Перегляд за Автор "Цимбалюк, Ж."
Зараз показано 1 - 10 з 10
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНАЛІЗ СУЧАСНОГО СТАНУ ТА ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ПІДЛІТКІВ 10-11 РОКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Ткаченко, І.; Цимбалюк, Ж.На сьогодні склалась стійка тенденція до збільшення порушень у фізичному розвитку дітей та молоді, основною причиною цього дослідники визначили зниження обсягів рухової активності. Дослідження спрямоване на визначення взаємозв’язку між гармонійністю фізичного розвитку, рівнем фізичної активності та рівнем фізичної підготовленості у підлітків 10-11 років. To date, there has been a steady trend towards an increase in violations in the physical development of children and young people, the main reason for this has been identified by researchers decrease in motor activity. The research is aimed at determining the relationship between the harmony of physical development, the level of physical activity and the level of physical fitness among adolescents aged 10-11 years.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ ДО ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Джигалов, З.; Цимбалюк, Ж.Постійно змінні умови життя впливають на організм людини та змушують її пристосовуватись до різновидів та обсягів навантажень. Особливо актуальною ця проблема стає для підлітків, в організмі яких відбуваються фізіологічні та психологічні зміни, а обсяги навчальної діяльності висувають підвищені вимоги перед учнями. Дослідження спрямоване на визначення факторів, що впливають на адаптивні можливості до фізичних навантажень, змін у функціях організму при адаптації до фізичних навантажень. Constantly changing living conditions affect the human body and force it to adapt to the types and volumes of loads. This problem is especially relevant for teenagers, whose bodies are undergoing physiological and psychological changes, and the scope of educational activities puts increased demands on students. The research is aimed at determining the factors affecting the adaptive capabilities to physical exertion, changes in body functions during adaptation to physical exertion.
- ДокументОсобливості організації спортивних тренувань боксерів-розрядників у період дії воєнного стану(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023-06-23) Масленніков, С.; Вострокнутов, Л.; Цимбалюк, Ж.; Шип, Н.; Кирпенко, В.; Яровий, М.В статті висвітлено досвід дистанційної організації тренувального процесу боксерів-розрядників, який набув особливостей в період дії правового режиму воєнного стану. Мета дослідження полягає у визначенні факторів, що впливають на ефективність самостійних індивідуальних спортивних тренувань боксерів-розрядників в період воєнного стану. Матеріал та методи дослідження. В дослідженні взяло участь 24 бійці-розрядника. В роботі застосовували наступні методи дослідження: аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури, інформації мережі Інтернет про сучасний досвід організації навчально-тренувального процесу спортсменів різної кваліфікації в період незвичайних ситуацій, тестування, педагогічний експеримент, методи математичної обробки отриманих результатів. Результати. аналіз показників загальної та спеціальної підготовленості боксерів на етапі попередньої базової підготовки за період тренувань в умовах дії правового режиму воєнного стану показав статистично значимий вплив основного фактору «Форма організації занять» у всіх трьох періодах проведення тренувань. Так, у період самостійних індивідуальних спортивних тренувань без керівництва тренера спостерігається погіршення результатів загальної та спеціальної фізичної підготовленості порівняно з показниками тренувань в очному режимі, а наприкінці періоду самостійних індивідуальних спортивних тренувань в дистанційному форматі під керівництвом тренера − їх покращення (розмір ефекту від η2 = 0.812 до η2 = 0.983). Вплив взаємодії фактору «Форма організації занять» та фактору «Стаж навчання» по-різному проявляється на динаміці результатів. В таких вправах як «Біг на 100 м» (F = 24.33; p < 0.001; η2 = 0.65), витривалість «Біг на 2 км» (F = 70.08; p < 0.001; η2 = 0.84), «Кількість ударів по мішку за 15 с» (F = 12.44; p = 0.004; η2 = 0.49) та «Стрибки через скакалку за 1 хв» (F = 39.82; p < 0.001; η2 = 0.75) рік навчання має значення та позитивно впливає на результат при всіх формах навчання. Взаємодії факторів «Форма організації занять» – «Відвідуваність занять» та «Форма організації занять» – «Стаж навчання» – «Відвіду- ваність