Перегляд за Автор "Черновол-Ткаченко, Р. І."
Зараз показано 1 - 20 з 23
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАкмеологічні засади професійної самореалізації вчителів у системі методичної роботи загальноосвітніх навчальних закладів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2017-07-13) Рибалко, Л. С.; Черновол-Ткаченко, Р. І.; Куценко, Т. В.У монографії розкрито проблему професійної самореалізації вчителів у системі методичної роботи загальноосвітніх навчальних закладів із позиції акмеологічного підходу. Упровадження акмеологічних ідей розвитку та саморозвитку особистості, формування професійної «Я»-концепції учителя, досягнення акме через професіоналізм і педагогічну майстерність у шкільну практику сприяють підвищенню ефективності педагогічного процесу, побудові міжособистісних відносин на засадах співпраці та партнерських відносин. Монографію адресовано педагогічним працівникам, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, студентам і слухачам магістратури вищих педагогічних навчальних закладів, системи післядипломної педагогічної освіти, аспірантам і докторантам. В монографии раскрыта проблема профессиональной самореализации учителей в системе методической работы общеобразовательных учебных заведений с позиции акмеологического подхода. Внедрение акмеологических идей развития и саморазвития личности, формирование профессиональной «Я»-концепции учителя, достижения акме через профессионализм и педагогическое мастерство в школьную практику способствуют повышению эффективности педагогического процесса, построении межличностных отношений на основе сотрудничества и партнерских отношений. Монография адресована педагогическим работникам, руководителям общеобразовательных учебных заведений, студентам и слушателям магистратуры высших педагогических учебных заведений, системы последипломного педагогического образования, аспирантам и докторантам. The monograph discloses the problem of professional self-realization of teachers in the system of methodological work of general educational institutions from the perspective of an acmeological approach. The introduction of acmeological ideas of personal development and self-development, the formation of a professional “I” concept of a teacher, acme achievements through professionalism and pedagogical mastery in school practice contribute to increasing the effectiveness of the pedagogical process, building interpersonal relationships based on cooperation and partnerships. The monograph is addressed to teachers, heads of secondary schools, students and graduate students of higher educational institutions, postgraduate teacher education, graduate and doctoral students.
- ДокументВивчення фахової термінологічної лексики як запорука якісної професійної комунікації сучасного поліцейського(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Черновол-Ткаченко, Р. І.У пропонованій статті автор розглядає проблему вивчення термінологічної лексики майбутніми поліцейськими на заняттях з української мови за професійним спрямуванням. Дослідник висновує, що раціональна система способів навчання, скерованих на поетапне оволодіння фаховою термінологією, забезпечить створення термінологічного словника і його постійне поповнення, сприятиме удосконаленню вміння використовувати термінологічну лексику у фаховій комунікації. To provide high levels of professional communication as a high rate channeling professional information law enforcement officers have to know the corresponding terminological lexis. The issue of studying law terminology in the format of Ukrainian classes has been considered extensively by Ukrainian scholars. However, despite certain steps in the above field, there are certain gaps in this research mainstream, which can be observed in lack of fully developed systems of work directed at forming professional communication skills, whose inalienable component is operating terminological vocabulary in professional communication. The aim of the present research is to analyze perspectives of studying professional terminology while teaching professional Ukrainian in the context of preparing future police officers to communicate professionally. To achieve the above aim it is necessary to determine key methods of working with terminology, which, in its turn, is going to contribute to the development of professional communication skills. The author states that to work out a highly efficient system of future police officers’ operating terminological lexis it is beneficial, while educating, to use assignments that will contribute to forming the corresponding skills on reproductive, algorithmic and heuristic levels, which will ensure the development of a sound foundation for a high quality professional communication. The author concludes that rational systems of relevant teaching methods, directed at step-by-step mastering professional terminology lexis is a guarantee of developing a terminological vocabulary and its constant enrichment, enhancing the improvement of skills of applying terminology lexis in the corresponding communicative situations, thus leading to creating the basics of a highly efficient mode of professional communication.
