Перегляд за Автор "Рибалко, Л. С."
Зараз показано 1 - 20 з 41
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАкмеологічні засади професійної самореалізації вчителів у системі методичної роботи загальноосвітніх навчальних закладів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2017-07-13) Рибалко, Л. С.; Черновол-Ткаченко, Р. І.; Куценко, Т. В.У монографії розкрито проблему професійної самореалізації вчителів у системі методичної роботи загальноосвітніх навчальних закладів із позиції акмеологічного підходу. Упровадження акмеологічних ідей розвитку та саморозвитку особистості, формування професійної «Я»-концепції учителя, досягнення акме через професіоналізм і педагогічну майстерність у шкільну практику сприяють підвищенню ефективності педагогічного процесу, побудові міжособистісних відносин на засадах співпраці та партнерських відносин. Монографію адресовано педагогічним працівникам, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, студентам і слухачам магістратури вищих педагогічних навчальних закладів, системи післядипломної педагогічної освіти, аспірантам і докторантам. В монографии раскрыта проблема профессиональной самореализации учителей в системе методической работы общеобразовательных учебных заведений с позиции акмеологического подхода. Внедрение акмеологических идей развития и саморазвития личности, формирование профессиональной «Я»-концепции учителя, достижения акме через профессионализм и педагогическое мастерство в школьную практику способствуют повышению эффективности педагогического процесса, построении межличностных отношений на основе сотрудничества и партнерских отношений. Монография адресована педагогическим работникам, руководителям общеобразовательных учебных заведений, студентам и слушателям магистратуры высших педагогических учебных заведений, системы последипломного педагогического образования, аспирантам и докторантам. The monograph discloses the problem of professional self-realization of teachers in the system of methodological work of general educational institutions from the perspective of an acmeological approach. The introduction of acmeological ideas of personal development and self-development, the formation of a professional “I” concept of a teacher, acme achievements through professionalism and pedagogical mastery in school practice contribute to increasing the effectiveness of the pedagogical process, building interpersonal relationships based on cooperation and partnerships. The monograph is addressed to teachers, heads of secondary schools, students and graduate students of higher educational institutions, postgraduate teacher education, graduate and doctoral students.
- ДокументАКМЕОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ У СИСТЕМІ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ(Держ. вищ. навч. закл. «Ужгород. нац. ун-т», 2016-09-16) Рибалко, Л. С.З позиції акмеологічного підходу суттєво важливою є післядипломна освіта вчителів, які підвищують кваліфікацію, набувають нових спеціалізацій у педагогічній діяльності, поєднують педагогічну та управлінську діяльності. Професійна зрілість учителя виявляється завдяки досягненням у практичній діяльності, а саме: розробці нових авторських навчальних програм, засвоєнню нових освітніх програм профільного навчання, упровадженню інноваційних технологій у педагогічний процес, вихованню життєво необхідних якостей школярів. По суті професійна самореалізація вчителя є не лише показником його фахової зрілості, але й показником успішності школярів, їхньої підготовленості до вибору професії та життєвого самовизначення. С позиции акмеологического подхода существенно важным является последипломное образование учителей,которые повышают квалификацию, приобретают новые специализации в педагогической деятельности, сочетают педагогическую и управленческую деятельности. Профессиональная зрелость учителя проявляется благодаря достижениям в практической деятельности, а именно: разработке новых авторских учебных программ, усвоению новых образовательных программ профильного обучения, внедрению инновационных технологий в педагогический процесс, воспитанию жизненно необходимых качеств школьников. По сути профессиональная самореализация учителя является не только показателем его профессиональной зрелости, но и показателем успешности школьников, их подготовленности к выбору профессии и жизненному самоопределению.
- ДокументБезперервна пропедевтична педагогічна практика(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст безперервної пропедевтичної педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти, подано вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, які стануть у нагоді студентам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практики. В методических рекомендациях раскрыты цели, задачи, содержание непрерывной пропедевтической педагогической практики в учреждениях общего среднего образования, представлены требования к оформлению отчетной документации, образцы выполнения задач, различные методические материалы, которые пригодятся студентам учреждений высшего педагогического образования во время прохождения ими практики. The methodological recommendations disclose the goals, objectives, content of continuous propaedeutic pedagogical practice in institutions of general secondary education, provide requirements for the preparation of reporting documents, examples of tasks, various teaching materials that will be useful to students of higher education institutions during their internship.