занять» на результати загальної та спеціальної фізичної підготовленості значущого впливу не мають. Висновки. Доведена ефективність проведення самостійних індивідуальних спортивних тренувань під керівництвом тренера у боксерів- розрядників на етапі попередньої базової підготовки в період дії правового режиму воєнного стану та їх вплив на позитивну динаміку змін показників загальної та спеціальної фізичної підготовленості спортсменів. The article highlights the experience of remote organization of the training process of boxers-dischargers, which acquired peculiarities during the period of the legal regime of martial law. The purpose of the study is to determine the factors affecting the effectiveness of independent individual sports training of boxers-dischargers during the martial law period. Research material and methods. 24 non-combatants took part in the study. The following research methods were used in the work: analysis and generalization of data from scientific and methodological literature, information from the Internet about the modern experience of organizing the educational and training process of athletes of various qualifications in the period of unusual situations, testing, pedagogical experiment, methods of mathematical processing of the obtained results. The results. The analysis of indicators of the general and special training of boxers at the stage of preliminary basic training during the period of training under the conditions of the legal regime of martial law showed a statistically significant influence of the main factor “Form of organization of classes” in all three periods of training. Thus, during the period of independent individual sports training without the guidance of a coach, there is a deterioration of the results of general and special physical fitness compared to the indicators of faceto-face training, and at the end of the period of independent individual sports training in a remote format under the guidance of a coach − their improvement (effect size of η2 = 0.812 to η2 = 0.983). The influence of the interaction of the factor “Form of organization of classes” and the factor “Study experience” is manifested in different ways on the dynamics of results. In such exercises as “Running for 100 m” (F = 24.33; p < 0.001; η2 p = 0.65), endurance “Running for 2 km” (F = 70.08; p < 0.001 ; η2 p = 0.84), “Number of hits on the bag in 15 s” (F = 12.44; p = 0.004; η2 p = 0.49) and “Jumps over the rope in 1 min” (F = 39.82; p < 0.001; η2 p = 0.75) the year of study is significant and positively affects the result in all forms of study. The interaction of the factors “Form of organization of classes” – “Attendance of classes” and «Form of organization of classes» – “Study experienceм – “Attendance of classes” on the results of general and special physical fitness do not have a significant effect. Therefore, the remote format of the organization of the educational and training process of disarmament officers under martial law becomes effective in case of compliance with a number of conditions, the main ones of which are the level of technical support and preparedness of both sides of the educational process (possession of remote methods, self-organization skills, access to the Internet, etc.) and requires timely control and correction of training plans. Conclusions. The effectiveness of conducting independent individual sports training under the guidance of a trainer for boxers-dischargers at the stage of preliminary basic training during the period of the legal regime of martial law and their influence on the positive dynamics of changes in indicators of general and special physical fitness of athletes has been proven.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ УРОКІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗА МОДЕЛЬНОЮ НАВЧАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА. 5-6 КЛАСИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Ємець, Я.; Цимбалюк, Ж.У 2022-2023 навчальному році розпочалось впровадження Державного стандарту базової середньої освіти. Дослідження спрямоване на визначення особливостей організації уроків фізичної культури за Модельною навчальною програмою «Фізична культура. 5-6 класи». In the 2022-2023 academic year, the implementation of the State Standard of Basic Secondary Education began. The study is aimed at determining the peculiarities of the organization of physical education lessons according to the Model curriculum "Physical education. 5-6 grades".
