Перегляд за Автор "Прокопенко, А. І."
Зараз показано 1 - 20 з 93
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументSWOT-АНАЛІЗ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Прокопенко, А. І.; Прокопенко, І. А.У статті розглянуто сучасний стан вищої педагогічної освіти України через інструмент експрес SWOT-аналізу. Внутрішнє та зовнішнє «середовище» проаналізовано через технологію 5М: money (гроші), men (персонал), machines (обладнання), materials (сировина), markets (ринок). Запропоновано ряд удосконалень для укріплення позицій системи вищої педагогічної освіти нашої держави в умовах цифровізації. The article considers the current state of higher pedagogical education in Ukraine through the tool of express SWOT-analysis. The internal and external environments are analyzed through 5M technology: money, men, machines, materials, markets. A number of improvements have been proposed to strengthen the position of the system of higher pedagogical education in our country in the context of digitalization.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ІНТЕГРАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТА КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННЯ(Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій та систем НАН України та Міносвіти і науки України, Вид. дім «Академперіодика», 2013-11-26) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Чеботова, Я. В.У статті розглянуто ролі основних онлайн освітніх ресурсів у досягненні якісної освіти вчителів. В статье рассмотрены роли основных онлайн образовательных ресурсов в достижении качественного образования учителей. The article describes the roles of the main types of inform ation and communication technologies to achieve quality teachers' education.
- ДокументАналіз стану підготовки майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін до застосування візуалізації у професійній діяльності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Прокопенко, А. І.; Житєньова, Н. В.Основною ідеєю Концепції сучасної української освіти є забезпечення її якості відповідно до запитів споживачів освітніх послуг, вимог держави, міжнародних стандартів і суспільства. Однією з провідних тенденцій розвитку сьогоднішньої професійної освіти є підвищення уваги до питань підготовки кадрів якісно нового рівня, які здатні до професійної самореалізації, саморозвитку, до творчого пошуку, до вміння використовувати нові педагогічні технології у майбутній діяльності. Вихідним пунктом у відповідній підготовці майбутнього педагога є забезпечення його готовності до дидактично зумовленого та педагогічно ефективного застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній педагогічній діяльності. Сьогодні провідним освітнім трендом є залучення технологій візуалізації в освітню практику. Відповідно до цього метою статті є аналіз стану підготовки майбутніх учителів дисциплін природничо-математичного циклу до запровадження технологій візуалізації у власну професійну діяльність. Згідно до мети було виокремлено задачі, які полягають в аналізі навчальних планів, іншого забезпечення та відповідної документації щодо окресленого напряму з підготовки майбутніх педагогів природничо-математичного циклу у вищих педагогічних закладах освіти щодо встановлення переліку навчальних дисциплін, у процесі вивчення яких відбувається окреслена підготовка, а також аналіз навчальних програм дисциплін, які існують у даному напрямі, стосовно забезпечення підготовки студентів до створення авторських та адаптації існуючих цифрових візуальних дидактичних засобів. У статі було використано загальнонаукові методи дослідження, такі як: аналіз наукових, педагогічних і психологічних праць, інформаційних джерел з проблеми дослідження; систематизація поглядів і досягнень учених; синтез та узагальнення теоретичних положень. Здійснено огляд закладів вищої освіти стосовно зазначеної підготовки майбутніх педагогів. Проведене авторами дослідження дало підстави вважати необхідним внесення певних змін до процесу підготовки майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін до використання технологій візуалізації в професійній діяльності.Основной идеей Концепции современного украинского образования является обеспечение ее качества в соответствии с запросами потребителей образовательных услуг, требований государства, международных и общества. Одной из ведущих тенденций развития сегодняшней профессионального образования является повышение внимания к вопросам подготовки кадров качественно нового уровня, которые способны к профессиональной самореализации, саморазвития, к творческому поиску, к умению использовать новые педагогические технологии в будущей деятельности. Исходным пунктом в соответствующей подготовке будущего педагога является обеспечение его готовности к дидактически обусловленного и педагогически эффективного применения информационно-коммуникационных технологий в профессиональной педагогической деятельности. Сегодня ведущим образовательным трендом является привлечение технологий визуализации в образовательную практику. В соответствии с этим целью статьи является анализ подготовки будущих