Перегляд за Автор "Четверик, В. К."
Зараз показано 1 - 19 з 19
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВикористання мобільних застосунків при вивченні іноземної мови як засіб організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2023-02-23) Четверик, В. К.У статті розглядається використання мобільних застосунків при вивченні іноземної мови як засіб організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти. The paper deals with the use of mobile applications in learning a foreign language as a means of organizing independent work for higher education students.
- ДокументВиразний потенціал нестандартних форм компаратива: ступенювання числівників (на матеріалі поетичного тексту)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-18) Четверик, В. К.У представленій роботі йдеться про виразний потенціал нестандартних форм компаратива: ступенювання числівників (на матеріалі поетичного тексту). The present paper deals with the expressive potential of non-standard forms of the comparative: numerals’ degrees of comparison (on the material of a poetic text).
- ДокументВиразний потенціал нестандартних форм компаратива: ступенювання іменників у мові поезії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2023-05-23) Четверик, В. К.У роботі розглядається виразний потенціал нестандартних форм компаратива: ступенювання іменників у мові поезії. The paper explores the expressive potential of non-standard comparative forms: degrees of comparison of nouns in the language of poetry.
- ДокументВиразний потенціал ступенів порівняння в мові російської поезії ХХ–ХХІ століть(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Четверик, В. К.Репрезентована кваліфікаційна наукова праця присвячена недослідженому раніше поетичному потенціалу компаративних і суперлативних форм прикметників, прислівників та інших частин мови, які потенційно допускають утворення подібних форм у віршованій мові та художній реалізації таких форм. Цей аспект поетичної морфології й морфологічної поетики з позицій сучасного антропоцентричного підходу до вивчення фактів мови та мовлення монографічно описаний уперше. У дослідженні систематизовано способи поетичної актуалізації нормативних та нестандартних граматичних компаративних та суперлативних форм прикметника, прислівника та інших частин мови, які потенційно допускають подібні формоутворення; досліджено особливості поетичного функціонування та експресивний потенціал актуалізованих компаративних та суперлативних форм та значень. Виділено та описано типи можливих моделей (регулярних та оказіональних), схарактеризовано семантику компаративних та суперлативних форм, описано взаємозв’язок морфологічної структури віршованого твору та його композиційно-тематичної та смислової структури. Уперше за дослідження функціонування компаративних та суперлативних форм використано теорію маркованості; розглянуто співпозицію, атракцію, селекцію, а також формування морфологічної домінанти на основі маркованих та немаркованих форм; схарактеризовано роль компаративних і суперлативних форм у структурі віршованого твору та поетичному смислотворенні; уперше проаналізовано особливості функціонування компаративних і суперлативних одиниць у структурі віршованого тексту з урахуванням їхньої здатності актуалізувати граматичний потенціал і виконувати структуро-, ритмо-, сюжето- та смислотворчу функцію;.уперше системно описано функціонування досліджуваних форм у поетичних ідіостилях О. Мандельштама, Б. Окуджави, Ю. Левітанського. The presented qualifying scientific work is devoted to the previously unstudied poetic potential of comparative and superlative forms in poetic language and their artistic realization. This aspect of poetic morphology and morphological poetics from the position of the modern anthropocentric approach to studying the facts of language and speech is described monographically for the first time. The research systematizes methods of poetic actualization of normative and non-standard grammatical comparative and superlative forms of adjectives, adverbs, and other parts of speech that potentially allow such formations; peculiarities of poetic functioning and expressive potential of actualized comparative and superlative forms and meanings are studied. The types of possible models (regular and occasional) are identified and described, the semantics of comparative and superlative forms are characterized, and the relationship between the morphological structure of the poetic work and its compositional, thematic, and semantic structure is described. For the first time, the theory of markedness was used to study the functioning of comparative and superlative forms; juxtaposition, attraction, and selection, as well as the formation of a morphological dominant based on marked and unmarked forms, are considered; for the first time, the peculiarities of the functioning of comparative and superlative units in the structure of the poetic text are analyzed, taking into account their ability to actualize the grammatical potential and perform the structural, rhythmic, plot- and meaning-making function; the role of comparative and superlative forms in the structure of poetic work and poetic sense-making is characterized; for the first time, the functioning of forms in the poetic idiostyles of such democratic and anti-war poets as O. Mandelshtam, B. Okudzhava and Yu. Levitanskyi is systematically described.
