Перегляд за Автор "Ручка, А. Ю."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДІЯЛЬНОСТЬ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ З ОРГАНІЗАЦІЇ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ручка, А. Ю.В кваліфікаційному дослідженні на підставі широкого аналізу інформаційних джерел проаналізовано фактори ризику здоров’я в освітньому процесі, схарактеризовано сутність і напрями реалізації здоров’язберігаючого освітнього процесу. У дослідженні визначено мету і завдання професійно-педагогічної діяльності вчителя молодших класів в умовах здоров’ язберігаючого освітнього процесу. Визначено структуру професійно-педагогі чної діяльності вчителя з організації здоров’язберігаючого навчально-виховного процесу (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, процесуальний, аналітико-результативний компоненти). Based on a broad analysis of information sources, health risk factors in the educational process were analyzed and the essence and directions of implementation of the health-preserving educational process were characterized in qualification study. The target of the professional and pedagogical activity of the teacher of primary school in the conditions of the health-preserving educational process has been defined. The structure of the teacher's professional and pedagogical activity in the organization of the health-preserving educational process (motivational-value, cognitive, procedural, analytical-resultative components) has been set.
- ДокументКОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ПРІОРИТЕТ РОЗВИТКУ ДИТИНИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПОЗИЦІЙ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Ручка, А. Ю.У статті розглянуто комунікативну компетентність як пріоритет розвитку дитини старшого дошкільного віку з позицій базового компоненту дошкільної освіти. У стандарті відображено суспільні очікування щодо розвиненості, вихованості та освіченості дошкільників, що дозволяє формалізувати результати реалізації освітніх програм для закладів дошкільної освіти. Визначено, що розвиток такої компетентності передбачає сформоване емоційно-ціннісне ставлення дитини до комунікаційного процесу. The article considers communicative competence as a priority for the development of a child of older preschool age from the standpoint of a basic component of preschool education. The standard reflects public expectations regarding the development, upbringing and education of preschoolers, which allows formalizing the results of the implementation of educational programs for preschool education institutions. It was determined that the development of such competence presupposes a formed emotional and value attitude of the child towards the communication process.
- ДокументФормування комунікативної компетентності старших дошкільників у недискримінаційному середовищі ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ручка, А. Ю.У роботі проаналізовано ступінь розробленості проблеми формування комунікативної компетентності старших дошкільників у недискримінаційному освітньому середовищі ЗДО. В контексті недискримінаційного освітнього середовища обґрунтовано поняття «чутлива комунікативна компетентність учасників освітнього процесу». Чутлива комунікативна комунікація дитини старшого дошкільного віку визначена як властивість особистості, яка полягає у її здатності ефективно взаємодіяти з оточуючими людьми (однолітками, вихователями, батьками), в умінні адаптуватися до різних комунікативних обставин і вірно розрізняти особисті емоційні стани й керувати ними, орієнтуючись на реакції інших людей, вибирати і реалізовувати адекватні способи комунікативної взаємодії з ними зберігаючи при цьому свою індивідуальність. Визначено особливості формування комунікативної компетентності старших дошкільників у недискримінаційному освітньому середовищі ЗДО. Досліджено сучасний стан сформованості комунікативної компетентності старших дошкільників у недискримінаційному освітньому середовищі ЗДО. Теоретично обґрунтовано програму, метою якої є формування чутливої комунікативної компетентності старших дошкільників у недискримінаційному освітньому середовищі ЗДО. В програму включено методи та форми виховної діяльності і просвітницької роботи у сім’ї. Доведено, що використання запропонованих форм і методів ефективно сприяє формуванню комунікативної компетентності дітей дошкільного віку. The study is devoted to the problem of the formation of communicative competence of older preschoolers in a non-discriminatory environment of educational institutions. In the context of a non-discriminatory educational environment, the concept of sensitive communicative communication of an older preschool child is justified as a personality trait, which consists in his ability to effectively interact with the people around him (peers, educators, parents), in the ability to adapt to different communicative circumstances and accurately distinguish personal emotional states and manage them, focusing on reactions other people, to choose and implement adequate methods of communicative interaction with them while preserving their individuality. The following features of the formation of the communicative competence of older preschoolers in a non-discriminatory educational environment of special educational institutions were identified: motives, goals, personal needs; having knowledge about the principles of tolerant non-discriminatory communication, the ability to respect the opinion of others, equality as a communication priority, etc.; the development of emotional intelligence and soft skills, in particular, the ability to empathize, reflexivity. The current state of the formation of communicative competence of older preschoolers in a non-discriminatory educational environment of primary school was studied. The program is theoretically substantiated, the purpose of which is the formation of sensitive communicative competence of older preschoolers in a non-discriminatory educational environment of special education. The program includes methods and forms of educational activities and educational work in the family.