учителей дисциплин естественно-математического цикла к внедрению технологий визуализации в собственную профессиональную деятельность. Согласно цели было выделено задачи, которые заключаются в анализе учебных планов, иного обеспечения и соответствующей документации по очерченного направления по подготовке будущих педагогов естественно-математического цикла в высших педагогических учебных заведениях по установлению перечня учебных дисциплин, в процессе изучения которых происходит очерчена подготовка, а также анализ учебных программ дисциплин, которые существуют в данном направлении, по обеспечению подготовки студентов к созданию авторских и адаптации существующих цифровых визуальных дидактических средств. В статье были использованы общенаучные методы исследования, такие как: анализ научных, педагогических и психологических работ, информационных источников по проблеме исследования; систематизация взглядов и достижений ученых; синтез и обобщение теоретических положений. Осуществлен обзор высших учебных заведений относительно указанной подготовки будущих педагогов. Проведенное авторами исследование дало основания считать необходимым внесение определенных изменений в процесс подготовки будущих учителей естественно-математических дисциплин к использованию технологий визуализации в профессиональной деятельности.The main idea behind the Concept of Contemporary Ukrainian Education is to ensure its quality in accordance with the demands of consumers of educational services, the requirements of the state, international standards and society. One of the leading tendencies in the development of today's professional education is to increase the attention to the issues of training of a qualitatively new level, which are capable of professional self-realization, self-development, creative search, and ability to use new pedagogical technologies in future activity. The starting point in the proper preparation of the future teacher is to ensure their own readiness for the didactically conditioned and pedagogically effective use of information and communication technologies in professional pedagogical activity. Today, the leading educational trend is to integrate visualization technologies into educational practice. Accordingly, the purpose of the article is to analyze the state of preparation of future teachers of the disciplines of the natural and mathematical cycle for the introduction of imaging technologies in their own professional activity. According to the purpose, the tasks, which consist in the analysis of curricula, other providing and corresponding documentation on the outlined direction of preparation for preparation of future teachers of natural and mathematical direction in higher pedagogical educational establishments in the course of preparation of the course, are being singled out. , as well as an analysis of the syllabuses of the disciplines that exist in this area, to ensure that students are prepared to create copyright and adaptations of existing digital visual didactic tools. The article used general scientific methods of research, such as, analysis of scientific, pedagogical and psychological works, information sources on the problem of research, systematization of the views and achievements of scientists, synthesis and generalization of theoretical positions. Higher education institutions have been reviewed for such training for future educators. The research conducted by the authors gave grounds to consider it necessary to make certain changes to the process of preparing future teachers of natural and mathematical disciplines for the use of visualization technologies in their professional activity.
- ДокументВзаємозв'язок принципів наступності та перспективності в педагогічній системі вищого закладу освіти(Харківська державна академія дизайну і мистецтв (ХДАДМ), 2003-11-28) Прокопенко, А. І.Зроблено аналіз педагогічної системи вищого закладу освіти. Визначено сутність принципів наступності та перспективності. Розглянуто умови реалізації принципу перспективності в педагогічному процесі. Сделан анализ педагогической системы высшего учебного заведения. Определена сущность принципов перспективности и перспективности. Рассмотрены условия реализации принципа перспективности в педагогическом процессе. The analysis a f a pedagogical system o f higher educational establishments is made. The essence o f the principle o f continuity and the principle o f future development is determined. Conditions o f the realization o f the principle o f future development in pedagogical process is scrutinized.
- ДокументВизначення основних категорій напряму управління в педагогічній науці(Харківська державна академія культури (ХДАК), 2006) Прокопенко, А. І.Розглядаються сучасній стан та тенденції розвитку напрямку управління в педагогічній науці, визначаються основні категорії. Рассматриваются современное состояние и тенденции развития направления управления в педагогической науке, определяют, и основные категории.The current state and development trends of management in pedagogical science are determined, and the main categories are determined.
