Перегляд за Автор "Псарьова, М. Д."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ДОПОМІЖНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У РОБОТІ З МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ З РОЗЛАДОМ СПЕКТРУ АУТИЗМУ У США(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Псарьова, М. Д.У статті розглядаються послуги допоміжних технологій та допоміжні пристрої, які запропоновані дітям з розладом спектру аутизму у спеціальних та загальноосвітніх школах США. Серед допоміжних пристроїв нами було виділено та проаналізовано такі три групи, як низькотехнологічні, середньотехнологічні та високотехнологічні. This article discusses assistive technology services and assistive technology devices that are offered to children with autism spectrum disorder in special and general education settings in the United States. Among the assistive technology devices, we identified and analyzed three groups, such as low-technology, medium-technology, and high-technology devices.
- ДокументМЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ ОСВІТИ ДІТЕЙ З РОЗЛАДОМ СПЕКТРУ АУТИЗМУ У США(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-13) Псарьова, М. Д.У статті розглянуто методику дослідження особливостей організаційно-педагогічних умов реалізації педагогічної підтримки молодших школярів з розладом спектру аутизму у закладах загальної освіти США та можливі шляхи впровадження отриманого західного досвіду в Україні. Для досягнення обраної мети були використані теоретичні методи та емпіричні. В статье рассмотрены методы исследования особенностей организационно-педагогических условий реализации педагогической поддержки младших школьников с расстройством спектра аутизма в учреждениях общего образования США и возможные пути внедрения полученного западного опыта в Украине. Для достижения выбранной цели были использованы теоретические методы и эмпирические. The article examines the methods of research on the features of organizational and pedagogical conditions for the implementation of pedagogical support for young students with autism spectrum disorder in general education institutions in the USA and possible ways of implementing the Western experience in Ukraine. To achieve the chosen goal, theoretical and empirical methods were used.
- ДокументНормативно-правове забезпечення освіти дітей з порушеннями психічного розвитку у США в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Псарьова, М. Д.Якість інклюзивної освіти є показником гуманного та толерантного ставлення суспільства до людей з особливими освітніми потребами. У зв’язку з підтриманням Україною у 2009 році Конвенції ООН про права інвалідів, збільшенням в останні десятиліття кількості дітей з порушеннями психічного розвитку, зокрема з розладом спектру аутизму, та через проблеми такої дитини у поведінці, соціалізації, комунікації та нерідку її академічну неуспішність, питання якісного включення даної категорії учнів до загальноосвітнього середовища на сьогодні постають дуже гостро, а відтак викликають науковий інтерес у вітчизняних дослідників та освітян. Оскільки США є країною, яка одна з перших звернулася до ідеї інклюзивної освіти та на сьогодні має успішну практику її організації, вважаємо доцільним звернутися до досвіду цієї країни, зокрема дослідити нормативноправове забезпечення освіти дітей з порушеннями психічного розвитку в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття. Мета статті – розкриття нормативно-правової бази організації освіти дітей з порушеннями психічного розвитку, зокрема з розладом спектру аутизму, виявлення принципів та особливостей функціонування інклюзивної освіти у визначених хронологічних межах. Для вирішення поставленої мети у статті були використані методи: загальнонаукові (аналіз, синтез та узагальнення) та історико-педагогічні (структурнохронологічний та ретроспективний аналіз). У статті проаналізовано нормативно-правове забезпечення освіти дітей з порушеннями психічного розвитку (зокрема, розладу спектру аутизму) у період з другої половині ХХ до початку ХХІ століття. Схарактеризовано основні принципи здійснення інклюзивної освіти та визначено особливості її функціонування, такі як: створення континууму альтернативних розміщень, індивідуального навчального плану та плану 504, оцінювання дітей з розладом спектру аутизму, використання допоміжних технологій та сервісів переходу тощо. The quality of inclusive education is an indicator of the humane and tolerant attitude of society towards people with disabilities. In 2009 Ukraine ratified the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities, therefore the interest in education for people with mental and physical impairments in inclusive educational settings has grown significantly in the last decade. Today the issue of providing quality educational services for people with mental disorders, including children with autism spectrum disorders, is very pressing. Due to significant behavioral problem, socialization, communication and frequent academic failure in such children, educators face a lot of problems working with them in inclusive schools. The USA is one of the first countries that adopted the idea of inclusive education and today has successful practices of its organization, so we consider it is expedient to learn from the experience of this country, in particular, to study the law regulations of education for children with mental disorders in the second half of the XX - XXI centuries. The purpose of the article is to analyze the legal and regulatory framework for the organization of education for children with mental disorders, autism spectrum disorder in particular, to identify the principles and special features of functioning of inclusive education in the selected chronological limits. To achieve this goal we used such methods as general scientific (analysis, synthesis and generalization) and historical and pedagogical (structural-chronological and retrospective analysis). The article analyzes the legal provision of education for children with mental disorders (autism spectrum disorder in particular) in the period from the second half of the XX to the beginning of the XXI century. We highlighted the basic principles of inclusive education and described some special features of its functioning, such as the creation of a continuum of alternative placements, individual educational program and plan 504, assessment of children with autism spectrum disorders, use of assistive technologies, transition services, etc.
