Перегляд за Автор "Прокопенко, І. Ф."
Зараз показано 1 - 20 з 38
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументIННОВАЦІЙНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ ТА ЇЇ РОЛЬ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2014) Прокопенко, І. Ф.; Стовбун, Т. О.Єдинім шляхом прискорення соціально-економічного розвитку України є ефективна державна інноваційна політика, яка здатна забезпечити реалізацію інноваційної моделі та сприяти сталому розвитку національної економіки. В Україні було прийнято велику кількість законодавчих та нормативних документів, присвячених інноваційній діяльності, але реальних кроків на цьому шляху зроблено замало. Виходячи з цього, метою статті є аналіз реалізації інноваційного потенціалу України, визначення перешкод, які стоять на шляху просування інноваційних ініціатив в практичну площину, обґрунтування підходів до розробки заходів державної політики регулювання і підтримки інноваційного розвитку національної економіки. В результаті проведеного дослідження було з’ясовано причини кризового стану інноваційної сфери, визначено негативну динаміку основних показників інноваційної діяльності промислових підприємств України та загроз в науково-технічній сфері, що нагромадились через неефективність державного управління, запропоновано елементи моделі інноваційного розвитку національної економіки. Перспективи подальших досліджень у цьому напрямі будуть спрямовані на розроблення ефективних механізмів реалізації державної інноваційної політики та пошук нових форм та методів стимулювання інноваційного розвитку. Единственным путем ускорения социально-экономического развития Украины является эффективная государственная инновационная политика, которая способна обеспечить реализацию инновационной модели и способствовать устойчивому развитию национальной экономики. В Украине было принято большое количество законодательных и нормативных документов, посвященных инновационной деятельности, но реальных шагов на этом пути сделано недостаточно. Исходя из этого, целью статьи является анализ реализации инновационного потенциала Украины, определение препятствий, которые стоят на пути продвижения инновационных инициатив в практическую плоскость, обоснование подходов к разработке мер государственной политики регулирования и поддержки инновационного развития национальной экономики. В результате проведенного исследования были выяснены причины кризисного состояния инновационной сферы,определена негативная динамика основных показателей инновационной деятельности промышленных предприятий Украины и угроз в научно-технической сфере, которые накопились из-за неэффективности государственного управления, предложены элементы модели инновационного развития национальной экономики. Перспективы исследований в этом направлении будут направлены на разработку эффективных механизмов реализации государственной инновационной политики и поиск новых форм и методов стимулирования инновационного развития. The only way to accelerate socio-economic development of Ukraine is an effective innovation state policy, which can provide the implementation of innovative model and promote sustainable development of the national economy. In Ukraine, there were adopted a large number of laws and regulations dealing with innovation, but real steps made in this direction are insufficient. The aim of the article is to analyze the implementation of the innovative potential of Ukraine, the definition of obstacles that stand in the way of innovative initiatives promotion into practice, to study approaches to the development of state policies to regulate and support the innovative development of the national economy. As a result of the study, the reasons for the crisis state of the innovation sphere were explored, negative trend in key indicators of innovative activity of industrial enterprises in Ukraine and threats in scientific and technical sphere that have accumulated because of the inefficiency of public administration were defined, and elements of the model of innovation development of the national economy were proposed. Prospects for further research in this direction will be addressed to develop effective mechanisms for the implementation of innovation state policy and the search for new forms and methods to promote innovative development of national economy.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-06-01) Прокопенко, І. Ф.; Поплавський, М. В.В статті розглядаються особливості змісту сучасної економічної освіти на засадах компетентнісного підходу, питання викладання економічних знань та зарубіжний досвід реформування і розвитку економічної освіти. Перетворення спрямовані, перш за все, на інтеграцію освіти, науки і виробництва з метою пріоритетного розвитку наукових досліджень, інноваційних розробок, орієнтованих на становлення економіки і суспільства, заснованих на знаннях. Дослідження присвячені актуальним проблемам економічної освіти. В статье рассматриваются особенности содержания современного экономического образования на основе компетентностного подхода, вопросы преподавания экономических знаний и зарубежный опыт реформирования и развития экономического образования. Преобразования направлены, прежде всего, на интеграцию образования, науки и производства с целью приоритетного развития научных исследований, инновационных разработок, ориентированных на становление экономики и общества, основанных на знаниях. Исследования посвящены актуальным проблемам экономического образования. The article discusses the features of the content of modern economic education based on competence approach in the teaching of economic knowledge and foreign experience of reform and development economic education. The transformation is aimed primarily at the integration of education, science and production in order of priority of development of scientific researches, innovative projects, focused on the development of economy and society based on knowledge. Research is devoted to the topical problems of economic education.