- ДокументВитоки теорії і практики управління вищими навчальними закладами в історії вітчизняної освіти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, друкарня ФОП “Азамаєв В. Р.“, 2011) Прокопенко, А. І.У статті розглядається історія освіти Росії і України, що входить на той момент до її складу. У ряді реформ, проведених на початку XIX ст., Одне з провідних місць зайняли ті, які спрямовані на створення в країні злагодженої системи управління. У відомстві міністра народної освіти, виховання юнацтва і розповсюдження наук, знаходилося управління всіма підрозділами, що входили в його структуру. Проект реформи було визначено та надано для ознайомлення громадськості у вигляді опублікованих «Попередніх правил народної освіти». В статье рассматривается история образования России и Украины, входящей на тот момент в ее состав. В ряде реформ, проведенных в начале XIX в., одно из ведущих мест заняли те, которые направлены на создание в стране слаженной системы управления. В ведомстве министра народного просвещения, воспитания юношества и распространения наук, находилось управление всеми подразделениями, входивших в его структуру. Проект реформы был определен и предоставлен для ознакомления общественности в виде опубликованных «Предварительных правил народного просвещения». The article discusses the history of the formation of Russia and Ukraine, which at that time was part of it. In a number of reforms carried out at the beginning of the XIX century, one of the leading places was taken by those aimed at creating a harmonious management system in the country. The Office of the Minister of National Education, Youth Education and the spread of science, was the management of all departments that were part of its structure. The draft reform was defined and made available to the public in the form of the published “Provisional Rules of Public Education”.
- ДокументВІДКРИТІ ОСВІТНІ РЕСУРСИ В МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ(Республиканское высшее учебное заведение "Крымский инженерно-педагогический университет" (КИПУ), ФЛП Кубердинова Д. А., 2014) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Москаленко, В. В.Підготовку фахівців у педагогічних ВНЗ характеризують сукупність цілеспрямованих педагогічних ідей, що передбачають формування гармонійно розвиненої особистості вчителя, здатної до організації інноваційного навчання у відповідності до швидких змін у суспільстві. З огляду на ідеологію сталого розвитку, що поступово за сприянням ЮНЕСКО набирає рис домінуючого світогляду у сучасному світі, освіта має ключове значення як базовий інструмент вдосконалення суспільних моделей. З метою пошуку плідних педагогічних ідей щодо розв’язання актуальних питань модернізації освіти доцільно використовувати відкриті освітні ресурси (ВОР), що створюють умови інтеграції освіти з наукою та виробництвом, поширення фундаментальної та науково-дослідної складових освіти Природничого профілю. Подготовку специалистов в педагогических вузах характеризуют совокупность целенаправленных педагогических идей, предусматривающих формирование гармонично развитой личности учителя, способного к организации инновационного обучения в соответствии с быстрыми изменениями в обществе. Учитывая идеологию устойчивого развития, постепенно при содействии ЮНЕСКО приобретает черты доминирующего мировоззрения в современном мире, образование имеет ключевое значение как базовый инструмент совершенствования общественных моделей. С целью поиска плодотворных педагогических идей по решению актуальных вопросов модернизации образования целесообразно использовать открытые образовательные ресурсы (ВОР), создающие условия интеграции образования с наукой и производством, распространение фундаментальной и научно-исследовательской составляющих образования Естественного профиля. The training of specialists in pedagogical universities is characterized by a set of focused pedagogical ideas that provide for the formation of a harmoniously developed personality of a teacher who is capable of organizing innovative training in accordance with rapid changes in society. Given the ideology of sustainable development, gradually, with the assistance of UNESCO, it acquires the features of a dominant worldview in the modern world, education is of key importance as a basic tool for improving social models. n order to search for fruitful pedagogical ideas to address topical issues of educational modernization, it is advisable to use open educational resources (VOR), creating the conditions for integrating education with science and production, and disseminating the fundamental and research components of education in the Natural profile.
