Перегляд за Автор "Підчасов, Є. В."
Зараз показано 1 - 12 з 12
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Підчасов, Є. В.У публікації розглянуто використання активних методів навчання на уроках біології. Наведено найбільш поширені методи активного навчання: групова дискусія, мозковий штурм, ділова гра, рольова гра, аналіз практичних ситуацій, тренінги, баскет-метод, аналіз практичних ситуацій, метод проектів. Зазначено, що в результаті використання активних методів на уроках біології можна підвищити емоційний відгук школярів на процес пізнання, мотивацію навчальної діяльності, інтерес на оволодіння новими знаннями, вміннями та практичним їх застосуванням. Застосування активних методів навчання сприяє розвитку пріоритетних цінностей, таких як самостійність, критичність мислення, толерантність, позитивна активна життєва позиція. Такі уроки стимулюють пізнавальний інтерес, вносять різноманітність у навчально-виховний процес, розширюють кругозір, загальну культуру, розкривають особистість, допомагають розвитку творчих здібностей учнів, а також створюють сприятливу психологічну атмосферу, ситуацію успіху, в якій діти готові реалізувати свої можливості. The publication discusses the use of active learning methods in biology lessons. The most common methods of active learning are presented: group discussion, brainstorming, business game, role play, analysis of practical situations, trainings, basket method, analysis of practical situations, project method. It is noted that as a result of the use of active methods in biology lessons, it is possible to increase the emotional response of schoolchildren to the process of learning, the motivation of educational activities, interest in mastering new knowledge, skills and their practical application The use of active learning methods contributes to the development of priority values, such as independence, critical thinking, tolerance, positive active life position. Such lessons stimulate cognitive interest, introduce variety into the educational process, broaden horizons, general culture, reveal personality, help develop students' creative abilities, and also create a favorable psychological atmosphere, a situation of success in which children are ready to realize their potential.
- ДокументЗастосування інтерактивних методів навчання на уроках біології(ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2022-12-23) Підчасов, Є. В.; Мамотенко, А. В.Термін «інтерактивні технології» це навчання, яке відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається; це співнавчання (колективне, кооперативне навчання, навчання у співпраці), в якому і вчитель, і учні є суб’єктами. Учитель виступає лише в ролі організатора процесу навчання, лідера групи учнів. Інтерактивні технології найбільше відповідають особистісно-орієнтованому підходу до навчання. В процесі застосування інтерактивних технологій, як правило, моделюються реальні життєві ситуації, пропонуються проблеми для спільного вирішення, застосовуються рольові ігри. Тому вони найбільше сприяють формуванню в учнів умінь і навичок, вироблення особистих цінностей, створюють атмосферу співробітництва, творчої взаємодії в навчанні. Інтерактивні технології потребують певної зміни життя класу, а також значної кількості часу для підготовки як учнів, так і педагогів. The term "interactive technologies" refers to learning that occurs through the interaction of all learners; this is co-learning (collective, cooperative learning, cooperative learning), in which both the teacher and the students are subjects. The teacher acts only as an organizer of the learning process, a leader of a group of students. Interactive technologies are most suitable for a person-oriented approach to learning. In the process of using interactive technologies, as a rule, real life situations are simulated, problems are proposed for joint solution, and role-playing games are used. Therefore, they most contribute to the formation of students' abilities and skills, the development of personal values, create an atmosphere of cooperation, creative interaction in education. Interactive technologies require a certain change in the life of the classroom, as well as a significant amount of time for the preparation of both students and teachers.