- ДокументВиробнича практика в організаціях та установах виробничої і невиробничої сфери(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, 2021) Прокопенко, І. Ф.; Соляр, В. В.Представлені методичні рекомендації є навчальним виданням, що визначає порядок проведення та зміст виробничої практики в організаціях та установах виробничої і невиробничої сфери магістрантами спеціальності 051 Економіка, складені на підставі відповідного положення по університету, відповідають змісту та вимогам освітньої програми Економіка, управління та право», навчальному та робочому планам спеціальності, а також іншим нормативно-правовим документам з організації освітнього процесу в ХНПУ імені Г.С. Сковороди та нормативно-правовим актам з питань освіти. Методичні рекомендації стануть у нагоді як здобувачам, так і викладачам професійних дисциплін та керівникам практики. The presented methodical recommendations are an educational publication that determines the procedure and content of industrial practice in organizations and institutions of industrial and non-industrial sphere by undergraduates majoring in 051 Economics, compiled on the basis of the relevant regulations of the university. and working plans of the specialty, as well as other legal documents on the organization of the educational process in KhNPU named after GS Frying pans and regulations on education. The guidelines will be useful for both applicants and teachers of professional disciplines and practice leaders. Представлены методические рекомендации являются учебным изданием, определяет порядок проведения и содержание производственной практики в организациях и учреждениях производственной и непроизводственной сферы магистрантами специальности 051 Экономика, составленные на основании соответствующего положения по университету, соответствуют содержанию и требованиям образовательной программы Экономика, управление и право », учебном и рабочем планам специальности, а также другим нормативно-правовым документам по организации образовательного процесса в ХНПУ имени Г.С. Сковороды и нормативно-правовым актам по вопросам образования. Методические рекомендации пригодятся как соискателям, так и преподавателям профессиональных дисциплин и руководителям практики.
- ДокументВИЩА ОСВІТА ЯК ЧИННИК ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ УКРАЇНИ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2017) Прокопенко, І. Ф.; Мельникова, О. В.У сучасних умовах становлення економіки знань розвинені країни все більше уваги приділяють дослідженню ролі вищої освіти як фактору економічного зростання держави. Для української економіки, яка має досить високі кількісні показники стану вищої освіти, актуальним є підвищення її якісної складової. Метою дослідження є аналіз сучасного стану вищої освіти як галузі економіки та визначення перспектив її подальшого ефективного розвитку. У статті на основі статистичного аналізу та теоретичного узагальнення досліджено економічний аспект сучасного стану вищої освіти в Україні. Визначено проблеми диспропорційності функціонування вищої школи, розглянуто недоліки фінансування національної вищої освіти, виявлено невідповідність між запитами роботодавців і компетентністю випускників, проаналізовано науковий потенціал вищої школи та розкрито особливості експорту освітніх послуг національними ВНЗ. Запропоновано напрями розвитку вищої освіти задля економічного зростання України, кожний з яких потребує подальшого дослідження. современных условиях становления экономики знаний развитые страны все больше внимания уделяют исследованию роли высшего образования как фактора экономического роста страны. Для украинской экономики, которая имеет достаточно высокие количественные показатели состояния высшего образования, актуальным является повышение ее качественной составляющей. Целью исследования является анализ современного состояния высшего образования как отрасли экономики и определение перспектив дальнейшего его эффективного развития. В статье на основе статистического анализа и теоретического обобщения исследованы экономический аспект современного состояния высшего образования в Украине. Определены проблемы диспропорции функционирования высшей школы, рассмотрены недостатки финансирования национального высшего образования, выявлено несоответствие между запросами работодателей и компетентностью выпускников, проанализирован научный потенциал высшей школы и раскрыты особенности экспорта образовательных услуг национальными вузами. Предложены направления развития высшего образования для экономического роста Украины, каждый из которых требует дальнейшего исследования. In the modern conditions of the knowledge economy development, developed countries pay more and more attention to the research of the role of higher education as a factor of the country's economic growth. For the Ukrainian economy, which has high enough quantitative indicators of the state of higher education, it is important to increase its quality component. The aim of the study is to analyze the current state of higher education as a branch of the economy and to determine the prospects for its further effective development. The economic aspect of the current state of higher education in Ukraine is studied in the article on the basis of statistical analysis and theoretical generalization. The problems of the disproportion in the functioning of higher education are defined, the shortcomings of financing of the national higher education are examined, the discrepancy between employers' requests and the competence of graduates is revealed, the scientific potential of the higher school is analyzed and the peculiarities of export of educational services by national universities are revealed. Directions for the development of higher education for the economic growth of Ukraine are proposed, each of which requires further research.