- ДокументБойове мистецтво як засіб духовного і фізичного виховання молоді(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Асоціація російськомовних вчених штату Масачусетс, м. Бостон, США, 2019) Рибалко, Л. С.; Іванов, Д. С.У статті порушено тему бойового мистецтва як засібу духовного і фізичного виховання молоді. Концепція Нової української школи наголошує на тому, що кожна дитина цілком неповторна й індивідуальна, унікальна від природи й талановита. А отже місія Нової української школи полягає в тому, щоб організовувати допомогу школярам, розкривати й розвивати їхні здібності й таланти на основі партнерства між педагогами, батьками й учнями. В статье поднята тема боевого искусства как средства духовного и физического воспитания молодежи. Концепция Новой украинской школы подчеркивает, что каждый ребенок совершенно неповторим и индивидуален, уникален от природы и талантлив. А значит, миссия Новой украинской школы состоит в том, чтобы организовывать помощь школьникам, раскрывать и развивать их способности и таланты на основе партнерства между педагогами, родителями и учениками.The article raises the topic of martial art as a means of spiritual and physical education of young people. The article raises the topic of martial arts as a tool for the spiritual and physical education of young people. The concept of the New Ukrainian School emphasises that each child is completely unique and individual, unique by nature and talented. Consequently, the mission of the New Ukrainian School is to organise assistance to pupils, to discover and develop their abilities and talents through a partnership between teachers, parents, and pupils.
- ДокументВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ФІТНЕСУ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Рибалко, Л. С.; Антонов, М. С.У статті розкрито виховні функції фітнесу. Заначено, що заняття з фітнесу сприяють розумовому, моральному, естетичному й трудовому вихованню молоді. Тривалі заняття фітнесом зміцнюють духовність людини, розвивають її інтелект і впевненість у собі. The article reveals the educational functions of fitness. It is noted that fitness classes contribute to the mental, moral, aesthetic and labor education of young people. Prolonged fitness classes strengthen a person’s spirituality, develop his intelligence and self-confidence.
- ДокументГЕНДЕРНИЙ ПІДХІД У ОСВІТЯНСЬКИХ ВИМІРАХ: АНАЛІЗ ДОСВІДУ ІНІЦІАТИВНИХ ПЕДАГОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Рибалко, Л. С.; Овсюк, Д. Р.; Карась, А. Г.В статті розглянуто ідеї гендерного підходу в процесі підготовки майбутніх психологів. Це зумовлено завданнями, які постають перед психологом, а саме: психологічний супровід розвитку особистості; психологічна підтримка та допомога людині під час долання кризових станів. Підготовка майбутніх психологів на ідеях гендерного підходу допоможе у вирішенні внутрішніх конфліктів клієнтів, пов’язаних із гендерною позицією, гендерними стереотипами; підтримці гармонійного розвитку та самореалізації особистості; формуванні гендерної рівності у колективах; розвитку гендерної культури українського суспільства. The article discusses the ideas of gender approach in the training of future psychologists. This is due to the tasks facing the psychologist, namely psychological support of personality development; psychological support and assistance to a person in overcoming crisis conditions. Training of future psychologists on the ideas of gender approach will help in solving internal conflicts of clients related to conflicts of clients related to gender position, gender stereotypes; support for harmonious development and self-realization personality; formation of gender equality in teams; development of gender culture of Ukrainian society.
- Документ«ДЕКЛАРАЦІЯ БЕЗПЕКИ ШКІЛ»: ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ В СИСТЕМУ ОСВІТИ УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Трубавіна, І. М.; Рибалко, Л. С.; Каплун, С. О.Актуальність дослідження пов’язана з існуванням військового конфлікту між Росією та Україною на Сході, який впливає на реалізацію права дітей на освіту, їх безпеку. Декларація безпеки шкіл вимагає надання конкретних рекомендацій щодо її впровадження і реалізації. Тому необхідною є розробка наукових підходів і конкретних шляхів реалізації Декларації в системі освіти України, враховуючи при цьому існуючі зарубіжні розробки та інтегруючи їх на рівні закладу освіти, громади, регіону, країни. Проведений теоретичний аналіз існуючих досліджень розкриває лише окремі напрями впровадження Декларації безпеки шкіл, дослідження не стосуються прямо військового конфлікту, системи освіти, роботи педагогічних працівників в умовах конфлікту для реалізації права дітей на освіту і забезпечення їх безпеки. Метою статті є визначення наукових підходів і шляхів реалізації Декларації безпеки шкіл в практичній роботі педагогічних працівників закладів освіти. Нами було в якості методології дослідження обрано гносеологічний, прагматичний, проблемно-орієнтований наукові підходи, дитиноцентризм, які скеровували дослідження на з’ясування шляхів впровадження Декларації безпеки шкіл в заклади освіти України. Визначено, що науковими підходами в теорії педагогіки, які можуть стати основою для системної протидії небезпеці в освіті для дітей силами педагогічних працівників є: миробудівництво і педагогіка ненасилля, допомога для самодопомоги як самозахист і навчання безпечній поведінці дітей, ризико-орієнтований підхід, освіта, чуттєва до конфлікту. Кожен з цих підходів має різні функції і шляхи реалізації на практиці: 1) миробудівництво і педагогіка ненасилля: як школи, дружні до дитини; щасливе освітнє середовище, універсальний дизайн; медіація, служби посередництва; технології педагогіки ненасилля; миробудівна позиція педагогів; робота з батьками щодо допомоги в забезпеченні безпеки шкіл; профілактика і протидія буллінгу в школах; 2) допомога