- ДокументОсобливості готовності сучасної студентської молоді до створення сім’ї у юнацькому віці(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Підчасов, Є. В.; Зіза, Є. О.У статті проаналізовані особливості готовності сучасної студентської молоді до створення сім’ї у юнацькому віці. Досліджено, що молодь не проявляє психологічної готовності до цього. Спостерігаються протиріччя, коли юнаки вказують свій вік відповідним для створення сім’ї, заявляють про важливість таких стосунків для себе, але фактично не бажають і не вважають себе готовими вступати в шлюб у даний час, відкладаючи це на майбутнє. Сьогодні їх недостатньо цікавить продовження роду та навіть кохання, їм достатньо мати можливість спілкуватися і знаходитися поруч. Саме такими стосунками, незважаючи на його офіційне визнання сімейним кодексом, часто характеризується цивільний шлюб, який є поширеною сучасною тенденцією. В статье проанализированы особенности готовности современной студенческой молодежи к созданию семьи в юношеском возрасте. Исследовано, что молодежь не проявляет психологической готовности к этому. Наблюдаются противоречия, когда юноши указывают свой возраст подходящим для создания семьи, заявляют о важности таких отношений для себя, но фактически не желают и не считают себя готовыми вступать в брак в настоящее время, откладывая это на будущее. Сегодня их недостаточно интересует продолжение рода и даже любовь, им достаточно иметь возможность общаться и находиться рядом. Именно такими отношениями, несмотря на его официальное признание семейным кодексом, часто характеризуется гражданский брак, являющийся распространенной современной тенденцией. The article analyzes the features of the readiness of modern student youth to create a family in adolescence. It has been researched that young people are not psychologically ready for this. There is a contradiction, with young men indicating their age as suitable for starting a family, declaring the importance of such relationships to themselves, but not actually wishing or considering themselves ready to get married at the moment, postponing it for the future. Today, they are not sufficiently interested in procreation or even love, it is enough for them to be able to communicate and be around each other. It is this kind of relationship, despite its official recognition by the family code, that often characterises civil marriage, which is a widespread modern trend.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ В УМОВАХ ЗМІШАНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Підчасов, Є. В.У кваліфікаційній роботі досліджено використання інтерактивних методів навчання на уроках біології. Вперше грунтовно вивчено вплив застосування інтерактивних методів на прояв пізнавальної активності учнів 10-х класів комунального закладу "Харківський ліцей №12 Харківської міської ради" та виявлено, що найдоцільніше дані технології використовувати на етапах актуалізації опорних знань та сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу. Отримані дані педагогічного експерименту доповнюють і розширюють сучасні відомості щодо визначення ролі застосування інтерактивних методів навч ння з метою формування пізнавального інтересу у учнів, підвищення їхньої мотивації до засвоєння біологічного матеріалу та розвитку інтелектуального потенціалу. Також уперше, за результатами дослідження встановлено позитивну зміну рівня мотивації учнів десятих класів Харківського ліцею № 12 та незначне зростання рівня їхньої успішності засвоєння тематичного матеріалу. Матеріали досліджень можуть бути використані у процесі підготовки вчителів-біологів до уроків з теми "Біорізноманіття" з використанням інтерактивних методів навчання з метою підвищення пізнавальної активності учнів та поліпшення їхніх знань. Отримані результати кваліфіційної роботи доцільно застосовувати як допоміжний матеріал для студентів при виконанні ними окремих завдань самостійної роботи, написанні доповідей та рефератів. The qualification work investigates the use of interactive teaching methods in biology lessons. For the first time, the influence of the use of interactive methods on the manifestation of cognitive activity of 10th grade students of the municipal institution "Kharkiv Lyceum №12 of the Kharkiv City Council" was thoroughly studied and it was found that it is most appropriate to use these technologies at the stages of updating basic knowledge and perception and understanding of new material by students. The data obtained from the pedagogical experiment complement and expand the current information on the role of interactive teaching methods in shaping students' cognitive interest, increasing their motivation to learn biological material and developing their intellectual potential. Also, for the first time, the study found a positive change in the level of motivation of tenth-grade students of Kharkiv Lyceum No. 12 and a slight increase in their success in learning the subject material. The research materials can be used in the process of preparing biology teachers for lessons on the topic of "Biodiversity" using interactive teaching methods to increase students' cognitive activity and improve their knowledge. The obtained results of the qualification work should be used as auxiliary material for students when performing individual tasks of independent work, writing reports and abstracts.
