування готовності до творчої самореалізації. Доведено, що організація навчальної взаємодії викладача та учнів вимагає формування нового педагогічного мислення, суть якого полягає у створенні освітнього простору на основі взаємодії учасників у навчальному процесі, де вчитель та студенти виступають суб’єктами навчання. Статья посвящена результатам опроса учителей второстепенных школ о формировании готовности учащихся и учителей к творческой самореализации в учебном процессе. В статье акцентировано внимание на необходимости формирования творческой самореализации в подростковом возрасте. Отмечается, что совокупность педагогических условий организации воспитательной работы положительно влияет как на подростка, так и на учителя по формированию готовности к творческой самореализации. Доказано, что организация учебного взаимодействия преподавателя и учащихся требует формирования нового педагогического мышления, суть которого заключается в создании образовательного пространства на основе взаимодействия участников в учебном процессе, где учитель и студенты выступают субъектами обучения.
- ДокументEducational Studios : Theory and Practice(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018-04-25) Karaman, O.; Yurkiv, Ya.; Davydova, Zh.; Ionova, O.; Trubavina, I.; Kabus, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Rogova, T.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Kalashnyk, L.; Naumenko, S.; Wu, Ya.; Luparenko, S.; Tverdokhlib, T.; Panasenko, E.; Sapozhnikov, S.; Pisotskaya, M.; Zhelanova, V.; Linnik, O.; Agarkova, N.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Kin, O.; Sobchenko, T.; Smolyanyuk, N.; Roman, N.; Zhukov, V.; Vasylieva, S.; Marmaza, O.; Tsapko, A.; Rybalko, L.; Jose da Costa, G.; Dovzhenko, T.; Nebytova, I.; Tverdokhlib, G.; Podcherniaieva, N.; Kurinnoi, Ia.; Zelenskyi, R.; Sliusarenko, O.; Zelenskyi, B.; Kabatska, O.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Popova, O.; Kabanska, O.; Popov, V.; Tkachovа, N.; Tkachov, A.; Zahrebelnyi, O.; Naboka, O.; Sharapova, O.; Brigak, N.; Krischuk, B.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Havrilova, L.; Voronova, N.; Kirychenko, S.; Lebedieva, K.; Kalashnyk, N.; Levchenko, Y.; Rakhlis, V.; Chornovol-Tkachenko, R.; Martyniuk, A.; Trubavina, I.; Kaplun, S.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, O.; Lazarieva, K.; Mainaiev, F.; Rybalko, L.; Bilous, T. L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientifi c approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У ній представлені роботи за сучасними перетвореннями освіти в Україні в методологічних, теоретичних, методичних і технологічних аспектах. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони реалізовані, експериментально підтверджені і затверджені в навчальній практиці. У монографії визначені нові терміни і поняття, що розкривають педагогічні умови для підвищення якості освіти і виховання, оскільки вони були ідентифіковані і випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижениям кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. В ней представлены работы по современным преобразованиям образования в Украине в методологических, теоретических, методических и технологических аспектах. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они реализованы, экспериментально подтверждены и утверждены в учебной практике. В монографии определены новые термины и понятия, раскрывающие педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументEducational Studios: Theory and Practice(Premier Publishing, 2018) Agarkova, N.; Bilous, T.; Brizhak, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Chornovol-Tkachenko, R.; Davydova, Zh.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Dovzhenko, T.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Havrilova, L.; Ionovа, O.; Jose da Costa, G.; Kabanska, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalashnyk, L.; Kalashnyk, N.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Kin, O.; Kirychenko, S.; Krishchuk, B.; Kurinnyi, Ia.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, K.; Lazarieva, O.; Lebedieva, K.; Levchenko, Ya.; Linnik, O.; Luparenko, S.; Mainaiev, F.