- ДокументПОГЛЯДИ ВЧЕНИХ США НА ПОВЕДІНКОВО-ОСВІТНІ МЕТОДИ РОБОТИ З ДІТЬМИ З РОЗЛАДОМ СПЕКТРУ АУТИЗМУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Пісоцька, М. Е.; Псарьова, М. Д.У статті схарактеризовано погляди вчених США другої половини ХХ століття на сутність поведінково-освітніх методів роботи з дітьми з розладом спектру аутизму, таких як прикладний аналіз поведінки (ABA), метод Міллера (ММ), терапія та навчання дітей з аутизмом та пов’язаними комунікативними порушеннями (TEACHH), DIR/Floortime та DLT. The article author has characterized the views of the USA researchers of the 20th century concerning the essence of the behavioral-educational methods of working with children with autism spectrum disorder. These methods are Applied Behavior Analysis (ABA), The Miller Method, Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children (TEACHH), DIR/Floortime and Daily Life Therapy (DLT).
- ДокументСтановлення інклюзивної освіти в англомовних країнах (Великобританія, Канада, США)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Псарьова, М. Д.Сьогодні Україна робить перші спроби впровадження освіти, яка б дозволяла людям з особливим освітніми потребами навчатися без обмежень поряд із однолітками, які типово розвиваються. Щоб зменшити кількість помилок на шляху до інклюзії, необхідно звернутися до історії включення дітей з порушенням психофізичного розвитку у країнах, що мають багаторічний успішний досвід роботи з такими дітьми у загальноосвітніх навчальних закладах. Тому у статті розглядається передовий досвід роботи з дітьми з особливими потребами у таких країнах, як: Великобританія, Канада та США. Мета статті - висвітлити основні етапи становлення інклюзивної освіти в англомовних країнах, а також розглянути та проаналізувати основні підходи, що вплинули на сучасне включення дитини з розладом спектру аутизму до загальноосвітнього середовища. Для вирішення поставленої мети були використані загальнонаукові методи, такі як аналіз, синтез, систематизація наукових джерел; а також історико-педагогічні методи: ретроспективний та структурнохронологічний аналіз. У статті аналізуються питання становлення інклюзивної освіти у Великобританії, Канаді, США на прикладі дітей з розладом спектру аутизму. На основі першоджерел виділено три етапи становлення інклюзивної освіти в другій половині ХХ століття: сегрегація, інтеграція та інклюзія. Розглянуто та проаналізовано основні ідеї та підходи, які значно вплинули на розуміння причин розладу та способи інтеграції дитини з аутизмом, а саме: психоаналіз та біхевіоральна терапія (прикладний аналіз поведінки). Також у статті були виділені основні стратегії та методи включення такої дитини до загальноосвітніх класів, які були успішно впроваджені у зарубіжних країнах. Today Ukraine is making first attempts to implement education that allows people with special needs to study together with their normally developed peers. To reduce the number of mistakes on the way to inclusion in our country, it is necessary to study the history of integration of children with psychophysical impairments in the countries which have many years of successful work with such children in general education institutions. Therefore this article focuses on the invaluable practical experience of working with children with special needs in such countries as the United Kingdom, Canada and the United States of America. The purpose of the article is to highlight the stages of development of inclusive education in these three countries and describe the main approaches and methods that gave opportunity to children with autism spectrum disorder to be integrated into the general educational environment. To achieve the goal we used such general scientific methods as analysis, synthesis, systematization of scientific sources; and also historical and pedagogical methods - retrospective and structural-chronological analysis. In this article we analyzed the development of inclusive education of children with autism spectrum disorder in Great Britain, Canada, the USA. We have carried out the analysis of the most important legal documents of the second half of the XXth century to describe the genesis of inclusion of children with disabilities. In addition, having studied relevant sources we highlighted three main stages in giving education to children with special needs: segregation (separation from education), integration (education in special schools) and inclusion (education with normally developed children). Lastly, we have pointed out two main theories - psychoanalysis and behavioral therapy (applied behavior analysis), which significantly influenced the understanding of this disorder and its causes. Behavior therapy suggested the ways of integrating children with autism in general education classes, some of them, that have been successfully used in these three foreign countries, are described in the article.