- ДокументГалузь іншомовної комунікативної підготовки як посутній складник процесу інтернаціоналізації(Чорноморський національний університет імені Петра Могили, 2024-06-23) Четверик, В. К.; Гуліч, О. О.У розвідці представлено огляд галузі іншомовної комунікативної підготовки як посутнього складника процесу інтернаціоналізації. The paper provides an overview of foreign language communication training as an essential component of the internationalization process.
- ДокументДо питання експресивного потенціалу нестандартних форм порівняння (на матеріалі поетичного тексту)(Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, 2021-04-30) Четверик, В. К.У представленій роботі йдеться про експресивний потенціал нестандартних форм порівняння (на матеріалі поетичного тексту). The present paper deals with the issue of the expressive potential of non-standard forms of comparison (on the material of a poetic text).
- ДокументДо питання про можливості лінгвістичних корпусів у навчанні іноземній мові (у контексті ЗВО)(Національна академія Служби безпеки України, 2024-04-19) Четверик, В. К.Стаття досліджує потенціал використання лінгвістичних корпусів у викладанні іноземних мов у контексті вищої освіти. The paper explores the potential of utilizing linguistic corpora in foreign language teaching within the higher education context.
- ДокументМожливості ресурсів зі штучним інтелектом (Artificial Intelligence) у навчанні англійської мови(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2024-02-22) Четверик, В. К.У статті розглядаються можливості ресурсів зі штучним інтелектом (Artificial Intelligence) у навчанні англійської мови. The paper considers the potential of Artificial Intelligence resources in English Language Teaching.
- ДокументПерспективи використання чат-ботів зі штучним інтелектом у галузі іншомовної освіти(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2024-05-16) Четверик, В. К.У розвідці розглядаються перспективи використання чат-ботів зі штучним інтелектом у галузі іншомовної освіти. The paper reviews prospects for using AI-powered chatbots in foreign language education.
- ДокументПерспективи застосування лінгвістичних корпусів у процесі навчання іноземної мови(Університет Короля Данила, 2024-03-14) Четверик, В. К.У розвідці аналізується потенціал лінгвістичних корпусів у процесі навчання іноземної мови. The paper analyzes the potential of linguistic corpora in the Foreign Language Learning process.
- ДокументПоезія як форма історичної пам'яті: події, культура, мова(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-18) Четверик, В. К.Стаття спрямована на огляд поезії як форми історичної пам’яті, що слугує інструментом для передачі та інтерпретації минулих подій, історичних мотивів, досвіду, культури та традицій. Перша частина роботи висвітлює роль поезії в передачі традицій і мудрості народу. Твори сучасних поетів розглядаються як приклади поетичних інтерпретацій історичних подій та їхнього впливу на сучасне суспільство, що слугує спробою застерегти від помилок минулого та спонукає читачів замислитися над історією. У другому розділі роботи аналізуються мовні особливості поетичних текстів, які впливають на сприйняття закладеної інформації та художнє відображення історичних сюжетів. Підкреслюється, що морфологічні елементи в поезії активізують експресивні можливості, потенційно впливаючи на лексичні значення мовних одиниць та їхню семантичну інтенсифікацію. Отже, такі елементи сприяють емоційному та розумовому впливу поетичного тексту на людину. Поезія утверджується як унікальна форма історичної пам’яті, яка поєднує в собі функції збереження інформації та справляє виразний вплив на людину. The paper aims to review poetry as a form of historical memory, serving as a tool for transmitting and interpreting past events, historical motives, experiences, culture, and traditions. The paper’s first section highlights the role of folk poetry in transmitting traditions and the wisdom of the people. Modern poets’ works are examined as examples of poetic interpretations of historical events and their impact on contemporary society, serving as attempts to caution against past mistakes and prompting readers to consider history. The paper’s second section analyzes the linguistic features of poetic texts, which influence the perception of embedded information and the artistic portrayal of historical plots. It emphasizes that morphological elements in poetry activate expressive capabilities, potentially affecting the lexical meanings of language units and their semantic intensification. Consequently, such elements contribute to poetic text's emotional and mental impact on individuals. In conclusion, poetry is affirmed as a unique form of historical memory, blending the functions of preserving information and exerting a distinct influence on individuals.