- ДокументПроблема репрезентативності вибірки при проведенні експериментальних та широких психолінгвістичних досліджень(ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» (ПХДПУ), 2018-04-02) Гордієнко-Митрофанова, І. В.; Підчасов, Є. В.; Саута, С.; Кобзєва, Ю. А.Статтю присвячено проблематиці формування репрезентативної вибірки досліджуванихпри проведенні експериментальних та широких психолінгвістичних досліджень, упершу чергу її кількісного складу та структури. Основним методом дослідження виступив психолінгвістичний експеримент, головним етапом якого є вільний асоціативний експеримент зі словом-стимулом «грайливість». Підтвердження гіпотези й досягнення мети здійснено за допомогою математико-статистичних процедур. Гіпотеза експериментального психолінгвістичного дослідження стимулу «грайливість»як с тійкої особистісної властивостіполягалав обґрунтуванні ефективності застосування спеціальних стратегій визначення репрезентативного кількісного складу вибірок через порівняння частоти досліджуваних характеристик. За теоретичним обґрунтуванням, підходами щодо визначення кількісного складу експериментальної вибірки й статистичними розрахунками за результатами практичного дослідження асоціативних реакцій на стимул «грайливість», доведено, що при зменшенні обсягу вибірки розрізнення зростають і групи з меншою кількістю досліджуваних не відображують усіх характеристик генеральної сукупності. Підтвердилосяприпущення про те, що кількість у 100 осіб чи близько до того не може задовольнити цювимогу при широких дослідженнях, мінімальний чисельний склад вибірки (але не завжди достатній)маєбути близько 400 – 500 осіб. Достатній рівень кількісного складу експериментальної вибірки, за великих генеральних сукупностей, знаходиться в інтервалі від 400 до 1500 осіб і залежить від кількісного та якісного складу генеральної сукупності й особливостей організації дослідження. Тобто вибірка повинна бути достатньою для задоволення вимог у відображенні основних тенденцій та характеристик як генеральної сукупності, так і мети дослідження. Статья посвящена проблематике формирования репрезентативной выборки испытуемых при проведении экспериментальных и широких психолингвистических исследований, в первую очередь, ее количественного состава и структуры.Основным методом исследования выступил психолингвистический эксперимент, главным этапом которого является свободный ассоциативный эксперимент со словом-стимулом «игривость». Подтверждение гипотезы и достижение цели осуществлено с помощью математико-статистических процедур. Гипотеза экспериментального психолингвистического исследования стимула «игривость», как устойчивого личностного свойства, заключалась в обосновании эффективности применения специальных стратегий определения репрезентативного количественного состава выборок путем сравнения частоты исследуемых характеристик.Теоретически обосновывая подходы к определению количественного состава экспериментальной выборки и применяя статистические расчеты по результатам практического исследования ассоциативных реакций на стимул «игривость», доказано, что приуменьшении объема выборки различия растут, и группы с меньшим количеством исследуемых не отображают всех характеристик генеральной совокупности. Подтвердилось предположение о том, что количество в 100 человек или около того не может удовлетворить данное требование при широких исследованиях, минимальный численный состав выборки (но не всегда достаточный), должен быть около 400-500 человек. Достаточный уровень количественного состава экспериментальной выборки, при больших генеральных совокупностях, находитсяв интервале от 400 до 1500 человек и зависит от количественного и качественного состава генеральной совокупности и особенностей организации исследования. Таким образом, выборка должна быть достаточной для удовлетворения требований в отражении основных тенденций и характеристик, как генеральной совокупности, так и цели исследования. The article is devoted to the problems of creating a representative sample of respondents in the course of experimental and broad psycholinguistic research, first of all, its quantitative composition and structure. The primary method of research was the psycholinguistic experiment, the main stage of which is a free association experiment with "playfulness" as a stimulus word. The use of mathematical and statistical procedures confirmed the hypothesis and helped to achieve the goal.The hypothesis of the experimental psycholinguistic research into "playfulness" stimulus as a stable personality trait was to substantiate the effectiveness of applying specific strategies in order to determine the representative quantitative composition of samples by means of comparing the frequency of the studied characteristics.In terms of theoretical substantiation, the approaches to the determination of the quantitative composition of the experimental sample and the statistical calculations based on the results of the practical research into associative reactions to the stimulus "playfulness", it is proved that as the size of the sample decreases, the distinction grows, meaning that groups with fewer respondents do not reflect all the characteristics of the general population. The assumption was proved that the number of 100 people or close to that cannot satisfy this requirement in the case of extensive research, the minimum size of the sample should be about 400-500 people, though this number is not always sufficient either. The sufficient quantitative composition of the experimental sample, in large general populations, varies from 400 to 1500 persons and depends on the quantitative and qualitative structure of the general population and the organizational peculiarities of the research. So, the sample should be enough to meet the requirement, which is to reflect the main tendencies and characteristics of both the general population and the purpose of the study.
- ДокументПрофесійне емоційне вигорання працівників правоохоронних органів як психологічна проблема(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Ярещенко, О. В.; Підчасов, Є. В.У статті порушено тему професійного емоційного вигорання працівників правоохоронних органів. Синдром професійного психоемоційного вигорання зазвичай розглядають як наднегативний прояв, але можна зазначити і його позитивні сторони – його перша стадія це межовий сигнал про вичерпання ресурсів особистості, це захисний механізм психіки, що дає змогу, за певними ознаками, виявити і попередити критичні порушення психічного та соматичного планів. В статье затронута тема профессионального эмоционального выгорания сотрудников правоохранительных органов. Синдром профессионального психоэмоционального выгорания обычно рассматривают как сверхнегативное проявление, но можно отметить и его положительные стороны – его первая стадия это предельный сигнал об исчерпании ресурсов личности, это защитный механизм психики, что позволяет, по определенным признакам, выявить и предупредить критические нарушения психического и соматического планов. The article touches upon the topic of professional emotional burnout of law enforcement officers. The syndrome of professional psycho-emotional burnout is usually considered as a super-negative manifestation, but its positive sides can also be noted - its first stage is the ultimate signal of exhaustion of personal resources, it is a protective mechanism of mentality, which allows, according to certain signs, to identify and prevent critical disorders of mental and somatic plans.
- ДокументПсихолого-педагогічні засади впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес закладів освіти(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Чепелєва, Н. І.; Підчасов, Є. В.У статті проаналізовано психолого-педагогічні засади впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес закладів освіти. Потреба практичної реалізації основоположних засад Концепції впровадження медіаосвіти в Україні та подолання перешкод на шляху досягнення висунутих завдань зумовлює доцільність створення програми освітньо-експериментальної роботи з упровадження медіаосвіти, що дозволить забезпечити всебічну підготовку дітей і молоді до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа, формування в них медіаобізнаності, медіаграмотності й медіакомпетентності відповідно до їхніх вікових та індивідуальних особливостей. В статье проанализированы психолого-педагогические основы внедрения медиаобразования в учебно-воспитательный процесс учебных заведений. Потребность в практической реализации основополагающих основ Концепции внедрения медиаобразования в Украине и преодоления препятствий на пути достижения выдвинутых задач обуславливает целесообразность создания программы образовательно-экспериментальной работы по внедрению медиаобразования, что позволит обеспечить всестороннюю подготовку детей и молодежи к безопасному и эффективному взаимодействию с современной системой медиа, формирования в них