для самодопомоги як самозахист і безпечна поведінка; критичне мислення і вміння прийняття рішень; навчання поведінці в конфлікті, протидії маніпуляціям; 3) ризико-орієнтований підхід як паспорт безпеки закладу освіти; навчання визначенню ризиків і небезпек для дітей з урахуванням контексту і динаміки конфлікту; заходи щодо охорони території, попередження небезпек, усунення ризиків для дітей тощо; 4) освіта, чуттєва до конфлікту як стандарти і стратегії її впровадження. The relevance of the study is related to the existence of military conflict between Russia and Ukraine, which affects the realization of the right of children to education and their safety. The Declaration of School Safety requires specific guidance on its implementation and realization. Therefore, it is necessary to develop scientific approaches and ways of implementing the Declaration in the education system of Ukraine, taking into account the existing developments and integrating them into the education system at the level of the educational establishment, community, region, and country. Conducted theoretical analysis of existing research reveals only some areas of implementation of the Declaration of School Safety, the studies do not directly relate to the military conflict, the education system, the work of pedagogical workers in the conflict to realize the right of children to education and ensure their safety. The purpose of the article is to determine the scientific approaches and ways of implementing the Declaration of School Safety in the practical work of the pedagogical staff of educational institutions. We have chosen epistemological, pragmatic, problem-oriented scientific approaches, child-centrism as the research methodology, which has directed research to find out ways to implement the Declaration of School Safety in Ukrainian educational institutions. It is determined that the scientific approaches in the theory of pedagogy, which can be the basis for systematic counteracting the dangers in education for children by pedagogical workers are: peace building and pedagogy of nonviolence, assistance for self-help as self-defense and teaching safe behavior of children, risk-taking, risk-taking before the conflict. Each of these approaches has different functions and ways of putting it into practice: 1) peace building and non-violence pedagogy: as child-friendly schools; happy educational environment, universal design; mediation, mediation services; technologies of pedagogy of non-violence; peace building position of teachers; working with parents to help with school safety; prevention and counteraction of bullying in schools; 2) self-help assistance as self-defense and safe behavior; critical thinking and decision-making skills; training in conflict behavior, counteracting manipulation. 3) the risk-oriented approach as a passport of the educational institution; training in identifying risks and dangers for children, taking into account the context and dynamics of the conflict; territory protection measures, hazard prevention, risk elimination for children and more. 4) education that is sensitive to conflict as standards and strategies for its implementation.
- ДокументДидактичні матеріали до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні студентів суспільно-гуманітарного профілю в закладах вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-10-25) Майнаєв, Ф. Я.; Рибалко, Л. С.У навчально-методичному посібнику представлено матеріали стосовно застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освітньому процесі вищої школи. Основну увагу приділено технології Bring Your Own Device. Схарактеризовано мережні засоби ІКТ, орієнтовані на застосування мобільних пристроїв на занятті. Теоретичний огляд ІКТ-інструментарію доповнено авторськими практичними розробками навчальних завдань з історичних дисциплін, методики навчання історії. Рекомендовано для викладачів суспільно-гуманітарних факультетів закладів вищої освіти, студентів і магістрантів, які здобувають освіту за спеціальністю «Середня освіта (за предметними спеціальностями) (гуманітарні та суспільні дисципліни)», учителів, які викладають предмети суспільно-гуманітарного циклу в закладах загальної середньої освіти. В учебно-методическом пособии представлены материалы по применению информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в образовательном процессе высшей школы. Основное внимание уделено технологии Bring Your Own Device. Охарактеризованы сетевые средства ИКТ, ориентированные на применение мобильных устройств на занятии. Теоретический обзор ИКТ-инструментария дополнен авторскими практическими разработками учебных задач по историческим дисциплинам, методики обучения истории. Рекомендуется для преподавателей общественно-гуманитарных факультетов высших учебных заведений, студентов и магистрантов, получающих образование по специальности «Среднее образование (по предметным специальностям) (гуманитарные и общественные дисциплины)», учителей, преподающих предметы общественно-гуманитарного цикла в учреждениях общего среднего образования. The training manual presents materials on the application of information and communication technologies (ICT) in the educational process of higher education. The focus is on Bring Your Own Device technology. Characterized network ICT tools, focused on the use of mobile devices in the classroom. The theoretical overview of the ICT toolkit is supplemented by the author’s practical development of educational tasks in historical disciplines, history teaching methods. Recommended for teachers of social and humanitarian faculties of higher educational institutions, students and undergraduates who receive education in the specialty "Secondary education (by subject specialties) (humanitarian and social disciplines)", teachers who teach subjects of the social and humanitarian cycle in general secondary education institutions.
