Перегляд за Автор "Gavrysh, I."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументIMPLEMENTATION OF STEM-EDUCATION IN ELEMENTARY SCHOOLS VIA SCIENTIFIC AND EDUCATIONAL PROJECT “THE INTELLECT OF UKRAINE”(Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, 2022-11-12) Gavrysh, I.; Ushmarova, V.The article considers trends in STEM-education, globally and in Ukraine. It reports that the general civilization tendency of the 21st century, which determines the development of mankind, is NBIC-convergence (convergence of nano-, bio-, information and cognitive technologies), which is the core of the 6th technological way. It is revealed that NBIC-convergence is considered by the world political and scientific elite as the new dominant of scientific and technological progress, the measures taken in the countries with powerful economics aimed at the formation and development of the 6th technological way are highlighted. The thesis that education is designed to satisfy the order of economy and production for fundamentally new, universal STEM-educated qualified specialists is substantiated, which led to the modernization of educational systems of leading countries of the world on the basis of STEM-education. The issues of realization of STEM-education in secondary school and out-of-school education in Ukraine are covered. The theoretical and methodological foundations of STEM-education in the elementary school of the scientific and pedagogical project “The Intellect of Ukraine” are defined: a post-classical paradigm of education, which presupposes an organic combination of technocracy with humanistic priorities and cultural-centricity as a methodological base; formation of the basics of innovation, mathematical, information and communication, environmental competencies, as well as competencies in the field of natural sciences, technology and technology as a conceptual goal; the fundamentalization of education, continuity, integrated subject-based learning on a cross-disciplinary and project-based approach, learning based on one's own discoveries and its practical focus, in-depth study of English as a characteristic feature. The results of the experimental realization of STEM-education in the elementary school of the scientific and educational project “The Intellect of Ukraine”, aimed at the formation of interconnected STEM-competencies of students (mathematical, research and inventive, technological, informative competencies) as a unity of cross-conceptual, conceptual, operational, axiological competencies. The educational programs of the mathematical and natural educational branches, which make up the semantic block of experimental work, are given; educational technologies that allow to realize the subject content of STEM-education in elementary school in the educational environment of the scientific and educational project “The Intellect of Ukraine”: multi-disciplinary integration, enhancement of the natural learning process, the presentation of learning in cohesive units, interactive educational technology and critical thinking, reading and reflection. У статті здійснено аналіз світових і вітчизняних тенденцій розвитку STEM-освіти. Встановлено, що загальноцивілізаційною тенденцією ХХІ століття, яка визначає розвиток людства, є NBIC-конвергенція (конвергенція нано-, біо-, інформаційних і когнітивних технологій), що становить ядро 6-го технологічного укладу. Виявлено, що NBIC-конвергенція розглядається світовою політичною та науковою елітою як нова домінанта науково-технічного прогресу, висвітлено заходи, що здійснюються в країнах із потужною економікою, спрямовані на становлення й розвиток 6-го технологічного укладу. Обґрунтовано тезу про те, що освіта покликана задовольняти замовлення економіки і виробництва на принципово нових, універсальних STEM-освічених кваліфікованих фахівців, що обумовило модернізацію освітніх систем провідних країн світу на засадах STEM-освіти. Висвітлено питання реалізації STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти в Україні. Визначено теоретико-методологічні основи STEM-освіти у початковій школі науково-педагогічного проекту «Інтелект України»: постнекласична парадигма освіти, що передбачає органічне поєднання технократизму з гуманістичними пріоритетами та культуроцентричністю як методологічна база; формування в учнів основ інноваційності, математичної, інформаційно-комунікаційної, екологічної компетентностей, а також компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій як концептуальна мета; фундаменталізація освіти, неперервність, інтегроване навчання за темами на засадах міждисциплінарного та проектного підходів, навчання на основі власних відкриттів та його практична спрямованість, поглиблене вивчення англійської мови як характерні властивості. Представлено результати експериментальної реалізації STEM-освіти у початковій школі науково-педагогічного проекту «Інтелект України», спрямованої на формування взаємопов’язаних STEM-компетентностей школярів (математичної, дослідницької і винахідницької, технологічної, інформатичної компетентності) як єдності наскрізних концептуальної, стратегічної, когнітивної, операційної, аксіологічної компетентностей. Наведено освітні програми математичної і природничої освітніх галузей, що становлять змістовий блок експериментальної роботи; освітні технології, що дозволяють реалізувати предметний зміст STEM-освіти у початковій школі в умовах освітнього середовища науково-педагогічного проекту «Інтелект України»: технологія міждисциплінарної інтеграції, технологія збагачення освітнього процесу, технологія повного засвоєння навчальних одиниць, інтерактивні освітні технології та технології критичного мислення, технологія раціонального читання.
