Перегляд за Автор "Стадник, О. Г."
Зараз показано 1 - 15 з 15
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ ГЕОГРАФІЇ У XVIII СТОЛІТТІ(Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2012) Стадник, О. Г.У публікації висвітлено питання забезпечення шкільної географії засобами навчання у XVIII ст. Зазначено, що у першій половині XVIII ст. створюються спеціальні освітні заклади, де викладалася географія. Це обумовило необхідність забезпечення нового предмету засобами навчання. Найбільше уваги приділялось підручникам, перші з яких були перекладними. Вони не мали на меті виконання освітніх функцій і не призначались для використання на території Росії, але містили данні з математичної географії. Згодом готуються і видаються перші російські підручники, які мають, переважно, краєзнавчий зміст та описово-довідковий характер. The publication highlights the issue of providing school geography with teaching aids in the 18th century. It is noted that in the first half of the 18th century. special educational institutions were created where geography was taught. This necessitated the provision of a new subject with teaching aids. Most attention was paid to textbooks, the first of which were translated. They were not intended to perform educational functions and were not intended for use on the territory of Russia, but contained data from mathematical geography. Subsequently, the first Russian textbooks are prepared and published, which mainly have a local history content and a descriptive and reference nature.
- ДокументГеографія(Видавництво "Ранок" м. Харків, друкарня ТОВ «Тріада Принт», 2016-05-10) Довгань, Г. Д.; Стадник, О. Г.Підручник містить обов'язковий обсяг навчального матеріалу восьмого класу, усі необхідні теоретичні відомості й поняття. У ньому наведені програмові практичні роботи та географічні дослідження. Карти, схеми та ілюстрації підручника допоможуть краще засвоїти навчальний матеріал. Електронні додатки: цікава додаткова інформація, навчальні відеоматеріали і тестові завдання для підготовки до узагальнюючого контролю знань розміщені на сайті видавництва. Призначено для учнів 8 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Учебник содержит обязательный объем учебного материала восьмого класса, все необходимые теоретические сведения и понятия. В нем приведены программные практические работы и географические исследования. Карты, схемы и иллюстрации учебника помогут лучше усвоить учебный материал. Электронные приложения: интересная дополнительная информация, учебные видеоматериалы и тестовые задания для подготовки к обобщающему контролю знаний размещены на сайте издательства. Предназначен для учащихся 8 классов общеобразовательных учебных заведений. The textbook contains an obligatory volume of educational material of the eighth grade, all necessary theoretical information and concepts. It contains programmatic works and geographic studies. Maps, schemas and illustrations of the textbook will help you to learn the learning material better. Electronic applications: interesting additional information, training video materials and test assignments for preparation for general knowledge control are posted on the website of the publishing house. Designed for students of 8 classes of general educational institutions.
- ДокументГеографія(Видавництво "Ранок" м. Харків, друкарня ТОВ "ТРІАДА ПАК", 2017-06-26) Довгань, Г. Д.; Стадник, О. Г.Підручник містить обов'язковий обсяг навчального матеріалу девятого класу, усі необхідні теоретичні відомості й поняття. У ньому наведені програмові практичні роботи та географічні дослідження. Карти, схеми та ілюстрації підручника допоможуть краще засвоїти навчальний матеріал. Електронні додатки: цікава додаткова інформація, навчальні відеоматеріали і тестові завдання для підготовки до узагальнюючого контролю знань розміщені на сайті видавництва. Призначено для учнів 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Учебник содержит обязательный объем учебного материала девятого класса, все необходимые теоретические сведения и понятия. В нем приведены программные практические работы и географические исследования. Карты, схемы и иллюстрации учебника помогут лучше усвоить учебный материал. Электронные приложения: интересная дополнительная информация, учебные видеоматериалы и тестовые задания для подготовки к обобщающему контролю знаний размещены на сайте издательства. Предназначен для учащихся 9 классов общеобразовательных учебных заведений. The textbook contains the compulsory volume of the teaching material of the ninth grade, all the necessary theoretical information and concepts. It contains program practical work and geographical studies. Maps, charts and illustrations of the textbook will help you to better understand the educational material. Electronic applications: interesting additional information, training videos and test tasks for preparation for a general knowledge control are posted on the publisher's website. Designed for students of 9 classes of general educational institutions.