- ДокументЛекція як засіб професійної самореалізації викладача вищого навчального закладу(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Рибалко, Л. С.Професійна самореалізація викладача вищого навчального закладу є процесом пізнання і розкриття власного потенціалу в педагогічній діяльності. У підготовці та проведенні лекції для студентів виявляється педагогічна творчість викладача, формується його методична компетентність, розширюються межі самопізнання і саморозвитку професійних здібностей. Ефективність професійної самореалізації викладача підвищують оновлення змісту лекційного матеріалу, нетрадиційні форми організації сприйняття й усвідомлення, засвоєння навчальної інформації студентами, використання інформаційно-комунікаційних технологій у педагогічному процесі. Профессиональная самореализация преподавателя высшего учебного заведения является процессом познания и раскрытия собственного потенциала в педагогической деятельности. В подготовке и проведении лекции для студентов выявляется педагогическое творчество преподавателя, формируется его методическая компетентность, расширяются границы самопознания и саморазвития профессиональных способностей. Эффективность профессиональной самореализации преподавателя повышают обновление содержания лекционного материала, нетрадиционные формы организации восприятия и осознания, усвоения учебной информации студентами, использование информационно-коммуникационных технологий в педагогическом процессе. Professional self-realization of teacher of higher educational institution is a process of learning and revelation of his own potential in pedagogical activity. When preparing and conducting the lectures for students, teacher’s pedagogical creativity and methodical competence are formed, the boundaries of self-cognition and self-development of professional abilities are expanded. The updating of the content of the lecture material, alternative forms of organization of perception and awareness, assimilation of educational information by students, the use of information and communication technologies in the pedagogical process improve the efficiency of teacher’s professional self-realization.
- ДокументЛіцензування й акредитація освітньої діяльності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Рибалко, Л. С.; Твердохліб, Т. С.Методичні рекомендації містять опис навчальної дисципліни «Ліцензування й акредитація освітньої діяльності» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Зазначено компетентності та програмні результати навчання, що відповідають освітній програмі «Освітологія», спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки. Конкретизовано зміст модулів і тем навчальної дисципліни. Надано зміст завдань до самостійної роботи здобувачів та критерії оцінювання. У методичних рекомендаціях подано корисні джерела, посилання на інформаційні ресурси, приклади виконання окремих завдань. Methodical recommendations contain a description of the educational discipline "Licensing and accreditation of educational activities" for applicants of the second (master's) level of higher education. Competences and program learning outcomes corresponding to the educational program "Education", specialty 011 Educational, pedagogical sciences are indicated. The content of the modules and topics of the academic discipline has been specified. The contents of the tasks for the independent work of the applicants and the evaluation criteria are provided. The methodological recommendations provide useful sources, links to information resources, and examples of individual tasks.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Головашкіна, Л. М.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. В.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації складено на основі багаторічної роботи викладачів кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи. Підготовлені матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання педагогічних університетів виробничої практики у закладах загальної і спеціалізованої середньої та вищої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми та розкрито особливості проходження магістрами педагогічної практики у середній та вищій школі, висвітлено вимоги до оформлення документації практики, представлено списки рекомендованих інформаційних джерел та зразки звітних документів та виконання запланованих завдань. Призначено для викладачів та магістрантів закладів вищої педагогічної освіти, учителів-практиків. Методические рекомендации составлены на основе многолетней работы преподавателей кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения прохождения соискателями высшего образования второго (магистерского) уровня второго года обучения педагогических университетов производственной практики в учреждениях общего и специализированного среднего и высшего образования. В методических рекомендациях приведены программы и раскрыты особенности прохождения магистрами педагогической практики в средней и высшей школе, освещены требования к оформлению документации практики, представлены списки рекомендованных информационных