Перегляд за Автор "Соколова, А. В."
Зараз показано 1 - 20 з 33
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАктуальні питання дитячої хорової освіти в зарубіжній педагогіці кінця ХІХ – початку ХХ ст.(Слов'янський державний педагогічний університет, 2008) Соколова, А. В.На основі вивчення історико-педагогічної таимистецтвознавчої літератури, періодичних видань ХІХ – початку ХХ ст. та сучасних досліджень, автолром статті розглянуто, як здійснювалось навчання дітей хоровому співу в Західній Європі в кінці ХІХ на початку ХХ ст., визначено проблеми, що стояли перед дитячою хоровою освітою і шляхи їх вирішення.
- ДокументАктуалізація проблем формування дитячої хорової культури в методичних працях представників музично-педагогічної думки 20-80-х років ХХ ст.(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2014-10) Соколова, А. В.У статті проаналізовано зміст методичних праць відомих науковців і вчителів- музикантів з формування дитячої хорової культури, що набули поширення у 20-80 роки ХХ ст. Розглянуто низку проблем, які не втратили своєї актуальності в умовах розвитку сучасної вітчизняної мистецької освіти. В статье проанализировано содержание методических пособий известных ученых и учителей-музыкантов, которые широко использовались в практике отечественного музыкального воспитания по формированию хоровой культуры школьников и способствовали повышению ее уровня в 20-80 годы ХХ в. Рассмотрен ряд проблем, поднимаемых в работах вышеназванных авторов и не утративших своей актуальности в условиях развития современного музыкального образования Украины. The study of far of the scientific works and publications, sanctified to the questions of providing of process of educating of schoolchildren to the choral singing, forming of child’s choral culture, testifies to their insufficient research. In this connection, in the article analyzes the content of methodical manuals of wellknown scientists and teachersmusicians (N. Leontovich, I. Levidov, S. Maximov, A. Ravvinov, A. Serheev, V. Sokolov, H. Struve and other), which are widely used in practice national musical education on the formation of children’s choral culture and helped to raise its level in the 20-80 years of the twentieth century. The row of the problems lifted in works of aforenamed.
- ДокументАктуалізація проблеми формування художньо-образного мислення майбутнього вчителя музичного мистецтва(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2023) Соколова, А. В.; Лі, ІцзяЗ’ясовано, що формування художньо-образного мислення визнається важливим чинником професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. На підґрунті поглядів науковців автором подано власне тлумачення поняття «художньо-образне мислення майбутнього вчителя музичного мистецтва» як цілеспрямований процес емоційно-інтелектуального пізнання світу, процес самоусвідомлення, що здійснюється на основі опанування творів музичного мистецтва та реалізується у власній музично-педагогічній і виконавській діяльності. Доведено, що актуалізація проблеми формування художньо-образного мислення обумовлюється не тільки її дієвим впливом на здібності майбутнього вчителя музичного мистецтва, його професійним саморозвитком і самовдосконаленням у сучасних умовах освітнього процесу. Головними чинниками виступають сучасні жахливі виклики, обумовлені війною, тими кризовими ситуаціями та емоційними станами, у яких опинилися студенти-музиканти. Формування художньо-образного мислення в процесі опанування вокальних творів допоможе майбутньому вчителеві музичного мистецтва протистояти негативним соціальним життєвим ситуаціям, спрямовувати власні психічні настанови на позитивне світосприйняття, гуманне ставлення до оточуючих та усвідомлення власної життєспроможності. The article analyzes the views of scientists from various fields of knowledge on the main definitions of research. It is proven that philosophy considers thinking as the basis of human activity, a guarantee of individual freedom. It has been clarified that psychologists consider thinking to be an active form of cognitive activity of a person, which is based on certain requests, abilities and is closely related to society and culture. In the pedagogical plane, thinking is considered as an active reflection of real reality in a person's consciousness, its ability to consistently and generally establish connections between objects and phenomena and generate new ideas. It was found that the formation of artistic-figurative thinking is recognized as an important factor in the professional training of a future teacher of music. Based on the views of scientists, the author presents his own interpretation of the concept of "artistic-figurative thinking of a future music teacher" as a purposeful process of emotional-intellectual knowledge of the world, a process of self-awareness, which is carried out on the basis of mastering works of musical art and is realized in one's own musical-pedagogical and performing activities. It is proved that the updated of the problem of formation of artistic- figurative thinking is determined not only by its effective influence on the abilities of the future music teacher, his professional self-development and self-improvement in the modern conditions of the educational process. The main factors are the terrible modern challenges caused by the war, those crisis situations and emotional states in which student musicians found themselves. The formation of artistic- figurative thinking in the process of mastering vocal works will help the future music teacher to resist negative social life situations, direct his own mental instructions to a positive worldview, a humane attitude towards others and awareness of his own vitality.