- ДокументВикористання сервісів дистанційної освіти у виші(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Черновол-Ткаченко, Р. І.Автором здійснено екскурс в започаткування історії дистанційної освіти. Розглянуто технології дистанційної освіти як об`єднання педагогічних та інформаційних складових. Проаналізовано використання в дистанційному навчанні сучасних сервісів. Автором совершен экскурс в начало истории дистанционного образования. Рассмотрены технологии дистанционного образования как объединения педагогических и информационных составляющих. Проанализировано использование в дистанционном обучении современных сервисов. The author made an excursion into the beginning of the history of distance education. The technologies of distance education are considered as a combination of pedagogical and information components. The use of modern services in distance learning is analyzed.
- ДокументЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЯК УПРАВЛІНСЬКА ПРОБЛЕМА(Видавнича група «Основа», 2020) Черновол-Ткаченко, Р. І.У статті теоретично обґрунтовується ефективність організації здоров’язберігальної діяльності керівника закладу загальної середньої освіти. Розкрито структурні компоненти здоров’язберігальної діяльності керівника закладу загальної середньої освіти. В статье теоретически обосновывается эффективность организации здоровьесберегающей деятельности руководителя учреждения общего среднего образования. Раскрыты структурные компоненты здоровьесберегающей деятельности руководителя учреждения общего среднего образования. The article author theoretically substantiates the effectiveness of organization of health care activities of the head of institution of general secondary education. The structural components of health care activities of the head of general secondary educational institution are revealed.
- ДокументЗдоров’язберігаюча діяльність керівника загальноосвітнього навчального закладу : теоретичні та практичні аспекти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2016-04-11) Іонова, О. М.; Черновол-Ткаченко, Р. І.; Гресь, О. В.У монографії логічно розкрито суть поняття «здоров’язберігаюча діяльність керівника ЗНЗ» як невід’ємної складової його управлінсько-педагогічної діяльності, що спрямована на створення оздоровчого середовища (фізично-предметного, психологічно-комунікативно, навчально-виховного) навчального закладу та забезпечення підтримки, збереження та зміцнення здоров’я всіх учасників (школярів, педагогів, батьків) педагогічного процесу. Уточнено основні функції, критерії та показники успішності організації здоров’язберігаючої діяльності керівника ЗНЗ. Монографію призначено для керівників навчальних закладів, слухачів системи післядипломної педагогічної освіти. В монографии логично раскрыта суть понятия «Здоровьесберегающая деятельность руководителя ОУЗ» как неотъемлемой составляющей его управленческо-педагогической деятельности, направленной на создание оздоровительной среды (физико-предметного, психологически коммуникативного, учебно-воспитательного) учебного заведения и обеспечения поддержки, сохранения и укрепления здоровья всех участников (школьников, педагогов, родителей) педагогического процесса. Уточнены основные функции, критерии и показатели успешности организации здоровьесберегающей деятельности руководителя ОУЗ. Монография предназначена для руководителей учебных заведений, слушателей системы последипломного педагогического образования. The monograph logically discloses the essence of the concept of “Health-saving activity of the head of a health care institution” as an integral component of his managerial and pedagogical activity, aimed at creating a healthy environment (physical, subject, psychologically communicative, educational) educational institution and providing support, preservation and strengthening of the health of all participants (schoolchildren, teachers, parents) of the pedagogical process. The main functions, criteria and indicators of the success of the organization of health-saving activities of the head of the health care institution are clarified. The monograph is intended for heads of educational institutions, students of the system of postgraduate teacher education.
- ДокументМЕТОДОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ(Українська інженерно-педагогічна академія, ГО «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами», 2020) Рибалко, Л. С.; Черновол-Ткаченко, Р. І.; Загребельний, О.Актуальність статті полягає в тому, що одним із шляхів підвищення якості підготовки правоохоронців є формування їхньої готовності до професійної самореалізації. Пізнання та розуміння власних потенційних можливостей має бути запорукою успішного виконання професійних обов’язків правоохоронцями. Метою статті – розробляння методології формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі як системи цілеспрямованої взаємодії суб’єктів освітнього процесу на засадах науковості й практичної апробації. Вміст статті складають ідеї аксіологічного, компетентнісного, акмеологічного підходів, завдяки яким поглибили розуміння зазначеної проблеми. Запропоновано педагогічні умови формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі, як-от: активізація мотивації самозбереження як життєтворчої діяльності правоохоронця; оволодіння інтегрованими знаннями і вміннями професійної самореалізації (самоконтролю, саморегуляції, самовитримки, що допомагають діяти в екстремальних умовах); опанування основами самоменеджменту в процесі підготовки майбутніх офіцерів до професійної самореалізації; використання цифрових технологій у процесі формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі у вищих навчальних закладах із специфічними умовами навчання. Розроблено авторську модель як структурно-логічну схему, що пояснює взаємозв’язки між вимогами роботодавців і населенням до високої кваліфікації правоохоронців, специфікою правоохоронної діяльності в непередбачених ситуаціях та необхідністю підвищення рівня готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації. Перспективами подальшого дослідження є розробка педагогічної технології формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі, перевірка її ефективності на базі закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Актуальность статьи состоит в том, что одним из путей повышения качества подготовки правоохранителей является формирование их готовности к профессиональной самореализации. Познание и понимание собственных потенциальных возможностей должны быть основой успешного выполнения профессиональных обязанностей правоохранителями. Цель статьи – разработка методологии формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации как системы целенаправленного взаимодействия субъектов образовательного процесса на основе научности и практической апробации. Содержание статьи представляют идеи аксиологического, компетентностного, акмеологического подходов, благодаря которым углубиляется понимание даной проблемы. Предложены педагогические условия формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации в образовательном процессе, а именно: активизация мотивации самосохранения как жизнетворческой деятельности правоохранителя; овладение интегрированными знаниями и умениями профессиональной самореализации (самоконтроля, саморегуляции, самовыдержки, котрые помагают действовать в экстремальных условиях); овладение основами самоменеджмента в процессе подготовки будущих офицеров к профессиональной самореализации; использование цифровых технологий в процессе формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации в образовательном процессе в заведениях высшего образования со специфичискими условиями обучения. Разработана авторская модель как структурно-логическая схема, которая объясняет связи между требованиями работодателей и населением к высокой квалификации правоохранителей, спецификой правоохранительной деятельности в непредвиденных ситуациях и необходимостью повышения уровня готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации. Перспективами дальнейшего исследования является разработка педагогической технологии формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации в образовательном процессе, проверка ее эффективности на базе заведений высшего образования со специфичискими условиями обучения. The relevance of the article is that one of the ways to improve the quality of training of law enforcement officers is to form their readiness for professional self-realization. Knowledge and understanding of one's own potential should be the key to successful performance of professional duties by law enforcement officers. The purpose of the article is to develop a methodology for forming the readiness of future officers for professional self-realization in the educational process as a system of purposeful interaction of the subjects of the educational process on the basis of scientific and practical testing. The content of the article consists of ideas of axiological, competence, acmeological approaches, which deepened the understanding of this problem. The pedagogical conditions of formation of readiness of future officers for professional self-realization in educational process are offered, such as: activation of motivation of self-preservation as life-creating activity of the militiaman; mastering integrated knowledge and skills of professional self-realization (self-control, self-regulation, self-endurance, which help to act in extreme conditions); mastering the basics of self-management in the process of preparing future officers for professional self-realization; the use of digital technologies in the process of forming the readiness of future officers for professional self-realization in the educational process in higher educational institutions with specific learning conditions. The author's model is developed as a structural and logical scheme that explains the relationship between the requirements of employers and the population to the high qualification of law enforcement officers, the specifics of law enforcement in unforeseen situations and the need to increase the readiness of future officers for professional self-realization. Prospects for further research are the development of pedagogical technology for the formation of readiness of future officers for professional self-realization in the educational process, testing its effectiveness on the basis of higher education institutions with specific learning conditions.
