Перегляд за Автор "Kozin, V. Yu."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументFighting Style of Qualified Veteran Boxers(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, IP Zhanneta Kozna, 2023) Kozin, V. Yu.The monograph presents reveaingl the fighting style of veteran boxers based on the individual factor structure of psychophysiological and biomechanical indicators. The study involved 42 qualified veteran boxers (aged 45-50). A biomechanical analysis of the indicators of the movement speed of various points and the values of the joint angles while performing a direct blow by boxers has been used as a research method. The psychophysiological method has been used to determine the time of a simple and complex reaction under standard conditions and in various testing modes. Descriptive Statistics and Factor Analysis have been applied as methods of statistical analysis. Two main factors have been identified in the structure of the complex performance of qualified veteran boxers,. Factor 1 (55.063% of the total aggregate variance) is named "Speed". Factor 2 (44.937% of the total aggregate variance) stands for “Speed Endurance”. Individual factor structure, which is characterized by the distinctive factor "Speed and Coordination Endurance" by more than 80% as well as by the marked factor "Speed" by less than 30% is considered to be a particularity of the tempo style boxers. Individual factor structure, which is characterized by the intensity of the factor "Speed" by more than 80%, and by the distinctive factor "Speed and Coordination Endurance" by less than 30% is considered to be typical for the playing style boxers. The individual factor structure, which is characterized by the marked factor "Speed" by more than 50%, and by the intencity of the factor "Speed and Coordination Endurance" by less than 30% is seen to be peculiar to the strength style boxers. It is shown that the psychophysiological features of boxers of different fighting styles are reflected in the features of the direct strike technique. The lack of speed at the beginning of the movement in tempo style boxers is supplemented and compensated by the high speed of movement. Playing style boxers are characterized by a high speed of movement at the very beginning of the strike. Strength style boxers are characterized by the gradual development of movement speed. У монографії представлено виявлення стилю ведення бою боксерів-ветеранів на основі індивідуальної факторної структури психофізіологічних та біомеханічних показників. У дослідженні взяли участь 42 кваліфіковані боксери-ветерани (віком 45-50 років). Як метод дослідження використано біомеханічний аналіз показників швидкості переміщення різних точок і величин суглобових кутів при виконанні прямого удару боксерами. Психофізіологічний метод використовувався для визначення часу простої та складної реакції в стандартних умовах та в різних режимах тестування. В якості методів статистичного аналізу були застосовані описова статистика та факторний аналіз. У структурі комплексної працездатності кваліфікованих боксерів-ветеранів було виявлено два основні фактори. Фактор 1 (55,063% загальної сукупної дисперсії) отримав назву "Швидкість". Фактор 2 (44,937% загальної сукупної дисперсії) - "Швидкісна витривалість". Особливістю боксерів темпового стилю вважається індивідуальна факторна структура, яка характеризується виразним фактором "Швидкісно-координаційна витривалість" більш ніж на 80%, а також маркованим фактором "Швидкість" менш ніж на 30%. Для боксерів ігрового стилю характерна індивідуальна факторна структура, яка характеризується вираженістю фактора "Швидкість" більше ніж на 80%, а також вираженістю фактора "Швидкісно-координаційна витривалість" менше ніж на 30%, що є характерним для боксерів ігрового стилю. Для боксерів силового стилю характерна індивідуальна факторна структура, яка характеризується вираженістю фактора "Швидкість" більш ніж на 50%, а інтенсивністю фактора "Швидкісно-координаційна витривалість" - менш ніж на 30%. Показано, що психофізіологічні особливості боксерів різних стилів боротьби відображаються на особливостях техніки виконання прямого удару. Недостатня швидкість на початку руху у боксерів темпового стилю доповнюється і компенсується високою швидкістю пересування. Для боксерів ігрового стилю характерна висока швидкість пересування на самому початку удару. Для боксерів силового стилю характерний поступовий розвиток швидкості рухів.