- ДокументАнотація на обробку української народної пісні Миколая Дмитровича Леонтовича «Ой перепеличка»(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-21) Склярова, Ю. С.; Соколова, А. В.Однією з форм роботи в класі хорового диригування є складання анотації на твір, що виконується. Стаття являє собою аналіз хорової партитури «Ой перепілка» - української народної пісні в обробці Миколи Леонтівіча. Одной из форм работы в классе хорового дирижирования является составление аннотации на разучиваемое произведение. Статья представляет собой анализ хоровой партитуры« Ой перепелка» - украинской народной песни в обработке Николая Леонтивича. One of the forms of work in the class of choral conducting is the compilation of an annotation for a piece that is performed. The article analyzes the choral score “Quail” - a Ukrainian folk song edited by Nikolai Leontovich.
- ДокументАрхетектоніка готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до музично-педагогічної діяльності в контексті сучасного дискурсу(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-12-23) Соколова, А. В.; Цай, ІньінУ статті викладено результати теоретичного аналізу поняття готовності в різних галузях наукового знання. Розглянуто компоненти в структурі музично-педагогічної діяльності. Запропоновано власне трактування поняття готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до музично-педагогічної діяльності. В статье изложены результаты теоретического анализа понятия готовности в различных областях научного знания. Рассмотрены компоненты в структуре музыкально-педагогической деятельности. Предложено собственное определение понятия готовности будущих учителей музыкального искусства к музыкально-педагогической деятельности. The article presents the results of theoretical analysis of the concept of readiness in various fields of scientific knowledge.The components in the structure of music-pedagogical activity are considered.The author's own interpretation of the concept of readiness of future teachers of music art for musical-pedagogical activity is offered.
- ДокументВивчення стилів музичного мистецтва у 8 класі(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Склярова, Ю. С.; Соколова, А. В.Стаття присвячена вивченню стилів музичного мистецтва в загальноосвітній школі. Статья посвящена изучению стилей музыкального искусства в общеобразовательной школе. The article is devoted to the study of styles of musical art in the secondary school.
- ДокументВиконавська інтерпретація оперних вокальних жанрів у процесі вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2021) Соколова, А. В.; Бахова, Д.На основі аналізу музично-педагогічної та мистецтвознавчої літератури розглянуто проблему вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, визначено особливості створення здобувачами інтерпретації окремих вокальних номерів оперних творів. The question of the formation of a holistic worldview in the younger generation based on artistic and aesthetic value orientations, which will contribute to creative self-realization and artistic self-expression of the individual throughout life, is relevant at the present stage of development of Ukrainian society. Therefore, special attention is paid to basic secondary education. The state standard defines a complex of musical competencies that schoolchildren must master. Based on the learning outcomes, schoolchildren should be able to analyze, interpret and critically evaluate artistic images, develop their own emotional and sensory sphere based on the perception of art and the creation of musical artistic images by means of a variety of performing activities. In this regard, the importance of the teacher of musical art is increasing, the requirements for his professional training, the formation of skills in creating his own interpretation of musical works, and “transferring” spiritual values by means of his own vocal skills are increasing. Based on the analysis of musical pedagogical and art history literature, the article considers the problem of using vocal numbers from operas in the process of vocal training of future teachers of musical art. It is noted that the inclusion of solo performances from operas (aria, arioso, cavatina, song) in the training repertoire in Voice Production classes will play an effective role in the professional growth of the future teacher of musical art, the formation of his interpretive competencies, the development of emotional and artistic culture. The components have been identified that will help the student to brighten up the artistic image and create a perfect interpretation of a separate vocal number from the opera.