- ДокументОбраз учителя як духовно-інтелектуального наставника молоді з позиції акмеологічного підходу(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Рибалко, Л. С.; Золотухіна, С. Т.; Черновол-Ткаченко, Р. І.У статті здійснено аналіз наукових пошуків образу вчителя як духовно-інтелектуального наставника молоді з позиції акмеологічного підходу. В статье проведен анализ научных изысканий образа учителя как духовно-интеллектуального наставника молодежи с позиции акмеологического подхода. The article analyzes scientific research on the image of a teacher as a spiritual and intellectual mentor of youth from the position of the acmeological approach.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ ПЛАНУВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Черновол-Ткаченко, Р. І.У статті теоретично обґрунтовано планування діяльності закладу освіти в умовах нової освітньої парадигми, визначено проблеми планового процесу й окреслено підходи до їх подолання. В статье теоретически обосновано планирование деятельности учебного заведения в условиях новой образовательной парадигмы, определены проблемы планового процесса и намечены подходы к их преодолению.The article theoretically substantiates the planning of the educational institution in the conditions of the new educational paradigm, identifies the problems of the planning process and outlines the approaches to overcoming them.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ЯК СКЛАДОВА ОСВІТИ ДОРОСЛИХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Черновол-Ткаченко, Р. І.У статті розкрито напрями організаційних заходів, пов’язані з підвищенням кваліфікації вчителів. Наголошено на неперервності цього процесу і значимості в його оновленні наукових розвідок з андрагогіки і акмеології. Схарактеризовано концепцію професійного зростання педагогів, яка спрямована на ринковий попит в умовах реформування галузі. З’ясовано фактори і принципи, які впливають на ефективне підвищення кваліфікаційної майстерності педагога в умовах сьогодення. Висвітлено певні аспекти досвіду роботи в цьому напрямку в Інституті післядипломної освіти і менеджменту ХНПУ імені Г. С. Сковороди. The article explores the directions of organizational measures related to teacher professional development. Emphasis is placed on the continuity of this process and the importance of updating it based on scientific research in andragogy and acmeology. The concept of professional growth of educators is characterized, which is aimed at meeting market demands in the conditions of educational sector reforms. Factors and principles influencing effective enhancement of teacher qualifications in today's conditions are identified. Certain aspects of the experience in this area at the Institute of Postgraduate Education and Management of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University are highlighted.
- ДокументПРО МОНІТОРИНГ ТА ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ СПЕЦІАЛІСТІВ І МАГІСТРІВ В ІНСТИТУТІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ, ПЕРЕПІДГОТОВКИ(ТОВ «Щедра садиба плюс», 2016-07-01) Черновол-Ткаченко, Р. І.В статті розкривається тема моніторингу та шляхів вдосконалення освітніх програм спеціалістів і магістрів в Інституті післядипломної освіти. Піднято питання оновлення структури і змісту освіти, національно-патріотичного виховання на сучасному етапі розвитку держави, організації самостійної роботи студентів, особливості проведення семінарських занять, використання освітніх технологій у підготовці майбутніх керівників системи освіти та практичних психологів. В статье раскрывается тема мониторинга и путей совершенствования образовательных программ специалистов и магистров в Институте последипломного образования. Поднят вопрос обновления структуры и содержания образования, национально-патриотического воспитания на современном этапе развития государства, организации самостоятельной работы студентов, особенности проведения семинарских занятий, использования образовательных технологий в подготовке будущих руководителей системы образования и практических психологов. The article reveals the theme of monitoring and ways to improve educational programs for specialists and masters in the Institute of postgraduate education. Raised the question of updating the structure and content of education, national-Patriotic education on the modern stage of development of the state, the organization of independent work of students, especially the seminars, the use of educational technologies in training future leaders of the education system and practical psychologists.