- ДокументSystem of modern integral technologies for strengthening people's health at different stages of life(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Independent Publisher Zhanneta Kozna, 2023) Kozina, Zh. L.; Kozin, V. Yu.; Ermakov, S. S.; Krzeminski, M.; Lakhno, E. G.; Bazyluk, T. A.; Sobko, I. N.; Repko, E. A.; Antonov, O. V.; Ilnitskaya, A. S.The monograph presents the results of more than 30 years of work on the development and experimental verification of various techniques and technologies on the integral harmonious effects on the body for promoting health, for the integrated development of the motor and intellectual abilities of man in various life stages. Technologies contain complexes of physical exercises, developed technical devices, methods of psychoregulation. All technologies presented in the monograph are original author's developments. All of the technologies presented in the monograph received copyright certificates and patents. Technologies combine Western and Eastern approaches to building physical exercises. Most of the techniques developed for one age group can be applied to other age groups, at other life stages. As an initial technique, a set of exercises performed under the poems about nature, for women during pregnancy. It solves the problem of both strengthening the health of the pregnant woman and her preparation for childbirth, and indirectly influencing the developing organism of the unborn child. The monograph also contains complexes of exercises performed under verses with the help of an adult, for children from birth to 1 year; training in swimming for newborns and infants. Complexes of exercises performed for verses are also presented for children from 1 to 7 years old, methods for the integrated development of preschool children with the use of technical devices. For schoolchildren, the methods of controlling loads are considered when playing sports that impose high demands on the work of the cardiovascular system (basketball, football, etc.); methods of activating creative abilities in the employment of various types of motor activity. The monograph also shows the ways of individual approach to the choice of sport (motor activity), as well as the way of individual approach when practicing a certain kind of sport (motor activity). The technologies of diagnostics of psychophysiological possibilities (reaction rate, short-term memory) and properties of the nervous system are presented. Original methods of studying with students, such as basketball on the water and others are also presented. The monograph also contains elaborations for people of mature and advanced age; methods of application of various medicinal plants; methods of autogenic training. All the technologies presented in the monograph have been tested experimentally and have shown their effectiveness. The results of researches of influence of each technology on various aspects of vital activity of people of different age and social groups are presented. The monograph is of interest to specialists in the field of human sciences; theorists and practitioners in the field of health; teachers, trainers, as well as all those interested in the issues of health promotion and self-development. Two doctoral and 16 candidate dissertations were defended in this direction. У монографії представлено результати більш ніж 30-річної роботи з розробки та експериментальної перевірки різноманітних методик і технологій цілісного гармонійного впливу на організм для зміцнення здоров'я, комплексного розвитку рухових та інтелектуальних здібностей людини на різних життєвих етапах. Технології містять комплекси фізичних вправ, розроблені технічні пристрої, методи психорегуляції. Всі технології, представлені в монографії, є оригінальними авторськими розробками. На всі технології, представлені в монографії, отримані авторські свідоцтва та патенти. Технології поєднують в собі західні та східні підходи до побудови фізичних вправ. Більшість методик, розроблених для однієї вікової групи, можуть бути застосовані до інших вікових груп, на інших життєвих етапах. Як початкова методика - комплекс вправ, що виконується під вірші про природу, для жінок під час вагітності. Він вирішує завдання як зміцнення здоров'я вагітної жінки та її підготовки до пологів, так і опосередкованого впливу на організм майбутньої дитини, що розвивається. Монографія також містить комплекси вправ, що виконуються під вірші з допомогою дорослого, для дітей від народження до 1 року; навчання плаванню новонароджених і немовлят. Також подано комплекси вправ, що виконуються під вірші, для дітей від 1 до 7 років, методику комплексного розвитку дітей дошкільного віку з використанням технічних засобів. Для школярів розглядаються методи контролю навантажень при заняттях видами спорту, що пред'являють високі вимоги до роботи серцево-судинної системи (баскетбол, футбол та ін.); методи активізації творчих здібностей при заняттях різними видами рухової активності. У монографії також показано шляхи індивідуального підходу до вибору виду спорту (рухової активності), а також шляхи індивідуального підходу при заняттях певним видом спорту (рухової активності). Представлено технології діагностики психофізіологічних можливостей (швидкості реакції, короткочасної пам'яті) та властивостей нервової системи. Представлено також оригінальні методики занять зі студентами, такі як баскетбол на воді та інші. Монографія містить також розробки для людей зрілого та похилого віку; методики застосування різних лікарських рослин; методику аутогенного тренування. Всі технології, представлені в монографії, пройшли експериментальну перевірку і показали свою ефективність. Наведено результати досліджень впливу кожної з технологій на різні аспекти життєдіяльності людини. технології на різні аспекти життєдіяльності людей різних вікових і соціальних груп. Монографія становить інтерес для фахівців у галузі наук про людину; теоретиків і практиків у сфері охорони здоров'я; викладачів, тренерів, а також усіх, хто цікавиться питаннями зміцнення здоров'я та саморозвитку. За цим напрямом захищено дві докторські та 16 кандидатських дисертацій.
