Перегляд за Автор "Юдько, А. М."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСтворення інклюзивного простору в медіаосвіті: нові підходи до інформаційної грамотності(ГО «Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань», Ізмаїльський державний гуманітарний університет, 2024) Юдько, А. М.; Білецька. С. А.; Ковтун, А. В.Створення інклюзивного простору в медіаосвіті потребує впровадження нових підходів до інформаційної грамотності, які дадуть змогу всім здобувачам освіти, незалежно від їхніх особливостей, активно залучатися до освітнього процесу й ефективно використовувати медіа-ресурси для розвитку критичного мислення і комунікаційних навичок. Дослідження спрямоване на визначення особливостей сучасних підходів до інформаційної грамотності в умовах інклюзивного простору в медіаосвіті. Під час дослідження було використано комплекс методів: систематизації – для розкриття існуючих особливостей створення інклюзивного простору в сучасних умовах; аналізу – для оцінки існуючої наукової бази досліджень щодо обраної теми, а також методи індукції, дедукції та узагальнення. В результаті було виявлено, що інклюзивний підхід у медіаосвіті передбачає адаптацію освітніх програм, застосування сучасних цифрових технологій і розвиток критичного мислення. Ці аспекти сприяють не лише засвоєнню знань, але й формуванню соціальних навичок у здобувачів освіти. Окрім того виокремлена низка сучасних підходів до інформаційної грамотності, зокрема використання симуляцій і тренажерів для критичного аналізу інформації, спільна модерація контенту, інтеграція практик з інформаційної безпеки в освітній процес тощо. З’ясовано, що ці підходи не лише сприяють розвитку критичного мислення, але й допомагають здобувачам освіти адаптуватися до складних умов сучасного медійного середовища, забезпечуючи глибше розуміння медіавпливу та формуючи навички для відповідального споживання інформації. Аналіз сучасних підходів до інформаційної грамотності в інклюзивному просторі показав, що практична діяльність, розгляд реальних випадків медійних маніпуляцій, а також інтеграція формальної, неформальної та інформальної освіти є важливими складовими для підготовки компетентних і медіаграмотних особистостей. Висновки. Отримані результати підкреслили важливість інклюзивного підходу в медіаосвіті, який враховує адаптацію освітніх програм і використання сучасних технологій для розвитку критичного мислення. Встановлено, що ефективна підготовка медіаграмотних особистостей потребує інтеграції формальної, неформальної та інформальної освіти, що створює основу для подальших досліджень і вдосконалення освітніх практик у цій сфері. Creating an inclusive space in media education requires introducing new approaches to information literacy that allow all students, regardless of their characteristics, to be actively involved in the educational process and effectively use media resources to develop critical thinking and communication skills. The study aims to identify the features of modern approaches to information literacy in the context of an inclusive space in media education. The study was carried out using the methods of systematisation — to reveal the existing features of creating an inclusive space in modern conditions, the process of analysis — to assess the existing scientific base of research on the chosen topic, as well as methods of induction and deduction and generalisation. The results revealed that an inclusive approach to media education involves adapting educational programs, using modern digital technologies, and developing critical thinking. These aspects contribute not only to acquiring knowledge but also to forming social skills in students. The study identifies several modern approaches to information literacy, including using simulations and simulators for critical analysis of information, joint content curation, integration of information security practices into the educational process, etc. It has been found that these approaches contribute to the development of critical thinking and help students adapt to the complex conditions of the modern media environment, providing a deeper understanding of media influence and developing skills for responsible information consumption. An analysis of modern approaches to information literacy in an inclusive space has shown that practical activities, consideration of confirmed cases of media manipulation, and integration of formal, non-formal and informal education are essential components for training competent and media literate individuals. Conclusions. The study's results emphasised the importance of an inclusive approach to media education, which considers adapting educational programs and using modern technologies to develop critical thinking. It has been established that practical training of media literate individuals requires integrating formal, non-formal and informal education, which creates the basis for further research and improvement of educational practices in this area.
- ДокументІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ЕЛІТА СУСПІЛЬСТВА: ПІДГОТОВКА І МІСІЯ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024-12) Юдько, А. М.; Ковтун, А. В.; Білецька, С. А.У статті досліджується роль інтелектуальної еліти як ключо-вого чинника розвитку сучасного суспільства. Зазначено, що сучасний вчитель виконує місію підготовки молодого покоління до викликів глобалізованого світу, інтегруючи інноваційні методи навчання, формуючи критичне мислення, гнучкість та здатність до навчання впродовж життя.Розглядається поняття «інтелектуальна еліта», його складові та вплив на різні аспекти суспільного життя. Особлива увага приділена «педагогічній еліті»як рушійній силі формування молодого покоління, здатного адапту-ватися до викликів ХХІ століття.Педагогічна еліта визначається як потужний носій духовності, моралі та культурних надбань. Зазначено, що якісна підго-товка педагогів є одним із пріоритетів сучасної освіти, що регламентуєтьсязаконодавчими документами та стратегічними програмами розвитку освіти в Україні.Стаття підкреслює важливість розвитку soft skills як необхідної складової професійної компетентності педагога. Розглянуто нову роль учителя як фасилітатора, організатора навчального процесу, конструктора навчання та лідера освітніх змін. Наведено рекомендації для мотивації молодих педагогів до професійного зростання, зокрема через формування внутрішньої мотивації, розвиток лідерських якостей, сприяння самоосвіті, підтримці соціальної взаємодії.Результати дослідження акцентують увагу на важливості підготовки педагогів, здатних не лише адаптуватися до сучасних викликів, але й активно впливати на формування гармонійного суспільства. У статті пропонуються практичні рекомендації для вдосконалення професійної діяльності вчителів, що сприятимуть розвитку освіти як стратегічного ресурсу суспільного прогресу.У висновках наголошується на необхідності забезпечення якісної педагогічної підготовки відповідно до міжнародних стандартів і потреб сучасного освітнього простору. The article examines the role of the intellectual elite as a key factor in the development of modern society. It is noted that the modern teacher fulfills the mission of preparing the younger generation for the challenges of the globalized world by integrating innovative teaching methods, forming critical thinking, flexibility and the ability to learn throughout life.The concept of “intellectual elite”, its components and influence on various aspects of public life are considered. Particular attention is paid to the “pedagogical elite” as a driving force for the formation of a younger generation capable of adapting to the challenges of the twenty-first century. The pedagogical elite is defined as a powerful carrier of spirituality, morality and cultural heritage. It is noted that high-quality teacher training is one of the priorities of modern education, which is regulated by legislative documents and strategic programs for the development of education in Ukraine.The article emphasizes the importance of developing soft skills as a necessary component of a teacher's professional competence. The new role of the teacher as a facilitator, organizer of the educational process, constructor of learning and leader of educational change is considered. Recommendations are given for motivating young teachers to professional growth, in particular through the formation of intrinsic motivation, development of leadership skills, promotion of self-education, and support for social interaction. The results of the study emphasize the importance of training teachers who are able not only to adapt to modern challenges but also to actively influence the formation of a harmonious society. The article offers practical recommendations for improving the professional activities of teachers, which will contribute to the development of education as a strategic resource for social progress. The conclusions emphasize the need to ensure high-quality teacher training in accordance with international standards and the needs of the modern educational space.