Перегляд за Автор "Рудічєва, Н. К."
Зараз показано 1 - 20 з 30
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВ. СУХОМЛИНСЬКИЙ ПРО РОЛЬ КАЗКИ У ВИХОВАННІ ТА НАВЧАННІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Рудічєва, Н. К.; Захарова, А. А.; Ремінна, І. В.У статті розкрито місце та роль казок В. Сухомлинського в процесі виховання та навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Представлено форми роботи педагога з казкою: слухання та читання казок; доповнення їх малюнками та ілюстраціями; обговорення; інсценізація казок під музику. Вивчено поради В. Сухомлинського щодо роботи з учнями, які мають труднощі у навчанні. В статье раскрыто место и роль сказок В. Сухомлинского в процессе воспитания и обучении детей с особыми образовательными потребностями. Представлены формы работы педагога со сказкой: слушание и чтение сказок; дополнения их рисунками и иллюстрациями; обсуждение; инсценировка сказок под музыку. Изучены советы В. Сухомлинского по работе с учащимися, имеющими трудности в обучении. This article the place and role of V. Sukhomlinsky's tales in the process of education and training of children with special educational needs are revealed. The forms of work of the teacher with a fairy tale are presented: listening and reading fairy tales, supplementing it with drawings and illustrations; discussion; re-enactment of fairy tales for music. V. Sukhomlinsky's advice on working with students who have learning difficulties was studied.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ КАЗКОТЕРАПІЇ ДЛЯ КОРЕКЦІЇ СОРОМ’ЯЗЛИВОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ("Научен хронограф" ЕООД, 2019) Рудічєва, Н. К.; Захарова, А. А.У статті висвітлено одне із найпоширеніших негативних почуттів серед учнів початкової школи – почуття сором’язливості, яке у подальшому може привести до труднощів у спілкуванні як з однолітками, так і з дорослими, пасивності в діяльності і життєдіяльності. Представлено найбільш ефективний метод подолання сором’язливості учнів початкових класів – казкотерапія, яка дає змогу за допомогою різноманітних варіантів роботи з казкою впливати на емоційно-чуттєву сферу молодших школярів. В статье освещено одно из самых распространенных негативных чувств среди учащихся начальной школы - чувство стыдливости, которое в дальнейшем может привести к трудностям в общении как со сверстниками, так и со взрослыми, пассивности в деятельности и жизнедеятельности. Представлен наиболее эффективный метод преодоления застенчивости учащихся начальных классов - сказкотерапия, которая позволяет с помощью различных вариантов работы со сказкой влиять на эмоционально-чувственную сферу младших школьников. The article highlights one of the most common negative feelings among elementary school students - a sense of shyness that can later lead to difficulties in communicating with both peers and adults, passivity in activity and life. The most effective method of overcoming the shyness of elementary school students - fairytale therapy, which allows using various variants of work with a fairy tale to influence the emotional and sensual sphere of younger students.
- ДокументДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ АКСІОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ (ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ)(І Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут», 2023-11-01) Рудічєва, Н. К.У статті проаналізовано психолого-педагогічну літературу і встановлено, що питанням формування аксіологічної компетентності присвячено наукові праці, які мають вузько методичний характер. Аксіологічну компетентність науковцями розглянуто як складову предметної компетентності, а саме історичної компетентності, та у контексті підготовки фахівців у різних галузях. Представлено поняття «аксіологічна компетентність». Успішність засвоєння духовних і матеріальних цінностей, прищеплення моральних ідеалів та ціннісних орієнтирів, а у подальшому формування аксіологічної компетентності особливо у початковій школі, залежить від створення дидактичних умов. Розкрито поняття «умови», «дидактичні умови». Термін «дидактичні умови» трактуємо як свідомо створений комплекс обставин, який має вагомий вплив на ефективність освітнього процесу через застосування конкретних методів та прийомів, які стимулюють індивідуальну активність кожного учня молодшого шкільного віку. Під контентом «дидактичні умови формування аксіологічної компетентності учнів молодшого шкільного віку» розуміємо комплекс взаємообумовлених внутрішніх і зовнішніх факторів, які взаємопов’язані, взаємообумовлені та забезпечують ефективність і результативність процесу навчання учнів молодшого шкільного віку в розвивальному аксіологічному середовищі. Представлено основні дидактичні умови, що мають впливати на формування аксіологічної компетентності учнів молодшого шкільного віку: інтенсифікації розвивального аксіологічного середовища для розвитку особистості учня молодшого шкільного віку, здатного до розв’язання нестандартних завдань аксіологічного спрямування; забезпечення інтеграції аксіологічної інформації із основним програмовим матеріалом навчальних предметів; розширення і поглиблення бази аксіологічних знань учнів молодшого шкільного віку та уміння інтегрувати їх у практичну навчально-ігрову діяльність; забезпечення взаємозв’язку навчальної та позанавчальної діяльності у процесі формування аксіологічної компетентності. The article analyzes the psychological-pedagogical literature and it is established that the issues of formation of axiological competence are devoted to scientific works that are narrowly methodical in nature. Axiological competence is considered by scientists as a component of subject competence, namely historical competence, and in the context of training specialists in various fields. The concept of «axiological competence» is presented. The success of assimilating spiritual and material values, instilling moral ideals and value guidelines, and in the subsequent formation of axiological competence, especially in primary school, depends on the creation of didactic conditions. The concept of «conditions», «didactic conditions» is revealed. We interpret the term «didactic conditions» as a consciously created set of circumstances that has a significant impact on the effectiveness of the educational process through the use of specific methods and techniques that stimulate the individual activity of each primary school pupil. By the content «didactic conditions for the formation of axiological competence of primary school pupils» we mean a complex of mutually determined internal and external factors that are interconnected, mutually determined and ensure the effectiveness and efficiency of the learning process of primary school pupils in a developmental axiological environment. The article analyzes the psychological-pedagogical literature and it is established that the issues of formation of axiological competence are devoted to scientific works that are narrowly methodical in nature. Axiological competence is considered by scientists as a component of subject competence, namely historical competence, and in the context of training specialists in various fields. The concept of «axiological competence» is presented. The success of assimilating spiritual and material values, instilling moral ideals and value guidelines, and in the subsequent formation of axiological competence, especially in primary school, depends on the creation of didactic conditions. The concept of «conditions», «didactic conditions» is revealed. We interpret the term «didactic conditions» as a consciously created set of circumstances that has a significant impact on the effectiveness of the educational process through the use of specific methods and techniques that stimulate the individual activity of each primary school pupil. By the content «didactic conditions for the formation of axiological competence of primary school pupils» we mean a complex of mutually determined internal and external factors that are interconnected, mutually determined and ensure the effectiveness and efficiency of the learning process of primary school pupils in a developmental axiological environment. The main didactic conditions that should influence the formation of axiological competence of primary school pupils are presented: intensification of the developmental axiological environment for the development of the personality of a primary school pupil capable of solving non-standard axiological tasks; ensuring the integration of axiological information with the main program material of educational subjects; expansion and deepening of the base of axiological knowledge of primary school pupils and the ability to integrate them into practical educational and game activities; ensuring the interconnection of educational and extracurricular activities in the process of forming axiological competence. The main didactic conditions that should influence the formation of axiological competence of primary school pupils are presented: intensification of the developmental axiological environment for the development of the personality of a primary school pupil capable of solving non-standard axiological tasks; ensuring the integration of axiological information with the main program material of educational subjects; expansion and deepening of the base of axiological knowledge of primary school pupils and the ability to integrate them into practical educational and game activities; ensuring the interconnection of educational and extracurricular activities in the process of forming axiological competence.
- ДокументЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВА ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІНА ПРОБЛЕМА(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020-10-28) Губарєва, Т.; Рудічєва, Н. К.У статті розглянуто проблему розвитку емоційно-вольової готовності дитини до школи, розкрито важливість фізичного розвитку у формуванні емоційно-вольової сфери дитини старшого дошкільного віку. The article examines the problem of developing a child's emotional and volitional readiness for school, reveals the importance of physical development in the formation of the emotional and volitional sphere of a child of older preschool age.
- ДокументЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВА ГОТОВНІСТЬ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2019-11-27) Бірюкова, В.; Рудічєва, Н. К.У статті розкрито поняття «готовність до навчання в школі» та «емоційно-вольова готовність»; висвітлено основі фактори та причини формування емоційно-вольової неготовності до навчання старших дошкільників. The article reveals the concept of "readiness to study at school" and "emotional and volitional readiness"; the underlying factors and reasons are highlighted formation of emotional and volitional unpreparedness for learning in older preschoolers.
- ДокументЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ СПІВУ ЯК НАВЧАЛЬНОГО ПРЕДМЕТА У ПОЧАТКОВИХ ШКОЛАХ СЛОБОЖАНЩИНИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.)("Научен хронограф" ЕООД, 2019) Рудічєва, Н. К.У статті розкрито особистості становлення співу як навчальної дисципліни у другій половині ХІХ – початку ХХ ст. У ході історико-педагогічного аналізу в межах досліджуваного періоду виділено чотири етапи становлення співу як навчальної дисципліни в початкових школах Слобожанщини. В основу визначення етапів покладено статус співу як навчального предмета на законодавчому рівні та організаційно-методичне забезпечення вчителів співу. Доведено, що на першому етапі – (1864 – 1883 рр.) – спів мав статус необов’язкового, додаткового навчального предмета, був церковним за змістом. Навчання співу відбувалося за умови наявності вчителів співу, до складу яких належали регенти, дячки, священики. Мета навчання співу на цьому етапі полягала у формуванні в учнів елементарних співацьких умінь та навичок. Характер і спосіб викладання навчального матеріалу повністю залежали від майстерності вчителя та рівня його підготовки. Встановлено, що другий етап (1884 – 1888 рр.) – етап становлення співу як навчального предмета. Цей етап характеризується затвердженням “Правил для церковнопарафіяльних шкіл” (1884) та “Програм навчальних предметів для церковнопарафіяльних шкіл” (1886), до яких було включено “Церковний спів” як обов’язковий навчальний предмет. На цьому етапі організовано курси церковного співу, що привело до значного поліпшення освітнього рівня вчителів співів. Визначено, що на третьому етапі (1889 – 1907 рр.) спів ще залишався необов’язковим навчальним предметом у початкових школах, підпорядкованих Міністерству народної освіти. На зазначеному етапі згідно з наказом уряду про підвищення естетичного та художнього виховання учнівської молоді масово організовано церковні хори з учнів навчальних закладів. У ході аналізу встановлено, що педагогами-методистами ґрунтовно розроблено теоретико-методологічні питання викладання співу в початкових школах, програми навчання співу доповнено народними та світськими піснями, започатковано загальноприйнята нотолінійна система нотного запису, що значно полегшує практичну роботу вчителів співів. Пильна увага педагогами-методистами та вчителями-практиками спрямована на розширення співацького репертуару, залучення учнів до музично-літературних свят. Для четвертого етапу (1908-1917 рр.) характерним є розробка та впровадження в діяльність початкових шкіл офіційних програм зі співу для світських навчальних закладів, у яких суттєво розширено співацький репертуар учнівських хорів народними, світськими творами, піснями патріотичного змісту і творами, поширеними у певній місцевості. Підвищенню викладацького рівня вчителів початкових шкіл Слобожанщини на зазначеному етапі сприяли організація з’їздів хорових діячів, введення співу як обов’язкового навчального предмета у вищі початкові училища. В статье раскрыты особенности становления пения как учебной дисциплины во второй половине XIX - начала ХХ в. В ходе историко-педагогического анализа в пределах исследуемого периода выделено четыре этапа становления пения как учебной дисциплины в начальных школах Слобожанщины. В основу определения этапов положено статус пения как учебного предмета на законодательном уровне и организационно-методическое обеспечение учителей пения. Доказано, что на первом этапе - (1864 - 1883 гг.) - пение имело статус необязательного, дополнительного учебного предмета, было церковным по содержанию. Обучение пению происходило при условии наличия учителей пения, в состав которых входили регенты, дьячки, священники. Цель обучения пению на этом этапе состояла в формировании у учащихся элементарных певческих умений и навыков. Характер и способ преподавания учебного материала полностью зависели от мастерства учителя и уровня его подготовки. Установлено, что второй этап (1884 - 1888 гг.) - этап становления пения как учебного предмета. Этот этап характеризуется утверждением "Правил для церковноприходских