Перегляд за Автор "Тань, Сяо"
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДIAГНOCТИКA CФOРМOВAНOCТI КУЛЬТУРOЛOГIЧНOЇ КOМПEТEНЦІЇ МAЙБУТНIХ УЧИТEЛIВ МУЗИЧНOГO МИCТEЦТВA: КOНCТAТУВAЛЬНИЙ EТAП(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Ван, Цзін І; Тань, СяоУ тeзaх нa ocнoвi aнaлiзу нaукoвoї лiтeрaтури визнaчeнo тa cхaрaктeризoвaнo кoмплeкc дiaгнocтичних мeтoдик, cпрямoвaних нa виявлення рівня сфoрмувaності культурoлoгiчнoї кoмпeтeнцiї мaйбутньoгo учитeля музичнoгo миcтeцтвa тa прeдcтaвлeнo рeзультaти здійсненої дiaгнocтики. Виявлeнo критeрiї, пoкaзники тa рiвнi cфoрмoвaнocтi культурoлoгiчнoї кoмпeтeнцiї мaйбутньoгo учитeля музичнoгo миcтeцтвa. Based on the analysis of scientific literature, a complex of diagnostic techniques aimed at forming the cultural competence of future teacher of musical art has been described in the paper and the results of the implemented diagnostics have been presented. The criteria, indicators and levels of development of cultural competence of future musical art teacher have been revealed.
- ДокументПедагогічні умови розвитку художнього смаку майбутніх учителів музичного мистецтва в КНР(Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" (ХАНО), 2017) Коваленко, О. А.; Тань, СяоУ статті досліджено зростання ролі художньо-виховного потенціалу музичного мистецтва як одного з актуальних і ефективних засобів музично-естетичного виховання в системі мистецької вищої освіти; з’ясовано зміст поняття «художній смак» через узагальнення філософської, психологічної, педагогічної та музикознавчої літератури; обґрунтовано педагогічні умови розвитку, до яких належать: тимулювання художньо-творчої самореалізації майбутніх учителів музичного мистецтва на основі діалогічного стилю педагогічного спілкування, активізація творчо-пошукової діяльності майбутніх учителів музичного мистецтва на основі проблемного навчання; окреслено важелі художньо-виховного впливу музичного мистецтва, а саме: жанрово-стильова багатогранність, синкретичність та унікальність мистецтва імпровізації. В статье исследован рост роли художественно-воспитательного потенциала музыкального искусства как одного из актуальных и эффективных средств музыкально-эстетического воспитания в системе художественного высшего образования в КНР. Выяснено содержание понятия «художественный вкус» из обобщения философской, психологической, педагогической и музыковедческой литературы; обоснованы педагогические условия развития, к которым относятся: стимулирование художественно-творческой самореализации будущих учителей музыкального искусства на основании диалогического стиля педагогического общения, активизация творческой поисковой деятельности будущих учителей музыкального искусства на основании проблемного обучения и привлечения студентов к синкретическим формам музыкального искусства; определены свойства художественно-воспитательного воздействия эстрадного музыкального искусства, а именно: жанрово-стилевое многообразие, синкретичность и уникальность искусства импровизации. The article examines the growing role of artistic and educational potential of pop music as one of the urgent and effective means of musical and aesthetic education in the system of higher education; turns the concept of “artistic taste” through the generalization of philosophical, psychological, pedagogical and musicological literature; the article highlights pedagogical conditions of development which include: stimulation of artistic and creative musicians’ self-fulfillment based on a dialogic teaching style of communication, activation of musicians’ creative search based on problem-based learning and engaging students in syncretic forms of pop performance; the artistic and educational influence of pop music is analyzed, namely: genre and stylistic diversity, uniqueness and syncretic of the art of improvisation. The authors investigated the process of taste development which is very important regarding the study of social and age group - students. The process of teaching students is regarded as an active period during their acquisition of knowledge, combined with finding their own position, aesthetic values, who being in the stage of incipience can be changeable. The authors of the criteria of readiness to implement music teacher musical and pedagogical process such as: motivational, meaningful, operational experience creativity. The formation of artistic taste is educationally controlled and regulated process which reflects the aesthetic preferences of the student, depending on the content of judgments and estimates the degree of creativity to work. Selectivity of taste determines the nature areas of artistic and creative activities, aesthetic improvement. The research allowed to conclude that the art of pop music creates the necessary conditions for the development of artistic taste, aesthetic interests and needs, the individual executive experience, creates an aesthetic attitude and provides disclosure of artistic and creative skills during the development of musicians’ creative individuality.