- ДокументВнесок Я. А. Мамонтова у розробку питань теорії і практики формування естетичної культури особистості(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017-09-04) Соколова, А. В.У монографії на основі вивчення та аналізу широкого загалу літератури розглянуто теоретичні ідеї представників педагогічної думки кінця ХІХ - початку ХХ ст. з питань естетичного виховання ; визначено джерела формування поглядів Я. А. Мамонтова на означену проблему та підґрунтя їх трансформації у цілісну концепцію естетичної культури особистості ; узагальнено досвід діяльності педагога-митця з формування естетичної культури особистості у вітчизняних навчальних, наукових закладах, виокремлено й проаналізовано форми і методи формування естетичної культури особистості ; актуалізовано головні положення концепції щодо сучасних проблем сьогодення. Монографія адресована науковцям, викладачам, студентам педагогічної галузі, усім, кого цікавлять питання естетичного виховання особистості. В монографии на основе изучения и анализа широкого круга литературы рассмотрены теоретические идеи представителей педагогической мысли конца XIX - начала ХХ в. по вопросам эстетического воспитания ; определены источники формирования взглядов Я. А. Мамонтова на указанную проблему и основы их трансформации в целостную концепцию эстетической культуры личности ; обобщен опыт деятельности педагога-художника по формированию эстетической культуры личности в отечественных учебных, научных учреждениях, выделены и проанализированы формы и методы формирования эстетической культуры личности ; актуализированы основные положения концепции по современным проблемам современности. Монография адресована научным работникам, преподавателям, студентам педагогической отрасли, всем, кого интересуют вопросы эстетического воспитания личности. In the monograph on the basis of the study and analysis of a wide range of literature, the theoretical ideas of the representatives of pedagogical thought of the late XIX - early XX centuries are considered. on aesthetic education; the sources of the formation of the views of Ya. A. Mamontov on this problem and the basis of their transformation into a holistic concept of aesthetic personality culture are identified; summed up the experience of the teacher-artist on the formation of the aesthetic culture of the individual in the domestic educational and scientific institutions, highlighted and analyzed the forms and methods of the formation of the aesthetic culture of the individual; The main provisions of the concept on contemporary issues of the day are updated. The monograph is addressed to researchers, teachers, students of the pedagogical industry, everyone who is interested in the aesthetic education of the individual.
- ДокументВіртуальні хори як актуальна форма сучасного event-art простору(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Соколова, А. В.Розвиток цифрових технологій та їх активна інтеграція в усі сфери життєдіяльності суспільства, викликали значні зміни у світі мистецтва, відкрили нові можливості його піднесення завдяки використання віртуального простору. У статті розкрито суть віртуальної реальності, особливості віртуальної арт-реальності, означено проблему віртуальної реальності у мистецтві. Досліджено розвиток віртуальних хорів у контексті сучасного мистецького простору. Визначено сутність понять «event-art простір» та «віртуальний хор». Схарактеризовано особливості та вплив віртуальних хорів як унікального засобу музичної комунікації та творчого вираження в епоху цифровізації. Розглянуто еволюцію віртуальних хорів від їх зародження до сучасних втілень. Проаналізовано історію виникнення цього явища на прикладі творчості американського композитора і диригента Е. Вітакера. Виявлено соціокультурні аспекти створення віртуальних хорів, їх роль у сприянні культурному обміну та взаємодії між музикантами різних національностей і культурних традицій. Висвітлено технічні та творчі аспекти віртуальних хорів: використання програмного забезпечення для запису і синхронізації голосів, створення відеоконтенту та інтерактивне спілкування між учасниками та аудиторією. Розкрито досвід діяльності віртуальних хорів та створення мистецьких івентів на прикладі камерного хору імені Віктора Королевського та жіночого хору «Аnima» ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Автор також розглядає перспективи подальшого розвитку віртуальних хорів та їх потенціал для інновацій у сфері event-art. The development of digital technologies and their active integration into all spheres of society's life have caused significant changes in the world of art, opened up new opportunities for its elevation thanks to the use of virtual space. The article reveals the essence of virtual reality, features of virtual art reality, defines the problem of virtual reality in art. The development of virtual choirs in the context of the modern artistic space is studied. The essence of the concepts "event-art space" and "virtual choir" has been defined. Features and influence of virtual choirs as a unique means of musical communication and creative expression in the age of digitalization are characterized. The evolution of virtual choirs from their origin to modern incarnations is considered. The history of the emergence of this phenomenon is analyzed on the example of the work of the American composer and conductor E. Whitaker. Socio-cultural aspects of the creation of virtual choirs, their role in promoting cultural exchange and interaction between musicians of different nationalities and cultural traditions are revealed. The technical and creative aspects of virtual choirs are highlighted: the use of software for recording and synchronizing voices, creating video content and interactive communication between participants and the audience. The experience of virtual choirs and the creation of artistic events is revealed, using the example of the chamber choir named after Viktor Korolevskyi and the women's choir "Anima" of H. S. Skovoroda KhNPU. Frying pans The author also considers the prospects for the further development of virtual choirs and their potential for innovations in the field of event-art.