школ" (1884) и "Программ учебных предметов для церковноприходских школ" (1886), в которые были включены "Церковное пение" как обязательный учебный предмет. На этом этапе организованы курсы церковного пения, что привело к значительному улучшению образовательного уровня учителей пения. Определено, что на третьем этапе (1889 - 1907 гг.) пение еще оставалось необязательным учебным предметом в начальных школах, подчиненных Министерству народного образования. На указанном этапе согласно приказу правительства о повышении эстетического и художественного воспитания учащейся молодежи массово организовано церковные хоры из учеников учебных заведений. В ходе анализа установлено, что педагогами-методистами основательно разработаны теоретико-методологические вопросы преподавания пения в начальных школах, программы обучения пению дополнены народными и светскими песнями, стала применяться общепринятая нотолинейная система нотной записи, что значительно облегчило практическую работу учителей пения. Пристальное внимание педагогами-методистами и учителями-практиками направлено на расширение певческого репертуара, привлечение учащихся к музыкально-литературных праздников. Для четвертого этапа (1908-1917 гг.) характерна разработка и внедрение в деятельность начальных школ официальных программ по пению для светских учебных заведений, в которых существенно расширен певческий репертуар ученических хоров народными, светскими произведениями, песнями патриотического содержания и произведениями, распространенными в определенной местности. Повышению преподавательского уровня учителей начальных школ Слобожанщины на указанном этапе способствовали организация съездов хоровых деятелей, введение пения как обязательного учебного предмета в высшие начальные училища. The article describes peculiarities of singing formation as a discipline in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries. During the historical and pedagogical analysis within the studied period, four stages of the formation of singing as a discipline in primary schools of Slobozhanshchyna were identified. The basis of the definition of stages is the status of singing as a subject on the legislative level and the organizational and methodological provision of singing teachers. It is proved that in the first stage - (1864-1883) - the singing had the status of an optional, additional educational subject and was church in content. The training of singing took place under the condition of the presence of teachers of singing, which included regents, deacons, priests. The purpose of singing at this stage was formation of elementary singing skills and abilities in pupils. The nature and method of teaching the material depended entirely on the teacher’s skill and level of preparation. Established that the second stage (1884-1888) is the stage of the formation of singing as a subject of study. This stage is characterized by the approval of «Rules for Church Parish Schools» (1884) and «Programs for Educational Items for Church Parish Schools» (1886) which included «Church singing» as a compulsory subject. At this stage, courses of church singing were organized, which led to a significant improvement in the educational level of singing teachers. It was determined that during the third stage (1889-1907), singing remained an optional subject in primary schools subordinated to the Ministry of Public Education. At the specified stage, in accordance with the order of the government on increasing the aesthetic and artistic education of pupils, church choirs from the students of educational institutions were organized massively. In the course of the analysis it was established that Methodists thoroughly developed theoretical and methodological questions of teaching singing in elementary schools; the program of studying singing was supplemented with folk and secular songs; the commonly adopted musical notation system was created, which greatly facilitated the practical work of singing teachers. The attention of Methodists and practicing teachers was to expand the singing repertoire, to attract students to musical and literary holidays. For the fourth stage (1908-1917), it is typical to develop and introduce official programs for singing for elementary schools in secular educational institutions, in which the singer’s repertoire of student choirs was substantially expanded by folk, secular works, songs of patriotic content common in a particular area. The improvement of the teaching staff of the primary schools of Slobozhanschyna at this stage was facilitated by the organization of congresses of choral doers, the introduction of singing as a compulsory subject in higher elementary schools.