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Naboka, O.; Naumenko, S.; Nebytova, I.; Panasenko, E.; Pisotskaya, M.; Podcherniaieva, N.; Popova, O.; Popov, V.; Rakhlis, V.; Rogova, T.; Roman, N.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, S.; Sharapova, O.; Sliusarenko, O.; Smolyanyuk, N.; Sobchenko, T.; Tkachov, A.; Tkachovа, N.; Trubavina, I.; Tsapko, A.; Tverdokhlib, G.; Tverdokhlib, T.; Vasylieva, S.; Voronova, N.; Yanlin, W.; Yurkiv, Ya.; Zahrebelnyi, O.; Zelenskyi, B.; Zelenskyi, R.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zolotukhina, S.; Zelenska L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientific approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи ХНПУ ім. Г. С. Сковороди. Вона містить роботи з сучасних перетворень освіти в Україні. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони були впроваджені, експериментально перевірені та затверджені на навчальній практиці. У монографії окреслено нові терміни та поняття, а також це розкриває педагогічні умови для підвищення якості освіти та виховання, оскільки вони були ідентифіковані та випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижением кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы ХНПУ им. Г. С. Сковороды. Она содержит работы из современных преобразований образования в Украине. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они были внедрены, экспериментально проверены и утверждены на учебной практике. В монографии обозначены новые термины и понятия, а также это раскрывает педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументErbe der europäischen wissenschaft: professionelle selbstrealisierung von hochschullehrern in der bildungsprojektaktivität im zusammenhang mit der neuen ukrainischen schule(SWorld-NetAkhatAV, 2020) Rybalko, L.; Kirychenko, S.; Chernovol-Tkachenko, R.; Jose da Costa, H.Diese мonographie zeigt die wissenschaftlichen еrrungenschaften еuropas: professionelle selbstverwirklichung von hochschullehrern bei projektaktivitäten im zusammenhang mit der neuen ukrainischen schule. У данній монографії розкрито європейський науковий доробок: професійна самореалізація викладачів вузів в проектній діяльності, пов'язаний з новою українською школою. В данной монографии раскрыто европейский научный потенциал: профессиональная самореализация преподавателей вузов в проектной деятельности, связанный с новой украинской школой.
- ДокументHeritage of European science: Creative self realization of art teacher: chinese experience of art and pedagogical education(Drawing up & Design. ScientificWorld-NetAkhatAV, 2023) Rybalko, L.; Li, Y.; Ovsiuk, D.; Zhao, B.Monograph is devoted the problem of formation of readiness for creative self-realization of artistic and pedagogical specialties in institutions of higher education of the People's Republic of China by means of fine arts. Die Monographie widmet sich dem Problem der Bildung der Bereitschaft zur kreativen Selbstverwirklichung künstlerischer und pädagogischer Fachgebiete in Hochschuleinrichtungen der Volksrepublik China mittels bildender Künste. Монографія присвячена проблемі формування готовності до творчої самореалізації художньо-педагогічних спеціальностей у закладах вищої освіти КНР засобами образотворчого мистецтва.
- ДокументINTELLECTUAL CAPITAL IS THE FOUNDATION OF INNOVATIVE DEVELOPMENT: FOREIGN LANGUAGES TEACHER'S PROFESSIONAL SELF-REALIZATION IN THE MODERN EDUCATIONAL DIMENSIONS(ScientificWorld-NetAkhat AV, 2021) Rybalko, L.; Chernovol-Tkachenko, R.; Chornovol-Tkachenko, R.; Tverdokhlib, H.The main attention in the work is focused on intellectual capital, which is the basis of innovative development. As well as professional self-realization of a teacher of foreign languages in the modern educational aspect. Основну увагу в роботі акцентовано на інтелектуальному капіталі, який є основою інноваційного розвитку. А також на професійну самореалізацію вчителя іноземних мов у сучасному освітньому аспекті. Основное внимание в работе акцентировано на интеллектуальном капитале, являющемся основой инновационного развития. А также профессиональную самореализацию учителя иностранных языков в современном образовательном аспекте.