- ДокументВітчизняна хорова творчість для дітей у 20 – 30 рр. ХХ століття(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2010) Соколова, А. В.У статті розглядаються проблеми хорової творчості як процесу створення хорового репертуару для дітей у 20 – 30 рр. ХХ століття; розкривається значення хорової творчості у вихованні молоді; визначаються притаманні їй особливості. In the article the problems of choral creation are examined as to the process of creation of choral repertoire for children in 20 – 30 th XX century; the value of choral creation opens up in education of young people and his feature.
- ДокументДеякі аспекти дитячого хорового виховання в Народній республіці Болгарія (20–70-ті роки ХХ століття)(Класичний приватний університет, Запоріжжя, 2009) Соколова, А. В.У статті висвітлено особливості формування дитячої хорової культури у Народній Республіці Болгарії у 20–70-ті рр. ХХ ст. Узагальнення викладеного матеріалу дає можливість зробити ви-сновок про те, що одне з головних місць у системі загального музичного виховання Болгарії у 20–70-х рр. ХХ ст. займала проблема формування дитячої хорової куль-тури. Досягненню високих результатів у справі піднесення хорової культури країни сприяло використання (у шкільній і позашкільній роботі) педагогічно доцільної си-стеми Б. Тричкова “Східці”, досвіду відомих діячів болгарської культури та діяльності видатних дитячих колективів. The article highlights the peculiarities of the formation of children's choral culture in the People's Republic of Bulgaria in the 20s-70s of the 20th century. Summarizing the presented material makes it possible to draw a conclusion that one of the main places in the system of general musical education in Bulgaria in the 20s-70s of the XX century. occupied the problem of formation of children's choral culture. Achieving high results in the promotion of choral culture in the country was facilitated by the use (in school and extracurricular activities) of B. Trichkov's pedagogically appropriate system "Skhidtsi", the experience of famous figures of Bulgarian culture and the activities of outstanding children's groups.
- ДокументЕстетичний смак як наукова проблема(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-06-16) Соколова, А. В.; Сюелю, ЛіСтаття розглядає значущий чинник у розвитку суспільства та особистості – естетичний смак. На основі вивчення філософської, психологопедагогічної літератури висвітлено погляди науковців щодо визначення сутності поняття «естетичний смак», його ознак та видів. Статья рассматривает важный фактор в развитии общества и личности – эстетический вкус. На основе изучения философской, психологопедагогичнои литературы освещены взгляды ученых по определению сущности понятия «эстетический вкус», его признаков и видов. This article considers a significant factor in the development of society and the individual - aesthetic taste. Based on the study of philosophical, psychological and pedagogical literature highlighted the views of scientists todetermine the essence of the concept of "aesthetic taste", its features and types.
- ДокументКомунікативна компетентність диригента як наукова проблема(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-06-16) Соколова, А. В.; Чжень, ВанУ роботі представлено розгляд проблеми фахової компетентності. На підґрунті аналізу широкого загалу досліджень вітчизняних науковців у галузі психології, педагогіки та музичної педагогіки зроблено спробу визначити поняття «комунікативна компетентність диригента». В работе представлено рассмотрение проблемы профессиональной компетентности. На основе анализа широкого круга исследований отечественных ученых в области психологии, педагогики и музыкальной педагогики сделана попытка определить понятие «коммуникативная компетентность дирижера».The work presents a consideration of the problem of professional competence. Based on the analysis of a wide range of research by domestic scientists in the field of psychology, pedagogy and music pedagogy, an attempt was made to define the concept of "communicative competence of the conductor".
