Перегляд за Автор "Чередниченко, О. Ю."
Зараз показано 1 - 8 з 8
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументEвропейські цінності як основа національної згуртованості, курсу України на eвроінтеграцію та укріплення основ національної безпеки через освіту(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Чередниченко, О. Ю.; Трубавіна, І. М.Стаття присвячена проблемі впровадження європейських цінностей в умовах війни та євроінтеграції. Автори доводять, що така робота в системі освіти повинна сьогодні розглядатися ширше, аніж в сфері традиційної виховної роботи. Зокрема, це розгляд проблеми через призму національних інтересів в контексті забезпечення національної безпеки і соціальної згуртованості. Мета статті — визначити сутність і місце європейських цінностей в національній безпеці через освіту, їх взаємозв’язок з національними інтересами, розвитком євроінтеграційних процесів та національною згуртованістю, функції освітянина в цьому процесі. Науковою новизною дослідження є те, що уперше з’ясовано, що європейські цінності є складовою національних інтересів України і предметом національної безпеки в діяльності освітян. Вони вимагають від педагогів оволодіння нових функцій: безпекової, інформаційної, соціальної допомоги, а також відновлення в професійному стандарті і наповнення новим змістом виховної функції. Ці нові функції освітян можуть виступити основою покращення стану національної безпеки, згуртованості країни і громади. Європейські цінності як запорука національної безпеки мають стати складовою змісту національного виховання, зокрема, морального, інтелектуальнодуховного, правового тощо. The article is devoted to the problem of the introduction of European values in the conditions of war and European integration. The authors prove that such work in the education system should be considered more widely today than in the field of traditional educational work. In particular, it is a consideration of the problem through the prism of national interests in the context of ensuring national security and social cohesion. The purpose of the article was to determine the essence and place of European values in national security through education, their relationship with national interests, the development of European integration processes and national cohesion, the role of an educator in this process. The scientific novelty of the study is that: for the first time, it was found that European values are a component of the national interests of Ukraine and a subject of national security in the activities of educators. They require teachers to master new functions: safety, informational, social assistance, as well as restoring the professional standard and filling the educational function with new content. These new functions of educators can act as a basis for improving the state of national security, the cohesion of the country and the community. European values as a guarantee of national security should become a component of the content of national education, in particular, moral, intellectual and spiritual, legal, etc.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОБОТИ ОСВІТЯН В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2022-09-29) Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.; Недря, К. М.У публікації визначено перелік нових викликів, до вирішення яких треба готувати менеджерів освіти і педагогічних працівників, який є великим і різноманітним, що вимагає теоретичного обгрунтування, вивчення і запозичення кращого досвіду з різних країн, впровадження його у вітчизняну систему освіти. The publication identifies a list of new challenges that need to be addressed that education managers and teachers need to be trained to address, which is extensive and diverse, requiring theoretical substantiation, studying and borrowing best practices from different countries, and implementing them in the national education sector.
- ДокументАКТУАЛЬНІСТЬ ЗАКОНОДАВЧОГО ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ВРЕГУЛЮВАННЯ ПИТАНЬ БЕЗПЕКОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.; Недря, К. М.У публікації розглянуто питання безпекового забезпечення освітнього середовища в умовах воєнного стану. Вміння реагувати на загрози, ризики і небезпеки в умовах воєнного стану у всіх учасників освітнього процесу стануть формуватися у них через появу в законодавстві про освіту нового тлумачення поняття безпечного освітнього середовища. Воно повинно враховувати небезпеки, ризики і загрози воєнного стану. Це дозволить розробити в системі освіті нові відомчі документи щодо збереження життя і здоров’я всіх учасників освітнього процесу. The publication deals with the issue of security of the educational environment under martial law. The ability to respond to threats, risks and dangers under martial law will be developed by all participants in the educational process through the emergence of a new interpretation of the concept of a safe educational environment in education legislation. It should take into account the dangers, risks and threats of martial law. This will allow the education system to develop new departmental documents to protect the lives and health of all participants in the educational process.
- ДокументМІРКУВАННЯ ЩОДО ВИХОВАТЕЛЯ БЕЗПЕКИ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.У публікації досліджено підготовку вихователя безпеки. Розглянуто проєкт «Вихователь безпеки», який стартував в Україні 11 листопада 2021 р. Мета проєкту – створення безпечного освітнього середовища для дітей, удосконалення партнерства та комунікації поліції, рятувальників, закладів освіти, громади, батьківського та учнівського врядування. Зазначено, що вихователь безпеки – це сьогодні окрема посада для цивільної особи, його функції не може виконувати окремо пожежник, лікар, поліціянт, педагог, психолог, інформатик тощо. The article examines the training of a safety educator. The project "Safety Educator", which was launched in Ukraine on 11 November 2021, is considered. The aim of the project is to create a safe educational environment for children, improve partnership and communication between the police, rescuers, educational institutions, the community, parent and student governance. It is noted that a safety educator is now a separate position for a civilian, and its functions cannot be performed separately by a firefighter, doctor, police officer, teacher, psychologist, computer scientist, etc.