- ДокументПРО ПОКАЗНИКИ УДОСКОНАЛЕННЯ АДАПТАЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ПІДЛІТКІВ ДО ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Джигалов, З.; Цимбалюк, Ж.В разі регулярного застосування та правильного дозування фізичних вправ адаптивних можливостей людини суттєво розширюються. Найсприятливішим віком для початку регулярних занять різними видами спорту вважається підлітковий вік. Дослідження спрямоване на визначення змін в організмі підлітків, що відбулися при адаптації до фізичних навантажень. In the case of regular use and correct dosage of physical exercises, a person's adaptive capabilities significantly expand. The most favorable adolescence is considered the age for starting regular classes in various sports. The study is aimed at determining the changes in the body of teenagers that occurred during adaptation to physical exertion.
- ДокументРозвиток координаційних здібностей юних борців(Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023-06-30) Обрезан, А.; Вострокнутов, Л.; Цимбалюк, Ж.; Гришко, А.; Сіянко, О.; Матющенко, С.В статті розглянуто питання пошуку нових підходів, засобів та методів розвитку координаційних здібностей у юних борців на початковому етапі підготовки. Мета дослідження − підвищення рівня розвитку координаційних здібностей юних борців з використанням ігрового методу. Матеріал та методи дослідження. В дослідженні взяло участь 30 юних борців віком 10-11 років. В роботі застосовували наступні методи дослідження: аналіз і узагальнення науково-методичної літератури з проблеми дослідження; узагальнення практичного досвіду фізичної підготовки борців різної кваліфікації; педагогічні спостереження, тестування, експеримент; методи математичної статистики. Результати. За підсумками педагогічного експерименту застосування комплексу ігор та вправ для розвитку координаційних здібностей у борців на етапі початкової підготовки першого року навчання позитивно вплинуло на рівень загальної та спеціальної підготовленості, розвиток координаційних здібностей юних спортсменів. Так, вияв- лено статистично значимо вищі показники за тестовими впра вами у спортсменів експериментальної групи. Приріст резуль татів за тестовими координаційними вправами склав в експери-ментальній групі від 7.01 % до 62.81 %, а в контрольній – від 2.17 % до 15.8 %. Висновки. Доведена ефективність застосу вання ігрового методу в навчально-тренувальному процесі борців на етапі початкової підготовки першого року навчання. Заняття в секції боротьби позитивно вплинули на рівень загальної та спеціальної фізичної підготовленості. Результати тестувань мають статистично значимі зміни. Впроваджений комплекс ігор та вправ є ефективним для розвитку координаційних здібностей у юних спортсменів. The article deals with the issue of finding new approaches, means and methods of developing coordination abilities in young wrestlers at the initial stage of training. The purpose of the study is to increase the level of development of coordination abilities of young wrestlers using the game method. Research material and methods. 30 young wrestlers aged 10-11 took part in the study. The following research methods were used in the work: analysis and generalization of scientific and methodical literature on the research problem; generalization of practical experience of physical training of wrestlers of various qualifications; pedagogical observations, testing, experiment; methods of mathematical statistics. The results. According to the results of the pedagogical experiment, the use of a complex of games and exercises for the development of coordination abilities in wrestlers at the stage of initial training of the first year of training had a positive effect on the level of general and special preparation, the development of coordination abilities of young athletes. Thus, statistically significantly higher indicators of test exercises were found in the athletes of the experimental group. The increase in the results of the test coordination exercises was from 7.01 % to 62.81 % in the experimental group, and from 2.17 % to 15.8 % in the control group. Conclusions. The effectiveness of the application of the game method in the educational and training process of wrestlers at the stage of initial training of the first year of study has been proven. Classes in the wrestling section had a positive effect on the level of general and special physical fitness. The test results have statistically significant changes. The implemented complex of games and exercises is effective for the development of coordination abilities in young athletes.