- ДокументTraining basketball players technology of of student teams of the humanitarian profile higher education institutions(Health Technologies, 2023) Kozin, V. Yu.; Matlaiev, V. V.Background and purpose: At the current stage, the importance of training basketball players during their studies at higher education institutions is growing. After all, it is precisely at the age of 18-25 years, which coincides with the age of studying at the university, that the highest rate of increase in sports achievements of basketball players is observed. But combining sports training with professional development, which requires studying at a university, has difficulties. It is difficult for the coach to take into account the psychological and psychophysiological characteristics of the students of the basketball team. Such features include the properties of the nervous system, its mobility, lability, strength, endurance, as well as the type of thinking based on the predominance of the right or left hemisphere of the brain, that is, imaginative (artistic) or logical (mental). Purpose: to develop and experimentally justify the methodology of training basketball teams of humanitarian higher educational institutions, taking into account the psychophysiological capabilities of the players. Material and methods: 23 students - players of the national basketball team H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Athletes were divided into 2 groups, control (n=12) and experimental (n=11). In the experimental group, a specially developed technology for training basketball players was used, taking into account the peculiarities of the nervous system and the type of thinking of students of humanitarian universities, that is, high mobility and lability and low endurance of the nervous system with a predominance of the artistic type of thinking. The technology included exercises for the development of speed qualities in combination with informational means of influencing the perception of technical and tactical elements in basketball. Research methods: analysis of modern literature, methods of determining the physical and technical level of athletes, methods of determining the level of attention, methods of determining the ability to concentrate and switch attention, methods of statistical analysis. Results In the study, based on the results of the literature analysis, the psychophysiological features of students of humanitarian universities were determined. These features consist in the predominance of mobility and lability of the nervous system over endurance. On the basis of these data, a method of training basketball teams of humanitarian higher educational institutions was developed. Special informational methods of influence on the perception of basketball players of humanitarian higher educational institutions of the elements of basketball technique and tactics have been developed. These methods correspond to the imaginative, artistic type of thinking of students of humanitarian universities and the peculiarities of their nervous system - high mobility and lability in combination with a low level of endurance development. Conclusions: The method of training basketball players of student teams, based on the psychophysiological characteristics of students of humanitarian universities, is effective for improving the level of special physical fitness of players, as well as the technical and tactical skills of basketball students of humanitarian universities. Обґрунтування і мета: На сучасному етапі зростає значення підготовки баскетболістів в період навчання у закладах вищої освіти. Адже саме у віці 18-25 років, якій співпадає з віком навчання в університеті, спостерігається найвищий темп підвищення спортивних досягнень баскетболістів. Але поєднання спортивних тренувань з професійним вдосконаленням, яке вимагає навчання в університеті, має труднощі. Тренеру важко врахувати психологічні і психофізіологічні особливості студентів баскетбольної команди. До таких особливостей належать властивості нервової системи, її рухливість, лабільність, сила, витривалість, а також – тип мислення за переважанням правої чи лівої півкулі мозку, тобто образний (художній) чи логічний (розумовий). Мета: розробити та експериментально обґрунтувати методику підготовки баскетбольних команд гуманітарних вищих навчальних закладів з урахуванням психофізіологічних можливостей гравців. Матеріал і методи: В дослідженні взяли участь 23 студента – гравця збірної команди з баскетболу Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Атлети були розподілені на 2 групи, контрольну (n=12) та експериментальну (n=11). В експериментальній групі застосовувалась спеціально розроблена технологія підготовки баскетболістів з урахуванням особливостей нервової системи і типу мислення студентів гуманітарних університетів, тобто – високої рухливості і лабільності та низької витривалості нервової системи з переважанням художнього типу мислення. Технологія включала вправи на розвиток швидкісних якостей у поєднанні з інформаційними засобами впливу на сприйняття техніко-тактичних елементів в баскетболі. Методи дослідження: аналіз сучасної літератури, методи визначення фізичного та технічного рівня спортсменів, методи визначення рівня уваги, методи визначення здатності до концентрації та переключення уваги, методи статистичного аналізу. Результати За результатами аналізу літератури визначено психофізіологічні особливості студентів університетів гуманітарного профілю. Ці особливості полягають у переважанні рухливості і лабільності нервової системи над витривалістю. На основі цих даних розроблено методику підготовки баскетбольних команд гуманітарних вищих навчальних закладів. Розроблено спеціальні інформаційні методи впливу на сприйняття баскетболістами гуманітарних вищих навчальних закладів елементи техніки і тактики баскетболі. Ці методи відповідають образному, художньому типу мислення студентів університетів гуманітарного профілю та особливостям їх нервової системи – високої рухливості і лабільності у поєднанні з невисоким рівнем розвитку витривалості. Висновки: Методика підготовки баскетболістів студентських команд, заснована на психофізіологічних особливостях студентів університетів гуманітарного профілю є ефективною для поліпшення рівня спеціальної фізичної підготовленості гравців, а також – техніко-тактичної майстерності студентів-баскетболістів гуманітарних університетів.