- ДокументВІД НОВОЇ ШКОЛИ ДО НОВОЇ УКРАЇНИ(Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2017-05-19) Прокопенко, І. Ф.У стратегії становлення і розвитку незалежної України громадськість, науковці, політики і держава в цілому серед пріоритетів, що супроводжуватимуть реформування усіх сфер суспільства, особливе місце відводять освіті. Як відповідь на сучасні виклики розроблено систему «покрокового» реформування освіти. В переліку запланованого і вже здійснюваного особливе місце відводиться новій українській школі, змісту і якості шкільної освіти. В стратегии становления и развития независимой Украины общественность, ученые, политики и государство в целом среди приоритетов, которые будут сопровождать реформирование всех сфер общества, особое место отводят образованию. Как ответ на современные вызовы разработана система «пошагового» реформирования образования. В перечне запланированного и уже осуществляемого особое место отводится новой украинской школе, содержанию и качеству школьного образования.
- ДокументГ. С. Сковорода і українська освіта: вчора, сьогодні, завтра.(Харк. нац. ун-т радiоелектронiки; Харк. нац. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2019) Прокопенко, І. Ф.В даний час, роздумуючи і практично вирішуючи долю молодої України, ми все частіше задумуємося над станом і перспективами розвитку освіти – не нової, не старої, а воістину української, яка має давню історію і традиції, яка плоть від плоті є змістовною ознакою, або характеристикою неповторності і самобутності нашого народу, яка, врешті-решт, дивує світ видатними досягненнями українців – учених, митців, поетів, спортсменів, інженерів, аграріїв, лікарів, представників усіх, без винятку, професій, прекрасною і талановитою молоддю – студентами і школярами, подвигами вояків, які відстоюють і гинуть за рідну землю і народ. В настоящее время, размышляя и практически решая судьбу молодой Украины, мы все чаще задумываемся над состоянием и перспективами развития образования – не новой, не старый, а поистине украинской, которая имеет давнюю историю и традиции, плоть от плоти есть содержательной признаку, или характеристикой неповторимости и самобытности нашего народа, которая, в конце концов, удивляет мир выдающимися достижениями украинский –ученых, художников, поэтов, спортсменов, инженеров, аграриев, врачей, представителей всех без исключения профессий, прекрасной и талантливой молодежью – студентами и школьниками, подвигами воинов, которые отстаивают и погибают за родную землю и народ. Currently, thinking and practically deciding the fate of young Ukraine, we are increasingly thinking about the state and prospects of education – not new, not old, but truly Ukrainian, which has a long history and traditions, which flesh from flesh is a meaningful feature or characteristic uniqueness and originality of our people, which, in the end, surprises the world with outstanding achievements of Ukrainians – scientists, artists, poets, athletes, engineers, farmers, doctors, representatives of all, without exception, professions, beautiful and talented youth – students and schoolchildren, the exploits of soldiers who defend and die for their homeland and people.
- ДокументДЕРЖАВНА СОЦІАЛЬНА ПОЛІТИКА ЯК ЧИННИК ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2018) Прокопенко, І. Ф.; Олійник, Ю. О.У статті розкрито принципи, пріоритети та цілі соціальної політики. Визначено атрибути державної соціальної політики України на сучасному етапі. Досліджено сучасні тенденції в здійсненні соціальної політики, визначено основні проблеми її реалізації. Обґрунтовано пріоритетність соціальної політики як фактора підвищення економічного зростання національної економіки. Основну увагу приділено вивченню, аналізу і узагальненню досвіду соціальної державної політики в Україні, а також її пріоритетів та цілей. Розкривається розвиток соціальної політики в розвинутих та розвиваючих країнах світу. Проаналізовано вплив соціальної політики інших країн на розвиток вітчизняної політики в соціальній сфері. Досвід розвинених країн свідчить, що в умовах інноваційного розвитку збільшення суспільного та індивідуального багатства, а також розвиток самого суспільства неможливі без проведення активної, системної соціальної політики. Аналіз зібраних в науковому дослідженні джерел свідчить, що вітчизняна державна соціальна політика вимагає поступового наполегливого реформування, яке спирається на досвід провідних країн світу. Спираючись на вітчизняний та світовий досвід розвитку соціальної політики держав, автором сформульовані рекомендації та пропозиції про використання як негативних, так і позитивних результатів регулювання державної політики в соціальній сфері, а також змін в діяльності державних інститутів, перетворення свідомості громадян та суспільства. В статье раскрыты принципы, приоритеты и цели социальной политики. Определены атрибуты государственной социальной политики Украины на современном этапе. Исследованы современные тенденции в осуществлении социальной политики, определены основные проблемы ее реализации. Обоснованно приоритетность социальной политики как фактора повышения экономического роста национальной экономики. Основное внимание уделено изучению, анализу и обобщению опыта социальной государственной политики в Украине, а также ее приоритетов и целей. Раскрывается развитие социальной политики в развитых и развивающих странах мира. Проанализировано влияние социальной политики других стран на развитие отечественной политики в социальной сфере. Опыт развитых стран показывает, что в условиях инновационного развития увеличение общественного и индивидуального богатства, а также развитие самого общества невозможны без проведения активной, системной социальной политики. Анализ собранных в научном исследовании источников свидетельствует, что отечественная государственная социальная политика требует постепенного настойчивого реформирования, которое опирается на опыт ведущих стран мира. Опираясь на отечественный и мировой опыт развития социальной политики государств, автором сформулированы рекомендации и