- ДокументПрофесійна самореалізація вчителів старшої школи в освітній проектній діяльності в контексті Нової української школи(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2018-09-14) Рибалко, Л. С.; Черновол-Ткаченко, Р. І.; Кіриченко, С. В.У контексті Нової української школи вчитель має стати самодостатнім і вільним щодо вибору різних напрямів професійної самореалізації в освітньому процесі. В освітній проектній діяльності сучасний учитель розкриває свій професійний потенціал, збагачує його новою інформацією, згуртовує школярів навколо освітніх проблем, допомагає їх розв’язати. Монографію адресовано педагогічним працівникам, керівникам закладів загальної середньої освіти, студентам і слухачам закладів вищої педагогічної освіти, аспірантам і докторантам. В контексте Новой украинской школы учитель должен стать самодостаточным и свободным по выбору различных направлений профессиональной самореализации в образовательном процессе. В образовательной проектной деятельности современный учитель раскрывает свой профессиональный потенциал, обогащает его новой информацией, объединяет школьников вокруг образовательных проблем, помогает их решить. Монография адресована педагогическим работникам, руководителям учреждений общего среднего образования, студентам и слушателям заведений высшего педагогического образования, аспирантам и докторантам. In the context of the New Ukrainian School, the teacher should become self-sufficient and free to choose various areas of professional self-realization in the educational process. In educational project activities, a modern teacher reveals his professional potential, enriches him with new information, unites schoolchildren around educational problems, and helps to solve them. The monograph is addressed to teachers, heads of institutions of general secondary education, students and students of higher education institutions, graduate students and doctoral students.
- ДокументПрофесійна самореалізація педагогів : іншомовне освітнє середовище, технологія самореалізації вчителів іноземної мови(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2019-04-08) Рибалко, Л. С.; Черновол-Ткаченко, Р. І.; Твердохліб, Г. В.У монографії розкрито сутність, зміст та етапи професійної самореалізації вчителів. Особливої уваги надано технології професійної самореалізації вчителів іноземних мов за умов іншомовного освітнього середовища. Для керівників закладів освіти, широкого кола педагогів. В монографии раскрыты сущность, содержание и этапы профессиональной самореализации учителей. Особое внимание уделено технологии профессиональной самореализации учителей иностранных языков в условиях иноязычной образовательной среды. Для руководителей учреждений образования, широкого круга педагогов. The monograph discloses the essence, content and stages of teachers' professional fulfillment. Particular attention is paid to the technology of professional self-realization of teachers of foreign languages in the conditions of a foreign language educational environment. For heads of educational institutions, a wide range of teachers.
- ДокументРОЛЬ ДУХОВНО-ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ В РОБОТІ ПРАВОЗНАВЦІВ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; ГО «Фонд розвитку науки та освіти «Інтелект», 2021) Черновол-Ткаченко, Р. І.; Фідяєва, Т. С.У статті зазначено визначальну роль духовно-інтелектуального розвитку особистості в роботі правознавців. Уточнено, що духовно інтелектуальний розвиток правознавців виявляється у вільному виборі способів професійної діяльності, побудові стратегії особистісного й професійного зростання, формуванні наукового світогляду. В статье отмечена определяющая роль духовно-интеллектуального развития личности в работе правоведов. Уточнено, что духовно интеллектуальное развитие правоведов выражается в свободном выборе способов профессиональной деятельности, построении стратегии личностного и профессионального роста, формировании научного мировоззрения. The article notes the decisive role of the spiritual and intellectual development of the individual in the work of lawyers. It has been clarified that the spiritual and intellectual development of lawyers is expressed in the free choice of methods of professional activity, the construction of a strategy for personal and professional growth, the formation of a scientific worldview.