источников и образцы отчетных документов и выполнения запланированных задач. Предназначено для преподавателей и магистрантов учреждений высшего учебного педагогического образования, учителей-практиков. Methodical recommendations are based on the many years of work of teachers of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education. The prepared materials are intended to accompany the passage of applicants for higher education of the second (master) level of the second year of training of pedagogical universities of industrial practice in institutions of general and specialized secondary and higher education. The methodological recommendations include programs and the features of master's teaching practice in secondary and higher education, the requirements for the preparation of practice documentation are highlighted, lists of recommended information sources and samples of reporting documents and the fulfillment of planned tasks are presented. Designed for teachers and undergraduates of institutions of higher educational teacher education, practical teachers.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації висвітлюють питання організації та проведення педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання закладів вищої педагогічної освіти. У посібнику розкрито мету, основні завдання та зміст педагогічної практики, особливості її проходження в основній і старшій школі, уміщено перелік інформаційних джерел, на які можна спиратися в процесі виконання завдань практики, зразки оформлення документації практики та виконання завдань. Методические рекомендации освещают вопросы организации и проведения педагогической практики в учреждениях общего среднего образования соискателей высшего образования первого (бакалаврского) уровня 3 и 4 года обучения учреждений высшего педагогического образования. В пособии раскрыты цели, задачи и содержание педагогической практики, особенности ее прохождения в основной и старшей школе, помещен перечень информационных источников, на которые можно опираться в процессе выполнения заданий практики, образцы оформления документации практики и выполнения задач. Guidelines cover the organization and conduct of teaching practice in institutions of general secondary education of applicants for higher education of the first (bachelor's) level 3 and 4 years of study of higher education institutions. The manual reveals the goals, objectives and content of pedagogical practice, the features of its passage in primary and high school, contains a list of information sources that you can rely on in the process of fulfilling the tasks of practice, samples of documentation of practice and tasks.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДАГОГІКА. МОДУЛЬ ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ» ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2020) Рибалко, Л. С.; Трубавіна, І. М.; Пісоцька, М. Е.; Калашнікова, Л. М.; Собченко, Т. М.; Цапко, А. М.; .Педагогіка як інтегрована навчальна дисципліна включає такі модулі, як: педагогіка вищої школи, педагогічний менеджмент, медіаосвіта, кібербезпека в освіті. Читається у І семестрі першого року підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, передує педагогічній практиці в закладах вищої освіти (ЗВО), що є необхідним в контексті одержання здобувачами права викладати за фахом. Найбільш ємніший перший модуль – педагогіка вищої школи (разом 150 годин, модуль «Педагогіка вищої школи» 60 годин). Саме його засвоєння є базою для вивчення подальших модулів з педагогіки і подальшого проходження педагогічної практики в ЗВО. Педагогика как интегрированная учебная дисциплина включает такие модули, как: педагогика высшей школы, педагогический менеджмент, медиаобразование, кибербезопасность в образовании. Читается в первом семестре первого года подготовки соискателей второго (магистерского) уровня высшего образования, предшествует педагогической практике в учреждениях высшего образования (УВО), что необходимо в контексте получения соискателями права преподавать по специальности. Наиболее емкий первый модуль - педагогика высшей школы (вместе 150 часов, модуль «Педагогика высшей школы» 60 часов). Именно его усвоения является базой для изучения последующих модулей по педагогике и дальнейшего прохождения педагогической практики в УВО. Pedagogy as an integrated educational discipline includes such modules as: higher education pedagogy, pedagogical management, media education, cybersecurity in education. It is read in the first semester of the first year of training of applicants for the second (master) level of higher education, preceded by pedagogical practice in institutions of higher education , which is necessary in the context of obtaining the right for applicants to teach in their specialty. The most capacious first module is the pedagogy of higher education (together 150 hours, the module "Pedagogy of higher education" 60 hours). It is his assimilation that is the basis for the study of subsequent modules in pedagogy and the further passage of pedagogical practice in institutions of higher education.
- ДокументМЕТОДОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ(Українська інженерно-педагогічна академія, ГО «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами», 2020) Рибалко, Л. С.; Черновол-Ткаченко, Р. І.; Загребельний, О.Актуальність статті полягає в тому, що одним із шляхів підвищення якості підготовки правоохоронців є формування їхньої готовності до професійної самореалізації. Пізнання та розуміння власних потенційних можливостей має бути запорукою успішного виконання професійних обов’язків правоохоронцями. Метою статті – розробляння методології формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі як системи цілеспрямованої взаємодії суб’єктів освітнього процесу на засадах науковості й практичної апробації. Вміст статті складають ідеї аксіологічного, компетентнісного, акмеологічного підходів, завдяки яким поглибили розуміння зазначеної проблеми. Запропоновано педагогічні умови формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі, як-от: активізація мотивації самозбереження як життєтворчої діяльності правоохоронця; оволодіння інтегрованими знаннями і вміннями професійної самореалізації (самоконтролю, саморегуляції, самовитримки, що допомагають діяти в екстремальних умовах); опанування основами самоменеджменту в процесі підготовки майбутніх офіцерів до професійної самореалізації; використання цифрових технологій у процесі формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі у вищих навчальних закладах із специфічними умовами навчання. Розроблено авторську модель як структурно-логічну схему, що пояснює взаємозв’язки між вимогами роботодавців і населенням до високої кваліфікації правоохоронців, специфікою правоохоронної діяльності в непередбачених ситуаціях та необхідністю підвищення рівня готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації. Перспективами подальшого дослідження є розробка педагогічної технології формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі, перевірка її ефективності на базі закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Актуальность статьи состоит в том, что одним из путей повышения качества подготовки правоохранителей является формирование их готовности к профессиональной самореализации. Познание и понимание собственных потенциальных возможностей должны быть основой успешного выполнения профессиональных обязанностей правоохранителями. Цель статьи – разработка методологии формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации как системы целенаправленного взаимодействия субъектов образовательного процесса на основе научности и практической апробации. Содержание статьи представляют идеи аксиологического, компетентностного, акмеологического подходов, благодаря которым углубиляется понимание даной проблемы. Предложены педагогические условия формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации в образовательном процессе, а именно: активизация мотивации самосохранения как жизнетворческой деятельности правоохранителя; овладение интегрированными знаниями и умениями профессиональной самореализации (самоконтроля, саморегуляции, самовыдержки, котрые помагают действовать в экстремальных условиях); овладение основами самоменеджмента в процессе подготовки будущих офицеров к профессиональной самореализации; использование цифровых технологий в процессе формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации в образовательном процессе в заведениях высшего образования со специфичискими условиями обучения. Разработана авторская модель как структурно-логическая схема, которая объясняет связи между требованиями работодателей и населением к высокой квалификации правоохранителей, спецификой правоохранительной деятельности в непредвиденных ситуациях и необходимостью повышения уровня готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации. Перспективами дальнейшего исследования является разработка педагогической технологии формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации в образовательном процессе, проверка ее эффективности на базе заведений высшего образования со специфичискими условиями обучения. The relevance of the article is that one of the ways to improve the quality of training of law enforcement officers is to form their readiness for professional self-realization. Knowledge and understanding of one's own potential should be the key to successful performance of professional duties by law enforcement officers. The purpose of the article is to develop a methodology for forming the readiness of future officers for professional self-realization in the educational process as a system of purposeful interaction of the subjects of the educational process on the basis of scientific and practical testing. The content of the article consists of ideas of axiological, competence, acmeological approaches, which deepened the understanding of this problem. The pedagogical conditions of formation of readiness of future officers for professional self-realization in educational process are offered, such as: activation of motivation of self-preservation as life-creating activity of the militiaman; mastering integrated knowledge and skills of professional self-realization (self-control, self-regulation, self-endurance, which help to act in extreme conditions); mastering the basics of self-management in the process of preparing future officers for professional self-realization; the use of digital technologies in the process of forming the readiness of future officers for professional self-realization in the educational process in higher educational institutions with specific learning conditions. The author's model is developed as a structural and logical scheme that explains the relationship between the requirements of employers and the population to the high qualification of law enforcement officers, the specifics of law enforcement in unforeseen situations and the need to increase the readiness of future officers for professional self-realization. Prospects for further research are the development of pedagogical technology for the formation of readiness of future officers for professional self-realization in the educational process, testing its effectiveness on the basis of higher education institutions with specific learning conditions.
- ДокументНа скрижалях історії Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гриньов, В. Й.; Дейніченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Калашникова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лозова, В. І.; Лупаренко, С. Є.; Пасько, Л. Б.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.У документально-художньому виданні висвітлено віхи становлення й розвитку Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Подано біографії й світлини очільників одного з найстаріших педагогічних вишів України. Охарактеризовано адміністративний, науковий, викладацький, громадсько-просвітницький напрями діяльності ректорського корпусу Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди в різні історичні епохи, здобутки й напрацювання в царині розбудови вищої педагогічної освіти в Україні. Для науковців, викладачів, докторантів, аспірантів, студентів – усіх, кого цікавлять питання становлення й розвитку вищої педагогічної освіти в Україні. The documentary and artistic publication highlights the milestones of the formation and development of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The biographies and photographs of of the heads of one of the oldest pedagogical universities in Ukraine. The administrative, scientific, teaching, public and educational activities of the rector's corps are described. of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University in different historical epochs, achievements and developments in the field of higher pedagogical education in Ukraine. For scientists, teachers, doctoral students, postgraduates, students – all those who are interested in formation and development of higher pedagogical education in Ukraine.