- ДокументЗАГАЛЬНОРОЗВИВАЛЬНІ ВПРАВИ ЯК ЗАСІБ ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПЛОСКОСТОПОСТІ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020-10-28) Рудічєва, Н. К.; Синящок, В.В статті розкрито важливість гармонійного фізичного розвитку дитини, особливу увагу доцільно звернути на плоскостопість, яка може бути вродженою або набутою через травми. Саме батькам необхідно звернути увагу на поставу і стопи дитини. Запропоновано комплекс загальнорозвивальних вправ для профілактики плоскостопості у дітей. The article reveals the importance of harmonious physical development of the child, it is advisable to pay special attention to flat feet, which can be congenital or acquired due to injuries. It is the parents who need to pay attention to the child's posture and feet. A set of general developmental exercises for the prevention of flat feet in children is proposed.
- ДокументКАЗКА ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020-10-28) Повпика, А.; Рудічєва, Н. К.В статті розкрито особливості дітей старшого дошкільного віку; представлено різноманітні прийоми роботи з казкою з метоб розвитку творчих здібностей дитини. The article reveals the peculiarities of children of older preschool age; various methods of working with a fairy tale are presented in order to develop a child's creative abilities.
- ДокументМетодологічні засади формування аксіологічної компетентності учнів молодшого шкільного віку(Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, 2024) Рудічєва, Н. К.У статті розкрито актуальність реалізації системно-синергетичного підходу у формуванні аксіологічної компетентності учнів молодшого шкільного віку. На основі проведеного аналізу досліджуваної проблеми встановлено, що питанням системно-синергетичного підходу в освітньому процесі приділено достатньо наукових праць, але водночас відсутні дослідження реалізації системно-синергетичного підходу в освітньому процесі початкової школи. Представлено системний підхід як загальну методологію системних досліджень, що випливає безпосередньо із принципу системності, який розглядає об’єкт як сукупність елементів, що перебувають у певній взаємодії між собою і навколишнім світом. Розглянуто системний підхід як основу організації процесу формування аксіологічної компетентності учнів молодшого шкільного віку. Представлено принципи синергетики. Окреслено напрями практичної реалізації синергетичних принципів у контексті функціонування системи початкової освіти за концепцією Нової української школи. Виявлено хаотичність і нелінійність педагогічних законів, особливості їхньої дії за конкретних педагогічних ситуацій, неоднозначність їх прояву, залежність закономірностей педагогічного процесу від зовнішніх і внутрішніх умов, біфуркаційний характер освітнього процесу й пізнавальної діяльності. Усе це є проявом відомих положень синергетики. Акцент зроблено на тому, що одним із основних завдань сучасної школи, зокрема початкової, є створення умов для активної участі учнів у процесі пізнання і усвідомлення цінностей, що сприяє більш глибокому і стійкому засвоєнню аксіологічних знань. Зазначено, що основою синергетичного підходу є закони і закономірності самоорганізації та саморозвитку освітніх систем, які дають можливість по-новому підійти до розробки проблем цінностей, ціннісних орієнтацій і формування аксіологічної компетентності, коли вони розглядаються із позиції відкритості, співтворчості й орієнтації особистості на саморозвиток. The article reveals the relevance of system-synergistic implementation in the formation of axiological competence of primary school students. On the basis of the analysis of the researched problem, it was established that enough scientific works have been devoted to the issue of the systemic-synergistic approach in the educational process, but there are no studies on the implementation of the systemic-synergistic approach in the educational process of primary school. The system approach is presented as a general methodology of system research, which follows directly from the principle of systemicity, which considers the object as a set of elements that are in a certain interaction between themselves and the surrounding world. The systematic approach is considered as the basis of organizing the process of formation of axiological competence of primary school students. The principles of synergy are presented. Outline the directions of practical implementation of synergistic principles in the context of the functioning of the primary education system according to the Concept of the New Ukrainian School. The chaos and nonlinearity of pedagogical laws, the peculiarities of their action in specific pedagogical situations, the ambiguity of their manifestation, the dependence of the regularities of the pedagogical process on external and internal conditions, the bifurcation nature of the educational process and cognitive activity – all these are manifestations of the well-known provisions of synergy. It is noted that the basis of the synergistic approach is the laws and regularities of self-organization and self-development of educational systems, which make it possible to approach the development of problems of values, value orientations, and the formation of axiological competence in a new way, considering them primarily from the position of openness, co-creation, and the orientation of the individual to self-development.
