Перегляд за Автор "Чернушенко, Н. М."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЛінгвістична школа доктора філологічних наук, професора С. І. Дорошенка(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Чернушенко, Н. М.Стаття присвячена 95-літньому ювілею доктора філологічних наук, професора, заслуженого діяча науки і техніки України Сергія Івановича Дорошенка (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди), містить інформацію про лінгвістичну школу видатного педагога та філолога, зокрема окреслено основні напрямки дослідницької діяльності С. І. Дорошенка та його учнів в царині національного мовознавства та лінгводидактики кін. ХХ – поч. ХХІ століття. У роботі подано огляд дисертаційних досліджень аспірантів видатного мовознавця, де коротко репрезентовано основні напрацювання в галузях лінгвістики та лінгводидактики. Сергій Іванович – видатний учений-україніст, який понад 65 років свого життя присвятив науково-педагогічній діяльності у вищій школі. Його праці із сучасної української мови і культури та методики її викладання відомі в усій Україні й за її межами. Його наукові учні й послідовники працюють у різних регіонах України, Європи, США. Своєю невтомною працею, життєлюбством, доброю вдачею наш Учитель зігрівав серця всім, хто з ним спілкувався, щедро віддавав свої знання колегам і студентам, відкривав золоту браму в дивовижний світ мовознавства. Він завжди випромінював позитивний заряд, іскорки гумору, перлинки мовних скарбів. The article is dedicated to the 95th anniversary of doctor of philological sciences, professor, honored scientist and technician of Ukraine, Sergiy Doroshenko (H. Skovoroda Kharkiv State Pedagogic University), contains the information about linguistic school of the prominent teacher and philologist, the main points of his and his students’ research in the field of linguistics and linguodidactics at the end of ХХ – beginning of ХХІ century. The paper gives an overview of the dissertation researches of post-graduate students of the outstanding linguist, where the main findings in the branches of linguistics and linguodidactics are briefly represented. Sergiy Ivanovich is a prominent Ukrainian scholar, who has dedicated more than 65 years of his life to scientific and pedagogical activity at high school. His works on contemporary Ukrainian language, culture and teaching methods are well-known across Ukraine and abroad. His scientific students and followers work in different regions of Ukraine, Europe, and the USA. Through his tireless work, love to life, good temper our Teacher warmed the hearts of all who talked to him, generously gave his knowledge to colleagues and students, opened the golden gate into the wonderful world of linguistics. He has always radiated a positive charge, sparkles of humor, and pearls of language treasures.
- ДокументМовленнєвий етикет як складник професійної компетентності майбутнього педагога(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2017) Чернушенко, Н. М.У статті викладені теоретичні основи формування правильності мовлення майбутніх учителів. Описуються мовленнєві ситуації, під час яких майбутні педагоги одночасно, поетапно, свідомо й міцно засвоюють норми мовленнєвого етикету. В данной статье изложены теоретические основы формирования правильности речи будущих учителей. Описываются речевые ситуации, во время которых будущие учителя одновременно поэтапно, сознательно и крепко усваивают нормы речевого этикета. Theoretical bases of forming future teachers’ rightness of speech are presented in the article. Speech situations, during which future teachers simultaneously, step-by-step, consciously and thoroughly absorb the norms of speech etiquette are described. Key words: speech situation, norms of language, speech etiquette, speech etiquette system of units.
- ДокументМОВНА ОСОБИСТІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У СВІТЛІ ВИМОГ МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТИ ХХІ СТОЛІТТЯ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Чернушенко, Н. М.У статті узагальнено зміст поняття “мовна особистість”; названо об’єктивні та суб’єктивні чинники, що впливають на становлення мовної особистості учителя початкової школи; обґрунтовано доцільність аналізу сутності мовної особистості для навчання майбутніх учителів нової української школи, проблеми формування мовної особистості майбутніх учителів у контексті сучасної лінгводидактики. “Linguistic personality” concept is generalized in the article; objective and subjective factors that influence linguistic personality formation of a primary school teacher are stated; expediency of linguistic personality concept essence is substantiated for training of the future new Ukrainian school teachers, problems of linguistic personality formation of future teachers in the scope of modern linguodidactics.