- ДокументПотенціал штучного інтелекту для розвитку іншомовної комунікативної компетентності(Видавництво Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 2024-10-28) Четверик, В. К.У розвідці розглядається роль штучного інтелекту в покращенні навичок спілкування іноземною мовою. This study examines the role of artificial intelligence in enhancing foreign language communication skills.
- ДокументПро деякі способи морфологічної актуалізації маркованих форм прикметників у поезії(Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного, 2021-11-24) Четверик, В. К.У представленій роботі йдеться про способи морфологічної актуалізації маркованих форм прикметників у поезії. The paper deals with the methods of morphological actualization of adjectives’ marked forms of in poetry.
- ДокументРесурси зі штучним інтелектом у адаптивному навчанні іноземної мови здобувачів ЗВО(Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій, 2024-03-29) Четверик, В. К.The paper explores using artificial intelligence resources in adaptive foreign language learning of higher education students. У статті досліджено використання ресурсів зі штучним інтелектом у адаптивному навчанны іноземної мови серед студентів вищих навчальних закладів.
- ДокументРоль цифрових технологій у самостійному вивченні іноземної мови: переваги та недоліки(Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького; ФОП Однорог Т.В, 2023-05) Четверик, В. К.Презентована робота пропонує огляд ролі цифрових технологій у процесі самостійного вивчення іноземних мов. Робота надає комплексний стислий огляд цифрових технологій (навчальні тренажери та програми для вивчення іноземних мов, мобільні застосунки та інтернет-сервіси зі штучним інтелектом), їх переваг та недоліків у самостійному вивченні іноземної мови. Результати статті можуть бути корисними для вчителів та студентів, які цікавляться використанням цифрових засобів для покращення процесу вивчення іноземної мови. The presented paper offers an overview of the role of digital technologies in the process of independent language learning. The paper provides a comprehensive and concise overview of widespread digital technologies (learning simulators, language learning software, mobile applications, and Internet services with artificial intelligence). Also, it discusses their advantages and disadvantages in independent learning of foreign languages. The findings of the research can be helpful for teachers and students who are interested in using digital tools to enhance the foreign language learning process.
- ДокументСучасні методи розвитку словникового запасу в навчанні іноземних мов: роль штучного інтелекту(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2024-04-25) Четверик, В. К.У розвідці розглядаються сучасні методи розвитку словникового запасу в процесі навчання іноземної мови, зосереджуючись на інструментах, які використовують штучний інтелект. This paper examines modern methods of vocabulary development in foreign language teaching, focusing on tools that utilize artificial intelligence.
- ДокументСучасні мультимедійні ресурси для розвитку міжкультурної компетенції в контексті іншомовної підготовки здобувачів вищої освіти(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2023-04-28) Четверик, В. К.У роботі розглядаються сучасні мультимедійні ресурси для розвитку міжкультурної компетенції в контексті іншомовної підготовки здобувачів вищої освіти. The paper deals with the modern multimedia resources for the development of intercultural competence in the context of foreign language training for students of higher education.