- ДокументПРОФІЛАКТИКА ПЛОСКОСТОПОСТІ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020-10-28) Білаш, О.; Пономар, А.; Рудічєва, Н. К.У публікації розглянуто профілактику плоскостопості у дітей старшого дошкільного віку. Стопа є фундаментом тіла людини, опорою, тому порушення цього фундаменту відображається на формуванні підростаючого організму і порушує властиві три основні функції: ресорну, балансування та проштовхування. Плоскостопість – це деформація стопи, що характеризується сплощенням її склепіння. Зазначено, що своєчасна діагностика плоскостопості і проведення профілактично-лікувальних заходів сприяє підвищенню ефективності у вирішенні поставлених задач. Спеціальні тренажери та устілки сприяють підвищенню рухливості у суглобах, укріпленню м’язів стопи і гомілки. Комплекси вправ, які спрямовані на профілактику плоскостопості потребують постійного тривалого комплексного застосування. При сумісних зусиллях вихователів закладів дошкільної освіти та батьків можна досягти певних результатів щодо поліпшення стану стопи дитини. The publication discusses the prevention of flat feet in children of older preschool age. The foot is the foundation of the human body, a support, therefore the violation of this foundation is reflected in the formation of the growing organism and disrupts the inherent three main functions: spring, balancing and pushing. Flat feet is a deformation of the foot characterized by flattening of its arch. It is noted that the timely diagnosis of flat feet and the implementation of preventive and therapeutic measures contribute to increasing the efficiency in solving the tasks. Special simulators and insoles contribute to increasing the mobility of the joints, strengthening the muscles of the foot and lower leg. Complexes of exercises aimed at the prevention of flat feet require constant and long-term complex application. With joint efforts of preschool teachers and parents, certain results can be achieved in improving the condition of the child's foot.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ ТЕХНІК МАЛЮВАННЯ У ЗАКЛАДИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020-10-28) Дорошева, С.; Рудічєва, Н. К.В статті розкрито важливість підготовки майбутніх вихователів до впровадження нетрадиційних теїнік малювання, що має ваговий вплив на розвиток у дітей дрібної моторики рук і тактильного сприйняття; просторового орієнтування на аркуші паперу, окоміру та зорового сприйняття; уваги і посидючості. The article reveals the importance of preparing future teachers for the introduction of non-traditional drawing techniques, which has a significant impact on the development of children's fine motor skills and tactile perception; spatial orientation on a sheet of paper, eye sight and visual perception; attention and persistence.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ ПІШИХ ПЕРЕХОДІВ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка,, 2020-10-28) Мироненко, К.; Рудічєва, Н. К.У статті наголошено на необхідності надання теоретичних знань і практичних умінь щодо організщації і проедення пішого переходу для дітей дошкільного віку. Зазначено, що піші переходи проводяться вихователями у закладах дошкільної освіти не часто, в основному з освітньою і виховною метою. Саме тому, слід більше уваги приділяти під час підготовки майбутніх вихователів в університеті. The article emphasizes the need to provide theoretical knowledge and practical skills regarding the organization and implementation of a pedestrian crossing for preschool children. It is noted that walking transitions are not often conducted by educators in preschool education institutions, mainly for educational and educational purposes. That is why more attention should be paid during the training of future educators at the university.
