Перегляд за Автор "Шевчук, В. В."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВПЛИВ ПОРУШЕНЬ МОВЛЕННЯ НА ФОРМУВАННЯ «Я-ОБРАЗУ» У ПІДЛІТКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-09) Шевчук, В. В.У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми впливу порушень мовлення на формування «Я-образу» дітей підліткового віку. Ключовим поняттям для наукової розвідки є дефініція «Я-образ». Аналізуючи наукові підходи вчених до представлених дефініцій, можна сказати, що «Я-концепція» – це система психологічних процесів, що залежить від продуктивності соціальної взаємодії; це стійка та усвідомлена система уявлень, життєвих установок. Я-концепція формується та змінюється під впливом різних зовнішніх ситуацій, які переживає особистість. Комплексний аналіз літературних джерел доводить, що наявність порушень мовлення призводить до викривлення «Я-образу» підлітків. Чим виразніші порушення мовлення, тим виразніші порушення «Я-образу», особливо його емоційно-оцінного та поведінкового компонентів. The article provides a theoretical analysis of the problem of the influence of speech disorders on the formation of the "self-image" of adolescent children. A key concept for scientific intelligence is the definition of "I-image". Analyzing the scientific approaches of scientists to the presented definitions, we can say that "I-concept" is a system of psychological processes that depends on the productivity of social interaction; it is a stable and conscious system of ideas, life attitudes. The self-concept is formed and changes under the influence of various external situations experienced by the individual. A comprehensive analysis of literary sources proves that the presence of speech disorders leads to the distortion of the "self-image" of teenagers. The more pronounced the speech disorders, the more pronounced the violations of the "I-image", especially its emotional-evaluative and behavioral components.
- ДокументОсобливості формування «Я-образу» підлітків із тяжкими порушеннями мовлення(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Шевчук, В. В.У кваліфікаційній роботі здійснено міждисциплінарний теоретичний аналіз проблеми «Я-образу» особистості в умовах нормотипового розвитку та тяжких порушень мовлення. Проведено дефінітивний аналіз ключових понять, таких як «Я-образ» та «Я-концепція», визначено когнітивний, емоційно-оцінний та поведінковий компоненти «Я-образу», схарактеризовано чинники, що детермінують його формування. Виявлено особливості «Я-образу» підлітків з тяжкими порушеннями мовлення за когнітивним, емоційно-оцінним і поведінковими критеріями. Наведено рекомендації для батьків дітей підліткового віку з тяжкими порушеннями мовлення щодо формування адекватного та позитивного «Я-образу». In the qualification work, an interdisciplinary theoretical analysis of the problem of the ‘self-image’ of the individual in the conditions of normotypic development and severe speech disorders was carried out. A definitional analysis of key concepts such as ‘self-image’ and ‘self-concept’ was carried out, the cognitive, emotional and behavioural components of the ‘self-image’ were identified, and the factors that determine its formation were characterised. The peculiarities of the self-image of adolescents with severe speech disorders by cognitive, emotional and behavioural criteria are revealed. Recommendations for parents of adolescent children with severe speech impairments on the formation of an adequate and positive self-image are given.