Перегляд за Автор "Ткаченко, А. М."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО СОЦІАЛЬНОГО СУПРОВОДУ ВРАЗЛИВИХ СІМЕЙ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Ткаченко, А. М.; Шеплякова, І. О.У публікації досліджено підготовку майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. З’ясовано, що в процесі підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей використовуються як традиційні, так і інноваційні форми та методи навчання. Зроблено висновок, що у процесі підготовки соціальних педагогів у закладах вищої освіти до соціального супроводу вразливих сімей необхідно використовувати весь комплекс інтерактивних форм і методів навчання, поєднувати аудиторні заняття з практичною, дослідною та самостійною діяльністю здобувачів. The publication examines the training of future social workers for social support of vulnerable families in general secondary education institutions. It has been found that in the process of training future social educators for social support of vulnerable families, both traditional and innovative forms and methods of teaching are used. It is concluded that in the process of training social educators in higher education institutions for social support of vulnerable families, it is necessary to use the whole range of interactive forms and methods of teaching, to combine classroom classes with practical, research and independent activities of applicants.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО СОЦІАЛЬНОГО СУПРОВОДУ ВРАЗЛИВИХ СІМЕЙ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ткаченко, А. М.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі удосконалення процесу підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження передбачала розроблення, теоретичне обґрунтування та експериментальну перевірку комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше розроблено та теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти; визначено критерії та показники готовності майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти; уточнено сутність понять «вразлива сім’я», «соціальний супровід», «соціально-педагогічна діяльність з соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти», «підготовка майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти»; подальшого розвитку набули засоби навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти, а також форми й методи соціально-педагогічної діяльності з соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. Практична значущість результатів дослідження полягає в доповненні робочих програм дисциплін із підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота (освітня програма (надалі – ОП) «Соціальна педагогіка») комплексом засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти, що складається з: лекційного заняття на тему «Соціальний супровід вразливих сімей»; семінарсько-практичного заняття на тему «Підготовка майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти»; соціально-виховного заходу на тему «Соціальний супровід вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти». У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «вразлива сім’я», «соціальний супровід» (розкрито його особливості, функції, етапи), «соціально-педагогічна діяльність з соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти» (проаналізовано сутність і виявлено особливості). Розроблено та теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічної діяльності з соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. У другому розділі кваліфікаційної роботи визначено поняття «підготовка майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти», виявлено її структуру та особливості, розглянуто готовність соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. З огляду на визначені особливості, розроблено та теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. У третьому розділі розкрито особливості організації, етапи та висвітлено результати перевірки розробленого й апробованого комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. На констатувальному етапі на основі визначених критеріїв (когнітивний, ціннісно-мотиваційний, особистісний та діяльнісний) та відповідних їм показників було визначено рівень готовності майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти в здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 23 Соціальна робота спеціальності 231 Соціальна робота (освітня програма «Соціальна педагогіка») Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, що підтвердило необхідність організації спеціальної роботи, спрямованої на підвищення рівня цієї готовності. Формувальний експеримент спрямовано на реалізацію розробленого комплексу засобів. На контрольному етапі дослідження було проведено підсумковий зріз задля визначення ефективності впровадження комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. The purpose of the study was to develop, theoretically substantiate and experimentally test a complex of means for preparation future social pedagogues for social support of vulnerable families in general secondary education institutions. The scientific novelty of the obtained results is that for the first time, the preparation of future social pedagogues for social support of vulnerable families in general secondary education institutions has been addressed. Criteria and indicators of readiness of future social pedagogues for social support of vulnerable families in general secondary education institutions are defined. The essence of the concepts «vulnerable family», «social support», «social-pedagogical activity of social support of vulnerable families in general secondary education institutions», and «training of future social pedagogues for social support of vulnerable families in general secondary education institutions» has been clarified. Further development of means of educational and methodological support for the preparation of future social workers for social support of vulnerable families in general secondary education institutions, as well as forms and methods of socio-pedagogical activities for social support of vulnerable families in general secondary education institutions. The practical significance of the research results lies in supplementing the work programs of disciplines for the training of first (bachelor) level higher education applicants in the specialty 231 Social Work (educational program «Social Pedagogy») with a set of training tools for future social workers for social support of vulnerable families in institutions of general secondary education: a lecture class on the topic «Social support of vulnerable families»; a seminar-practical class on the topic «Preparation of future social pedagogues for social support of vulnerable families in general secondary education institutions»; socio-educational event on the topic «The role of a social teacher of a general secondary education institution in providing social support for vulnerable families».
