Перегляд за Автор "Тищенко, Т. Г."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Тищенко, Т. Г.; Дрожик, Л. В.У публікації розглянуто соціальний розвиток дітей з інтелектуальними порушеннями. Соціальний розвиток є однією з найважливіших сфер розвитку людини. Дефіцит соціальних навичок може негативно вплинути на кілька важливих сфер, включаючи академічні досягнення, міжособистісні стосунки, поведінку, психічне здоров’я та доросле життя. Розвиток соціальної компетентності дитини з порушенням інтелекту має бути на першому місці у батьків та педагогів. Оскільки розвиток соціальної компетентності дитини дошкільного віку здійснюється в періоди, коли основною діяльністю дитини є гра, то діти з особливими освітніми потребами і в сфері розвитку життєво необхідних компетентностей потребують особливої уваги та спеціалізованих форм та методів їх розвитку. The publication discusses the social development of children with intellectual disabilities. Social development is one of the most important areas of human development. Deficits in social skills can negatively affect several important areas, including academic achievement, interpersonal relationships, behaviour, mental health and adulthood. Developing the social competence of a child with an intellectual disability should be a top priority for parents and educators. Since the development of social competence of a preschool child is carried out during periods when the child's main activity is play, children with special educational needs and in the development of vital competences require special attention and specialised forms and methods of their development.
- ДокументФормування соціальної компетентності дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Тищенко, Т. Г.У кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз та узагальнення результатів дослідження проблеми формування соціальної компетентності дітей з інтелектуальними порушеннями. Розглянуто особливості дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями. Науково обґрунтовано і експериментально перевірено педагогічні умови формування соціальної компетентності дошкільників з інтелектуальними порушеннями. In the qualification work, a theoretical analysis and generalization of the results of the study of the problem of the formation of social competence of children with intellectual disabilities was carried out. The features of preschool children with intellectual disabilities are considered. Pedagogical conditions for the formation of social competence of preschoolers with intellectual disabilities have been scientifically substantiated and experimentally verified.
- ДокументФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Тищенко, Т. Г.У публікації досліджено формування соціальної компетентності дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями. Соціальна компетентність є важливим чинником розвитку дітей, і визначається як здатність особистості розуміти та приймати соціальні норми та правила, а також успішно виконувати соціальні ролі, які вимагаються в різних суспільних ситуаціях. Наведено компоненти, з яких складаються соціальні компетенції. На основі аналізу педагогічних джерел виділено три основні напрями роботи щодо формування соціальної компетентності у дітей дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. Зазначено, що виховання дитини з інтелектуальними порушеннями має передбачати ряд пов'язаних між собою цілеспрямованих впливів, які сприятимуть засвоєнню дитиною життєвого досвіду, адаптації до різних умов життя, формуватимуть в неї соціальні бажані навички, що нададуть їй можливість інтегруватися в соціум і стати рівноправним членом суспільства. The publication examines the formation of social competence of preschool children with intellectual disabilities. Social competence is an important factor in children's development and is defined as an individual's ability to understand and accept social norms and rules, as well as to successfully perform social roles required in various social situations. The components that make up social competences are given. On the basis of the analysis of pedagogical sources, three main directions of work on the formation of social competence in preschool children with intellectual development disorders have been identified. It is noted that the upbringing of a child with intellectual disabilities should include a number of interrelated and purposeful influences that will contribute to the child's assimilation of life experience, adaptation to various living conditions, form desirable social skills in him, which will give him the opportunity to integrate into society and become an equal member society.