- ДокументГЕОГРАФІЯ В ГІМНАЗІЯХ РОСІЇ НА ПОЧАТКУ XIX СТ.(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016-11-12) Стадник, О. Г.Основою для статті стало недостатнє висвітлення питань розвитку шкільної географії в XIX ст. та її забезпечення засобами навчання. На початку XIX ст. у Росії була створена державна системи освіти. Географія викладалась в навчальних закладах різного типу, зокрема, в гімназіях. Вчителям доручалося одночасно викладати історію, географію та статистику. Велика увага приділялася вивченню географії Росії. Виходячи зі змісту підручників Є. Зябловського, можна сказати, що цей курс включав загальний огляд країни та вивчення адміністративних одиниць (губерній, областей). Основой для статьи послужило недостаточное освещение вопросов развития школьной географии в XIX ст. и ее обеспечение средствами обучения. В начале XIX века в России была создана государственная системы образования. География преподавалась в учебных заведениях различного типа, в частности, в гимназиях. Учителям поручалось одновременно преподавать историю, географию и статистику. Большое внимание уделялось изучению географии России. Исходя из содержания учебников Зябловского, можно сказать, что этот курс включал в себя общий обзор страны и изучение административных единиц (губерний, областей).
- ДокументГеографія та туризм(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-01-30) Стадник, О. Г.; Єршов, В. В.; Дрокіна, Т. М.; Мушка, М. О.; Муромцева, Ю. І.; Піткевич, В. В.; Глиненко, А. С.; Булгакова, В. С.У матеріалах конференції відображені дослідження міжнародних туристичних потоків, туристичних ресурсів України та світу. Розглянуто динаміку розвитку туризму на Харківщині, Україні, світі. Проаналізіровано демографічні, соціально-економічні фактори, що впливають на розвиток туризму в регіоні та країні.В материалах конференции отражены исследования международных туристических потоков, туристических ресурсов Украины и мира. Рассмотрена динамика развития туризма на Харьковщине, Украине, мире.Проанализированы факторы демографические, социально-экономические, влияющие на развитие туризма в регионе и стране. The materials of the conference reflect the research of international tourist flows, tourist resources of Ukraine and the world. The dynamics of the development of tourism in the Kharkiv region, Ukraine, the world is considered. Demographic, social and economic factors affecting the development of tourism in the region and the country are analyzed.
- ДокументГЕОРГІЙ МИКОЛАЙОВИЧ ВИСОЦЬКИЙ(Видавнича група «Основа», 2016) Стадник, О. Г.Стаття присвячена видатному ґрунтознавцю, лісівнику, палеоботаніку, фізико-географу Георгію Миколайовичу Висоцькому. З’ясовні основні, поворотні етапи життя, які сформували Георгія Миколайовича як науковця, фахівця з проблем інтродукції та акліматизації рослин. Розглянуто його внесок в виявлення факторів природного безлісся степів, дослідження лісової рослинності та її еволюції під впливом людини. Статья посвящена выдающемуся почвоведу, лесоводу, палеоботанику, физико-географу Георгию Николаевичу Высоцкому. Выяснены основные, поворотные этапы жизни, которые сформировали Георгия Николаевича как ученого, специалиста по проблемам интродукции и акклиматизации растений. Рассмотрен его вклад в выявление факторов природного безлесья степей, исследование лесной растительности и ее эволюции под воздействием человека.
- ДокументЗ ІСТОРІЇ ПІДРУЧНИКА ГЕОГРАФІЇ(Видавнича група «Основа», 2016) Стадник, О. Г.Стаття присвячена питанням історії створення підручників географії, які були носієм предметного змісту освіти, а згодом, і видів навчальної діяльності учнів. Розглянуто кількісні і якісні зміни у цих засобах навчання та чинники, які їх обумовили. Сформульовані основні риси (зміст, методичний апарат, ілюстрації) підручників географії різних періодів. Статья посвящена вопросам истории создания учебников географии, которые были носителем предметного содержания образования, а впоследствии и видов учебной деятельности учащихся. Рассмотрены количественные и качественные изменения в этих средствах обучения и факторы, которые их обусловили. Сформулированы основные черты (содержание, методический аппарат, иллюстрации) учебников географии разных периодов.
