Перегляд за Автор "Трайно, В. І."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументКвест-технологія як засіб соціального виховання підлітків(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Трайно, В. І.; Кабусь, Н. Д.У статті висвітлено можливості та суть квест-технології як засобу соціального виховання підлітків у закладах освіти, реалізація якої забезпечує освоєння учнями основних компонентів змісту освіти й виховання, сприяє формуванню ціннісного ставлення підлітків до актуальних тем і проблем, розвитку вмінь учасників гри в ході вирішення завдань квесту, здобуттю знань та досвіду їх творчого застосування у практичній діяльності. Наведено приклади квестів національно-патріотичного, правового, еколого-валеологічного, профорієнтаційного спрямування, квестів для формування медіаграмотності учнів, які можуть використовуватись з метою соціального виховання підлітків. The article highlights the possibilities and essence of quest technology as a means of teenagers’ social education in educational institutions. The implementation of quest technology ensures that students master the main components of the content of education and upbringing, namely: it contributes to the formation of valuable attitude of teenagers to current topics and problems, the development of their skills during solving quest tasks, acquisition of knowledge and experience in their creative application in practical activities. Examples of quests of a national-patriotic, legal, ecological and valeological, vocational direction, as well as quests for development of students’ media literacy, which can be used for the purpose of social education of teenagers, are given.
- ДокументПідготовка майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Трайно, В. І.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі удосконалення процесу підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розроблення й експериментальну перевірку комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: вперше розроблено та теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій; уточнено сутність понять «соціальне виховання підлітків з використанням ігрових технологій», «соціально-педагогічна діяльність з соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій»; «готовність майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій»; критерії та показники готовності майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій; схарактеризовано її рівні; подальшого розвитку набули засоби навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх ніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій. Практичне значення полягає в доповненні навчально-методичного забезпечення професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Соціальна робота» комплексом засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій, який включає: лекційне заняття «Особливості соціального виховання підлітків у закладах загальної середньої освіти в інформаційному суспільстві ризику», семінарсько-практичне заняття «Можливості ігрових технологій у соціальному вихованні підлітків у закладах загальної середньої освіти», соціально-виховний захід у формі тренінгу «Квест як засіб соціального виховання підлітків – можливості створення і застосування», що можуть використовуватись в ході підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «соціальне виховання», «ігрові технології»; з’ясовано суть соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій та соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій, визначено мету, зміст, напрями соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій. У другому розділі кваліфікаційної роботи визначено поняття «готовність майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій», виявлено її складові, проаналізовано особливості підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій; теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій. У третьому розділі розкрито організацію, етапи та результати експериментальної перевірки розробленого комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій. На констатувальному етапі на підставі визначених критеріїв та показників готовності майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій було проведено діагностування наявного рівня досліджуваної готовності у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 23 Соціальна робота спеціальності 231 Соціальна робота (освітня програма «Соціальна педагогіка») Харківського національного університету імені Г. С. Сковороди, що підтвердило необхідність організації цілеспрямованої роботи з підготовки здобувачів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій. Формувальний експеримент був спрямований на реалізацію комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій. На контрольному етапі проведено підсумкові зрізи й оцінено ефективність впровадження розробленого комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків з використанням ігрових технологій, The purpose of the research involved theoretical substantiation, development, and experimental testing of a set of training tools for future social teachers for social education of adolescents using game technologies. The scientific novelty of the obtained results is that for the first time, a set of tools for training future social teachers for social education of adolescents using game technologies has been developed and theoretically substantiated. Additionally, the essence of the concepts "social education of adolescents using game technologies", "social and pedagogical activity for social education of adolescents using game technologies" was clarified; "readiness of future social teachers for social education of adolescents using game technologies"; the essence, criteria and indicators of the readiness of future social teachers for social education of adolescents using game technologies has been clarified, its levels are characterized. Furthermore, the means of educational and methodological support for the training of future social teachers for social education of adolescents using game technologies gained further development. The practical significance lies in the development of supplementing the educational and methodological support of the process of professional training of first (bachelor) level higher education students with a set of tools of future social teachers training for social education of adolescents using game technologies, which includes: a lecture class on the topic "Peculiarities of social education of adolescents in secondary education institutions in the information society of risk"; seminar-practical class "Possibilities of game technologies in the social education of adolescents in secondary education institutions"; socio-educational events on the topic "Quest as a means of social education of adolescents - possibilities of creation and application", which can be used in the process of training future social teachers for social education of adolescents using game technologies.
- ДокументСОЦІАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ПІДЛІТКІВ ЗАСОБАМИ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Трайно, В. І.У публікації проаналізовано соціальне виховання молодших підлітків засобами ігрової діяльності. Зазначено, що ігрова діяльність є важливою складовою сучасної системи соціального виховання молодших підлітків у закладах загальної освіти. Використання ігор необхідно узгоджувати з чіткою метою соціального розвитку дитини й проводити під соціально-педагогічним керівництвом. The publication analyses the social education of younger adolescents through game activities. It is noted that game activity is an important component of the modern system of social education of younger adolescents in general education institutions. The use of games should be coordinated with a clear goal of the child's social development and conducted under social and pedagogical guidance.