медиазнания, медиаграмотности и медиакомпетентности в соответствии с их возрастными и индивидуальными особенностями. The article analyzes the psychological and pedagogical foundations of the introduction of media education in the educational process of educational institutions. The need for practical implementation of the underlying principles of the concept of introducing media education in Ukraine and overcoming obstacles to achieving the objectives set makes it advisable to create a programme of educational and experimental work to introduce media education, which will provide comprehensive training for children and young people to interact safely and effectively with the modern media system, forming in them media awareness, media literacy and media competence in accordance with their age and individual
- ДокументПсихологічні особливості незадоволення дівчат своїм тілом у юнацькому віці(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Лугова, М. С.; Підчасов, Є. В.В статті викладено, як прийняти і полюбити себе, в цьому допоможуть практичні методи. Запропоновано такі методи роботи над собою для прийняття себе, свого тіла і тілесності інших людей, як: тілесно-орієнтовані тренінги; процесуально-орієнтована психотерапія (як семінари, так і індивідуальні консультації); вчасна консультація у фахівця (психолога), який компетентний у цьому питанні; для жінок – семінари по розкриттю жіночності; тренінги за інтенсивними практиками дихання тощо. В статье изложено, как принять и полюбить себя, в этом помогут практические методы. Предложены следующие методы работы над собой для принятия себя, своего тела и телесности других людей, как: телесно-ориентированные тренинги; процессуально-ориентированная психотерапия (как семинары, так и индивидуальные консультации); своевременная консультация у специалиста (психолога), который компетентен в этом вопросе; для женщин – семинары по раскрытию женственности; тренинги по интенсивным практиками дыхания и тому подобное. The article outlines how to accept and love yourself, with practical methods to help you do this. The following methods of working on yourself to accept yourself, your body and the bodies of others are suggested: body-oriented trainings; process-oriented psychotherapy (both workshops and individual consultations); timely consultation with a specialist (psychologist) who is competent in this matter; for women –workshops to discover femininity; trainings on intensive breathing practices and the like.
- ДокументРоль організаційно-психологічних факторів в адаптації студентів до навчання у ЗВО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Підчасов, Є. В.; Наглюк, О. А.В статті розглянута соціально-психологічна адаптація студентів першого курсу до умов навчання у ЗВО. Вона має багато аспектів. Серед них можна виділити соціально-психологічний (мотивація навчання, клімат у студентській групі, взаємодія з одногрупниками, куратором, викладачами) та організаційно-психологічний (умови навчання, навчальні програми, позанавчальні заходи, довузівська підготовка). Щоб адаптація була успішною необхідний позитивний гармонійний розвиток усіх її аспектів, тому на ці сторони навчання у ЗВО треба більше звертати уваги. В статье рассмотрена социально-психологическая адаптация студентов первого курса к условиям обучения в учреждениях высшего образования. Она имеет много аспектов. Среди них можно выделить социально-психологический (мотивация учения, климат в студенческой группе, взаимодействие с одногруппниками, куратором, преподавателями) и организационно-психологический (условия обучения, учебные программы, внеучебные мероприятия, довузовская подготовка). Чтобы адаптация была успешной необходим положительный гармоничное развитие всех ее аспектов, поэтому на эти стороны учения в учреждениях высшего образования надо больше обращать внимания. The article deals with the socio-psychological adaptation of first-year students to the conditions of learning in higher education institutions. It has many aspects. Among them are socio-psychological (learning motivation, climate in student group, interaction with classmates, supervisor, teachers) and organizational-psychological (learning environment, curricula, extracurricular activities, pre-university training). For adaptation to be successful it is necessary to have positive harmonious development of all its aspects, so more attention should be paid to these aspects of learning in higher education institutions.
