Перегляд за Автор "Nadyon, V."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументHubristic motivation as a factor of the primary school’s pupils’ personal development(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Fomenko, K. I.; Nadyon, V.; Diomidova, N. Yu.; Shukalova, O. S.The motivation of superiority over others in younger students involves perceiving their current status as a leader in the classroom. The real and desirable student`s status corresponds to his/her hubristic degree, as well as to the dominant emotional states (aggression or anxiety), motives (affiliate needs that determine the motives of cooperation or needs for superiority, which determine the motives of competition) or personal characteristics. Typological profiles of hubristic motivation determine the awareness of one's own status in the class and the desire to change it, determine the manifestation of personal traits, needs, motives and dominant emotional states. Hubristic motivation in younger school age affects the ability to self-regulate behavior. В статті розглянуто губристичну мотивацію у молодшому шкільному віці. В результаті емпіричного дослідження губристичної мотивації особистості у молодшому шкільному віці виявлено її п’ять її типів: 1) помірне домінування губристичного мотиву досягнення переваги; 2) збалансованість губристичних мотивів досягнення переваги та досконалості; 3) виражене домінування губристичного мотиву досягнення переваги; 4) низький рівень губристичної мотивації; 5) домінування губристичного мотиву досягнення досконалості. Реальний та бажаний статус школяра відповідає мірі його губристичності, так само як і домінуючі емоційні стани (агресія чи тривога), мотиви (афіліативні потреби, які обумовлюють мотиви співпраці чи потреби у перевазі, які обумовлюють мотиви конкуренції) чи особистісні властивості. Молодші школярі з домінуванням прагнення до досконалості добре адаптовані у колективі, мають статус друга, прагнуть бути лідером, виявляють афіліативні потреби, високу моральність, самокритичність, рефлективність, характеризуються високою самооцінкою. Отже, типологічні профілі губристичної мотивації обумовлюють усвідомлення власного статусу у класі та прагнення змінити його, визначають прояв особистісних рис, потреб, мотивів та домінуючих емоційних станів. Губристична мотивація у молодшому шкільному віці позначається на здатності до саморегуляції поведінки. Лише за умови гармонійного розвитку обидвох губристичних мотивів стає можливим формування здатностей до саморегуляції поведінки молодшого школяра.
- ДокументSelf-regulation depending on hubristic motivation and level of aspiration in schoolchildren(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Nadyon, V.Relevance of the problem: The study of junior students' hubristic motives is a new area of scientific research, so the study of the features of younger students' self-regulation and personality traits, depending on their dominant hubristic motivation, is relevant. Aim: study of the features of younger students' self-regulation, depending on their dominant hubristic motivation. Methodology of the research: The projective methodology "Fairy tale Kingdom", the Fairy Tale Test (by K. Colacclaw), methodology "Style of Self-Regulation of Children's Behavior - SSRCB M2" V. I. Morosanova, Methodology "Labyrinths" (author – M. S. Kurek, a modification of the method of F. Hoppe and M. Yuknat), Technique of diagnosing the plannedness of activity. The sample included 204 students (3-d and 4-th forms) of Gymnasium № 169 in Kharkiv. Results of the research. As a result of our study the differences in the indicators of self-regulation of primary school pupils depending on the type of hubristic motivation were determined. The ability to modeling, programming, evaluating, flexibility and autonomy are higher in schoolchildren with «Balanced Hubristic Motives». «Dominance of the pursuit of Superiority» supposes the lowest level of modeling, evaluation of the results and autonomy of behavior and the highest indicators of flexibility of behavior. The ability of programming is developed below in schoolchildren with «Expressed dominance of pursuit for superiority». Indicators of the ability of planning activity and responsibility of self-regulation in schoolchildren with various types of hubristic motivation are not different. The differences in the indicators of self-regulation of primary school pupils depending on the level of aspiration were set. In schoolchildren with inflated level of aspirations, the lowest indicators of planning and modeling capabilities, as well as autonomy of behavior are revealed. Planning, modeling, evaluation of results and flexibility of behavior are highest in schoolchildren with understated level of aspiration. Indicators of the ability of programming activity and flexibility and responsibility of self-regulation in schoolchildren with various levels of aspiration are not different. The schoolchildren with an infantile level of aspirations and moderate dominance of the desire for superiority have the lowest planning capabilities. Pupils with an infantile and inflated levels of aspirations and low hubristic motivation have the lowest modeling capabilities. Striving for superiority which characterized the first and second profiles on the background of inflated level of aspiration causes the highest level of evaluating of activity results. Pupils with inflated level of aspirations and low hubristic motivation have the lowest flexibility. Pupils with inflated level of aspirations and moderate level of striving for superiority have the lowest flexibility. Schoolchildren with inflated level of aspirations and moderate level of striving for superiority have the lowest responsibility. Inflated level of aspiration supposes the highest level of plannedness in schoolchildren. Pupils with inflated level of aspirations and balanced hubristic motives have the lowest plannedness abilities. Актуальність і мета дослідження: вивчення губристичних мотивів молодших школярів є новим напрямком наукових розвідок, тому дослідження особливостей саморегуляції та особистісних рис молодших школярів в залежності від їх домінуючої губристичної мотивації є актуальним і визначило мету дослідження. Методи і вибірка дослідження: проективна методика «Казкове царство», проективний казковий тест, методика «Стиль саморегуляції поведінки дітей – ССПД М2», методика дослідження рівня домагань «Лабіринти». Вибірку склали 204 молодших школяра ХГ №169. Результати і висновки: В результаті нашого дослідження визначалися відмінності в показниках саморегуляції учнів початкових шкіл залежно від типу гербідної мотивації. Можливість моделювання, програмування, оцінки, гнучкості та автономії вища у школярів з «збалансованими рубцями». «Домінування прагнення до переваги» передбачає найнижчий рівень моделювання, оцінки результатів та автономії поведінки та найвищих показників гнучкості поведінки. Здатність програмування розроблена нижче у школярів з «вираженим домінуванням переслідування для переваги». Показники здатності планування діяльності та відповідальності саморегуляції в школярі з різними видами горбної мотивації не відрізняються. Встановлено відмінності у показниках саморегуляції учнів початкових шкіл залежно від рівня аспірації. У школярів з завищеним рівнем прагнень виявлено найнижчі показники планування та моделювання, а також автономію поведінки. Планування, моделювання, оцінка результатів та гнучкість поведінки найвища в школярів з заниженим рівнем аспірації. Показники здатності активності та гнучкості та гнучкості та відповідальності саморегуляції в школярі з різними рівнями прагнення не відрізняються. Школярі з дитячим рівнем прагнень і помірне домінування прагнення до переваги мають найменші можливості планування. Учні з інфантичними та завищеними рівнями прагнень та низької горбної мотивації мають найнижчі можливості моделювання. Прагнучи до переваги, яка характеризується першим і другим профілями на тлі завищеного рівня аспірації, викликає найвищий рівень оцінки результатів діяльності. Учні з завищеним рівнем прагнень та низької горбистичної мотивації мають найнижчу гнучкість. Учні з завищеним рівнем прагнень і помірним рівнем прагнення до переваги мають найнижчу гнучкість. Школярі з завищеним рівнем прагнень та помірним рівнем прагнення до переваги мають найнижчу відповідальність. Надутий рівень аспірації передбачає найвищий рівень запланованості у школярів. Учні з завищеним рівнем прагнень та збалансованих рубців мають найнижчі заплановані здібності.