- ДокументПІШИЙ ПЕРЕХІД ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ВИТРИВАЛОСТІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020-10-28) Копин, К.; Рудічєва, Н. К.У статті розкрито важливість залучення дітей старшого дошкільного віку та їх батьків до організації і проведенян пішого переходу з метою оздоровлення дітей, вдосконалення рухових навичок у природних умовах та залучення дітей до здорового способу життя. А також створення позитивної емоційної атмосфери у колетиві дітей, батьків і вихователів. The article reveals the importance of involving children of older preschool age and their parents in the organization and conduct of a walking tour with the aim of improving children's health, improving motor skills in natural conditions and involving children in a healthy lifestyle. And also the creation of a positive emotional atmosphere in the collective of children, parents and educators.
- ДокументРАНКОВІ ЗУСТРІЧІ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ АКСІОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Рудічєва, Н. К.У публікації досліджено формування аксіологічної компетентності. Одним з ефективних засобів формування аксіологічної компетентності учнів молодшого шкільного віку є ранкова зустріч, що передбачена стратегією Нової української школи. Ранкова зустріч – це зустріч учнів класу з учителем на початку дня, яка складається з таких компонентів: вітання, обмін інформацією, групове заняття та щоденні новини, під час якої учитель має можливість створювати ситуації емоційно-ціннісних переживань. Зауважено, що практика ранкових зустрічей допомагає учителю початкових класів створити єдиний учнівський колектив, де панує атмосфера доброзичливості і порозуміння, де учні з повагою ставитись один до одного. The publication examines the formation of axiological competence. One of the effective means of forming the axiological competence of primary school students is the morning meeting provided for by the strategy of the New Ukrainian School. The morning meeting is a meeting of the students of the class with the teacher at the beginning of the day, which consists of the following components: greetings, exchange of information, group activity and daily news, during which the teacher has the opportunity to create situations of emotional and valuable experiences. It is noted that the practice of morning meetings helps the elementary school teacher to create a single student body, where an atmosphere of goodwill and understanding reigns, where students treat each other with respect.
- ДокументРАНКОВІ ЗУСТРІЧІ: ЯК УСПІШНО ПОПЕРЕДИТИ БУЛІНГ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Гур’єва, Д. О.; Рудічєва, Н. К.У тезах досліджено питання булінгу в освітньому середовищі. Учні з індивідуальними особливостями найчастіше можуть стати жертвою, як фізичного, так і психічного насилля. Це учні з фізіологічними особливостями, в тому числі з інвалідністю, відмінною зовнішністю; поведінковими або емоційними проблемами. Ранкова зустріч – це зустріч учнів класу з учителем на початку дня, яка складається з таких компонентів: вітання, обмін інформацією, групове заняття та щоденні новини, під час якої закладається емоційно-позитивне налаштування на весь навчальний день. Впровадження під час ранкових зустрічей ігрових методів, які спрямовані на виявлення проявів боулінгу, допоможе створити сприятливий клімат в учнівському колективі для успішної життєдіяльності. The thesis examines the issue of bullying in the educational environment. Students with individual characteristics can often become victims of both physical and mental violence. These are students with physiological characteristics, including those with disabilities, with excellent appearance; behavioral or emotional problems. The morning meeting is a meeting of the students of the class with the teacher at the beginning of the day, which consists of the following components: greetings, exchange of information, group activity and daily news, during which an emotionally positive setting is laid for the entire school day. The implementation during morning meetings of game methods, which are aimed at identifying manifestations of bowling, will help create a favorable climate in the student body for successful life activities.
- ДокументРобочий зошит з дисципліни «Теорія та методика фізичного виховання»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Рудічєва, Н. К.Методичні рекомендації спрямовані на ефективне засвоєнню лекційного матеріалу та створення орієнтовної основи дій студентів при виконанні практичних завдань різного рівня, контролю засвоєння навчального матеріалу, організації подальшої самостійної роботи. Адресовано для здобувачів вищої освіти педагогічних університетів, педагогічних коледжів, викладачам педагогічних освітніх установ. Methodical recommendations are aimed at effective assimilation of lecture material and the creation of an indicative basis for students' actions when performing practical tasks of various levels, monitoring the assimilation of educational material, and organizing further independent work. It is addressed to students of higher education at pedagogical universities, pedagogical colleges, teachers of pedagogical educational institutions.
