Перегляд за Автор "Сапога, Л. Г."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПРОБЛЕМА ПРОФІЛАКТИКИ ПРОЯВІВ ДИСКРИМІНАЦІЇ ДО ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2021-11-16) Сапога, Л. Г.; Костіна, В. В.У публікації розкрито проблему профілактики проявів дискримінації до дітей з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО). Авторами проаналізовано наукову літературу з проблеми дослідження, визначено множинність факторів, які можуть викликати прояви дискримінації у закладах загальної середньої освіти. На основі узагальнення результатів світової антидискримінаційної практики виокремити організаційно-управлінські заходи, які має вживати адміністрація та педагогічний колектив ЗЗСО для запобігання появи та поширення проявів дискримінації до дітей з особливими освітніми потребами у середовищі ЗЗСО. Перспективним напрямом подальших досліджень визначено розробку програми відповідної комплексної діяльності. The publication reveals the problem of prevention of manifestations of discrimination against children with special educational needs in general secondary education institutions. The authors analyzed the scientific literature on the research problem, identified a multitude of factors that can cause manifestations of discrimination in institutions of general secondary education. Based on the generalization of the results of the global anti-discrimination practice, to single out the organizational and management measures that the administration and teaching staff of ZZSO should take to prevent the appearance and spread of manifestations of discrimination against children with special educational needs in the environment of ZZSO. The development of a program of relevant complex activities is defined as a promising direction for further research.
- ДокументПідготовка майбутніх соціальних педагогів до профілактики проявів дискримінації до дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Сапога, Л. Г.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі пошуку ефективних засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактики проявів дискримінації до дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку комплексу засобів професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактики проявів дискримінації до дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти. Теоретичне значення дослідження вбачаємо в обґрунтуванні та розробці комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактики проявів дискримінації до дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти; удосконаленні змісту, форм і методів професійної підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальності «Соціальна робота» в означеному контексті; уточненні структури готовності майбутніх соціальних педагогів до профілактики проявів дискримінації до дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний компоненти), визначенні рівнів готовності майбутніх соціальних педагогів до профілактики проявів дискримінації до дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти. Практичне значення результатів дослідження полягає в розробці та упровадженні в процес освітньо-професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів навчально-методичних матеріалів, що забезпечують їхню підготовку до профілактики проявів дискримінації до дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти, визначенні методичних рекомендацій для викладачів закладів вищої освіти з організації освітнього процесу, спрямованого на підвищення рівня готовності майбутніх соціальних педагогів до профілактики проявів дискримінації до дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти. Результати дослідження можуть бути використані в процесі професійної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності «Соціальна робота», а також під час проходження виробничої практики у закладах вищої освіти спеціальності «Соціальна робота». The qualification work is devoted to the problem of finding effective means of training future social pedagogues to prevent manifestations of discrimination against children of primary school age with special educational needs in general secondary education institutions. The purpose of the research involved theoretical justification, development and experimental verification of a complex of means of professional training of future social pedagogues for the prevention of manifestations of discrimination against children of primary school age with special educational needs in general secondary education institutions. We see the theoretical significance of the research in the substantiation and development of a set of training tools for future social pedagogues to prevent manifestations of discrimination against children of primary school age with special educational needs in general secondary education institutions; improvement of the content, forms and methods of professional training of students of higher education in the specialty "Social work" in the specified context; clarifying the structure of the readiness of future social pedagogues to prevent manifestations of discrimination against children of primary school age with special educational needs in institutions of general secondary education (motivational, cognitive, activity components), determining the levels of readiness of future social pedagogues to prevent manifestations of discrimination against children of primary school age with special needs educational needs in institutions of general secondary education. The practical significance of the research results lies in the development and implementation in the process of educational and professional training of future social pedagogues of educational and methodological materials that ensure their preparation for the prevention of manifestations of discrimination against children of primary school age with special educational needs in general secondary education institutions, the determination of methodological recommendations for teachers of institutions of higher education on the organization of the educational process aimed at increasing the level of readiness of future social pedagogues to prevent manifestations of discrimination against children of primary school age with special educational needs in institutions of general secondary education. The results of the study can be used in the process of professional training of students of higher education majoring in "Social Work", as well as during practical training in institutions of higher education of students majoring in "Social Work".