- ДокументФормування надсуперлативного значення в маркованих формах порівняння в поетичних текстах(Запорізький національний університет; Гельветика, 2022-09-27) Четверик, В. К.У представленій роботі розглядається питання формування потенційного надсуперлативного значення маркованих одиниць на основі синтезу їхньої граматичної форми, внутрішньої семантики й текстового контексту (у просторі поетичного твору). Була поставлена мета вибрати й описати приклади, у яких присутнє потенційне надсуперлативне значення як один із способів актуалізації лінгвокреативного потенціалу ступенів порівняння в структурі поетичного тексту. Вивчення й опис таких структур є актуальним, оскільки граматичний рівень мови сьогодні зазнає значних змін, особливий інтерес дослідників викликають нестандартні граматичні форми й оказіональні словотворчі процеси, а вивчення мови поезії як простору найбільшого прояву мовного потенціалу одиниць всіх рівнів – один із пріоритетних напрямів дослідження лінгвістики, що став особливо значущим останнім часом у зв’язку з розвитком лінгвокреалогії. Дослідження цього явища також дозволить заповнити певні лакуни при системному описі поетичної граматики мови, зокрема при описі функціонування категорії ступенів порівняння і її значень.Матеріалом дослідження стали фрагменти російськомовного віршованого тексту періоду XX–XXI століть, відібрані методом суцільної вибірки. У роботі розглянуті найбільш ємні й цікаві приклади (з погляду теми дослідження), що ілюструють процес формування надсуперлативного значення; аналізуються значення, яких набувають у текстовому контексті марковані структури з компаративними та суперлативними формами; виділяються характерні риси подібних структур і форм, а також пропонується короткий опис умов і процесів, що сприяють формуванню такого значення в поетичних текстах.Зроблено висновок про те, що процес формування надсуперлативного значення в площині поетичного тексту дозволяє виявити прихований креативний потенціал мовних одиниць, актуалізувати їхній креативний і експресивний потенціал, виділити значення, які перебувають на периферії семантичного поля. In the presented work, the issue of the formation of a potential super-superlative meaning of marked units based on the synthesis of their grammatical form, internal semantics and textual context (in the space of poetry) is considered. The goal was to select and describe examples in which there is a potential super-superlative meaning as one of the ways to actualize the linguocreative potential of the degrees of comparison in the structure of a poetic text. The study and description of such structures are relevant because the grammatical level of the language today is undergoing significant changes, the special interest of researchers is caused by non-standard grammatical forms and occasional word-formation processes, and the study of the language of poetry as a space for the greatest manifestation of the linguistic potential of units of all levels is one of the priority areas of research in linguistics, which has become especially significant in connection with the development of linguocreatorics. The study of this phenomenon will also make it possible to fill certain gaps in the systematic description of the poetic grammar, particularly in the description of the functioning of the category of comparison degrees and its meanings.The material of the research was the fragments of the Russian-language poetic text of the XX–XXI centuries, selected by the continuous sampling method. The paper considers the most extraordinary and interesting fragments (in light of the research topic) illustrating the process of formation of super-superlative meaning; the meanings are analyzed, which are acquired in the text context by the marked structures with comparative and superlative forms; the characteristic features of such structures and forms are highlighted, and a brief description of the conditions and processes that contribute to the formation of such meaning in poetic texts is offered.It is concluded that the process of forming a super-superlative meaning in the space of a poetic text makes it possible to reveal the hidden creative potential of linguistic units, to actualize their creative and expressive potential, to highlight the meanings that are on the periphery of the semantic field.
- ДокументШтучний інтелект як інструмент оптимізації розвитку іншомовної комунікативної компетентності(Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2024-05-16) Четверик, В. К.У роботі розглянуто штучний інтелект як інструмент оптимізації розвитку іншомовної комунікативної компетентності. This paper explores the use of artificial intelligence as a tool for optimizing the development of foreign language communicative competence.