- ДокументЗАКЛАДЕННЯ ПІДВАЛИН МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ГЕОГРАФІЇ О. ОБОДОВСЬКИМ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016-11-12) Стадник, О. Г.; Лукашенко, Є. Л.Актуальність статті пов’язана з недостатнім висвітленням розвитку методики навчання географії в школі в XIX ст. Окремі питання методики навчання географії були розглянуті в середині XIX ст. в роботі професора Педагогічного інституту О. Ободовського «Всеобщей географии учебная книга». У передмові підручника автор виступив як фахівець не тільки в галузі географії, а й педагогіки. Прагнучи до впорядкування та систематизації навчального матеріалу, О. Ободовський окреслив предмет вивчення всезагальної географії, виділивши не тільки дві основні складові (неорганічну і органічну природу), а і поставивши завдання розглянути такі складові неорганічної природи (сучасною термінологією – природного комплексу), як води, ґрунт і клімат з точки зору можливостей забезпечення умов існування органічного життя в даній місцевості. Таким чином, у передмові А. Ободовський виклав передові, на той час, погляди на методику викладання географії, а також заклав основи батьківщинознавства (краєзнавства), обґрунтовано вважаючи, що вивчення країни слід починати з навколишньої місцевості. Актуальность статьи связана с недостаточным освещением развития методики обучения географии в школе в XIX веке. Отдельные вопросы методики обучения географии были рассмотрены в середине XIX века в работе профессора Педагогического института А. Ободовского «Всеобщей географии учебная книга». В предисловии учебника автор выступил как специалист не только в области географии, но и педагогики. Стремясь к упорядочению и систематизации учебного материала, А. Ободовский очертил предмет изучения всеобщей географии, выделив не только две основные составляющие (неорганическую и органическую природу), а и поставил задачу рассмотреть такие составляющие неорганической природы (в современной терминологии – природного комплекса), как вода, почва и климат с точки зрения возможностей обеспечения условий существования органической жизни в данной местности. Таким образом, в предисловии А. Ободовский изложил передовые, на то время, взгляды на методику преподавания географии, а также заложил основы краеведения, обоснованно полагая, что изучение страны следует начинать с окружающей местности.
- ДокументМетодичні вказівки до виконання магістерської роботи з "Географії"(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019-10-30) Муромцева, Ю. І.; Піткевич, В. В.; Стадник, О. Г.Навчально-методичне видання призначене для надання допомоги магістрам у написанні магістерської роботи й містить основні вимоги, які висуваються до змісту та оформлення випускної роботи, організації її виконання. Для студентів-географів денної й заочної форм навчання, які здобувають освітній ступінь „магістр”. Учебно-методическое издание предназначено для оказания помощи магистрам в написании магистерской работы и содержит основные требования, предъявляемые к содержанию и оформлению выпускной работы, организации ее выполнения. Для студентов-географов дневной и заочной форм обучения, получают образовательный степень "магистр". The educational-methodical edition is intended to assist the masters in writing their master's work and contains the basic requirements that are put to the content and design of the final work, the organization of its implementation. For students-geographers of full-time and part-time studies, who receive a master's degree.
- ДокументМетодичні умови використання навчально-методичного забезпечення шкільного предмета (на прикладі географії)(Класичний приватний університет (КПУ), 2014-09-03) Стадник, О. Г.Статтю присвячено методичним умовам використання навчально-етодичного забезпечення шкільного предмету як продуктивного інформаційного середовища. Розглянуто визначення понять “методичні умови” й “система”. На основі системного підходу сформульовано й розкрито методичні умови використання навчально-методичного забезпечення шкільного предмету (на прикладі географії). Статья посвящена методическим условиям использования учебно-методического обеспечения школьного предмета как продуктивной информационной среды. Рассмотрены определения терминов “методические условия” и “система”. На основе системного подхода сформулированы и раскрыты методические условия использования учебно-методического обеспечения школьного предмета (на примере географии). The article is devoted to methodic conditions of use training and methodological support school subject. Considered definitions of “methodical conditions” and “system”. On the basis of a systematic approach to formulate and disclose methodic conditions of use training and methodological support school subject (on example geography). It was found that the methodic conditions are considered as a set of contents, knowledge, skills, values, factors, methods and tools to implement the training and educational objectives of the subject; system – a collection of pieces, between which there are definite connections and relations, thus providing a certain unity, unity. On this basis, offered the following methodic conditions of effective use of training and methodological support school subject compliance training and methodological support aims, objectives and content of geography education; conjugation in the learning process with the learner-oriented, activity and competence-based approach; establishment of close relations between the components of training and methodological support and the most appropriate methods and instructional techniques; use in conjunction with other means of learning; use the variety of general and specific forms of training; applying components training and methodological support at different stages of the lessons; formation in teachers skills in the organization and implementation of training activities of students with the components of training and methodological support; formation in teachers and pupils of use skills on the computer. Their integrity, unity is provided by the fact that they include all the components of the educational system.
- ДокументПАВЛО ЧУБИНСЬКИЙ(Видавнича група «Основа», 2015) Стадник, О. Г.Стаття присвячена українському етнографу, народознавцю, фольклористу, громадському діячу Павлу Платоновичу Чубинському. З’ясовні основні, поворотні етапи життя, які сформували Павла Платоновича як науковця і українського патріота. Розглянуто внесок в проведення статистичних, географічних, історичних, етнографічних та лінгвістичних досліджень на території України. Статья посвящена украинскому этнографу, народоведу, фольклористу, общественному деятелю Павлу Платоновичу Чубинскому. Выяснены основные, поворотные этапы жизни, которые сформировали Павла Платоновича как ученого и украинского патриота. Рассмотрен вклад в проведение статистических, географических, исторических, этнографических и лингвистических исследований на территории Украины.
