Перегляд за Автор "Потіхенська, О. В."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДІАГНОСТУВАННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ ПОТЕНЦІАЛУ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ МОЛОДІ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Потіхенська, О. В.У публікації проаналізовано розвиток потенціалу резильєнтності молоді. Резильєнтність визначається як здатність індивіда чи системи адаптуватися до стресу, змін та викликів, зберігаючи при цьому свою цілісність та функціонування. На основі узагальнення наукової літератури виокремлено ключові риси резильєнтної особистості. Зазначено, що діагностування рівня резильєнтності можливе за допомогою використання якісних та кількісних індикаторів. Діагностичні інструменти, спрямовані на вимірювання резильєнтності, базуються на визначених теоретичних моделях, що дозволяє забезпечити наукову обґрунтованість та надійність результатів. Добре розроблені та перевірені інструменти дозволяють отримати можливість для порівняння рівня розвитку резильєнтності між окремими індивідами та групами у різних умовах. The publication analyzes the development of youth resilience potential. Resilience is defined as the ability of an individual or system to adapt to stress, change, and challenge while maintaining its integrity and functioning. Based on the generalization of scientific literature, the key features of a resilient personality are identified. It is noted that diagnosing the level of resilience is possible using qualitative and quantitative indicators. Diagnostic tools aimed at measuring resilience are based on defined theoretical models, which allows to ensure the scientific validity and reliability of the results. Well-designed and validated tools provide an opportunity to compare the level of resilience development between individuals and groups in different settings.
- ДокументРОЗВИТОК ВЗАЄМОПІДТРИМКИ ТА ЗГУРТОВАНОСТІ МОЛОДІ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Криворізький державний педагогічний університет, 2024-05-16) Костіна, В. В.; Потіхенська, О. В.У статті проаналізовано взаємопідтримку молоді територіальної громади в умовах воєнного стану. Визначено ефективні шляхи підвищення згуртованості громади в Україні в умовах воєнного стану, що сприятиме покращенню взаємовідносин та взаємодії між індивідами в критичних умовах конфлікту. Зазначено, що формування згуртованості громади є одним із важливих завдань у роботі фахівців соціальної галузі, що є особливо необхідним в сучасних умовах війни в Україні. Доведено, що успішне його вирішення дозволяє покращити взаємодію між членами спільноти на основі спільних цінностей, ідей, інтересів та цілей, сприяє вирішенню конфліктів та проблем, розвитку колективної ідентичності та спільної культури, що зміцнює почуття приналежності та відповідальності перед спільнотою, а також сприяє розвитку взаєморозуміння, прийняття різноманітності індивідів у спільноті та формування більш демократичного середовища. The article analyzes the mutual support of the youth of the territorial community in the conditions of martial law. Effective ways of increasing community cohesion in Ukraine under martial law conditions have been determined, which will contribute to the improvement of mutual relations and interaction between individuals in critical conflict conditions. It is noted that the formation of community cohesion is one of the important tasks in the work of specialists in the social sector, which is especially necessary in the modern conditions of war in Ukraine. It has been proven that its successful solution allows to improve the interaction between community members based on common values, ideas, interests and goals, contributes to the resolution of conflicts and problems, the development of collective identity and common culture, which strengthens the sense of belonging and responsibility to the community, and also promotes the development of mutual understanding , acceptance of the diversity of individuals in the community and the formation of a more democratic environment.
- ДокументРОЗВИТОК ПОТЕНЦІАЛУ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Потіхенська, О. В.; Костіна, В. В.У публікації розглянуто розвиток резильєнтності дітей та молоді в умовах воєнного стану. Аналіз наукової літератури з проблеми дослідження засвідчив, що у психологічній науці поняття «резильєнтність» пов’язане із поняттям «стрес». Всесвітня організація охорони здоров’я визначає стрес як відчуття перенапруження через життєві проблеми та загрози. Стресові ситуації є важливим чинником впливу на здоров’я людини взагалі та вкрай небезпечні для здоров’я дітей, як найбільш вразливої і незахищеної категорії населеня зокрема, тому актуальним постає завдання розробки ефективних засобів підвищення стресостійкості (резильєнтності) дітей в умовах воєнного стану. Зазначено, що необхідно розвивати резильєнтність у дітей та молоді, яка є ключовою характеристикою, що запобігає переходу стресу на стадію виснаження. The publication examines the development of children's and youth's resilience under martial law. The analysis of scientific literature on the research problem proved that in psychological science the concept of "resilience" is related to the concept of "stress". The World Health Organization defines stress as a feeling of overexertion due to life's problems and threats]. Stressful situations are an important factor affecting human health in general and are extremely dangerous for the health of children, as the most vulnerable and unprotected category of the population in particular, therefore the task of developing effective means of increasing stress resistance (resilience) of children in conditions of war becomes urgent. It is noted that it is necessary to develop resilience in children and youth, which is a key characteristic that prevents the transition of stress to the stage of exhaustion.