предложения об использовании как отрицательных, так и положительных результатов регулирования государственной политики в социальной сфере, а также изменений в деятельности государственных институтов, правосознания граждан и общества. The article reveals the principles, priorities and goals of social policy. Attributes of state social policy of Ukraine are determined at the present stage. The modern trends in the implementation of social policy are investigated, the main problems of its implementation are identified. The priority of social policy as a factor of increasing the economic growth of the national economy is justified. The main attention is paid to the study, analysis and generalization of the experience of social state policy in Ukraine, as well as its priorities and goals. The development of social policy in the developed and developing countries of the world is disclosed. The influence of the social policy of other countries on the development of the national policy in the social sphere is analyzed. The experience of developed countries shows that under the conditions of innovative development, the increase of public and individual wealth, as well as the development of society itself, is impossible without an active, systematic social policy. The analysis of the sources collected in the scientific research shows that the domestic state social policy requires a gradual, persistent reform that relies on the experience of the world's leading countries. Relying on domestic and world experience in the development of social policy of states, the author formulated recommendations and proposals on the use of both negative and positive results of the regulation of state policy in the social sphere, as well as changes in the activities of state institutions, the legal consciousness of citizens and society.
- ДокументДуховні ресурси модернізації української освіти(НАПН України, Інститут педагогіки НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Луганський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2020-05-20) Прокопенко, І. Ф.У статті розглянуті духовні ресурси модернізації української освіти. В статье рассмотрены духовные ресурсы модернизации украинского образования. The article examines the spiritual resources of the modernization of Ukrainian education.
- ДокументЕкономіка, управління та право: освітньо-професійна траєкторія навчання(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2020-06-12) Мельникова, О. В.; Олійник, Ю. О.; Осьмірко, І. В.; Прокопенко, І. Ф.; Радченко, Л. П.; Синиця, Т. В.; Сідельнікова, В. К.; Сідельнікова, І. В.; Соляр, В. В.У навчально-методичному посібнику висвітлено питання предметної області освітньо-професійної програми «Економіка, управління та право» та її реалізації у процесі підготовки бакалаврів і магістрів спеціальності 051 Економіка в галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки; стратегії й механізми формування основних компетентностей і викладання за принципом відповідності цілей і очікуваних результатів навчання; розкрито зміст навчання, його сучасні форми та методи, у т.ч. із застосуванням міжнародного досвіду; проаналізовано навчально-методичне забезпечення освітньої програми через визначення його функціонального призначення, видів і сучасних нормативних вимог до розробки й використання в освітньому процесі. Акцентовано на необхідності поєднання традиційних та інноваційних методів навчання і викладання, підвищення ролі консультативної підтримки учасників освітнього процесу. Особлива увага приділена питанню пошукової й практичної підготовки та з’ясуванню їхньої ролі для подальшої професійної реалізації фахівця. Посібник рекомендований студентам та викладачам економічних і правничих дисциплін. В учебно-методическом пособии освещены вопросы предметной области образовательно-профессиональной программы «Экономика, управление и право» и реализации в процессе подготовки бакалавров и магистров специальности 051 Экономика в области знаний 05 Социальные и поведенческие науки; стратегии и механизмы формирования основных компетенций и преподавания по принципу соответствия целей и ожидаемых результатов обучения; раскрыто содержание обучения, его современные формы и методы, в т.ч. с применением международного опыта; проанализированы учебно-методическое обеспечение образовательной программы через определение его функционального назначения, видов и современных нормативных требований к разработке и использованию в образовательном процессе. Акцентировано на необходимости сочетания традиционных и инновационных методов обучения и преподавания, повышение роли консультативной поддержки участников образовательного процесса. Особое внимание уделено вопросу поисковой и практической подготовки и выяснению их роли для дальнейшей профессиональной реализации специалиста. Пособие рекомендовано студентам и преподавателям экономических и юридических дисциплин.The textbook covers the subject area of the educational and professional program "Economics, Management and Law" and its implementation in the process of training bachelors and masters majoring in 051 Economics in the field of knowledge 05 Social and behavioral sciences; strategies and mechanisms for the formation of basic competencies and teaching on the principle of conformity of goals and expected learning outcomes; revealed the content of education, its modern forms and methods, including using international experience; the educational and methodical providing of the educational program through definition of its functional purpose, types and modern regulatory requirements to development and use in educational process is analyzed. Emphasis is placed on the need to combine traditional and innovative methods of teaching and learning, increasing the role of advisory support to participants in the educational process. Particular attention is paid to the issue of exploratory and practical training and clarifying their role for further professional development of the specialist. The manual is recommended for students and teachers of economics and law.