- ДокументВідкриті освітні ресурси для реалізації інноваційної діяльності вчителя(ХДПУ імені Г. С. Сковороди, вид «Мітра», м. Харків, 2015-11-24) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.Сучасна освіта вимагає нового підходу до комп'ютерно-орієнтованих систем навчального призначення відповідно до індивідуальних потреб користувачів. Приділяється увага відкритим освітнім ресурсам, в поєднанні з інтерактивним обладнанням, що дозволяють реалізувати широкий спектр інноваційних методів і технологій освіти. Современное образование требует нового подхода к компьютерно-ориентированным системам учебного назначения в соответствии с индивидуальными потребностями пользователей. Уделяется внимание открытым образовательным ресурсам, в сочетании с интерактивным оборудованием, что позволяет реализовать широкий спектр инновационных методов и технологий образования. Modern education requires a new approach to computer-based educational systems in accordance with the individual needs of users. Attention is paid to open educational resources, in combination with interactive equipment, which allows for a wide range of innovative educational methods and technologies.
- ДокументГрід-технології в освіті та наукових дослідженнях(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид. «Мітра», 2018-12-12) Прокопенко, А. І.; Зуб, С. С.; Ляшко, Н. І.У статті розглянуто один з новітніх інструментів, що включає в себе останні досягнення в області кібернетичної науки - грід-технології, і його застосування в навчальному процесі та наукових дослідженнях.В статье рассмотрен один из новейших инструментов, включающий в себя последние достижения в области кибернетической науки – грид -технологии, и его применение в образовании и научных исследованиях. The article discusses one of the latest tools, which includes the latest achievements in the field of cybernetic science - grid technology, and its application in education and research.
- ДокументДистанційна освіта(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Доценко, С. О.; Лебедєва, В. В.; Москаленко, В. В.Методичні рекомендації містять тематичний план, тематику самостійних робіт, питання для обговорення, конструктивні, творчі завдання, глосарій та перелік літератури. Завдання для самопідготовки допоможуть здобувачам вищої освіти аналітично осмислити зміст лекційних занять, оптимізувати навчальну діяльність під час аудиторних занять, організувати самонавчання, раціонально здійснити самопідготовку до підсумкової атестації. Методические рекомендации содержат тематический план, тематику самостоятельных работ, вопросы для обсуждения, конструктивные, творческие задания, глоссарий и перечень литературы. Задания для самоподготовки помогут соискателям высшего образования аналитически осмыслить содержание лекционных занятий, оптимизировать учебную деятельность во время аудиторных занятий, организовать самообучение, рационально осуществить самоподготовку к итоговой аттестации. Methodical recommendations include a thematic plan, a topic of independent work, discussion questions, constructive, creative tasks, a glossary and a list of literature. Tasks for self-study will help the students of higher education to analytically understand the content of the lectures, to optimize the educational activity during the classroom, to organize self-study, to rationally carry out the self-preparation for the final attestation.
- ДокументДистанційне навчання як каталізатор розвитку сучасної освіти і науки на засадах фасилітації(Izdevnieciba “Baltija Publishing”, Wloclawek, 2020-08-03) Прокопенко, А. І.; Прокопенко, І. А.В інформаційному суспільстві фасилитацийні принципи і методи є кращими помічниками педагогів для налагодження взаємодії при дистанційному / змішаному навчання з усіма категоріями здобувачів освіти. В информационном обществе фасилитационные принципы и методы являются лучшими помощниками педагогов для налаживания взаимодействия при дистанционном / смешанном обучение со всеми категориями соискателей образования. In the information society, facilitation principles and methods are the best assistants for educators to establish interaction in distance / blended learning with all categories of education applicants.
- ДокументДиференціальне та інтегральне числення функцій багатьох змінних(ХДПУ імені Г. С. Сковороди, вид «Мітра», м. Харків, 2016) Пуди, А. Ю.; Прокопенко, А. І.; Стасевський, С. Б.Навчальний посібник містить теоретичний і практичний матеріал з диференціальних та інтегральних числень функцій від декількох змінних. Підібрані задачі для індивідуальних домашніх завдань. Даний навчальний посібник адресований викладачам і студентам для проведення практичних занять і проведення самостійних робіт у аудиторії і видачі ІДЗ з усіх розділів курсу. Учебное пособие содержит теоретический и практический материал по дифференциальным и интегральным исчислениям функций от нескольких переменных. Подобранные задачи для индивидуальных домашних заданий. Данное учебное пособие адресовано преподавателям и студентам для проведения практических занятий и проведения самостоятельных работ в аудитории и выдачи ИДЗ по всем разделам курса. The given guidebook includes theoretical and practical material on differential and integral calculus of several variables. The problems for each topic the individual home tasks have been completed. This guide book can be used by the teachers and students in practical lessons and for solving the problems of quiz in the class-room and for giving the IHT of all chapters of the guidebook.
