Перегляд за Автор "Яворський, А. Р."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБОРОТЬБА З ПІДЛІТКОВОЮ ЗЛОЧИННІСТЮ В РАДЯНСЬКІЙ УКРАЇНІ 1920-1930 РОКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Яворський, А. Р.В роботі досліджено проблеми підліткової злочинності 1920-1930 років у вітчизняній історіографії в період раннього радянського періоду. Проаналізовані основні роботи з проблеми дитячої злочинності в Радянській Україні. Аналізу піддаються думки фахівців про причини злочинності неповнолітніх, методах і способах виховання малолітніх правопорушників досліджуваного проміжку часу. Детально розкривається важливість і значення ідеологічного та духовно-морального виховання підлітків для профілактики злочинності серед підлітків. Особливу увагу приділено вивченню освітнього і соціального середовища, яке було покликане виховувати особистість, здатну адаптуватися до прийнятих комуністичних соціальних норм відповідно до законодавства. Підкреслено значення сім’ї, закладів освіти та виправних органів у формуванні моральної та правової культур підлітка. Досліджено методи профілактики підліткової злочинності в проектах державної влади, системі піклування над підлітковими злочинцями у владних постановах в 1920-і років. Вивчено організацію дитячої повсякденністі підліткових правопорушників в просторі установ виховання та піклування, розвиток педології і педагогіки означених років в рамках державного роботи зроблено підсумки наукового дослідження щодо організації профілактики підліткової злочинності в політиці ранньої Радянської України. The paper investigates the problems of juvenile delinquency in 1920-1930 in the national historiography during the early Soviet period. The main works on the problem of juvenile delinquency in Soviet Ukraine are analyzed. The author analyzes the opinions of experts on the causes of juvenile delinquency, methods and ways of educating juvenile offenders in the period under study. The importance and significance of ideological, spiritual and moral education of adolescents for the prevention of juvenile delinquency is revealed in detail. Particular attention is paid to the study of the educational and social environment, which was designed to educate a personality capable of adapting to the accepted communist social norms in accordance with the law. The author emphasizes the importance of family, educational institutions and correctional authorities in shaping the moral and legal culture of adolescents. The methods of preventing juvenile delinquency in the projects of the state authorities, the system of care for juvenile delinquents in government decrees in the 1920s are investigated. The organization of children's everyday life of adolescent offenders in the space of institutions of education and care, the development of pedagogy and pedagogy of these years within the framework of the state order to create a "new person from a teenager - an offender" are studied. In the course of the work, the author summarizes the results of a scientific study on the organization of juvenile delinquency prevention in the policy of early Soviet Ukraine.
- ДокументВнесок освітян у профілактику злочинності 1920-х – початку 1930-х років(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-29) Яворський, А. Р.У статті здійснено аналіз внеску освітян у профілактику дитячої злочинності у 1920-х – початку 1930 років. Дитяча злочинність розглядається окремо від дитячої безпритульності й бездоглядності, аби сфокусуватися саме на ситуації впливу освітян, їхнього авторитету та досвідченості в боротьбі із дитячими правопорушеннями. The article analyzes the contribution of educators to the prevention of child crime in the 1920s and early 1930s. Child crime is considered separately from child homelessness and neglect in order to focus specifically on the situation of the influence of educators, their authority and experience in the fight against children's delinquency.
- ДокументРОЗВИТОК ІДЕЇ ПРАВОВОГО НІГІЛІЗМУ У ВІТЧИЗНЯНІЙ НАУКОВІЙ ДУМЦІ (1920-1991 рр.)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-01-31) Яворський, А. Р.У статті досліджено проблему профілактики правового нігілізму серед підлітків, адже підростаюче покоління є гарантом майбутнього розвитку правового та демократичного ладу в країні. Правовий нігілізм особистості виявляється у її злочинній поведінці, а саме: нерозважливому порушенні норм чинного законодавства країни, зневажанні, запереченні та нехтуванні встановленими правилами поведінки. Зазначено, що правовий нігілізм за часів радянської влади на різних етапах розвитку змінював свої прояви, поступово вкорінюючись в суспільному житті українців. Репресивний характер правління радянської влади і занедбаність правосуддя, спотворення права в якості диктатури пролетаріату призвели до поглиблення правової кризи, а відтак – розпаду Радянського Союзу. The article examines the problem of preventing legal nihilism among teenagers, because the younger generation is the guarantor of the future development of the legal and democratic system in the country. The legal nihilism of an individual is manifested in his criminal behavior, namely: reckless violation of the norms of the current legislation of the country, contempt, denial and neglect of the established rules of conduct. It is noted that legal nihilism during the Soviet regime changed its manifestations at various stages of development, gradually taking root in the social life of Ukrainians. The repressive nature of the rule of the Soviet government and the neglect of justice, the distortion of the law as a dictatorship of the proletariat led to the deepening of the legal crisis, and therefore to the collapse of the Soviet Union.
- ДокументФОРМУВАННЯ ПРАВОСВІДОМОСТІ ШКОЛЯРІВ: ПОГЛЯД НА ПРОБЛЕМУ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ТВОРЧОСТІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО(Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2023-09-27) Яворський, А. Р.У публікації проаналізовано формування правосвідомості школярів в педагогічній спадщині Василя Сухомлинського. Правосвідомість школярів – форма суспільної свідомості, яка відображає ставлення учнів до чинних норм права та правових явищ. Зазначено, що педагогом була розроблена цілісна система виховання учнів, яка спрямовувалася на дотримання законодавства. Видатний учений не лише формулював нагальну проблему виховання, але й відразу визначав методику розв’язання питання шляхом реалізації правового виховання. Теоретичні ідеї В. Сухомлинський підкріплював прикладами з свого досвіду освітньої діяльності. Визначені науковцем основні ідеї стосовно виховання громадянськості як риси особистості є основою виховної роботи з правового виховання в закладах загальної середньої освіти і підготовки майбутніх педагогів. The publication analyzes the formation of schoolchildren's legal awareness in the pedagogical legacy of Vasyl Sukhomlynskyi. Schoolchildren's legal awareness is a form of social consciousness that reflects the attitude of students to current legal norms and legal phenomena. It is noted that the teacher developed a holistic system of educating students, aimed at compliance with the legislation. The outstanding scientist not only formulated the urgent problem of education, but also immediately determined the method of solving the issue by implementing legal education. V. Sukhomlynskyi supported theoretical ideas with examples from his experience in educational activities. The main ideas defined by the scientist regarding the education of citizenship as personality traits are the basis of educational work on legal education in institutions of general secondary education and training of future teachers.