- ДокументРобочий зошит з дисципліни «Теорія та методика фізичного виховання»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Рудічєва, Н. К.Методичні рекомендації спрямовані на ефективне засвоєнню лекційного матеріалу та створення орієнтовної основи дій студентів при виконанні практичних завдань різного рівня, контролю засвоєння навчального матеріалу, організації подальшої самостійної роботи. Адресовано для здобувачів вищої освіти педагогічних університетів, педагогічних коледжів, викладачам педагогічних освітніх установ. Methodical recommendations are aimed at effective assimilation of lecture material and the creation of an indicative basis for students' actions when performing practical tasks of various levels, monitoring the assimilation of educational material, and organizing further independent work. It is addressed to students of higher education at pedagogical universities, pedagogical colleges, teachers of pedagogical educational institutions.
- ДокументРобочий зошит з дисципліни «Історія педагогіки» та «Порівняльна педагогіка»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Якушко, Н. М.; Рудічєва, Н. К.Методичні рекомендації спрямовані на ефективне засвоєнню лекційного матеріалу та створення орієнтовної основи дій студентів при виконанні практичних завдань різного рівня, контролю засвоєння навчального матеріалу, організації подальшої самостійної роботи. Адресовано для студентів педагогічних університетів, педагогічних коледжів, викладачам педагогічних освітніх установ. Methodical recommendations are aimed at effective assimilation of lecture material and the creation of an indicative basis for students' actions when performing practical tasks of various levels, monitoring the assimilation of educational material, and organizing further independent work. It is addressed to students of pedagogical universities, pedagogical colleges, teachers of pedagogical educational institutions.
- ДокументРОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-13) Андрющенко, Є. О.; Рудічєва, Н. К.У статті розглянуто творчий розвиток учнів початкових класів через образотворче мистецтво. Образотворче мистецтво сприяє розвитку духовного світу дитини, формуванню морально-естетичних якостей її характеру, духовних потреб, творчих здібностей; покликане виражати почуття і думки людини, ставлення автора до зображуваного світу. Малюнок – вірний шлях до глибин душі дитини, єдина можливість побачити, як мислить молодший школяр. В статье рассмотрено творческое развитие учащихся начальных классов через изобразительное искусство. Изобразительное искусство способствует развитию духовного мира ребенка, формированию морально-эстетических качеств его характера, духовных потребностей, творческих способностей; призвано выражать чувства и мысли человека, отношение автора к изображаемому миру. Рисунок – верный путь к глубинам души ребенка, единственная возможность увидеть, как мыслит младший школьник.The article deals with the creative development of primary schools students through fine art. Visual art contributes to the development of the spiritual world of the child, the formation of moral and aesthetic qualities of his character, spiritual needs, creativity; designed to express feelings and thoughts of man, the attitude of the author to the depicted world. Drawing is the right way to the depths of a child's soul, the only way to see how a young pupil thinks.
- ДокументСИНЕРГЕТИЧНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ АКСІОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Рудічєва, Н. К.У тезах розкрито важливість і перспективність впровадження синергетичного підходу для розв’язання наукових проблем в галузі педагогіки. Висвітлено, що змін, які постійно відбуваються у суспільстві, впливають на зміни у формування цінностей, смислів, стилів. Відповідно до синергетичної парадигми представлено принципи інноваційної освіти. Підкрелено важливість формування в учнів молодшого шкільного віку нелінійного, синергійного типу мислення. The theses revealed the importance and perspective of implementing a synergistic approach to solving scientific problems in the field of pedagogy. It is highlighted that changes that are constantly occurring in society affect changes in the formation of values, meanings, and styles. In accordance with the synergistic paradigm, the principles of innovative education are presented. The importance of forming a non-linear, synergistic type of thinking in primary school students is underlined.