- ДокументКомпетентнісний підхід у формуванні світогляду старшокласників в умовах сучасної української школи(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-11) Прокопенко, І. Ф.В данній статті розглянуто компетентнісний підхід у формуванні світогляду старшокласників в умовах сучасної української школи. В данной статье рассмотрен компетентностный подход в формировании мировоззрения старшеклассников в условиях современной украинской школы. In this article, the competence approach in the formation of the world outlook of senior pupils in the conditions of the modern Ukrainian school is considered.
- ДокументМайнор «Бізнес-англійська та фінанси»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2018-09-04) Соляр, В. В.; Прокопенко, І. Ф.Науково-методичне видання має на меті забезпечення вивчення дисциплін та підготовки до підсумкової атестації за блоком дисциплін вільного вибору студента «Бізнес-англійська та фінанси». Навчальні дисципліни за вибором студента вводяться в університеті, зокрема кафедрою економічної теорії, фінансів і обліку, з метою задоволення освітніх і кваліфікаційних потреб студентів, посилення їх конкурентоспроможності та затребуваності на ринку праці, ефективного використання можливостей університету, врахування індивідуальних переваг у навчанні. В пораднику враховані сучасні вимоги до підготовки фахівців, узагальнено досвід викладання таких курсів, як бізнес-планування, фінансова економіка, управління особистими фінансами, публічні закупівлі, стартап, бізнес-англійська, практичний курс англійської мови. Видання передбачене для подальшого удосконалення та розвитку отриманих у бакалавріаті знань, навичок та вмінь з економіки, фінансів, англійського ділового спілкування. Актуальне, сучасне, стане у нагоді як студентам, так і викладачам закладів вищої освіти. Цель научно-методического издания - обеспечение изучения дисциплин и подготовки к итоговой аттестации за блоком дисциплин свободного выбора студента «Бизнес-английский и финансы». Дисциплины по выбору студента вводятся в университете, в частности кафедрой экономической теории, финансов и учета, с целью удовлетворения образовательных и квалификационных потребностей студентов, усиления их конкурентоспособности и востребованности на рынке труда, эффективного использования возможностей университета, учета индивидуальных предпочтений в обучении. В руководстве учтены современные требования к подготовке специалистов, обобщен опыт преподавания таких курсов, как бизнес-планирование, финансовая экономика, управление личными финансами, публичные закупки, стартап, бизнес-английский, практический курс английского речи. Издание предусмотрено для дальнейшего совершенствования и развития полученных в бакалавриате знаний, навыков и умений по экономике, финансам, английского делового общения. Актуально, современно, пригодится как студентам, так и преподавателям высших учебных заведений. The purpose of the scientific and methodical publication is to ensure the study of disciplines and the preparation for the final attestation for the block of disciplines of a free choice of the student “Business English and Finance”. Students select courses are introduced at the university, in particular, the department of economic theory, finance and accounting, in order to meet the educational and qualifying needs of students, enhance their competitiveness and relevance in the labor market, effectively use the university’s capabilities, and take into account individual preferences in teaching. The manual takes into account modern requirements for training, summarized the experience of teaching courses such as business planning, financial economics, personal finance management, public procurement, startup, business English, practical English language course. The publication is intended for further improvement and development of the knowledge and skills received in the bachelor's degree in economics, finance, and English business communication. Actually, modernly, it is useful both to students and teachers of higher educational institutions.