- ДокументНавчально-методичне забезпечення диригентсько-хорової підготовки вчителів музичного мистецтва(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, ФОП Жовтий О. О., 2015) Соколова, А. В.Перетворення у розвитку сучасної музично-педагогічної науки підіймають на новий рівень проблему забезпечення професійної підготовки вчителя музичного мистецтва. Вагому роль у її вирішенні відіграє навчально-методична література. У статті зроблена спроба систематизації навчально-методичної літератури, яка не тільки отримала широке використання у ІІ половині ХХ ст., але й сьогодні не втратила значущості. Преобразования в развитии современной музыкально-педагогической науки поднимают на новый уровень проблему обеспечения профессиональной подготовки учителя музыкального искусства. В ее разрешении весомую роль играет учебно-методическая литература. В статье сделана попытка систематизации учебно-методической литературы, которая не только получила широкое применение во ІІ половине ХХ века, но и сегодня не потеряла своей значимости. Transformations in the system of education at New Level boost a problem of choir conductor preparation of teacher musical art. It is directed the formation of graduates active life position to creative self-realization in the musicalpedagogical activity, continuous professional self-improvement. Enormous role in achieving positive results in this process may play a creative use of scientific research of outstanding representatives of choral art, which is reflected in the educational literature II half of the twentieth century. Using educational literature training increases productivity by improving assimilation of educational information, organize training material, enhance the cognitive activity of students. The study of the works will not only forming students’ high level of professional skills, but also the growth of his personality, spiritual culture, acquainted with the best samples of highly artistic choral art of different periods and genres. The study allowed to systematize educational literature II half of the twentieth century. in the following areas: theoretical and methodological manuals, anthologies of choral conducting, reading books on subjects choir conductor loop (choral classes, choral literature, choral reading scores), collections of works of individual composers, repertoire collections of performing groups.
- ДокументНавчально-методичне забезпечення формування дитячої хорової культури у другій половині ХХ століття(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2010) Соколова, А. В.Автором статті систематизовано та узагальнено досвід навчально-методичного забезпечення формування дитячої хорової культури у другій половині ХХ століття. У ході наукового пошуку доведено, що розквіту дитячої хорової культури у другій половині ХХ століття сприяло навчально-методичне забезпечення, а саме: наочні предмети, навчально-методична література, технічні засоби навчання. Досвід роботи провідних дитячих хорових колективів та їх керівників знайшов відображення у навчально- методичній літературі, яка стала основним видом навчально-методичного забезпечення у досліджуваний період. Аналіз змісту підручників, посібників для занять хоровим співом, книг для вчителя, хрестоматій свідчить про їх актуальність і сьогодні, що дозволить сучасному вчителю музики і керівнику дитячого хорового колективу підвищити свій професійний рівень, знайти дієві та ефективні методи і форми вокально-хорової роботи з дітьми. The author of the article systematized and summarized the experience of educational and methodical support for the formation of children's choral culture in the second half of the 20th century. In the course of scientific research, it was proved that the flourishing of children's choral culture in the second half of the 20th century was facilitated by educational and methodological support, namely: visual objects, educational and methodological literature, technical teaching aids. The work experience of the leading children's choirs and their leaders was reflected in the educational methodical literature, which became the main type of educational and methodical support in the researched period. The analysis of the content of textbooks, manuals for choral singing, books for teachers, textbooks shows their relevance even today, which will allow a modern music teacher and leader of a children's choir to raise their professional level, find effective and efficient methods and forms of vocal and choral work with children.
- ДокументНавчально-методичне забезпечення як складова диригентсько-хорової підготовки вчителів музичного мистецтва(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2014) Соколова, А. В.У статті проаналізовано сучасний стан забезпечення диригентсько-хорової підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва. Виявлення навчально-методичного комплексу, який сприяє ефективності даного процесу, дозволило визначити існуючі проблеми у даному напрямку освіти. Defining training and methodological software as an important element of an integrated system of teaching choral conducting training of future musical art teachers, the article stresses that it must be a system that meets the needs of students in professional and personal experience, reflects the objectives, content, technology and forms of students’ learning activities. High level achievement of choral conducting education is provided by a complete training and methodological complex consisting of basic and additional literature from different sources. The study of musical and educational literature testifies that professional motivation for preparation of future music masters in the class of the choral conducting most effectively provides a learning - methodical complex in the composition of which it is advisable to include: train aids; reading-books of choral works, sections from collections of information -methodical materials; collections of the professionally oriented tasks and exercises; audio and video training aids forьstudents’ educational and independent work. The study of theoretical developments teaching of conducting and choral training of future music teachers proves insufficient study of the problem by modern scientists, the existing contradiction between what should be and what is in reality.