- ДокументSome issues of teacher professional development in the cientific and pedagogical project “Intellect of Ukraine” under russian aggression(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Gavrysh, I.; Dovzhenko, T.; Shyshenko, V.The article summarizes the experience of solving one of the most pressing problems of continuing teacher education under martial law — increasing teachers’ readiness to develop students’ ability to learn within the framework of the scientific and pedagogical project “Intellect of Ukraine.” The results of the survey of 4752 teachers of the “Intellect of Ukraine” project classes (April 2022 and 2023) clearly show that there is a contradiction between the significant increase in the share of independent work in the students’ learning load under martial law and the insufficient training of Ukrainian teachers to use effective technologies for developing students’ ability to learn as a key competence. It is substantiated that the module “Technology of formation of the key competence of learning skills as a priority area for the implementation of the competence-based approach in education in wartime and post-war times” should be included in the educational program of the annual in-service training courses for teachers of the project classes “Intellect of Ukraine” (30 hours). The content of the module includes the following topics: the relevance of the problem under consideration, normative, theoretical and methodological as well as practical issues of its solution. It is proved that it is expedient to prepare teachers for the implementation of a systemic model of mastering students’ ability to learn, which organically combines the subject and thematic, interdisciplinary and educational models. In 1 – 11th grade project classes of “Intellect of Ukraine”, this key competence is developed during the study of subjects in all educational areas (the interdisciplinary model), morning meetings and communication lessons (the educational model), as well as during the study of the discipline “Studying Together” (the subject and thematic model). The systemic component of this model is the subject “Studying Together”, which is a part of the curriculum of 1–9 project classes “Intellect of Ukraine” and is an integral part of the curriculum. It is concluded that mastering by teachers of the technology of forming the ability to learn, which is based on a systemic model and aimed at developing students’ motivation for learning and cognitive activity, the desire for lifelong learning, the formation of rational reading skills, the ability to apply behavioural models based on moral values and positive thinking, will help to improve the quality of general secondary education in the conditions of war and the post-war period. Узагальнено досвід розв’язання однієї з найактуальніших проблем безперервної педагогічної освіти в умовах воєнного стану — підвищення готовності вчителів до формування у дітей уміння вчитися у рамках науково-педагогічного проєкту «Інтелект України». На основі аналізу результатів анкетування 4752 вчителів проєктних класів «Інтелект України» (квітень 2022 р. та 2023 р.) виявлено уперечність між значним збільшенням частки самостійної роботи в навчальному навантаженні учнів в умовах воєнного стану та недостатньою підготовкою українських учителів до використання ефективних технологій формування у здобувачів освіти уміння вчитися як ключової компетентності. Обґрунтовано доцільність включення до освітньої програми щорічних курсів підвищення кваліфікації вчителів проєктних класів «Інтелект України» (30 годин) модуля «Технологія формування ключової компетентності уміння вчитися як пріоритетний напрям реалізації компетентнісного підходу в освіті в умовах воєнного та післявоєнного періодів». Зміст навчального модуля охоплює питання актуальності проблеми, нормативні, теоретико-методологічні та практичні аспекти її вирішення. Доведено доцільність підготовки вчителів до реалізації системної моделі опанування учнями умінням вчитися, яка органічно поєднує предметно-тематичну, міжпредметну та виховну моделі. У 1 – 11-х проєктних класах «Інтелект України» формування цієї ключової компетентності здійснюється під час вивчення навчальних предметів усіх освітніх галузей (міжпредметна модель), проведення ранкових зустрічей і годин спілкування (виховна модель), а також під час вивчення дисципліни «Навчаємося разом» (предметно-тематична модель). Системотворним компонентом цієї моделі є предмет «Навчаємося разом», який входить до інваріантної частини навчальних планів 1 – 9 проєктних класів «Інтелект України». Зроблено висновок, що опанування вчителями технології формування уміння вчитися, яка базується на системній моделі та спрямована на розвиток у учнів мотивації до навчально-пізнавальної діяльності, прагнення до освіти впродовж життя, формування навичок раціонального читання, здатності застосовувати моделі поведінки, орієнтовані на моральні цінності та позитивне мислення, сприятиме підвищенню якості загальної середньої освіти в умовах війни та післявоєнного періоду.
- ДокументSystem of continuous training of elementary school teachers to work with the gifted students: experimental research(Education: Modern Discourses, 2021) Ushmarova, V.; Gavrysh, I.; Kholtobina, O.The study investigates the preparation of elementary school teachers for working with gifted students, and the process of its formation in the system of continuous pedagogical education. The methodological, theoretical and methodological principles of the study are presented. The study theoretically substantiated the main principles of the elementary school teachers’ preparation to work with gifted students. Core components are demonstrated to be motivational, cognitive, activity, reflexive and personal. The author’s scientific-methodical system of forming readiness elementary school teachers to work with gifted students in the conditions of continuous pedagogical education are presented The stages of its realization are determined and the effectiveness of implementation of the said system is experimentally proved. The criteria, indicators and levels of preparedness of elementary school teachers to work with gifted students are clarified. У статті розкрито методологічні, теоретичні та методичні засади дослідження готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями та процесу її формування в системі неперервної педагогічної освіти. У нашому дослідженні формування готовності учителя початкової школи до роботи з обдарованими учнями в системі неперервної педагогічної освіти – це процес набуття вчителем початкової школи необхідних для роботи з обдарованими учнями мотиваційно-ціннісних орієнтацій, знань, умінь, професійно-особистісних якостей у системі вищої педагогічної освіти та удосконалення їх у системі післядипломної педагогічної освіти на засадах неперервності, наступності й перспективності. Готовність учителя початкової школи до роботи з обдарованими учнями визначаємо як інтегративне особистісне утворення, що містить мотиваційний, когнітивний, діяльнісний і рефлексивно-особистісний компоненти та є умовою й регулятором успішної професійно-педагогічної діяльності з обдарованими школярами молодшого шкільного віку. Визначальним чинником готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями є системність знань, що обумовлює доцільність формування методологічних, теоретичних і методичних знань як елементів когнітивного компоненту досліджуваної готовності. На підставі аналізу наукових поглядів на суть і структуру педагогічних умінь обґрунтовано доцільність формування гностичних, проектувальних, конструктивних, організаційних, комунікативних умінь, що є складовими практичної готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями. Установлено, що здатність вчителя початкової школи до рефлексивного аналізу власної професійної діяльності та професійно важливі особистісні якості мають формуватися з урахуванням професійних вимог до змісту роботи вчителя початкової школи з обдарованими учнями. Формування готовності вчителя початкової школи до роботи з обдарованими учнями забезпечується реалізацією цілісної, багаторівневої, багатокомпонентної науково-методичної системи як органічної єдності цільового, концептуального, змістово-процесуального, контрольно-коригувального та оцінно-результативного компонентів на засадах наступності й перспективності. Процес формування досліджуваної готовності мав розгалужену систему заходів і дій з формування готовності майбутніх учителів початкової школи і вчителів-практиків до роботи з обдарованими учнями, що охоплював університетську й післядипломну ланки неперервної педагогічної освіти. Поетапний процес формування досліджуваної готовності забезпечувався реалізацією багатокомпонентної науково-методичної системи в університетській (бакалаврат, магістратура), післядипломній (курсова, міжкурсова підготовка, самоосвіта) ланках неперервної педагогічної освіти, що в кожній з них конкретизувався в змісті, методах, формах, засобах досягнення оперативних, тактичних і стратегічної цілей. Розроблено й апробовано наскрізну навчальну програму формування готовності майбутніх учителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями, створено навчально-методичні комплекти, що забезпечують її реалізацію.
- ДокументSystem of continuous training of elementary school teachers to work with the gifted students: experimental research(National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 2021) Gavrysh, I.; Ushmarova, V.; Kholtobina, O.The study investigates the preparation of elementary school teachers for working with gifted students, and the process of its formation in the system of continuous pedagogical education. The methodological, theoretical and methodological principles of the study are presented. The study theoretically substantiated the main principles of the elementary school teachers’ preparation to work with gifted students. Core components are demonstrated to be motivational, cognitive, activity, reflexive and personal. The author’s scientific-methodical system of forming readiness elementary school teachers to work with gifted students in the conditions of continuous pedagogical education are presented The stages of its realization are determined and the effectiveness of implementation of the said system is experimentally proved. The criteria, indicators and levels of preparedness of elementary school teachers to work with gifted students are clarified. Досліджено підготовку вчителя початкових класів до роботи з обдарованими учнями, процес її формування в системі неперервної педагогічної освіти. Викладено методологічні, теоретичні та методологічні основи дослідження. У дослідженні теоретично обґрунтовано основні принципи підготовки вчителя початкових класів до роботи з обдарованими учнями. Показано, що основними компонентами є мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний та особистісний. Представлено авторську науково-методичну систему формування готовності вчителя початкової школи до роботи з обдарованими учнями в умовах безперервної педагогічної освіти. Визначено етапи її реалізації та експериментально доведено ефективність впровадження зазначеної системи. З’ясовано критерії, показники та рівні підготовленості вчителя початкових класів до роботи з обдарованими учнями.
- ДокументThe Role of Communication and Dialogue During Studies in Higher Education(International Journal of Computer Science and Network Security (South Korea), IJCSNS, 2022-08) Gavrysh, I.; Khltobina, O.; Chernenko, O.; Roienko, S.; Balanutsa, O.; Ivashchenko, B.; Romankova, K.In modern society, the organization of the educational process plays an important role in education. Traditionally, it is through communication and dialogue between the teacher and the student that professional competence is acquired. As society develops, the demand in the global labor market changes and the requirements and criteria for specialists increase. Therefore, a new approach to managing the pedagogical interaction between a teacher and a student in the process of education in a higher educational institution allows a positive impact on the system of training specialists and opens up new prospects for the formation of competitive specialists. The issue of the quality of education is a key one and is covered in the documents regulating the process of educational activities. Also an important problem today is the transition to qualitatively new and innovative systems of training specialists and the departure from outdated models of managing pedagogical interaction in higher education institutions. The process of managing the pedagogical interaction between a teacher and a student is one of the most important for studying in the context of higher education. Thus, the main task of the study is to analyze the role of communication and dialogue during studies in higher education. As a result of the study, current trends and prerequisites for communication and dialogue tools during studies in higher education. У сучасному суспільстві важливу роль у вихованні відіграє організація навчального процесу. Традиційно саме через спілкування та діалог викладача та студента набувається професійна компетентність. З розвитком суспільства змінюється попит на світовому ринку праці, зростають вимоги та критерії до спеціалістів. Отже, новий підхід до управління педагогічною взаємодією викладача і студента в процесі навчання у закладі вищої освіти дозволяє позитивно впливати на систему підготовки фахівців і відкриває нові перспективи для формування конкурентоспроможних спеціалістів. Питання якості освіти є ключовим і висвітлюється в документах, що регламентують процес освітньої діяльності. Також важливою проблемою сьогодення є перехід до якісно нових та інноваційних систем підготовки фахівців та відхід від застарілих моделей управління педагогічною взаємодією у ЗВО. Процес організації педагогічної взаємодії викладача і студента є одним із найважливіших для навчання в умовах вищої освіти. Отже, основним завданням дослідження є аналіз ролі спілкування та діалогу під час навчання у вищій школі. У результаті дослідження визначено сучасні тенденції та передумови засобів спілкування та діалогу під час навчання у закладах вищої освіти.