- ДокументРОЗВИТОК ПОТЕНЦІАЛУ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ НА РІВНІ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2023-11-14) Костіна, В. В.; Потіхенська, О. В.У публікації здійснено аналіз вітчизняних та закордонних наукових досліджень з проблеми розвитку потенціалу резильєнтності, на основі якого визначено важливі теоретичні ідеї, що сприяють розвитку резильєнтності дітей та молоді. Визначено суть і основні напрями соціальної роботи з розвитку потенціалу резильєнтності дітей і молоді на рівні територіальної громади). The publication analyses domestic and foreign scientific research on the problem of developing resilience potential, on the basis of which important theoretical ideas that contribute to the development of resilience of children and youth are identified. The essence and main directions of social work on developing the resilience potential of children and youth at the level of the territorial community are determined.)
- ДокументТЕХНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ДЛЯ РОЗВИТКУ ПОТЕНЦІАЛУ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ МОЛОДІ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ В УМОВАХ ВІЙНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Потіхенська, О. В.; Костіна, В. В.У публікації проаналізовано формування навичок соціального підприємництва для розвитку потенціалу резильєнтності серед молоді територіальної громади. Зазначено, що соціальне підприємництво не лише забезпечує молодь практичними навичками, але й формує у неї відповідальність, лідерство та здатність до інновацій, що є важливими для особистісного та професійного розвитку молодих мешканців громади. Соціально-підприємницька діяльність вчить молодь основам фінансового планування, інвестування та відповідальності за особисте майбутнє. Соціальні підприємства сприяють створенню мережі однодумців, де молодь може обмінюватися досвідом та зміцнювати згуртованість. Співпраця з підприємцями, які можуть ділитися досвідом та знаннями, допомагаючи молоді реалізовувати власні ідеї є головними принципами у розвитку можливості молоді працювати над реальними проєктами, розвиваючи практичні навички у повсякденному житті. The publication analyzes the formation of social entrepreneurship skills to develop resilience potential among the youth of the territorial community. It is noted that social entrepreneurship not only provides young people with practical skills, but also forms responsibility, leadership and the ability to innovate in them, which are important for the personal and professional development of young residents of the community. Social entrepreneurship teaches young people the basics of financial planning, investing and taking responsibility for their own future. Social enterprises help create a network of like-minded people where young people can exchange experiences and strengthen cohesion. Working with entrepreneurs who can share their experience and knowledge, helping young people to implement their own ideas are key principles in developing the ability of young people to work on real projects, developing practical skills in everyday life.
- ДокументІНФОРМАЦІЙНІ РИЗИКИ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СЕРЕДОВИЩІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Потіхенська, О. В.У публікації проаналізовано безпеку дитини в інформаційному середовищі. Інтернет-технології стали природною частиною життя дітей і сучасної молоді, а невміння працювати з гаджетами і орієнтуватися в інтернет-просторі в сучасному суспільстві можна порівняти з невмінням писати й читати, бо занурення в інтернет-простір є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку. Зазначено, що вирішення проблеми забезпечення безпеки дітей та молоді в просторі Інтернет є важливим завданням теорії та практики соціальної роботи. The publication analyses the safety of children in the information environment. Internet technologies have become a natural part of the lives of children and young people, and the inability to work with gadgets and navigate the Internet space in modern society can be compared to the inability to write and read, because immersion in the Internet space is not only entertainment, but also a means of communication, self-expression and development. It is noted that solving the problem of ensuring the safety of children and young people on the Internet is an important task for the theory and practice of social work.