Перегляд за Автор "Чібісов, О. Д."
Зараз показано 1 - 15 з 15
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВибрані розділи математичного аналізу: елементи теорії рядів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-02-15) Жерновникова, О. А.; Чібісов, О. Д.У методичних рекомендаціях розкрито елементи теорії рядів. Запропоновано завдання для самостійної роботи магістрантів. The methodical recommendations reveal the elements of series theory. Tasks for independent work of master students are proposed.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ КОМП'ЮТЕРНОГО ТЕСТУВАННЯ ЯК КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ЗЗСО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Чібісов, О. Д.; Василенко, А. О.Контроль навчальних досягнень сприяє розширенню, поглибленню, удосконаленню знань учнів, і допомагає вчителю математики виявити на якому рівні учні володіють певними знаннями, уміннями і навичками, а також існуючих ще в них прогалин, оцінювати роботу учнів, та відповідно, сприяє розвитку психічних процесів – пізнавальної активності, мислення, уваги, інтересів, пам’яті, мовлення учнів, тощо. Під час дистанційного навчання перед вчителями постає питання в організації проведенні контролю навчальних досягнень учнів. Рішенням цієї проблеми – є застосування онлайн-сервісів і спеціалізованого програмного забезпечення. Control of educational achievements contributes to the expansion, deepening, improvement of students’ knowledge, and helps the mathematics teacher to identify at what level students have certain knowledge, skills and abilities, as well as existing gaps, evaluate students’ work, and, accordingly, promotes mental processes – cognitive activity, thinking, attention, interests, memory, speech of students, etc. During distance learning, teachers face the question of organizing the control of student achievement. One solution to this problem is to use online services and specialized software.
- ДокументЕлементи теорії ймовірностей і математичної статистики в означеннях і задачах(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-01) Проскурня, І. П.; Проскурня, О. І.; Жерновникова, О. А.; Дейніченко, Т. І.; Дейниченко, Г. В.; Чібісов, О. Д.У навчальному посібнику “Елементи теорії ймовірностей і математичної статистики в означеннях і задачах” викладено основні поняття і теореми комбінаторики, теорії ймовірностей і математичної статистики. Посібник містить зразки розв’язування задач з усіх тем курсу, задачі для практичних занять і задачі, рекомендовані для організації самостійної роботи здобувачів. Навчальний посібник може використовуватись як в освітньому процесі педагогічного ЗВО у вивченні курсу «Теорія ймовірностей та методи математичної статистики», так і для самоосвіти здобувачів природничо-математичних спеціальностей педагогічних ЗВО. The textbook "Elements of Probability Theory and Mathematical Statistics in Definitions and Problems" describes the basic concepts and theorems of combinatorics, probability theory and mathematical statistics. The manual contains examples of solving problems from all topics of the course, problems for practical classes and problems recommended for the organization of independent work of applicants. The study guide can be used both in the educational process of pedagogical higher education in the study of the course "Probability theory and methods of mathematical statistics", and for self-education of students of natural and mathematical specialties of pedagogical higher education.
- ДокументЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ У ВИВЧЕННІ ПОХІДНОЇ ТА ЇЇ ЗАСТОСУВАНЬ У ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Чібісов, О. Д.; Дейниченко, Г. В.У тезах схарактеризовано різні методичні підходи до вивчення похідної в курсі алгебри і початків аналізу; визначено основні поняття й співвідношення, логічну послідовність навчального матеріалу у викладанні теми «Похідна та її застосування» у профільній школі; зроблено порівняльний аналіз змісту навчального матеріалу теми на профільному та поглибленому рівнях. The theses characterize different methodical approaches to the study of the derivative in the course of algebra and the beginnings of analysis; the main concepts and relationships, the logical sequence of the educational material in the teaching of the topic «Derivative and its application» in a specialized school are defined; a comparative analysis of the content of the subject's educational material on profile and advanced levels was made.