- ДокументРоль стилю сімейного виховання у формуванні особистості дитини та системи ставлень у сім’ї(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Орлова, В. А.; Підчасов, Є. В.У статті проаналізована роль стилю сімейного виховання у формуванні особистості дитини та системи ставлень у сім’ї. Адже те, що закладається у дитинстві, накладається на психіку дитини, яка є «tabula rasa», і залишиться з дитиною на усе подальше життя. І у подальшому житті, навіть якщо особистість впорається і здолає у собі негативні прояви, наслідки залишать свій травматичний слід у підсвідомості. В статье проанализирована роль стиля семейного воспитания в формировании личности ребенка и системы отношений в семье. Ведь то, что закладывается в детстве, накладывается на психику ребенка, который является «tabula rasa», и останется с ребенком на всю жизнь. И в дальнейшей жизни, даже если личность справится и преодолеет в себе отрицательные проявления, последствия оставят свой травматический след в подсознании. The article analyzes the role of the style of family education in the formation of the child's personality and the system of relations in the family. After all, what is laid down in childhood is superimposed on the child's psyche, which is the "tabula rasa", and stays with the child for life. And in later life, even if a person copes and overcomes In later life, even if a person copes with the negative manifestations, the consequences will leave a traumatic mark on his or her subconscious.
- ДокументТермінологічний аналіз поняття "прив’язаність" як соціально-психологічної категорії(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Підчасов, Є. В.; Галушко, С. М.У статті порушено тему термінологічного аналізу поняття «прив’язаність» як соціально-психологічної категорії. Прив’язаність включає в себе афективний, когнітивний і поведінковий компоненти, і визначається, як базова соціальна установка, що формується у перших стосунках і є першим етапом соціалізації дитини та впливає на подальший розвиток цього процесу. Тобто образ матері (або особи, яка її заміщує), що інтеріоризується, створює внутрішній ресурс і додаткову стійкість у подальшій соціальній адаптації. В статье затронута тема терминологического анализа понятия «привязанность» как социально-психологической категории. Привязанность включает в себя аффективный, когнитивный и поведенческий компоненты, и определяется как базовая социальная установка, которая формируется в первых отношениях и является первым этапом социализации ребенка и влияет на дальнейшее развитие этого процесса. То есть интериоризирующийся образ матери (или замещающего ее лица) создает внутренний ресурс и дополнительную устойчивость в дальнейшей социальной адаптации. The article touches upon the topic of terminological analysis of the concept of "attachment" as a socio-psychological category. Attachment includes affective, cognitive and behavioural components, and is defined as a basic social attitude that is formed in the first relationship and is the first stage of the child's socialisation and influences the further development of this process. That is, the interiorising image of the mother (or her surrogate) creates an internal resource and additional resilience in further social adjustment.
- ДокументТехнології дистанційного навчання: методологія створення та супроводу навчальних курсів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид. «Мітра», 2019-08-30) Прокопенко, А. І.; Підчасов, Є. В.; Москаленко, В. В.; Доценко, C. О.; Лебедєва, В. В.У посібнику відображено методологію та базові підходи до застосування інформаційно-комунікаційних електронних технологій в організації дистанційного навчання. Надаються ключові вимоги, принципи, елементи й технології розробки, побудови та супроводу дистанційного навчального курсу (на прикладі платформи Moodle).Посібник спрямовано на широке коло користувачів системи дистанційного навчання: від викладачів до студентів.В пособии отражено методологию и базовые подходы к применению информационно-коммуникационных электронных технологий в организации дистанционного обучения. Предоставляются ключевые требования, принципы, элементы и технологии разработки, построения и сопровождения дистанционного учебного курса (на примере платформы Moodle) .Пособие направлено на широкий круг пользователей системы дистанционного обучения: от преподавателей к студентам. The manual reflects the methodology and basic approaches to the use of information and communication electronic technologies in the organization of distance learning. Key requirements, principles, elements and technologies for developing, building and maintaining a distance learning course (using the Moodle platform as an example) are provided. The manual is aimed at a wide range of users of distance learning systems: from teachers to students.