- ДокументСистема планування в освітніх організаціях(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Черновол-Ткаченко, Р. І.Метою викладання навчальної дисципліни «Система планування в освітніх організаціях» є формування практичних умінь і навичок розробляти систему планування, забезпечувати її експертну оцінку та контроль за виконанням на науково-теоретичній основі, виходячи із закономірностей і принципів цілепокладання. Целью преподавания учебной дисциплины «Система планирования в образовательных организациях» является формирование практических умений и навыков разрабатывать систему планирования, обеспечивать ее экспертную оценку и контроль за выполнением на научно-теоретической основе, исходя из закономерностей и принципов целеполагания. The goal of teaching the discipline "Planning system in educational organizations" is to develop practical skills and abilities to develop a planning system, provide its expert assessment and control over its implementation on a scientific and theoretical basis, based on the laws and principles of goal setting.
- ДокументТеоретичні питання розвитку організаційної культури керівників дошкільних навчальних закладів у системі післядипломної освіти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2015-11-13) Рибалко, Л. С.; Черновол-Ткаченко, Р. І.; Яцинік, А. В.У монографії подано концептуальні підходи, зміст і компоненти, технологію розвитку організаційної культури керівників дошкільних навчальних закладів у системі післядипломної освіти. Підвищення вимог суспільства до особистості керівника освітньої галузі та недостатній рівень сформованості його організаційної культури зумовлюють особливу актуальність досліджуваної проблеми. Монографію адресовано керівникам і методистам дошкільних навчальних закладів, слухачам системи післядипломної педагогічної освіти. В монографии представлены концептуальные подходы, содержание и компоненты, технологии развития организационной культуры руководителей дошкольных учебных заведений в системе последипломного образования. Повышение требований общества к личности руководителя образования и недостаточный уровень сформированности его организационной культуры обусловливают особую актуальность исследуемой проблемы. Монография адресована руководителям и методистам дошкольных учебных заведений, слушателям системы последипломного педагогического образования. The monograph presents conceptual approaches, content and components, technologies for the development of the organizational culture of leaders of preschool educational institutions in the system of postgraduate education. The increased requirements of society to the personality of the head of education and the insufficient level of formation of his organizational culture determine the particular relevance of the problem under study. The monograph is addressed to leaders and methodologists of preschool educational institutions, students of the system of postgraduate teacher education.
- ДокументТехнологія оцінювання річного плану закладу загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Черновол-Ткаченко, Р. І.У статті розглядається технологія оцінювання річного плану закладу загальної середньої освіти. Технологія – це система методів, засобів і прийомів управління, орієнтованих на якісні зміни в організації. Доцільно обрана технологія оцінювання річного плану забезпечує не поверховий погляд на його зміст, а дозволяє втілити наявність чіткого зв`язку між державним (соціальним) замовленням на освіту і системою оцінювання педагогічної діяльності закладу освіти, своєчасно ліквідувати прогалини у представленому на розгляд проекті. В статье рассматривается технология оценивания годового плана учреждения общего среднего образования. Технология - это система методов, средств и приемов управления, ориентированных на качественные изменения в организации. Целесообразно выбранная технология оценки годового плана обеспечивает не поверхностный взгляд на его содержание, а позволяет воплотить наличие четкой связи между государственным (социальным) заказом на образование и системой оценивания педагогической деятельности учебного заведения, своевременно ликвидировать пробелы в представленном на рассмотрение проекте. The article considers the technology of evaluation of the annual plan of the general secondary education institution. Technology is a system of methods, tools and techniques of management, focused on qualitative changes in the organization. Properly selected technology for evaluating the annual plan does not give a superficial idea of its content, but allows for a clear link between the state (social) order for education and the system of evaluation of pedagogical activities of educational institutions, timely eliminate gaps in the project.
- ДокументТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИТКУ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ КЕРІВНИКІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ(ТОВ «Планета-Принт», 2016-04-20) Черновол-Ткаченко, Р. І.У статті йдеться про технологізацію дошкільних навчальних закладів (далі ДНЗ), яка змінює процес розвитку організаційної культури його керівників. В статье говорится о технологизации дошкольных учебных заведений (далее ДОУ), которая изменяет процесс развития организационной культуры его руководителей. The article deals technologizing pre-schools, which alters the development of organizational culture of its leaders.
- ДокументТЕХНІКИ САМОМЕНЕДЖМЕНТУ В РОБОТІ ПРАВООХОРОНЦІВ(Українська інженерно-педагогічна академія, 2020) Рибалко, Л. С.; Черновол-Ткаченко, Р. І.; Загребельний, O.Актуальність статті полягає в тому, що робота правоохоронців є напруженою і складною, вимагає якісної їхньої підготовки не лише з фахових, але й людинознавчих дисциплін. Доцільність статті обумовлена наявною суперечністю між потребами працівників правоохоронної діяльності щодо захисту власного життя і збереження здоров’я та недостатньо високим рівнем їхньої підготовки до професійної самореалізації та її компонентів (самопізнання, самозбереження, самоконтроль, самоменеджмент). Метою статті – розробляння та використання технік самоменеджменту в роботі правоохоронців на прикладі новітніх підходів до організації освітнього процесу в закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання. Визначено самоменеджмент як сукупність раціональних методів і організаційних важелів управління власною працею та необхідною складовою професійної самореалізації правоохоронців. Розкрито зміст самоменджменту, як: планування, організація, мотивація, контроль, реалізація якого забезпечує життєздатність і виконання правоохоронцями професійних обов’язків. Акцентовано на тому, що самомотивація є рушійною силою професійної самореалізації працівників правоохоронної сфери та головним чинником самоменджменту. Потреби змінювати себе на краще виявляються у позитивному ставленні правоохоронців до професійної діяльності, задоволенні ними власними процесами самозростання та кар’єрного росту. Розроблено авторський сценарій відео-курсу на тему «Самоменеджмент у роботі правоохоронців» з метою оволодіння курсантами основами самоменеджменту та відповідними техніками самовпливу, формування готовності правоохоронців діяти в екстрених умовах. Такий курс можна використовувати під час аудиторних занять, самопідготовки, в роботі гуртків. Перспективами подальшого дослідження є розробка методичних рекомендацій до розробляння і застосування технік самоменджменту в освітньому процесі закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання для курсових офіцерів, викладачів і курсантів. Актуальность статьи заключается в том, что работа правоохранительных органов является напряженной и сложной, требует качественной их подготовки не только по профессиональным, но и человековедческим дисциплинам. Целесообразность статьи обусловлена имеющимся противоречием между потребностями работников правоохранительной деятельности по защите собственной жизни и сохранения здоровья и недостаточно высоким уровнем их подготовки к профессиональной самореализации и ее компонентов (самопознание, самосохранение, самоконтроль, самоменеджмент). Целью статьи - разработки и использования техник самоменеджмента в работе правоохранителей на примере новейших подходов к организации образовательного процесса в учреждениях высшего образования со специфическими условиями обучения. Определен самоменеджмент как совокупность рациональных методов и организационных рычагов управления собственной работой и как необходимая составляющая профессиональной самореализации правоохранителей. Раскрыто содержание самоменджмента, как: планирование, организация, мотивация, контроль, реализация которого обеспечивает жизнеспособность и выполнения правоохранителями профессиональных обязанностей. Акцентировано на том, что самомотивация является движущей силой профессиональной самореализации работников правоохранительной сферы и главным фактором самоменджмента. Потребности изменять себя к лучшему проявляются в положительном отношении правоохранителей к профессиональной деятельности, удовлетворении собственными процессами самовозрастания и карьерного роста. Разработан авторский сценарий видео-курса по теме «Самоменеджмент в работе правоохранителей» с целью овладения курсантами основами самоменеджмента и соответствующими техниками самовоздействия, формирование готовности правоохранителей действовать в экстренных условиях. Такой курс можно использовать во время аудиторных занятий, самоподготовки, в работе кружков. Перспективами дальнейшего исследования является разработка методических рекомендаций к