- ДокументМатематичний аналіз(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Жерновникова, О. А.; Дейніченко, Т. І.; Чібісов, О. Д.У посібнику представлено навчальні матеріали для проведення практичних занять та організації самостійної роботи з математичного аналізу здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності «014 Середня освіта (математика) ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Посібник містить методичні розробки практичних занять з курсу, що передбачають завдання для актуалізації й систематизації знань здобувачів, задачі для самостійного розв’язування, індивідуальні навчально-дослідні завдання, наведено приклади їх розв’язування. Посібник може використовуватись як у навчальному процесі педагогічного ЗВО у вивченні математичного аналізу, так і для самоосвіти бакалаврантів. В пособии представлены учебные материалы для проведения практических занятий и организации самостоятельной работы по математическому анализу соискателей высшего образования первого (бакалаврского) уровня специальности «014. Среднее образование (математика) ХНПУ имени Г.С. Сковороды. Пособие содержит методические разработки практических занятий по курсу, предусматривающих задачи для актуализации и систематизации знаний соискателей, задачи для самостоятельного решения, индивидуальные учебно-исследовательские задачи, приведены примеры их решения. Пособие может использоваться как в учебном процессе педагогического ЗВО в изучении математического анализа, так и для самообразования бакалавриатов. The manual contains educational materials for conducting practical classes and organizing independent work on mathematical analysis of applicants for higher education of the first (bachelor's) level of the specialty "014. Secondary education (mathematics) KhNPU named after G.S. Frying pans. The manual contains methodological development of practical lessons for the course, providing tasks for updating and systematizing the knowledge of applicants, tasks for independent solution, individual educational and research tasks, examples of their solution are given. The manual can be used both in the educational process of the pedagogical HE in the study of mathematical analysis, and for self-education of undergraduates.
- ДокументМЕТОДИКА НАВЧАННЯ ПОХІДНОЇ ТА ЇЇ ЗАСТОСУВАНЬ У ПОГЛИБЛЕНОМУ КУРСІ АЛГЕБРИ І ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Чібісов, О. Д.Наукова робота присвячено науковому обґрунтуванню теоретичних основ навчання диференціального числення в поглибленому курсі алгебри і початків аналізу на засадах компетентністного підходу, розробці й експериментальній перевірці методики вивчення похідної та її застосувань в умовах профільної диференціації навчання. У роботі проведено аналіз науково-методичної та навчальної літератури, виконано порівняльний аналіз навчальних програм та підручників з математики профільного і поглибленого рівня. Розкрито методичні особливості навчання учнів теми «Похідна та її застосування» на поглибленому рівні, розроблено методику формування предметної математичної компетентності та дослідницької компетентності учнів. У роботі представлено інтерактивні та тренувальні вправи, рівневі завдання з теми, самостійні і контрольні роботи, конспекти компетентнісно-орієнтованих уроків. Підготовлено методичні рекомендації щодо вивчення теми на засадах компетентнісного підходу на поглибленому рівні математичної підготовки учнів. The study is devoted to the scientific substantiation of the theoretical foundations of learning differential calculus in an advanced course of algebra and the beginnings of analysis based on the competence learning, the development and experimental verification of the methodology for studying the derivative and its applications in the conditions of specialized differentiation of education. In the work, an analysis of scientific and methodological and educational literature was performed, a comparative analysis of educational programs and textbooks in mathematics at the basic and advanced level was performed. The methodical features of teaching the students of the topic "Derivative and its application" at the advanced level are revealed, the method of forming the subject mathematical competence and research competence of students are developed. The work presents interactive and training exercises, levellevel tasks of the topic, self-study and control works, summaries of competency-based lessons. Methodological recommendations for studying, based on the competence principles at the advanced level of mathematical training of students have been prepared.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення науково-дослідної практики магістрантів спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-17) Жерновникова, О. А.; Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.; Чібісов, О. Д.; Штонда, О. Г.Методичні матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня науково-дослідної практики в закладах вищої педагогічної освіти. У методичних рекомендаціях наведено програму практики, висвітлено вимоги до оформлення звітної документації, подано зразки звітних документів з виконання завдань практики тощо. Призначено для викладачів та магістрантів педагогічних ЗВО. The methodical materials are intended to accompany the students of higher education at the second (master's) level of scientific research practice in institutions of higher pedagogical education. The methodical recommendations provide the practice program, highlight the requirements for drawing up report documentation, provide samples of report documents on the performance of practice tasks, etc. Intended for teachers and master's students of pedagogical higher education institutions.