- ДокументПсихологічна складова підготовки майбутніх педагогів-музикантів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Коваленко, О. А.; Тань, СяоАвторами розкривається психологічна складова підготовки майбутніх педагогів-музикантів, яка сприяє самореалізації студента у майбутній професійній діяльності. Виокремлено особливості та специфіку підготовки майбутніх педагогів-музикантів. Зазначено педагогічні умови та основні вимоги майбутніх педагогів музикантів в психологічному аспекті. Авторами раскрывается психологическая составляющая подготовки будущих педагогов-музыкантов, которая способствует самореализации студента в будущей профессиональной деятельности. Выделены особенности и специфика подготовки будущих педагогов-музыкантов. Указаны педагогические условия и основные требования будущих педагогов-музыкантов в психологическом аспекте. The article depicts the psychological component of future teachers-musicians’ training that promotes students’ self-realization in their future professional activity. The peculiarities and specific features of future teachers-musicians’ training have been distinguished. The pedagogical conditions and the main requirements for future teachers-musicians’ training in psychological aspect have been determined .
- ДокументФормування естетичного смаку майбутнього вчителя в КНР(Харківський національний медичний університет, 2017-12-05) Тань, СяоОтже, формуванню естетичного смаку майбутнього вчителя музичного мистецтва в КНР сприяє передусім знання історія китайської етномузикології. Итак, формированию эстетического вкуса будущего учителя музыкального искусства в КНР способствует прежде всего знания истории китайской этномузыкологии. So, the knowledge of the history of Chinese ethnomusicology contributes primarily to the formation of the aesthetic taste of the future teacher of musical art in the PRC.
- ДокументФормування естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва в КНР засобами китайської народної опери(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Тань, СяоУ дисертації вперше подано цілісний аналіз проблеми формування естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва в КНР засобами китайської народної опери. У дисертації вперше здійснено цілісне дослідження проблеми формування естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва в КНР засобами китайської народної опери; визначено тенденції формування естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва в КНР засобами китайської народної опери; з’ясовано зміст та структуру компонентів формування естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва в КНР засобами китайської народної опери (мотиваційний, когнітивний, операційний та оцінювальний); узагальнено зміст (освітня програма підготовки містить цикли загальних і спеціальних дисциплін навчального плану (обов'язкових, вибіркових, факультативних; обґрунтовано напрями імплементації досвіду формування естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва в КНР засобами китайської народної опери з метою вдосконалення підготовки зазначених фахівців у закладах вищої освіти України. Подальшого розвитку набули наукові положення про зміст, форми та методи формування естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва в КНР засобами китайської народної опери. До наукового обігу введено невідомі та маловідомі джерела китайською мовою, окремі факти й положення, пов’язані з розв’язанням досліджуваної проблеми. The dissertation for the first time presents a holistic analysis of the problem of forming the aesthetic culture of future music teachers in China by means of Chinese folk opera. In the dissertation for the first time the integral research of a problem of formation of aesthetic culture of the future teachers of musical art in the PRC by means of the Chinese national opera is carried out; identified trends in the formation of aesthetic culture of future teachers of music in China by means of Chinese folk opera; the content and structure of the components of the formation of aesthetic culture of future music teachers in China by means of Chinese folk opera (motivational, cognitive, operational and evaluative); by means of Chinese folk opera; generalized content (educational training program contains cycles of general and special disciplines of the curriculum (compulsory, elective, optional; substantiated areas of implementation of experience in the formation of aesthetic culture of future music teachers in China by means of Chinese folk opera to improve the training of these specialists in educational institutions). Of Ukraine. Scientific provisions on the content, forms and methods of forming the aesthetic culture of future music teachers in China by means of Chinese folk opera were further developed. Unknown and little-known sources in Chinese, some facts and provisions related to the solution of the researched problem have been introduced into scientific circulation.