- ДокументДиференціальні рівняння(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Вид. СПДФО Прокопенко Г. Є., 2012) Моторіна, В. Г.; Пуди, А. Ю.; Прокопенко, А. І.; Стогній, Н. П.У навчальному посібнику розглянуті методичні рекомендації щодо вивчення змістовних модулів (I–IV) з курсу «Диференціальні рівняння». Подані розробки планів-конспектів лекцій, практичних та індивідуальних завдань та модульних контрольних робіт. Посібник підготовлено відповідно до діючої навчальної програми з курсу «Диференціальні рівняння». Видання адресовано викладачам, студентам природничо-математичних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів. В учебном пособии рассмотрены методические рекомендации по изучение содержательных модулей (I - IV) по курсу «Дифференциальные уравнения». Представленные разработки планов-конспектов лекций, практических и индивидуальных заданий и модульных контрольных работ. Пособие подготовлено в соответствии с действующей учебной программы по курсу «Дифференциальные уравнения». Издание адресовано преподавателям, студентам естественно-математических специальностей высших педагогических учебных заведений. In the training manual reviewed guidelines for he study of content modules (I - IV) in the course "Differential Equations". Presented development plans, summaries of lectures, practical and individual assignments and modular tests. The manual is prepared in accordance with the current curriculum for the course "Differential Equations". The publication is addressed to teachers, students of natural and mathematical specialties of higher pedagogical educational institutions.
- ДокументДіагностична функція моніторингу якості роботи вищого навчального закладу(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2010-09-15) Прокопенко, А. І.Діагностична функція моніторингу полягає у виявленні показників якості роботи ВНЗ щодо вимог кінцевого інтелектуального «продукту» і факторів, що впливають на їх динаміку.Диагностическая функция мониторинга заключается в выявлении показателей качества работы вузов относительно требований конечного интеллектуального «продукта» и факторов, влияющих на их динамику. The diagnostic function of monitoring is to identify indicators of the quality of work of universities in relation to the requirements of the final intellectual "product" and factors affecting their dynamics.
- ДокументЕлементи функціонального аналізу та операційного числення(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Вид-во «Мітра», 2015-04-02) Пуди, А. Ю.; Прокопенко, А. І.; Коржова, О. В.Зміст даного підручника поділений на глави, кожна з яких містить основні методи теорії функцій комплексної змінної, включає необхідну теоретичну інформацію, варіанти завдань для індивідуальної роботи (30 варіантів) і розв’язки типових варіантів. Підручник може бути використаний студентами і викладачами університетів фізико-математичних, фізичних, фізико-технічних факультетів для проведення практичних і самостійних робіт і контролю виконання індивідуальних завдань. Содержание данного учебника разделено на главы, каждая из которых содержит основные методы теории функций комплексного переменного, включая необходимую теоретическую информацию, варианты заданий для индивидуальной работы (30 вариантов) и решения типовых вариантов. Учебник может быть использован студентами и преподавателями университетов физико-математических, физических, физико-технических факультетов для проведения практических и самостоятельных работ и контроля выполнения индивидуальных заданий. The concept of this book is divided into chapters; each of them includes main methods of the theory of functions of complex variable. It is includes necessary theoretical information, the variants for individual work (each has 30 variants) and solutions of the typical variants. This guidebook can be used by students and teachers of universities of the physics-mathematics, the physics and the physics-technical faculties during practical lessons, quiz and checking of the solutions of the individual tasks
- ДокументЗабезпечення якості навчання у вищих навчальних закладах в умовах відкритої освіти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Навчально-науковий інститут педагогіки та психології, Каф. соціальної педагогіки, 2012-11-22) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Москаленко, В. В.В статті порушена тема забезпечення якості навчання у вищих навчальних закладах в умовах відкритої освіти. В статье затронута тема обеспечения качества обучения в высших учебных заведениях в условиях открытого образования. The article touches upon the topic of ensuring the quality of education in higher educational institutions in the context of open education.