- ДокументСТАН ПИТАННЯ ПРО ПОРУШЕННЯ У ФІЗИЧНОМУ РОЗВИТКУ ПІДЛІТКІВ ТА ЇХ ПРИЧИНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Ткаченко, І.; Цимбалюк, Ж.У підлітковому віці відбувається активний зріст та розвиток організму дитини, який відбувається стрибкоподібно. На сьогодні склалась стійка тенденція до посилення дисгармонійності морфофункціонального стану підлітків. Дослідження спрямоване на визначення факторів, що впливають на загострення проблем фізичного розвитку та збільшення кількості різноманітних захворювань серед підлітків. In adolescence, active growth and development of the child's body occurs, which occurs in leaps and bounds. Today, there is a steady trend towards increasing the disharmony of the morpho-functional state of adolescents. The study is aimed at determining the factors affecting the exacerbation of physical development problems and the increase in the number of various diseases among adolescents.
- ДокументСУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ БАСКЕТБОЛУ 3Х3(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-25) Мусієнко, А.; Цимбалюк, Ж.Спорт сьогодні став невід'ємною частиною людського життя. Активний розвиток отримують різновиди класичних видів спорту. Баскетбол 3х3 став одним з наймасовіших та популярних різновидів баскетболу та отримав «олімпійський» статус. Це потребує врахування сучасних світових тенденцій розвитку спорту в процесі оптимізації системи управління спортом у нашій країні. Спорт сегодня стал неотъемлемой частью человеческой жизни. Активное развитие получают разновидности классических видов спорта. Баскетбол 3х3 стал одной из самых массовых и популярных разновидностей баскетбола и получил «олимпийский» статус. Это требует учета современных мировых тенденций развития спорта в процессе оптимизации системы управления спортом в нашей стране. Sport today has become an integral part of human life. Varieties of classical sports are actively developing. Basketball 3x3 has become one of the most popular and popular varieties of basketball and received "Olympic" status. This requires consideration of the modern world trends in sports development in the process of optimizing the sports management system in our country.
- ДокументФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРЕДМЕТІ «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА»: ПІДХОДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ(Харківський національний медичний університет, 2024-11-14) Полянський, А; Цимбалюк, Ж.У статті досліджено визначення ефективності формувального оцінювання у фізичній культурі, його вплив на навчальні досягнення та мотивацію учнів. Результати дослідження свідчать про те, що формувальне оцінювання є ефективним засобом покращення навчальних досягнень та мотивації учнів у фізичній культурі. Основною перевагою є забезпечення постійного зворотного зв’язку, що сприяє вдосконаленню знань та навичок учнів. The article examines the definition of the effectiveness of formative assessment in physical education, its impact on educational achievements and motivation of students. The results of the study indicate that formative assessment is an effective means of improving academic achievement and motivation of students in physical education. The main advantage is the provision of constant feedback, which contributes to the improvement of students' knowledge and skills.
- ДокументШКІЛЬНІ ПРОГРАМИ ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ: АНАЛІЗ ВПЛИВУ НА ДОБРОБУТ ДІТЕЙ(Харківський національний медичний університет, 2024-11-14) Михайлов, М.; Цимбалюк, Ж.У статті досліджено оцінку впливу шкільних програм фізичної активності на загальний добробут дітей, включаючи фізичний і психічний аспекти. Дослідження показали, що більшість програм мають позитивний вплив на рівень фізичної активності дітей. Наприклад, використання акселерометрів, як об’єктивного інструменту вимірювання, дозволило зафіксувати підвищення фізичної активності серед учасників програм. Засвідчено, що шкільні програми фізичної активності є ефективними у підвищенні рівня фізичної активності серед дітей, але їхній вплив на психосоціальні аспекти залишається неповністю вивченим. The article examines the assessment of the impact of school physical activity programs on the general well-being of children, including physical and mental aspects. Studies have shown that most programs have a positive effect on the level of physical activity of children. For example, the use of accelerometers, as an objective measurement tool, made it possible to record an increase in physical activity among program participants. It has been proven that school physical activity programs are effective in increasing the level of physical activity among children, but their impact on psychosocial aspects remains incompletely studied.