- ДокументOrganization of communicative interaction between subjects of educational process in higher education institutions via qr-codes(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Mainaiev, F.; Rybalko, L.The article considers the communicative interaction between the teacher and students as a dynamic process which involves the transmission and un-derstanding the educational information between subjects. The ways of organizing communicative interaction are determined with the help of information and communication technologies in the process of teaching students of the general and humanitarian nature by providing convenient and easy access to educational information; providing feedback between participants of the educational process ; online training activities support.The use of QR-codes as anintegration tool has been analyzed and the access to educational information between the teacher and students was provided. Learning objectives using QR-codes are presented : quoted beginning of the question, color option, onlineworking with historic text, clue code, secret message. Стаття розглядає комунікативну взаємодію викладача з учнями як динамічний процес, який передбачає передачу та розуміння навчальної інформації між предметами. Способи організації комунікативної взаємодії визначаються за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання студентів загального та гуманітарного характеру шляхом забезпечення зручного та простого доступу до навчальної інформації; забезпечення зворотного зв’язку між учасниками навчального процесу; підтримка онлайн-навчальних заходів. Проаналізовано використання QR-кодів як інструменту інтеграції та забезпечено доступ до навчальної інформації між викладачем та студентами. Представлені цілі навчання за допомогою QR-кодів: цитується початок питання, кольоровий варіант, робота в мережі з історичним текстом, код підказки, таємне повідомлення. Статья рассматривает коммуникативное взаимодействие преподавателя с учениками как динамический процесс, который предусматривает передачу и понимание учебной информации между предметами. Способы организации коммуникативного взаимодействия определяются с помощью информационно-коммуникационных технологий в процессе обучения студентов общего и гуманитарного характера путем обеспечения удобного и простого доступа к учебной информации; обеспечение обратной связи между участниками учебного процесса; поддержка онлайн-обучающих мероприятий. Проанализировано использование QR-кодов как инструмента интеграции и обеспечен доступ к учебной информации между преподавателем и студентами. Представленные цели обучения с помощью QR-кодов: цитируется начало вопрос, цветной вариант, работа в сети с историческим текстом, код подсказки,тайное сообщение.
- ДокументTheory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School(OKTAN PRINT s.r.o., 2020) Andriievska, V.; Baidala, V.; Balatsynova, A.; Bashkir, O.; Bilousova, L.; Borysenko, N.; Boychuk, Y.; Burlachenko, N.; Byhar, A.; Chernovol-Tkachenko, R.; Danylyuk, S.; Kramska, Z.; Krapivnyk, G.; Kravets, V.; Kryshchuk, B.; Kupina, I.; Kuzmina, O.; Lebedyk, L.; Lebid, O.; Loiik, H.; Luparenko, S.; Pisotska, M.; Malykhina, E.; Marionda, I.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Masiuk, O.; Meshko, H.; Meshko, O.; Mohammad Ameri, S.; Naboka, O.; Nahachevska, Z.; Pits, I.; Nebytova, I.; Ostrovska, N.; Рartola, V.; Peklina, G.; Peretyaha, L.; Petryshyn, L.; Pinskiy, O.; Plis, V.; Popova, O.; Prokop, I.; Prokopenko, A.; Prokopenko, I.; Prokopenko, I.; Pylypiv, O.; Radziievska, O.; Sultanova, N.; Rohalska-Yablonskaa, I.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, V.; Sapozhnikova, D.; Savchenko, S.; Semenovych, K.; Shcheblykina, T.; Shpak, V.; Shyshenko, V.; Syvokhop, E.; Sivak, N.; Skhirta, M.; Smolуanyuk, N.; Sobchenko, T.; Starikova, L.; Stepanenko, V.; Strelnikov, V.; Temchenko, O.; Tkachenko, L.; Tkachov, A.; Tkachov, S.; Tkachova, N.; Tokarieva, A.; Trubavina, I.; Tsybulko, L.; Domina, V.; Turishcheva, L.; Tytarenko, L.; Ushmarova, V.; Volkova, N.; Vorozhbit-Horbatiuk, V.; Yepikhina, M.; Yermakova, T.; Yershova-Babenko, I.; Yesman, I.; Yurkiv, Y.; Dorozhko, I.; Zelenska, L.; Zhadko, O.