- ДокументМаркетингова стратегія як засіб розширення горизонтів діяльності підприємства в контексті сучасних ринкових тенденцій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Прокопенко, І. Ф.; Радченко, Л. П.; Соляр, В. В.; Чжу, ЦяньУ статті досліджено методологічні питання сутності маркетингової стратегії підприємства, види сучасних маркетингових стратегій, основні чинники, які впливають на її вибір. Проаналізовані особливості формування маркетингової стратегії підприємства в умовах нових ринкових тенденцій. Визначені ризики, які слід враховувати при розробці маркетингової стратегії підприємства. Розкрито етапи формування маркетингової стратегії підприємства. Показано, що використання маркетингових інструментів формування стратегії підприємства підвищує ефективність стратегічного управління в цілому. Досліджено основні елементи системи маркетингового менеджменту підприємства на прикладі діяльності компанії «Shanghai Qiji Culture Media Co., Ltd», особливості формування маркетингових стратегій підприємства для завоювання нових ринків та підвищення конкурентоспроможності компанії. Доведено необхідність упровадження маркетинг-орієнтованого, стратегічного управління підприємством. Обґрунтовано необхідність та основні підходи у здійсненні оцінки ефективності маркетингової стратегії підприємства, напрями її удосконалення. Процес формування та впровадження маркетингової стратегії підприємства відображає багатофункціональний процес взаємопов’язаних етапів. Доведено, що структуру маркетингового плану утворюють елементи, реалізація яких забезпечує конкурентоспроможність підприємства. Вони можуть бути використані для покращення якості управління та підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства. Аналізується класифікація маркетингових стратегій. Запропоновано етапи здійснення маркетингового стратегічного управління діяльністю підприємства. Результатом проведеного дослідження є формування рекомендацій, які націлені на удосконалення системи маркетингового стратегічного менеджменту підприємства та підвищення його конкурентоспроможності. В статье исследованы методологические вопросы сущности маркетинговой стратегии предприятия, виды современных маркетинговых стратегий, основные факторы, влияющие на ее выбор. Проанализированы особенности формирования маркетинговой стратегии компании в условиях новейших рыночных тенденций. Определены опасности, которые следует учесть при разработке маркетинговой стратегии компании. Раскрыты этапы формирования маркетинговой стратегии предприятия. Показано, что использование маркетинговых инструментов для формирования стратегии предприятия повышает эффективность стратегического управления в целом. Исследованы основные элементы системы маркетингового менеджмента предприятия на примере деятельности компании Shanghai Qiji Culture Media Co., Ltd, особенности формирования маркетинговых стратегий предприятия для завоевания новых рынков и повышения конкурентоспособности компании. Доказана необходимость внедрения маркетинг-ориентированного, стратегического управления предприятием. Обоснованы необходимость и основные подходы к осуществлению оценки эффективности маркетинговой стратегии предприятия, направления ее усовершенствования. Процесс формирования и внедрения маркетинговой стратегии предприятия отражает функциональный процесс взаимосвязанных этапов. Доказано, что структуру маркетингового плана образуют элементы, реализация которых обеспечивает конкурентоспособность предприятия. Они могут быть использованы для улучшения качества управления и повышения конкурентоспособности предприятия. Анализируется классификация маркетинговых стратегий. Предложены этапы осуществления маркетингового стратегического управления деятельностью предприятия. Результатом проведенного исследования является формирование рекомендаций, направленных на усовершенствование системы маркетингового стратегического менеджмента предприятия и повышение его конкурентоспособности. The article examines the methodological issues of the essence of the marketing strategy of the enterprise, the types of modern marketing strategies, the main factors influencing its choice. The peculiarities of the formation of the marketing strategy of the enterprise in the conditions of new market tendencies are analyzed. The risks that should be taken into account when developing a marketing strategy of the enterprise are identified. The stages of formation of the marketing strategy of the enterprise are revealed. It is shown that the use of marketing tools for the formation of enterprise strategy increases the effectiveness of strategic management as a whole. The main elements of the marketing management system of the enterprise on the example of the company "Shanghai Qiji Culture Media Co., Ltd", the peculiarities of the formation of marketing strategies of the enterprise to conquer new markets, increase the competitiveness of the company. The necessity of introduction of marketing-oriented, strategic management of the enterprise is proved. The necessity and basic approaches in the assessment of the effectiveness of the marketing strategy of the enterprise, the directions of its improvement are substantiated. The process of formation and implementation of marketing strategy of the enterprise reflects the multifunctional process of interrelated stages. It is proved that the structure of the marketing plan is formed by elements, the implementation of which ensures the competitiveness of the enterprise. They can be used to improve the quality of management and increase the level of competitiveness of the enterprise. The classification of marketing strategies is analyzed. The stages of realization of marketing strategic management of activity of the enterprise are offered. The result of the study is the formation of recommendations aimed at improving the system of marketing strategic management of the enterprise and increase its competitiveness. It is established that in a market economy, business leaders need to use a set of marketing tools, which is associated with the dynamic development of society and the rapid development of the market.