- ДокументПерше покоління стабільних, безальтернативних підручників географії(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Приватна фірма «Колегіум», 2015) Стадник, О. Г.Присвячено питанням створення стабільних підручників географії, які використовувались при викладанні предмета в середніх закладах освіти з середини 30-х до середини 50-х рр. XX ст. З’ясовано, що на підготовку цих засобів навчання вплинули соціальні і культурно-історичні умови того часу. Виявлено основні особливості структури та методичного апарату стабільних підручників як носіїв змісту шкільної географічної освіти. The article is devoted to the creation of stable geography textbooks, which are used in teaching the subject in secondary schools from mid 30-s to mid 50-s XX century. It was found that the preparation of these training tools influenced the social, cultural and historical conditions of the time. The basic features of the structure and methodological apparatus stable textbooks, as bearers of the content of school geography education.
- ДокументПошуки нових підходів у підручникотворенні (друга половина XIX ст.)(Вид-во "Основа", 2018-05) Стадник, О. Г.Стаття присвячена питанням створення підручників географії, які використовувались у другій половині XIX ст. З’ясовано що спочатку зберігались традиції підручникотворення попереднього періоду, але нові підходи призвели до появи праць, які більше відповідали методичним вимогам того часу. На підготовку цих засобів навчання вплинули соціальні і культурно-історичні умови того часу. Виявлено, що на теренах Галичини крім російського, важливим напрямом, яким рухалася й утверджувалася географія був західний. Статья посвящена вопросам создания учебников географии, которые использовались во второй половине XIX в. Выяснено, что сначала хранились традиции учебников предыдущего периода, но новые подходы привели к появлению работ, которые больше соответствовали методическим требованиям того времени. На подготовку этих средств обучения повлияли социальные и культурно-исторические условия того времени. Выявлено, что на территории Галичины кроме русского, важным направлением, которым двигалась и утверждалась география был западный. The article is devoted to the questions of creating textbooks of geography, which were used in the second half of the XIX century. It was found out that the traditions of textbook creation of the previous period were preserved, but new approaches led to the appearance of works that more consistent with the methodical requirements of that time. The training of these means of training was influenced by the social and cultural-historical conditions of the time. It was discovered that in the territory of Galicia, in addition to the Russian, an important direction in which the geography was moving and asserted was Western.
- ДокументПІДРУЧНИКИ ГЕОГРАФІЇ В ПЕРІОД ПЕДАГОГІЧНИХ ПОШУКІВ ТА ІННОВАЦІЙ (17 – СЕРЕДИНА 30-х РОКІВ ХХ СТОЛІТТЯ)(ПФ «Колегіум», 2016) Стадник, О. Г.Стаття присвячена питанням створення підручників географії, які використовувались при викладанні в період педагогічних пошуків та новацій (17 - середина 30-х рр. XX ст.). З’ясовано що спочатку переважали традиційні підручники, але нові методи навчання призвели до того, що їх замінювали «робочими книгами» та іншими різновидами підручників. Виявлено, що основний зміст робочої книги мав на меті не сформувати систематичні знання, а активізувати пізнавальну діяльність учнів. В більшості традиційних підручників зберігались підходи щодо змісту, структури, комплексних описів, доступності викладу. Статья посвящена вопросам создания учебников географии, которые использовались при обучении в период педагогических поисков и новаций (17 - середина 30-х гг. XX в.). Выяснено, что первоначально преобладали традиционные учебники, но новые методы обучения привели к тому, что их заменяли «рабочими книгами» и другими разновидностями учебников. Выявлено, что основное содержание рабочей книги имело целью не сформировать систематические знания, а активизировать познавательную деятельность учащихся. В большинстве традиционных учебников сохранились подходы к содержанию, структуре, комплексным описаниям, доступности изложения.
- ДокументШкільна географія в кінці XVIII століття(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-12) Стадник, О. Г.У статті розглянуто становлення і розвиток шкільної географії в XVIII ст. та її забезпечення засобами навчання. Розкривається питання створення друкованих засобів навчання, які використовувалися під час викладання шкільної географії у ХVІІІ ст. З’ясовано передумови підготовки перших засобів навчання географії (підручники, карти, атласи, глобуси) та причини їх поступового вдосконалення. Розглянуто внесок окремих фахівців у створення найбільш поширених підручників ХVІІІ ст. В статье рассмотрено становление и развитие школьной географии в XVIII ст. и ее обеспечение средствами обучения. Раскрывается вопрос создания печатных средств обучения, которые использовались во время преподавания школьной географии в XVIII веке. Выяснены предпосылки подготовки первых средств обучения географии (учебники, карты, атласы, глобусы) и причины их постепенного совершенствования. Рассмотрен вклад отдельных специалистов в создание наиболее распространенных учебников XVIII века.