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zhyrska, H.; Zolotukhina, S.; Zozulia, K.; Dovzhenko, T.; Dzhezheley, O.; Dzhus, O.; Emets, A.; Fentsуk, O.; Filatova, L.; Fomina, L.; Gepenko, L.; Gerasimova, N.; Gerasymova, I.; Grechanyk, О.; Grygorash, V.; Guzenko, N.; Havrysh, I.; Horovenko, O.; Ionova, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalina, K.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Karpova, M.; Kazachiner, O.; Kazakova, N.; Khlebnikova, T.; Kikinezhdi, O.; Kin, O.; Kiz, O.; Kniaz, H.; Korinna, H.; Koroliova, L.; Kovalenko, O.; Kovalenko, V.The monograph is dedicated to substantiation of future teacher’s training for work in New Ukrainian school, which is an important problem of reforms in modern education in Ukraine. The study of the authors presents the theory, methods and generalized experience in teacher’s training on a new basis. The authors have generalized the new approaches to teacher’s training, ways, conditions and methods of introduction of them into practice of higher pedagogical education. They have revealed the new concepts, which are important for updating the content and methods of future teacher’s training, the new and improved methods of organizing the educational process on a new basis. The new experience in teacher’s training, which was experimentally verified and tested in theprocess of future teachers’ training, has been broadly generalized. The monograph is based on the Concept of the New Ukrainian School, current legislation on education, higher and general secondary education in Ukraine. It can be recommended for training teachers, students and applicants for bachelor’s and master’s degrees, post-graduate students, research and teaching staff of institutions of higher pedagogical education and for a wide range of scholars and teachers. Монографія присвячена обґрунтуванню підготовки майбутніх учителів до роботи в новій українській школі, що є важливою проблемою реформ сучасної освіти в Україні. У дослідженні авторів на новій основі представлена теорія, методи та узагальнений досвід підготовки вчителів. Автори узагальнили нові підходи до навчання вчителів, шляхи, умови та методи впровадження їх у практику вищої педагогічної освіти. Вони розкрили нові концепції, важливі для оновлення змісту та методів навчання майбутнього вчителя, нові та вдосконалені методи організації навчального процесу на нових засадах. Новий досвід підготовки вчителів, який був експериментально перевірений та перевірений у процесі підготовки майбутніх учителів, широко узагальнений. Монографія базується на Концепції Нової української школи, чинному законодавстві про освіту, вищу та загальну середню освіту в Україні. Це може бути рекомендовано для підготовки викладачів, студентів та здобувачів ступеня бакалавра та магістра, аспірантів, науково-викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів, а також для широкого кола науковців та викладачів. Монография посвящена обоснованию подготовки будущих учителей к работе в Новой украинской школе, что является важной проблемой реформ современного образования в Украине. В исследовании авторов на новой основе представлена теория, методы и обобщенный опыт подготовки учителей. Авторы обобщили новые подходы к обучению учителей, пути, условия и методы внедрения их в практику высшего педагогического образования. Они раскрыли новые концепции, важные для обновления содержания и методов обучения будущего учителя, новые и усовершенствованные методы организации учебного процесса на новых принципах. Новый опыт подготовки учителей, который был экспериментально проверенный и проверенный в процессе подготовки будущих учителей, широко обобщенный. Монография базируется на Концепции новой украинской школы, действующем законодательстве об образовании, высшее и среднее образование в Украине. Это может быть рекомендовано для подготовки преподавателей, студентов и соискателей степени бакалавра и магистра, аспирантов, научно-преподавательского состава высших педагогических учебных заведений, а также для широкого круга ученых и преподавателей.