- ДокументСОЦІАЛЬНА РОБОТА З ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИМИ ОСОБАМИ В УКРАЇНІ(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022-11-02) Недря, К. М.; Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.В статті розглянуто соціальні послуги на допомогу внутрішньо переміщеним особам в Україні. Соціальна робота, згідно чинному в Україні законодавству про соціальну роботу, це – професійна діяльність, спрямована на запобігання, мінімізацію негативних наслідків та подолання складних життєвих обставин сімей, дітей та молоді, посилення їх здатності до реалізації власного життєвого потенціалу. Соціальна робота як дієва служба допомоги вирішує проблеми забезпечення соціальних умов реалізації прав людини. Причинами її актуалізації в теперішній воєнний стан є те, що: більше населення внаслідок війни потребує на соціальні послуги як на соціальні гарантії якості життя, особливо потребують соціальної допомоги внутрішньо переміщені особи, які залишили домівки і позбавлені необхідного для життя, задоволення базових потреб в умовах воєнного стану. The article discusses social services to help internally displaced persons in Ukraine. Social work, according to the current legislation on social work in Ukraine, is professional activity aimed at preventing, minimizing negative consequences and overcoming difficult life circumstances of families, children and youth, strengthening their ability to to realize their life potential. Social work as an effective assistance service solves the problems of ensuring social conditions for the realization of of human rights. The reasons for its actualization in the current martial law are the following: more people as a result of the war, more people need social services as social guarantees of quality of life, especially internally displaced persons who have left their homes and are deprived of the necessities of life and basic needs under martial law need social assistance.
- ДокументТЕХНОЛОГІЇ ВІЙСЬКОВО-СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ЯК ТЕОРЕТИЧНЕ ПОНЯТТЯ(Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба, 2022-07-27) Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.У публікації розглянуто технології військово-соціальної роботи. Це технології соціальної підтримки, допомоги, самодопомоги військовослужбовцям з метою підтримання їхнього бойового духу, морально-психологічного стану, необхідного для виконання службово-бойових завдань, адаптації, соціальної профілактики, реабілітації після служби чи поранень, забезпечення реалізації прав і свобод, виконання військових обов’язків. Технології військово-соціальної роботи є інструментом відомчої турботи про військовослужбовців. The publication discusses the technologies of military-social work. These are technologies of social support, assistance, self-help to military personnel in order to maintain their morale, moral and psychological state necessary for the performance of combat missions, adaptation, social prevention, rehabilitation after service or injury, Ensuring the realization of rights and freedoms, and fulfillment of military duties. Technologies of military social work are a tool of departmental care for military personnel.
- ДокументФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ – НА ОСНОВІ УКРАЇНСЬКОЇ ХАРТІЇ ВІЛЬНОЇ ЛЮДИНИ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.; Недря, К. М.Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної теорії виховання — формуванню цінностей дітей та молоді, засобом чого є Українська Хартія вільної людини (УХВЛ). Метою статті є розкриття можливостей УХВЛ щодо формування моральних цінностей дітей та молоді в закладах загальної середньої освіти. Науковою новизною статті є розкриття можливостей УХВЛ в цьому аспекті і показ досвіду її впровадження. Практичне значення статті полягає у визначенні можливостей і шляхів щоденного використання УХВЛ в моральному вихованні школярів та узагальненні існуючого досвіду з проблеми її використання. The article is devoted to the actual problem of the modern theory of education — the formation of the values of children and young people, the means of which is the Ukrainian Charter of a Free Person (UCFP). The purpose of the article is to reveal the possibilities of UCFP for the formation of moral values of children and youth in institutions of general secondary education. The scientific novelty of the article is the disclosure of the possibilities of the UCFP in this aspect and the demonstration of the experience of its implementation. The practical significance of the article lies in the determination of opportunities and ways of daily use of the UHFP in the moral education of schoolchildren and the generalization of the existing experience on the problem of its use.
- ДокументШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ОСВІТЯН ДО РОБОТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-08) Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.Стаття присвячена актуальній проблемі підвищення кваліфікації освітян – соціально-педагогічній роботі в умовах воєнного стану, який зараз діє в Україні. Метою статті є визначення теоретичних засад такої програми та розкриття її змісту. Методи дослідження: теоретичний аналізджерел, синтез, узагальнення, спостереження, моделювання. Науковою новизною статті є обґрунтування актуальності проблеми, перелік наукових підходів до розробки програми. Практичне значення становить програма підвищення кваліфікації для освітян з проблеми. The article is devoted to the actual problem of improving the qualifications of educators – social and pedagogical work in the conditions of martial law, which is currently operating in Ukraine. The purpose of the article is to determine theoretical foundations of such a program and reveal its content. Research methods: theoretical analysis of sources, synthesis, generalization, observation, modeling. The scientific novelty of the article is the justification of the relevance of the problem, the list of scientific approaches to the development of the program. The program of professional development for educators on the problem is of practical importance.