- ДокументНавчальний антикризовий тренінг в освітньому процесі для здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану в Україні(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Овсюк, Д. Р.; Рибалко, Л. С.; Карась, А. Г.Актуальність дослідження обумовлена негативним впливом воєнних дій в Україні на особистість. Ситуація загрози життю та здоров’ю провокує стрес та життєву кризу, які негативно впливають на весь перебіг життя людини, змушують її зупинити власну діяльність, розвиток, спілкування. Для подолання негативних ефектів авторами запропоновано використання навчального антикризового тренінгу. Перевагами тренінгу над іншими формами навчання визначено, такі як: тренування практичних навичок учасників, розвиток довготривалої пам’яті, організація партнерської взаємодії, моделювання стратегій поведінки, здійснення зворотного зв’язку, індивідуалізація навчання. Мета – представлення змісту навчального антикризового тренінгу для здобувачів вищої освіти в освітньому процесі. Методи дослідження – аналіз наукової літератури за темою, узагальнення, систематизація і дедукція суттєвих ознак поняття, метод вибірки вправ тренінгу, аргументація змісту навчального антикризового тренінгу. У результаті наукових пошуків визначено поняття «навчальний антикризовий тренінг» як форму надання освітньої послуги для учасників педагогічного процесу з метою подолання негативного ефекту життєвих криз. Відмінністю такого тренінгу зазначено його синтетичний характер, який поєднує психологічні механізми впливу на особистість і педагогічні способи реалізації тренувальних вправ. Проведено угрупування різних видів тренінгу (навчальний, психокорекційний, психотерапевтичний, особистісного розвитку, організаційний, акмеологічний, методичний) із визначенням мети та змісту. Представлено орієнтовний зміст навчального антикризового тренінгу для майбутніх фахівців, який складається з розминки, основної частини, розрядки. Наведено орієнтовний перелік вправ, які можуть бути використані у межах кожного блоку. Рекомендовано застосовувати даний тренінг під час викладання педагогічних дисциплін «Антикризовий менеджмент в освіти», «Теорія та методика виховання»; розробити тезаурус понять, що будуть необхідні під час організації та проведення навчального антикризового тренінгу. The relevance of the study is due to the negative impact of hostilities in Ukraine on the individual. The situation of threat to life and health provokes stress and life crisis, which negatively affect the entire course of human life, forcing him to stop his own activities, development, communication. To overcome the negative effects, the authors proposed the use of educational anti-crisis training. The advantages of training over other forms of training are defined as: training of practical skills of participants, development of long-term memory, organization of partnership relation, modeling of behavioral strategies, implementation of feedback, individualization of education. The purpose of the research is to present the content of educational anti-crisis training for university students in the educational process. Research methods - analysis of scientific literature on the topic, generalization, systematization and deduction of essential features of the concept, the method of sampling training exercises, argumentation of the content of educational anti-crisis training. As a result of scientific research, the concept of "educational anti-crisis training" is defined as a form of providing educational services for participants in the pedagogical process in order to overcome the negative effects of life crises. The difference of such training is its synthetic nature, which combines psychological mechanisms of influence on the individual and pedagogical methods of implementation of training exercises. General grouping of different types of training (educational, psycho-correctional, psychotherapeutic, personal development, organizational, acmeological, methodological) with the definition of purpose and content. The approximate content of the training anti-crisis training for future specialists, which consists of warm-up, main part, relaxation, is presented. An indicative list of exercises that can be used within each block is given. It is recommended to apply this training during the teaching of pedagogical disciplines "Crisis management in education", "Theory and methods of education"; develop a thesaurus of concepts that will be needed during the organization and conduct of training anti-crisis training.
- ДокументОбраз учителя як духовно-інтелектуального наставника молоді з позиції акмеологічного підходу(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Рибалко, Л. С.; Золотухіна, С. Т.; Черновол-Ткаченко, Р. І.У статті здійснено аналіз наукових пошуків образу вчителя як духовно-інтелектуального наставника молоді з позиції акмеологічного підходу. В статье проведен анализ научных изысканий образа учителя как духовно-интеллектуального наставника молодежи с позиции акмеологического подхода. The article analyzes scientific research on the image of a teacher as a spiritual and intellectual mentor of youth from the position of the acmeological approach.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЙНА КУЛЬТУРА КЕРІВНИКА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2015-11-24) Рибалко, Л. С.Обгрунтовано роль організаційної культури керівника навчального закладу. Обоснована роль организационной культуры руководителя учебного заведения.