- ДокументЗагальна теорія здоров’я та здоров’язбереження(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ФОП Петров В. В., вид. Рожко С. Г., 2017-10-18) Авдєєнко, І. М.; Бельорін-Еррера, О. М.; Бєляєв, І. С.; Бєляєва, О. М.; Бігуняк, К. О.; Бігуняк, Т. В.; Благий, О. С.; Бобак, Я. П.; Бойчук, Ю. Д.; Борщик, Л. М.; Бугаєвський, К. А.; Соловйова, А. В.; Солошенко, Е. М.; Стасик, О. В.; Стасик, О. Г.; Страшко, С. В.; Стрельников, Л. С.; Стрілець, О. П.; Сухіх, А. С.; Таймасов, Ю. С.; Терешкевич, Г. Т.; Бурсова, С. С.; Терів, П. С.; Титаренко, Л. В.; Товкун, Л. П.; Турчинов, А. В.; Фаласеніді, Т. М.; Федонюк, Л. Я.; Фундюр, Н. М.; Харченко, Н. А.; Холод, Д. А.; Христова, Т. Є.; Буц, М. А.; Циплюк, А. М.; Шаповалова, О. В.; Шийка, Ю. І.; Шкурупій, Д. А.; Шмиголь, І. В.; Яковенко, М. Я.; Вакуленко, О. В.; Варивода, К. С.; Ващенко, О. М.; Войтко, В. В.; Волик, Г. П.; Гмиря, Г. В.; Гнізділова, О. А.; Годорозя, М. Д.; Годун, Н. І.; Голованова, І. А.; Гончаренко, М. С.; Горденко, С. І.; Горобей, М. П.; Гриньова, М. В.; Гриценко, О. А.; Даниленко, Є. В.; Дронська, Х. А.; Духовний, Л. Ф.; Єфіменко, Н. В.; Жáра, Г. І.; Жамардій, В. О.; Завалишка, А. А.; Зуб, О. В.; Іванова, Т. С.; Івахненко, О. Л.; Іващук, Л. Ю.; Ісакова, О. І.; Іфтода, О. М.; Іщенко, А. А.; Казакова, С. М.; Калюжная, О. С.; Камінська, Т. М.; Кишкан, І. Г.; Кіт, Л. Я.; Климишин, Н. І.; Ковальчук, Г. Я.; Козубенко, Ю. Л.; Кононенко, А. Г.; Корженко, І. О.; Корман, М. В.; Костіна, В. В.; Коцур, Н. І.; Кравченко, І. П.; Крайнова, Т. І.; Кушнір, О. В.; Лазарєва, Т. А.; Лебедєва, В. В.; Люта, М. Я.; Ляхова, Н. О.; М’ясоєдов, В. В.; Малоштан, Л. М.; Матійців, Н. П.; Мегалінська, Г. П.; Мединський, С. В.; Мелега, К. П.; Мельник, О. А.; Мешко, Г. М.; Миздренко, О. М.; Мірошниченко, О. М.; Міхеєнко, О. І.; Могильний, Ф. В.; Молчко, О. Ю.; Москаленко, В. В.; Наливайко, Н. В.; Науменко, Н. В.; Олійник, Т. О.; Павленко, О. В.; Пастухова, Н. Л.; Пашинський, П. П.; Петрюк, С. Є.; Погорлецькі, А. Н.; Пріма, Р. М.; Прокопенко, А. І.; Пюрко, В. Є.; Романенко, К. А.; Романенко, Л. В.; Сабадашка, М. В.; Савіна, О. Г.; Савіцькі, С. К.; Садовниченко, Ю. О.; Саїнчук, М. М.; Сибірна, Н. О.; Сидорчук, Л. П.; Сінельнікова, Н. О.; Скоропадська, С. О.; Соколенко, В. Л.; Соколенко, С. В.У монографії розглянуто медико-біологічні механізми здоров’я, етико-правові та психолого-педагогічні засади практичного здоров’язбереження. Висвітлено теоретико-методологічні основи педагогіки здоров’я; сучасні підходи до створення здоров’язбережувального освітнього середовища; роль фізичного виховання у збереженні здоров’я; профілактика шкідливих звичок та соціально-небезпечних захворювань; здоров’язбережувальні освітні технології. Монографія розрахована на викладачів вищих навчальних закладів, студентів, аспірантів, учителів шкіл різного типу та широкого кола науковців, які цікавляться сучасними питаннями здоров’язбереження. В монографии рассмотрены медико-биологические механизмы здоровья, этико-правовые и психолого-педагогические основы практического здоровьесбережения. Освещены теоретико-методологические основы педагогики здоровья ; современные подходы к созданию здоровьесберегательной образовательной среды; роль физического воспитания в сохранении здоровья; профилактика вредных привычек и социально-опасных заболеваний; здоровьесберегательные образовательные технологии. Монография рассчитана на преподавателей высших учебных заведений, студентов, аспирантов, учителей школ разного типа и широкого круга ученых, интересующихся современными вопросами здоровьесбережения. The monograph examines the medical-biological mechanisms of health, ethical and psychological and pedagogical principles