Перегляд за Автор "Chernenko, O."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументArtistic synthesis of philosophy and history in Diana Ackerman’s Novel “The Zookeeper’s Wife”(Revista Amazonia Investiga, 2022-04) Prykhodko, V.; Soloshenko-Zadniprovska, N.; Viediernikova, T.; Chernenko, O.; Shulga, I.The article is devoted to the problem of Diana Ackerman’s the creativity. She created a touching and extremely objective book ‘The Zookeeper’s Wife’ showing the people suffering from the humiliation of their human dignity. Diana Ackerman, with endless love and anxiety for her characters, describes what people close to her saw and experienced during World War II. Her novel, imbued with the intense deployment of tragic actions and deeds, does not leave indifferent neither literary scholars, nor readers. The purpose of the article is to analyze the transformation of the characters in Diana Ackerman's novel ‘The Zookeeper’s Wife’ in the context of the development of the theme of survival in ‘labor camps’, Jewish ‘ghetto’ during the occupation period in European countries. The results of the study are understanding that the novel created is not characterized by the typical image of the main character, but the sketches do not ignore the individual features in the character of the husband, son, friends, her surrounding people, reveal the national features of life. The plausibility of events in occupied Poland of historical significance is being recreated. The study concluded that the novel is the work of life-affirming, performed by a civil and patriotic pathos. Стаття присвячена проблемі творчості Діани Акерман, яка створила зворушливу і надзвичайно об’єктивну книгу «Дружина доглядача зоопарку», що зображує страждання людей від приниження їхньої людської гідності. Діана Акерман з нескінченною любов’ю і тривогою до своїх героїв описує те, що бачили та переживали близькі їй люди під час Другої світової війни. Її роман, пройнятий інтенсивним розгортанням трагічних вчинків, не залишає байдужим ні літературознавців, ні читачів. Мета статті – проаналізувати трансформацію героїв роману Діани Акерман «Дружина доглядача зоопарку» у контексті розробки теми виживання у «трудових таборах», єврейського «гетто» в період окупації в європейських країнах. Результати дослідження вказують, що створений роман не характеризується типовим образом головної героїні, адже ескізи не ігнорують індивідуальні риси характеру чоловіка, сина, друзів, оточуючих її людей, розкривають національні особливості життя. У романі відтворено правдоподібність подій в окупованій Польщі, що мають історичне значення. В ході дослідження було зроблено висновок, що роман-твір життєстверджуючий, виконаний с громадянським і патріотичним пафосом.
- ДокументThe Role of Communication and Dialogue During Studies in Higher Education(International Journal of Computer Science and Network Security (South Korea), IJCSNS, 2022-08) Gavrysh, I.; Khltobina, O.; Chernenko, O.; Roienko, S.; Balanutsa, O.; Ivashchenko, B.; Romankova, K.In modern society, the organization of the educational process plays an important role in education. Traditionally, it is through communication and dialogue between the teacher and the student that professional competence is acquired. As society develops, the demand in the global labor market changes and the requirements and criteria for specialists increase. Therefore, a new approach to managing the pedagogical interaction between a teacher and a student in the process of education in a higher educational institution allows a positive impact on the system of training specialists and opens up new prospects for the formation of competitive specialists. The issue of the quality of education is a key one and is covered in the documents regulating the process of educational activities. Also an important problem today is the transition to qualitatively new and innovative systems of training specialists and the departure from outdated models of managing pedagogical interaction in higher education institutions. The process of managing the pedagogical interaction between a teacher and a student is one of the most important for studying in the context of higher education. Thus, the main task of the study is to analyze the role of communication and dialogue during studies in higher education. As a result of the study, current trends and prerequisites for communication and dialogue tools during studies in higher education. У сучасному суспільстві важливу роль у вихованні відіграє організація навчального процесу. Традиційно саме через спілкування та діалог викладача та студента набувається професійна компетентність. З розвитком суспільства змінюється попит на світовому ринку праці, зростають вимоги та критерії до спеціалістів. Отже, новий підхід до управління педагогічною взаємодією викладача і студента в процесі навчання у закладі вищої освіти дозволяє позитивно впливати на систему підготовки фахівців і відкриває нові перспективи для формування конкурентоспроможних спеціалістів. Питання якості освіти є ключовим і висвітлюється в документах, що регламентують процес освітньої діяльності. Також важливою проблемою сьогодення є перехід до якісно нових та інноваційних систем підготовки фахівців та відхід від застарілих моделей управління педагогічною взаємодією у ЗВО. Процес організації педагогічної взаємодії викладача і студента є одним із найважливіших для навчання в умовах вищої освіти. Отже, основним завданням дослідження є аналіз ролі спілкування та діалогу під час навчання у вищій школі. У результаті дослідження визначено сучасні тенденції та передумови засобів спілкування та діалогу під час навчання у закладах вищої освіти.