- ДокументОсвітній хаб ХНПУ імені Г. С. Сковороди: мета, функції, напрями і зміст роботи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бойчук, Ю. Д.; Борисов, В. А.; Рибалко, Л. С.; Дідоренко, Г. С.Узагальнено досвід організації і проведення освітнього хабу, метою якого є створення умов для надолуження освітніх втрат під час соціальних викликів (пандемії, війни), підвищення якості освіти та повноцінної самореалізації учасників освітнього процесу. Освітній хаб є поліфункціональним, а головною функцією є розвивальна. Заняття в хабі розкривають внутрішній потенціал учасників освітнього процесу, поглиблюють знання й уміння з різних галузей, формують здатність співпрацювати та надихатися новими ідеями. Визначен о освітній хаб як осередок сприятливого оточення й спілкування, задоволення власних потреб, пізнання нового і саморозвитку в нових видах діяльності. Робота здійснюється за декількома напрямами: інклюзивна освіта, Еnglish Speaking Club, STEM-освіта для всіх, підготовка до мовних тестів, підготовка до НМТ–2024, підготовка до сертифікації, післядипломна освіта і менеджмент, правова грамотність для всіх, психологічна допомога, тренінги для вчителів за напрямами НУШ, цифрова грамотність для всіх. Зміст кожного напряму роботи підбирається з урахуванням потреб відвідувачів, вікових особливостей, професійної майстерності викладачів. Так, зміст інклюзивної освіти спрямовано на запобігання мовленнєвим порушенням у дітей, зниження рівня тривожності здобувачів загальної середньої освіти засобами арттерапії в умовах воєнного стану. Акцентовано на проведенні вебінарів, просвітницьких лекцій, семінарів, індивідуальних корекційно-розвиткових занять з дітьми з особливими освітніми потребами та надання консультативної допомоги їхнім батькам стосовно оптимізації процесів соціалізації та розвитку. Зазначено, що Сковорода-хаб виконує функцію профорієнтації і популяризації професії вчителя нової формації, здатного сприймати нове й транслювати кращі ідеї сучасній молоді. Хаб збирає небайдужих людей до освітніх процесів, зацікавлених у підвищенні якості освіти в Україні. The article summarises the experience of organising and conducting sessions in an educational hub, which aims at creating conditions for making up for educational losses during social challenges (pandemics, war), improving the quality of education and full self-realisation of participants of the educational process. The educational hub is multifunctional; its main function is developmental. Sessions in the hub reveal the internal potential of participants in the educational process, deepen knowledge and skills in various fields, and develop the ability to cooperate and be inspired by new ideas. The educational hub is defined as a centre of favourable environment and communication, designed to satisfy personal needs, learn new things, and selfdevelop in new activities. The work is carried out in several directions, such as inclusive education, English Speaking Clubs, STEM education for all, preparation for language tests, preparation for NMT 2024, preparation for certification, postgraduate education and management, legal literacy for all, psychological assistance, trainings for teachers in the areas of the NUS, and digital literacy for all. The content of each work direction is selected considering attendees’ needs, their age, and professional skills. For example, inclusive education aims at preventing children’s speech disorders and reducing anxiety among secondary school students via art therapy in martial law. Emphasis is placed on conducting webinars, educational lectures, seminars, individual correctional and developmental sessions with children with special educational needs, and counselling for their parents to optimise socialisation and development. It is noted that the Skovoroda Hub performs the function of career guidance and promotion of the profession of a new teacher, capable of perceiving new things and transmitting the best ideas to modern youth. The hub brings together people who are not indifferent to educational processes and are interested in improving the quality of education in Ukraine.
- ДокументПЕДАГОГІЧНА КАЗКА «МЕТОДИ ВИХОВАННЯ»(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Рибалко, Л. С.; Овсюк, Д. Р.У статті представлено досвід розробки та проведення педагогічної казки «Методи виховання» для здобувачів вищої освіти. У розробленому сценарії заходу викладена інформація про методи виховання та запропоновані ситуації для відпрацювання отриманих знань. Також надано приклад техніки самонавіювання для саморегуляції у стресовій ситуації. The article presents the experience of developing and conducting a pedagogical fairy tale «Methods of education» for students of pedagogical education. The developed scenario of the event contains information about methods of education and suggested situations for testing the acquired knowledge. An example of self-suggestion technique for self-regulation in a stressful situation is also given.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »