Перегляд за Автор "Строган, В. М."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументГотовність до засвоєння навичок письма у дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ ІІІ рівня(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Строган, В. М.У кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз психофізіологічної структури процесу письма та його передумов. Означено особливості засвоєння навичок письма дітьми старшого дошкільного віку з ЗНМ ІІІ рівня. В експериментальній частині описане обстеження стану готовності до засвоєння навичок письма дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ ІІІ рівня. Розроблено зміст логопедичних вправ із формування готовності до засвоєння навичок письма дітьми старшого дошкільного віку з ЗНМ ІІІ рівня із подальшим їхнім впровадженням у корекційну роботу. Проведено контрольний зріз із метою виявлення результативності проведеної корекційної роботи. In the qualification work, a theoretical analysis of the psychophysiological structure of the writing process and its prerequisites was carried out. The peculiarities of learning writing skills by children of senior preschool age with the III-level GUS have been determined. The experimental part describes the examination of the state of readiness for mastering writing skills of older preschool children with the III-level GUS. The content of speech therapy exercises for the formation of readiness to learn writing skills by older preschool children with 3rd-level GUS was developed, with their further implementation in correctional work. A control section was conducted in order to identify the effectiveness of the corrective work.
- ДокументПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Строган, В. М.Патріотичне виховання – це цілісний системний процес із розвитку патріотичних почуттів підростаючого покоління, спрямований на усвідомлення себе як особистості, як представника народу, нації, людства, що виступає як активізуючий чинник відповідальної поведінки і служіння своїй державі, народові, людству загалом. Патріотизм має чуттєво-емоційну основу, яка реалізується у практичній площині, тобто важливим критерієм патріотизму є його дієвість, а головний вектор виховання – прищепити молодому поколінню любов до Батьківщини, готовність діяти задля неї, бо саме дієвий патріотизм – це те, до чого повинні прагнути у вихованні. Задля України потрібно діяти. На сьогодні патріотичне виховання є потужним засобом зміцнення єдності і цілісності України. Проблема виховання патріотизму багатоаспектна через свою інтегративну функцію, тому однаково значуща для всіх ланок освіти, починаючи з молодшого шкільного віку. Патріотичні почуття не з’являються самі по собі, це результат довготривалого виховного впливу. Нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості учня. У першому розділі викладено теоретичні основи патріотичного виховання учнів початкової школи, визначено сутність понять «патріотизм», «патріотичне виховання»; виявлені напрями, методи, засоби патріотичного виховання молодших школярів, критерії патріотичної вихованості; виявлено потужні можливості інтегрованого навчального предмету «Я досліджую світ» у патріотичному вихованні учнів початкової школи. У другому розділі представлено результати дослідної роботи з виховання патріотизму у молодших школярів у процесі урочної роботи з вивчення курсу «Я досліджую світ», проаналізовано методи та засоби роботи з виховання почуття гордості за свою країну, відданості їй. Варто впроваджувати в практику патріотичного виховання такі методи роботи, адаптовані до учнів початкових класів: ворк-шопи, учнівські дайджести, патріотичні, військово-спортивні керлінги, тренінгові заняття, квести, культурні проєкти, інтерактивно-мультимедійні студії та ін. У висновках зроблено підсумок, що патріотичні якості молодших школярів складаються з трьох взаємопов’язаних компонентів – інформаційно-когнітивного, емоційно-чуттєвого, мотиваційно-дієвого. Patriotic education is a holistic systemic process of developing patriotic feelings of the younger generation, aimed at realizing oneself as an individual, as a representative of the people, nation, and humanity, which acts as an activating factor of responsible behavior and service to one's state, people, and humanity in general. Patriotism has a sensory-emotional basis, which is realized in the practical plane, that is, an important criterion of patriotism is its effectiveness, and the main vector of education is to instill in the young generation love for the Motherland, readiness to act for it, because effective patriotism is exactly what we should strive for in education. It is necessary to act for the sake of Ukraine. Today, patriotic education is a powerful means of strengthening the unity and integrity of Ukraine. The problem of raising patriotism is multifaceted due to its integrative function, therefore it is equally significant for all levels of education, starting from primary school age. Patriotic feelings do not appear by themselves, they are the result of longterm educational influence. Today, more than ever, we need new approaches and new ways to cultivate patriotism as a feeling and as a basic trait of personality. The first section outlines the theoretical foundations of patriotic education of primary school students, defines the essence of the concepts «patriotism», «patriotic education»; identified directions, methods, means of patriotic education of younger schoolchildren, criteria of patriotic education; the powerful possibilities of the integrated educational subject «I explore the world» in the patriotic education of primary school students were revealed. The second chapter presents the results of the research work on the education of patriotism in younger schoolchildren in the course of homework on studying the course «I explore the world», analyzed the methods and means of work on the education of a sense of pride for one’s country, devotion to it. It is worth implementing the following work methods adapted to elementary school students into the practice of patriotic education: workshops, student digests, patriotic, military and sports curling, training classes, quests, cultural projects, interactive multimedia studios, etc.