of practical health preservation. The theoretical and methodological foundations of pedagogy of health; modern approaches to the establishment of a healthy preserving educational environment; the role of physical education in health preserving; prevention of harmful habits and socially dangerous diseases; health-saving educational technologies are highlighted. The monograph is intended for teachers of higher educational establishments, students, graduate students, teachers of schools of different types and a wide range of scientists who are interested in modern issues of healthcare.
- ДокументЗагальні філософські і галузеві принципи управління в педагогічній системі(Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (ЗОІППУ), 2004-10-14) Прокопенко, А. І.Проблема обґрунтування методологічних основ педагогічної науки є об'єктом дослідження багатьох вчених Принцип системності в педагогічній науці має виняткове значення. Управління діяльністю учнів розглядається як складна система, яка управляється з боку педагога через прямі і зворотні зв'язки, а також як система самоврядування і саморозвитку, зосереджена на проблемах взаємозв'язку і взаємини колективів педагогів і учнів, які перебувають постійно в стані взаємодії. Проблема обоснования методологических основ педагогической науки является объектом исследования многих ученых Принцип системности в педагогической науке имеет исключительное значение. Управление деятельностью учащихся рассматривается как сложная система, которая управляется со стороны педагога через прямые и обратные связи, а также как система самоуправления и саморазвития, сосредоточенная на проблемах взаимосвязи и взаимоотношения коллективов педагогов и учащихся, находящихся постоянно в состоянии взаимодействия. The problem of substantiating the methodological foundations of pedagogical science is the object of research by many scientists. The principle of consistency in pedagogical science is of exceptional importance. Management of students' activities is considered as a complex system that is managed by the teacher through direct and feedback, as well as a system of self-government and self-development, focused on the problems of interconnection and relationship between teams of teachers and students who are constantly in a state of interaction.
- ДокументЗасоби модернізації вищої педагогічної освіти(Харківська державна академія культури (ХДАК), 2004-06-24) Прокопенко, А. І.У статті аналізуються засоби модернізації вищої педагогічної освіти. Особлива увага приділяється засобам перспективного управління в педагогічній системі вищого навчального закладу. В статье анализируются средства модернизации высшего педагогического образования. Особое внимание уделяется средствам перспективного управления в педагогической системе высшего учебного заведения. The article analyzes the means of modernization of higher pedagogical education. Particular attention is paid to the means of perspective management in the pedagogical system of a higher educational institution.
- ДокументЗасоби модернізації вищої педагогічної освіти(Dидавництво "Наука і освіта", 2004-02-10) Прокопенко, А. І.Пріоритетними напрямами модернізації освіти є її особистісна орієнтація, постійне підвищення якості, оновлення змісту і форм організації педагогічного процесу. Приоритетными направлениями модернизации образования является его личностная ориентация, постоянное повышение качества, обновление содержания и форм организации педагогического процесса. The priority areas of modernization of education are its personal orientation, constant improvement of quality, updating the content and forms of organization of the pedagogical process.