- ДокументСОЦІАЛЬНИЙ СУПРОВІД ВРАЗЛИВИХ СІМЕЙ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Ткаченко, А. М.Статтю присвячено проблемі організації та здійснення соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. Уточнено терміни «вразлива сім’я», «вразлива сім’я з дітьми», «соціальний супровід». Визначено сутність поняття «соціальний супровід вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти», виокремлено його особливості. Схарактеризовано основні напрями роботи соціального педагога закладу загальної середньої освіти в процесі соціального супроводу вразливих сімей. The article is devoted to the problem of organization and implementation of social support of vulnerable families in institutions of general secondary education. The terms «vulnerable family», «vulnerable family with children», «social support» has been clarified. The essence of the concept of «social support of vulnerable families in institutions of general secondary education» is defined, its features are highlighted. The main areas of work of a social pedagogue of institution of general secondary education in the process of social support of vulnerable families are determined.
- ДокументТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО СОЦІАЛЬНОГО СУПРОВОДУ ВРАЗЛИВИХ СІМЕЙ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Ткаченко, А. М.Статтю присвячено теоретичному аналізу проблеми підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. Визначено, що ефективність соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти залежить від рівня професійної готовності фахівців до здійснення цієї діяльності. Схарактеризовано підходи до професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів. У процесі аналізу наукової літератури з проблеми дослідження визначено структуру готовності майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти, яка складається з таких компонентів: когнітивний, мотиваційно-ціннісний, особистісний, діяльнісний. The article is devoted to the theoretical analysis of the problem of training future social pedagogues for social support of vulnerable families in institutions of general secondary education. It was determined that the effectiveness of social support for vulnerable families in general secondary education institutions depends on the level professional readiness of specialists to carry out this activity. Approaches to the professional training of future social teachers are characterized. In the process of analyzing the scientific literature on the research problem, the structure of the readiness of future social pedagogues for social support of vulnerable families in institutions of general secondary education was determined, which consists of the following components: cognitive, motivational-value, personal, activity.
- ДокументУПРОВАДЖЕННЯ STEM-ТЕХНОЛОГІЇ У ВИВЧЕННІ ПРИРОДНИЧОЇ, МАТЕМАТИЧНОЇ І ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ГАЛУЗІ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ткаченко, А. М.Актуальність STEM-технології полягає в переосмисленні освіти та у перегляді цілей навчання та виховання, норми, форми і методів. Навчання не повинно базуватися на запам’ятовуванні, його необхідно переорієнтувати на розвиток здатності думати, аналізувати, аргументувати та приймати вірні рішення. Сучасна початкова школа має розвивати ті здібності, які будуть цінними у майбутньому: креативність, творчу уяву, ініціативність, лідерські якості, критичне мислення та здатність до розвитку когнітивно-креативного потенціалу особистості. У кваліфікаційній роботі обґрунтувано та експериментально досліджено особливості упровадження STEM-технологій у вивченні природничої, математичної і технологічної галузі у початковій школі. Розширено уявлення про STEM-технології як інноваційний підхід у розвитку сучасної школи; вперше описано методику застосування STEM-технології у вивченні природничої, математичної і технологічної галузі у початковій школі. Результати дослідження можуть бути використані вчителями початкової школи та здобувачами вищої освіти спеціальності «Початкова освіта». The relevance of STEM technology lies in the rethinking of education and the revision of the goals of education and upbringing, norms, forms and methods. Learning should not be based on memorisation, but should be reoriented towards developing the ability to think, analyse, argue and make the right decisions. A modern primary school should develop those abilities that will be valuable in the future: creativity, imagination, initiative, leadership qualities, critical thinking and the ability to develop the cognitive and creative potential of the individual. The qualification work substantiates and experimentally investigates the peculiarities of the introduction of STEM technologies in the study of natural, mathematical and technological fields in primary school. The idea of STEM technologies as an innovative approach to the development of a modern school is expanded; the methodology of applying STEM technologies in the study of natural, mathematical and technological fields in primary school is described for the first time. The results of the study can be used by primary school teachers and students majoring in primary education.