- ДокументНаукові школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(ХНПУ імені Г. С. Сквороди, вид «Мітра», м. Харків, 2014-06-02) Андрущенко, О. А.; Білоусова, Л. І.; Білоцерківський, В. Я.; Волков, О. Г.; Гнізділова, О. А.; Євдокимов, В. І.; Жукова, Н. Г.; Золотухіна, С. Т.; Зоря, В. Д.; Кузнецова, О. А.; Култаєва, М. Д.; Маленко, О. О.; Маслов, М. П.; Микитюк, О. М.; Олексенко, О. А.; Прокопенко, А. І.; Прокопенко, І. Ф.; Процевський, О. І.; Слюсарська, Т. В.; Танько, Т. П.; Тимченко, І. В.; Ткаченко, Л. П.; Троцко, А. В.; Харченко, Л. П.; Хомуленко, Т. Б.; Худолій, О. М.У книзі викладені передумови формування наукових шкіл Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, процес їх становлення та сучасний стан розвитку. Подається докладна інформація про наукових лідерів, їх досвід, напрями, які вони очолили, висвітлені здобутки їх послідовників, окреслений внесок кожної із цих шкіл у розбудову освіти й науки в Україні. В книге изложены предпосылки формирования научных школ Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды, процесс их становления и современное состояние. Приводится подробная информация о научных лидерах, их опыт, направления, которые они возглавили, освещены достижения их последователей, очерчен вклад каждой из этих школ в развитие образования и науки в Украине. The book covers preconditions for the formation of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University schools of scientifi c thought, the process of their development and their current state. It provides detailed information about scientifi c leaders, their experience, researches they supervise and their followers’achievements as well as each school’s contribution to the development of education and science of Ukraine.
- ДокументНаціонально-патріотичне виховання і педагогіка миру(Комунальний заклад вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти», 2020-04-29) Прокопенко, І. Ф.Педагогіка миру показує шляхи самоудосконалення особистості, можливості її самореалізації у миротворчій діяльності. Ця діяльність є практикою педагогіки миру. Педагогика мира показывает пути самосовершенствования личности, возможности ее самореализации в миротворческой деятельности. Эта деятельность является практикой педагогики мира. The pedagogy of peace shows the ways of self-improvement of the individual, the possibilities of his self-realization in peacekeeping. This activity is the practice of peace pedagogy.
- ДокументНовій школі України – нова компетенція вчителя(Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки НАПН України, 2019-05-16) Прокопенко, І. Ф.У статті порушено тему компетенції вчителя в новій школі України. В статье затронута тема компетенции учителя в новой школе Украины. The article touches upon the topic of teacher competence in a new school in Ukraine.
- ДокументОСОБИСТІСТЬ УЧИТЕЛЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СИСТЕМІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО(Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2012) Прокопенко, І. Ф.У статті висвітлюється ідеї видатного українського педагога В. О. Сухомлинського з проблем формування духовної культури особистості та вдосконалення професійної підготовки як визначальних чинників ефективності професійної діяльності вчителя. Творче використання теоретичних знахідок і педагогічно цінного досвіду В. О. Сухомлинського з питань формування гуманістичної спрямованості особистості вчителя у практиці педагогічних навчальних закладів сприятиме вдосконаленню професійної підготовки сучасного вчителя, здатного виховувати молоде покоління на основі загальнолюдських цінностей гуманізму, добра й краси. В статье освещаются идеи выдающегося украинского педагога В. А. Сухомлинского по формированию духовной культуры личности и совершенствованию профессиональной подготовки как определяющих факторов эффективности профессиональной деятельности учителя. Творческое использование теоретических находок и ценного педагогическикого опыта В. А. Сухомлинского по вопросам формирования гуманистической направленности личности учителя в практике педагогических учебных заведений способствует совершенствованию профессиональной подготовки современного учителя, способного воспитывать молодое поколение на основе общечеловеческих ценностей гуманизма, добра и красоты.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ(ФОП Андреев К. В., 2016-06-24) Прокопенко, І. Ф.; Мельникова, О. В.В статті досліджуються питання формування і реалізації інноваційного потенціалу українських вищих навчальних закладів як одного з факторів ефективного сучасного розвитку економіки та джерела конкурентоздатності освітніх установ. На основі статистичної інформації аналізуються особливості наявних інтелектуальних, кадрових, матеріальних, фінансових та інформаційних ресурсів, які можуть бути залучені до організації інноваційного процесу у вищій школі. Визначені параметри, за якими доречно оцінювати інноваційний потенціал ВНЗ. Розглянуто винахідницьку активність закладів вищої освіти і наукових організацій та зроблено їх порівняльний аналіз. Виділені негативні чинники, що гальмують становлення інноваційного потенціалу вищих навчальних закладів України. Запропоновано напрями удосконалення формування інноваційного потенціалу освітніх установ вищої школи з метою подальшої ефективної реалізації інноваційної діяльності ВНЗ, що сприятиме розвитку національної економіки, заснованої на новаціях та знаннях. В статье исследуются вопросы формирования и реализации инновационного потенциала украинских высших учебных заведений как одного из факторов эффективного современного развития экономики и источника конкурентоспособности образовательных учреждений. На основе статистической информации анализируются особенности имеющихся интеллектуальных, кадровых, материальных, финансовых и информационных ресурсов, которые могут быть привлечены к организации инновационного процесса в высшей школе. Определены параметры, по которым уместно оценивать инновационный потенциал вуза. Рассмотрена изобретательская активность высших учебных заведений и научных организаций и сделан их сравнительный анализ. Выделены негативные факторы, тормозящие становление инновационного потенциала высших учебных заведений Украины. Предложены пути совершенствования формирования инновационного потенциала образовательных учреждений высшей школы с целью дальнейшей эффективной реализации инновационной деятельности вуза, способствующей развитию национальной экономики, основанной на новациях и знаниях. The article investigates the formation and realization of innovation potential of Ukrainian universities as one of the factors of the effective modern economic development and the source of competitive educational institutions. The features of existing intellectual, human, material, financial and information resources, based on statistical information, that may be involved in the process of innovation in higher education are analyzed. The parameters were defined, on which it is appropriate to evaluate the potential of innovative universities: inventive activity of higher education institutions and research organizations was considered and their comparative analysis was made. Negative factors hindering the formation of innovative potential of Ukrainian higher educational institutions are highlighted in the article. Ways of improvements of higher education institutions’ innovation potential with the aim of subsequent effective implementation of the innovation universities were offered to facilitate the development of the national economy based on knowledge and innovations.