- ДокументОсобливості музичної мови хорових творів китайських композиторів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Цзі, Фенлай; Соколова, А. В.В статті досліджено особливості музичної мови хорових творів китайських композиторів. Розкрито поєднання сталих традицій музичного мистецтва країни та певних надбань європейської музики. В статье исследованы особенности музыкального языка хоровых произведений китайских композиторив. Розкрито сочетание устоявшихся традиций музыкального искусства страны и определенных достижений европейской музыки.The article explores the peculiarities of the musical language of choral works of Chinese composers. The open source is a combination of the established traditions of the country's musical art and certain achievements of European music.
- ДокументОсобливості розбудови цифрового освітнього середовища на засадах гуманістичної педагогіки(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Олійник, Т. О.; Борисов, В. А.; Губа, А. В.; Денисенко, І. Д.; Соколова, А. В.У статті актуалізується роль цифрового освітнього середовища щодо формування особистості вчителя-дослідника на засадах гуманістичної педагогіки В. О. Сухомлинського. Розглянуто особливості впливу відкритих освітніх ресурсів щодо підтримки обґрунтованих дискусій і всебічних досліджень студентів гуманітарних факультетів стосовно впровадження цифрових інновацій нового покоління. Обґрунтовано значення інноваційного курсу з цифрової грамотності майбутнього вчителя у відповідності до цивілізаційних викликів суспільства сталого розвитку. В статье актуализируется роль цифрового образовательной среды по формированию личности учителя-исследователя на основе гуманистической педагогики В. А. Сухомлинского. Рассмотрены особенности влияния открытых образовательных ресурсов по поддержке обоснованных дискуссий и всесторонних исследований студентов гуманитарных факультетов по внедрению цифровых инноваций нового поколения. Обосновано значение инновационного курса по цифровой грамотности будущего учителя в соответствии с цивилизационных вызовов общества устойчивого развития.The role of the digital educational environment in forming a teacher-researcher‟s personality based on the principles of V. O. Sukhomlinsky‟s humanistic pedagogy is actualized. The peculiarities of the open educational resources impact for the well-grounded discussions and comprehensive studies of the students of humanities faculties according to the implementation of digital innovations are considered. The importance of the innovative course on digital literacy for the future teacher‟s understanding of the civilization challenges of the sustainable development society is argued.
- ДокументОсобливості хорової мініатюри як засобу формування художнього сприймання у майбутніх вчителів музичного мистецтва(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-04-15) Олійник, О.; Соколова, А. В.Стаття присвячена жанру хорової мініатюри. В ході дослідження були виокремлені такі особливості хорової мініатюри: витонченість малої форми, емоційна та ідейна концентрація, глибина осмислення світу і почуттів, «акварельність» музичних образів та глибока насиченість їх почуттів, гармонійна та темброва яскравість, які створюють підґрунтя для успішного формування художнього сприймання майбутніх вчителів музичного мистецтва. Статья посвящена жанру хоровой миниатюры. В ходе исследования были выделены следующие особенности хоровой миниатюры: изящество формы, эмоциональная и идейная концентрация, глубина осмысления мира и чувств, «акварельность» музыкальных образов и глубокая насыщенность их чувств, гармоничная и тембровая яркость, которые создают основу для успешного формирования художественного восприятия будущих учителей музыкального искусства. The article deals with the genre of choral miniature. During the study the following features of the choral miniature were distinguished: sophistication of small form, emotional and ideological concentration, depth of understanding of the world and feelings, "watercolor" of musical images and deep saturation of their feelings, harmonious and timbre brightness. Everything creates the basis for the successful formation of the artistic perception of future music teachers.
- ДокументПитання особистісно-орієнтованого піідходу у науково-педагогічній спадщині Я. А. Мамонтова(Слов'янський державний педагогічний університет, 2004) Соколова, А. В.Завдання даної статті автор убачає у вивченні теоретичних ідей видатного вітчизняного педагога 20–30–х років ХХ ст. Я.А.Мамонтова щодо особистості дитини у навчально–виховному процесі. The author sees the task of this article in the study of the theoretical ideas of an outstanding domestic teacher of the 20s and 30s of the 20th century. Ya. A. Mamontova regarding the child's personality in the educational process.