разработке и применению техник самоменджмента в образовательном процессе высших учебных заведений со специфическими условиями обучения для курсовых офицеров, преподавателей и курсантов. The relevance of the article is that the work of law enforcement is intense and complex, requires quality training not only in professional but also anthropological disciplines. The expediency of the article is due to the existing contradiction between the needs of law enforcement officers to protect their lives and health and insufficiently high level of their preparation for professional selfrealization and its components (self-knowledge, self-preservation, self-control, selfmanagement). The purpose of the article is to develop and use self-management techniques in the work of law enforcement officers on the example of the latest approaches to the organization of the educational process in higher education institutions with specific learning conditions. Self-management is defined as a set of rational methods and organizational levers for managing one's own work and a necessary component of professional selfrealization of law enforcement officers. The content of self-management is revealed, as: planning, organization, motivation, control, the implementation of which ensures the viability and performance of professional duties by law enforcement officers. Emphasis is placed on the fact that self-motivation is the driving force of professional self-realization of law enforcement officers and the main factor of self-management. The need to change oneself for the better is manifested in the positive attitude of law enforcement officers to their professional activities, their satisfaction with their own processes of self-growth and career growth. The author's script of a video course on "Self-management in the work of law enforcement officers" was developed in order to master the cadets of the basics of self-management and appropriate techniques of self-influence, the formation of law enforcement readiness to act in emergency conditions. This course can be used during classroom classes, self-training, in the work of clubs. Prospects for further research are the development of guidelines for the development and application of self-management techniques in the educational process of higher education institutions with specific learning conditions for course officers, teachers and cadets.
- ДокументФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ДО ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-19) Черновол-Ткаченко, Р. І.У статті розкрито досвід роботи науково-педагогічних працівників інституту підвищення кваліфікації педагогічних працівників і менеджменту освіти в ХНПУ імені Г. С. Сковороди щодо підготовки керівників закладу освіти за спеціальністю 073 «Менеджмент». Здійснено екскурс в історію зародження цієї професії, визначено роль і місце науково-методичного забезпечення освітнього процесу, показано взаємозв`язок і доцільність використання як традиційних, так і інноваційних технологій. The article reveals the experience of research and teaching staff of the Institute for Professional Development of Teachers and Education Management at H. S Skovoroda KhNPU on the training of heads of educational institutions in the specialty 073 "Management". An excursion into the history of the origin of this profession is made, the role and place of scientific and methodical providing of educational process are defined, interrelation and expediency of use of both traditional, and innovative technologies is shown.
- ДокументФормування емоційного інтелекту в менеджерів-магістрів в інституті післядипломної освіти та менеджменту(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «Інтелект», 2021) Черновол-Ткаченко, Р. І.У статті висвітлено форми і методи роботи науково-педагогічних працівників вишу по формуванню емоційного інтелекту у майбутніх менеджерів. Розкрито сутність емоційного інтелекту та його роль у управлінській діяльності керівника організації. Виписано поради щодо розвитку цього феномену у практичній роботі менеджера. В статье отражены формы и методы работы научно-педагогических работников вуза по формированию эмоционального интеллекта у будущих менеджеров. Раскрыта сущность эмоционального интеллекта и его роль в управленческой деятельности руководителя организации. Выписаны советы по развитию этого феномена в практической работе менеджера. The article reflects the forms and methods of work of scientific and pedagogical workers of the university on the formation of emotional intelligence in future managers. The essence of emotional intelligence and its role in the management activities of the head of the organization are revealed. Written out tips for the development of this phenomenon in the practical work of the manager.