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН МАЙБУТНІМИ ВЧИТЕЛЯМИ МАТЕМАТИКИ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Чібісов, О. Д.; Простакова, Ю. С.; Штонда, О. Г.Авторами зазначено, що організовувати освітній процес майбутніх учителів математики в умовах змішаного навчання доцільно з використання онлайн-сервісів зі створення інтерактивних вправ, які дозволяють: індивідуалізувати освітній процес відповідно до особливостей та потреб студентів; організувати навчальний матеріал з урахуванням різноманітних способів навчальної діяльності; посилити візуальне сприйняття та полегшити засвоєння навчального матеріалу; активізувати пізнавальну діяльність студентів. The authors noted that to organize the educational process of future teachers of mathematics in a blended environment, it is advisable to use online services to create interactive exercises that allow: individualize the educational process according to the characteristics and needs of students; to organize educational material taking into account various ways of educational activity; to strengthen the visual perception and facilitate the assimilation of educational material; to intensify the cognitive activity of students.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРОФІЛЬНОЇ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Дейниченко, Г. В.; Чібісов, О. Д.; Кабанська, О. С.У тезах схарактеризовано особливості системи профільної диференціації навчання, які стосуються її різних компонентів; проаналізовано сучасний досвід здійснення профільної диференціації навчання в розвинутих країнах світу. The theses characterize the features of the system of profile differentiation of education, which relate to its various components; the modern experience of the implementation of profile differentiation of education in the developed countries of the world is analyzed.
- ДокументПОДІЛЬНІСТЬ ЧИСЕЛ І ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Чібісов, О. Д.; Антонова, А. Д.Подільність чисел розглядається в тезах як один із найважливіших розділів арифметики і, зокрема, всієї теорії чисел. Ознайомились з історією походження поняття подільності та основних понять теорії чисел. Було проведено аналіз методичної літератури, а також аналіз підручників та шкільної програми з математики 5-6 класів. The divisibility of numbers is considered in theses as one of the most important sections of arithmetic and, in particular, of the entire theory of numbers. We got acquainted with the history of the origin of the concept of divisibility and the basic concepts of number theory. An analysis of methodical literature was carried out, as well as an analysis of textbooks and the school curriculum for mathematics in grades 5-6.
- ДокументПроективна геометрія та методи зображень(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-01) Дейниченко, В. Г.; Жерновникова, О. А.; Дейніченко, Т. І.; Масич, В. В.; Чібісов, О. Д.У посібнику розкрито основні питання проективної геометрії та методів зображень геометричних фігур, спрямованих на вдосконалення графічної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)» педагогічних ЗВО у межах їхньої професійної компетенції. The manual discloses the main issues of projective geometry and methods of representing geometric figures, aimed at improving the graphic training of applicants of the first (bachelor) level of higher education in the specialty "014.04 Secondary Education (Mathematics)" of pedagogical higher education institutions within their professional competence.
- ДокументПроективна геометрія та методи зображень: вибрані питання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-14) Дейниченко, Г. В.; Жерновникова, О. А.; Масич, В. В.; Чібісов, О. Д.У посібнику розкрито основні питання проективної геометрії та методів зображень геометричних фігур, спрямованих на вдосконалення графічної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)» педагогічних ЗВО у межах їхньої професійної компетенції. Для розуміння матеріалу посібника достатньо математичних знань, отриманих у вивченні математики курсу середньої школи, тому посібник може використовуватись у викладанні спецкурсів для здобувачів-бакалаврантів педагогічних ЗВО та є корисним для вчителів, які працюють у класах (школах) з поглибленим вивченням предмету. The manual reveals the main issues of projective geometry and methods of representation of geometric shapes aimed at improving the graphic training of applicants for the first (bachelor's) level of higher education in the specialty "014.04 Secondary Education (Mathematics)" of pedagogical universities within their professional competence. To understand the material of the manual, the mathematical knowledge gained in the study of mathematics of the secondary school course is sufficient, so the manual can be used in teaching special courses for bachelor's students of pedagogical universities and is useful for teachers working in classes (schools) with in-depth study of the subject.