- ДокументПедагогічні технології в підготовці вчителів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Вид-во «Мітра», 2018) Прокопенко, І. Ф.; Іонова, О. М.; Євдокимов, В. І.; Лозова, В. І.; Попова, О. В.; Прокопенко, А. І.; Троцко, А. В.; Юр’єва, К. А.; Якушко, Н. М.Книга, яка пропонується Вашій увазі, є навчальним посібником, основною метою якого є допомога вчителям у використанні педагогічних технологій, наближенні навчального процесу до потреб сьогодення. Ця книга присвячена вчителю. В ній аналізуються педагогічні технології, які дозволяють підвищити ефективність професійної підготовки майбутніх учителів а також подаються відомості про авторські школи викладачів ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Книга, которая предлагается Вашему вниманию, является учебным пособием, основной целью которого является помощь учителям в использовании педагогических технологий, приближении учебного процесса к потребностям сегодняшнего дня. Эта книга посвящена учителю. В ней анализируются педагогические технологии, которые позволяют повысить эффективность профессиональной подготовки будущих учителей а также приводятся сведения об авторских школах преподавателей ХНПУ имени Г. С. Сковороды. The book, which is offered to your attention, is a textbook, the main purpose of which is to help teachers in the use of pedagogical technologies, bringing the learning process to the needs of today. This book is dedicated to the teacher. Pedagogical technologies are analyzed in it, which make it possible to increase the effectiveness of professional training of future teachers, and also provides information about the author’s schools of teachers of the KhNPU named after GS Skovoroda.
- ДокументПраксеологічний підхід у підготовці менеджерів освіти в Інституті підвищення кваліфікації педагогічних працівників і менеджменту освіти(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Черновол-Ткаченко, Р. І.; Прокопенко, І. Ф.Основним завданням праксеологічного підходу є вивчення, пошук і впровадження всього необхідного для «практичної успішності» та своєчасна корекція цього процесу. У контексті зазначеного перед науково-педагогічними працівниками в Інституті підвищення кваліфікації педагогічних працівників і менеджменту освіти ХНПУ імені Г. С. Сковороди постало питання, як виявляти реальні можливості менеджера освіти і спрямовувати їх на відтворення ефективної діяльності. Основной задачей праксеологического подхода является изучение, поиск и внедрение всего необходимого для «практической успешности» и своевременная коррекция этого процесса. В контексте указанного перед научно-педагогическими работниками в Институте повышения квалификации педагогических работников и менеджмента образования ХНПУ имени Г. С. Сковороды встал вопрос, как выявлять реальные возможности менеджера образования и направлять их на воспроизведение эффективной деятельности. The main task of the praxeological approach is to study, search and implement everything necessary for "practical success" and timely correction of this process. In the context of this, the question of how to identify the real capabilities of the education manager and direct them to the reproduction of effective activities arose before the research and teaching staff of the Institute for Professional Development of Teachers and Management of Education of KhNPU named after G S Skovoroda.
- ДокументПрактики родинного виховання у суспільстві ризику : філософсько-освітній аспект(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, друкарня ФОП Андреєв К. В., 2014-05-30) Дорожко, І. І.; Прокопенко, І. Ф.Розглядається родинне виховання у контекстах життєвого світу, зростання ролі освіти та її суспільних і культурних інституцій. Обґрунтовується суспільна значущість філософії освіти, розглядаються її актуальні проблеми у сучасних соціокультурних контекстах. Рассматривается семейное воспитание в контекстах жизненного мира, возрастание роли образования и его общественных и культурных учреждений. Обосновывается общественная значимость философии образования, рассматриваются ее актуальные проблемы в современных социокультурных контекстах. We consider family education in contexts of the life world, the increasing role of education and its social and cultural institutions. The social significance of the philosophy of education is substantiated, its current problems in modern sociocultural contexts are considered.