Перегляд за Автор "Rogova, T."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументEducational Studios : Theory and Practice(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018-04-25) Karaman, O.; Yurkiv, Ya.; Davydova, Zh.; Ionova, O.; Trubavina, I.; Kabus, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Rogova, T.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Kalashnyk, L.; Naumenko, S.; Wu, Ya.; Luparenko, S.; Tverdokhlib, T.; Panasenko, E.; Sapozhnikov, S.; Pisotskaya, M.; Zhelanova, V.; Linnik, O.; Agarkova, N.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Kin, O.; Sobchenko, T.; Smolyanyuk, N.; Roman, N.; Zhukov, V.; Vasylieva, S.; Marmaza, O.; Tsapko, A.; Rybalko, L.; Jose da Costa, G.; Dovzhenko, T.; Nebytova, I.; Tverdokhlib, G.; Podcherniaieva, N.; Kurinnoi, Ia.; Zelenskyi, R.; Sliusarenko, O.; Zelenskyi, B.; Kabatska, O.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Popova, O.; Kabanska, O.; Popov, V.; Tkachovа, N.; Tkachov, A.; Zahrebelnyi, O.; Naboka, O.; Sharapova, O.; Brigak, N.; Krischuk, B.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Havrilova, L.; Voronova, N.; Kirychenko, S.; Lebedieva, K.; Kalashnyk, N.; Levchenko, Y.; Rakhlis, V.; Chornovol-Tkachenko, R.; Martyniuk, A.; Trubavina, I.; Kaplun, S.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, O.; Lazarieva, K.; Mainaiev, F.; Rybalko, L.; Bilous, T. L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientifi c approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У ній представлені роботи за сучасними перетвореннями освіти в Україні в методологічних, теоретичних, методичних і технологічних аспектах. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони реалізовані, експериментально підтверджені і затверджені в навчальній практиці. У монографії визначені нові терміни і поняття, що розкривають педагогічні умови для підвищення якості освіти і виховання, оскільки вони були ідентифіковані і випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижениям кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. В ней представлены работы по современным преобразованиям образования в Украине в методологических, теоретических, методических и технологических аспектах. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они реализованы, экспериментально подтверждены и утверждены в учебной практике. В монографии определены новые термины и понятия, раскрывающие педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументEducational Studios: Theory and Practice(Premier Publishing, 2018) Agarkova, N.; Bilous, T.; Brizhak, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Chornovol-Tkachenko, R.; Davydova, Zh.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Dovzhenko, T.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Havrilova, L.; Ionovа, O.; Jose da Costa, G.; Kabanska, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalashnyk, L.; Kalashnyk, N.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Kin, O.; Kirychenko, S.; Krishchuk, B.; Kurinnyi, Ia.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, K.; Lazarieva, O.; Lebedieva, K.; Levchenko, Ya.; Linnik, O.; Luparenko, S.; Mainaiev, F.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Naboka, O.; Naumenko, S.; Nebytova, I.; Panasenko, E.; Pisotskaya, M.; Podcherniaieva, N.; Popova, O.; Popov, V.; Rakhlis, V.; Rogova, T.; Roman, N.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, S.; Sharapova, O.; Sliusarenko, O.; Smolyanyuk, N.; Sobchenko, T.; Tkachov, A.; Tkachovа, N.; Trubavina, I.; Tsapko, A.; Tverdokhlib, G.; Tverdokhlib, T.; Vasylieva, S.; Voronova, N.; Yanlin, W.; Yurkiv, Ya.; Zahrebelnyi, O.; Zelenskyi, B.; Zelenskyi, R.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zolotukhina, S.; Zelenska L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientific approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи ХНПУ ім. Г. С. Сковороди. Вона містить роботи з сучасних перетворень освіти в Україні. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони були впроваджені, експериментально перевірені та затверджені на навчальній практиці. У монографії окреслено нові терміни та поняття, а також це розкриває педагогічні умови для підвищення якості освіти та виховання, оскільки вони були ідентифіковані та випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижением кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы ХНПУ им. Г. С. Сковороды. Она содержит работы из современных преобразований образования в Украине. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они были внедрены, экспериментально проверены и утверждены на учебной практике. В монографии обозначены новые термины и понятия, а также это раскрывает педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументPedagogy as a subject at higher Ukrainian theological school: specific feature of teaching between 1884 and 1905(Editura Universitatea Alexendru Ion Cuza, 2020) Tverdokhlib, T.; Rogova, T.; Ionova, O.; Luparenko, S.The focus of this article is the development of Pedagogy as a higher Ukrainian theological school’s subject during K. Pobedonostsev’s counter reforms in the field of higher theological education. The authors present a comparative analysis of the statutes of 1869 and 1884, and reveal the influence of 1884 statute rules on the quality of academic pedagogical education. They focus on the content of Pedagogy courses taught by different lecturers in the academy. The main disadvantage is the lack of preparation for teaching in seminaries. Forms of teaching Pedagogy are exposed; also, at stake are the increase of the quantity of theses concerning different problems of education (in spite of reactionary measures of the Holy Synod), the activities of Pedagogy lecturers (Markelin Olesnytskyi, Victor Chekan, Fedor Ornatskyi, Mykola Makkaveiskyi) and their contribution to educational and methodic support for teaching the matter between 1884 and 1905. У центрі уваги даної статті - розвиток педагогіки як предмета вищої духовної школи України в період контрреформи К. Побєдоносцева в сфері вищої богословської освіти. Автори проводять порівняльний аналіз статутів 1869 і 1884 рр. і розкривають вплив статутних правил 1884 року на якість академічної педагогічної освіти. Вони зосереджені на змісті курсів педагогіки, які ведуть різні викладачі академії. Головний недолік - недостатня підготовка до викладання в семінаріях. Розкрито форми навчання педагогіки; також на карту поставлено збільшення кількості дисертацій з різних проблем освіти (незважаючи на реакційні заходи Священного Синоду), діяльність викладачів педагогіки (Маркелін Олесницький, Віктор Чекан, Федір Орнацький, Микола Маккавецький) і їх внесок у навчально-методичне забезпечення викладання предмета з 1884 по 1905 рік. В центре внимания данной статьи - развитие педагогики как предмета высшей духовной школы Украины в период контрреформы К. Победоносцева в сфере высшего богословского образования. Авторы проводят сравнительный анализ статутов 1869 и 1884 гг. и раскрывают влияние статутных правил 1884 г. на качество академического педагогического образования. Они сосредоточены на содержании курсов педагогики, которые ведут разные преподаватели академии. Главный недостаток - недостаточная подготовка к преподаванию в семинариях. Раскрыты формы обучения педагогике; также на карту поставлено увеличение количества диссертаций по различным проблемам образования (несмотря на реакционные меры Священного Синода), деятельность преподавателей педагогики (Маркелин Олесницкий, Виктор Чекан, Федор Орнацкий, Николай Маккавейский) и их вклад в учебно-методическое обеспечение преподавания предмета с 1884 по 1905 год.
- ДокументTerms of successful realization of personalized approach to pedagogical collective management(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Rogova, T.In this article the essence and features of personalized approach to pedagogical collective management is enlightened, external terms (such as democ-ratization, humanizing of all spheres of human’s life ; the orientation of social institutes to humanistic, personality-oriented aims and values ; providing of realization of social and political, socially-domestic, normatively-legal, spiritually-moral factors of personal and professional development of teachers) and internal terms (orientation of management on personality ; high degree of leader’s acmeological position manifestation ; realization and expansion of teachers’ and pupils’ subject functions ; high level of a pedagogical collective development) of successful realization of the personalized approach to a pedagogical collective management are defi ned and theoretically substantiated too. У цій статті висвітлено сутність та особливості персоналізованого підходу до управління педагогічним колективом, зовнішні терміни (наприклад, демократизація, гуманізація всіх сфер людського життя; орієнтація соціальних інститутів на гуманістичні, особистісно-орієнтовані цілі та цінності; забезпечення реалізації соціально-політичних, соціально-побутових, нормативно-правових, духовно-моральних факторів особистісного та професійного розвитку вчителів) та внутрішніх термінів (орієнтація управління на особистість; прояв високого рівня акмеологічної позиції керівника; реалізація та розширення вчителів Визначено і теоретично обґрунтовано предметні функції учнів та учнів; високий рівень розвитку педагогічного колективу) успішної реалізації персоніфікованого підходу до управління педагогічним колективом. В этой статье освещены сущность и особенности персонализированного подхода к управлению педагогическим коллективом, внешние сроки (например, демократизация, гуманизация всех сфер человеческой жизни, ориентация социальных институтов на гуманистические, личностно-ориентированные цели и ценности, обеспечение реализации социально-политических, социально-бытовых, нормативно-правовых, духовно-нравственных факторов личностного и профессионального развития учителей) и внутренних терминов (ориентация управления на личность; проявление высокого уровня акмеологической позиции руководителя, реализация и расширение учителей Определены и теоретически обоснованы предметные функции учеников и учеников, высокий уровень развития педагогического коллектива) успешной реализации персонифицированного подхода к управлению педагогическим коллективом.