- ДокументТеорія ймовірностей та математична статистика(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-01) Жерновникова, О. А.; Дейніченко, Т. І.; Дейниченко, Г. В.; Проскурня, О. І.; Чібісов, О. Д.Ураховуючи міждисциплінарне значення теорії ймовірностей і методів математичної статистики, в сучасних умовах виникає необхідність у ґрунтовному оволодінні нею здобувачами природничо-математичних спеціальностей педагогічних ЗВО як складником їхньої професійної підготовки. Навчально-методичний посібник дозволяє ознайомити здобувачів з цілями, змістом, вимогами щодо сформованості рівнів навчальних досягнень з предмету, формами і методами контролю навчально-пізнавальної діяльності; містить основні теоретичні відомості з курсу теорії ймовірностей та математичної статистики з метою повторення, узагальнення й систематизації знань, що сприятиме покращенню професійної підготовки майбутніх учителів. Taking into account the interdisciplinary importance of the theory of probability and methods of mathematical statistics, in modern conditions there is a need for thorough mastering of it by students of natural and mathematical specialties of pedagogical higher education institutions as a component of their professional training. The educational and methodological guide allows applicants to familiarize themselves with the goals, content, requirements for the formation of levels of educational achievements in the subject, forms and methods of monitoring educational and cognitive activity; contains basic theoretical information from the course of probability theory and mathematical statistics with the aim of repetition, generalization and systematization of knowledge, which will contribute to the improvement of professional training of future teachers.
- ДокументТеорія ймовірностей та математична статистика(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-20) Жерновникова, О. А.; Дейніченко, Т. І.; Дейниченко, Г. В.; Чібісов, О. Д.Ураховуючи міждисциплінарне значення теорії ймовірностей і методів математичної статистики, в сучасних умовах виникає необхідність у ґрунтовному оволодінні нею здобувачами природничо-математичних спеціальностей педагогічних ЗВО як складником їхньої професійної підготовки. Навчально-методичний посібник дозволяє ознайомити здобувачів з цілями, змістом, вимогами щодо сформованості рівнів навчальних досягнень з предмету, формами і методами контролю навчально-пізнавальної діяльності; містить основні теоретичні відомості з курсу теорії ймовірностей та математичної статистики з метою повторення, узагальнення й систематизації знань, що сприятиме покращенню професійної підготовки майбутніх учителів. Taking into account the interdisciplinary importance of the theory of probability and methods of mathematical statistics, in modern conditions there is a need for thorough mastering of it by students of natural and mathematical specialties of pedagogical higher education institutions as a component of their professional training. The educational and methodological guide allows applicants to familiarize themselves with the goals, content, requirements for the formation of levels of educational achievements in the subject, forms and methods of monitoring educational and cognitive activities; contains the main theoretical information from the course of probability theory and mathematical statistics for the purpose of repetition, generalization and systematization of knowledge, which will contribute to the improvement of the professional training of future teachers.
- ДокументІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ТА ВИНИКНЕННЯ ПОНЯТТЯ ПОХІДНОЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Чібісов, О. Д.; Безпала, А. М.; Грищенко, В. З.; Чуприна, І. В.In the article the author provides information about the history of development and the emergence of the concept of derivative. It is proved that the origin of the concept of a derivative was the question of determining, calculating the velocity and its acceleration, which led to the connection between the problem of calculating the velocity of a moving body and the problem of tangent to the curve describing the dependence of time. У статті автором надано інформацію про історію розвитку та виникнення поняття похідної. Доведено, що виникненню поняття похідної стало питання щодо визначення, обчисленні швидкості руху та його прискорення, яке призвело до встановлення зв’язку між завданням про обчислення швидкості тіла, що рухається, і завданням про проведення дотичної до кривої, що описує залежність пройденої відстані часу.