Перегляд за Автор "Пономарьова, Н."
Зараз показано 1 - 20 з 35
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВАЛЕНТИНА ДМИТРІВНА ЗОРЯ. ЛЮДИНА ФАКУЛЬТЕТУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Білоусова, Л.; Пономарьова, Н.Стаття присвячена вшануванню пам’яті Зорі Валентини Дмитрівни (12 серпня 1947 р. – 21 лютого 2022 р.), кандидата фізико-математичних наук, доцента, провідного викладача кафедри математики, з 1987 р. По 2015 р. заступниці декана фізико-математичного факультету ХНПУ імені Г. С. Сковороди з наукової роботи. Розглянуто основні етапи викладацької, науково-дослідної, організаційної роботи. Висвітлено виключний особистий внесок у історико-математичні дослідження та становлення наукової роботи студентів на фізико-математичному факультеті. The article is dedicated to honoring the memory of Zora Valentina Dmitrivna (August 12, 1947 - February 21, 2022), candidate of physical and mathematical sciences, associate professor, leading teacher of the Department of Mathematics, from 1987 to 2015, deputy dean of the Faculty of Physics and Mathematics H. S. Skovoroda KhNPU for scientific work. The main stages of teaching, research, and organizational work are considered. The exceptional personal contribution to historical-mathematical research and formation of scientific work of students at the Faculty of Physics and Mathematics is highlighted.
- ДокументВИДИ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ У НАВЧАННІ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Пономарьова, Н.; Калугіна, О.Цифровізація освіти є необхідною умовою її прогресу відповідно до сучасних тенденцій розвитку суспільства, а одним із напрямів цифровізації є активне використання цифрових освітніх ресурсів. Стаття присвячена дослідженню місця цифрових освітніх ресурсів у навчанні інформатики. Окреслено особливості відбору цифрових освітніх ресурсів до навчання інформатики в закладах професійно-технічної освіти. Digitalization of education is a prerequisite for its progress in accordance with modern trends in the development of society, and one of the areas of digitalization is the active use of digital educational resources. The article is devoted to the study of the place of digital educational resources in teaching computer science. The features of the selection of digital educational resources for teaching computer science in vocational education institutions are outlined.
- ДокументЕтапи становлення системи професійної орієнтації в Україні в аспектно-історичній ретроспективі(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2020) Пономарьова, Н.Проаналізовано основні етапи розвитку та становлення системи професійної орієнтації в Україні. Розглянуто особливості становлення світового ринку праці у відповідності до європейської історичної періодизації. Схарактеризовано витоки системи професійної орієнтації, доіндустріальний, індустріальний, післяіндустріальний етапи становлення системи професійної орієнтації у світі. Наведено хронологію розвитку системи професійної орієнтації в Україні в аспектно-історичній ретроспективі у період з початку 20-х років ХІХ ст. до сьогодні. Обґрунтовано необхідність розробки якісно нового підходу до професійної орієнтації молоді до підготовки в сучасних умовах з огляду на докорінні зміни на ринку праці та загальні особливості розвитку суспільства. The main stages of becoming and evolution of the system of career guidance in Ukraine are analyzed in the article. The features of formation of the world labor market in accordance with the European historical periodization are considered. The prerequisites for the formation of a career guidance system determine the social, economic, political, cultural and value and other features of a particular stage of development of society, and, accordingly, the labor market in society on the issue of employment, the use of workers in social production. The origins of the career guidance system, preindustrial, industrial, post-industrial stages of becoming career guidance system in the world are characterized. The chronology of the development of the career guidance system in Ukraine in the aspect-historical retrospective for five periods is presented. The beginning of the 20's — the end of the 30's of the XX century — period of origin and formation of the system of career guidance in Ukraine (Ukraine within the USSR), search of forms and methods of career guidance, accumulation of experimental and practical material. The end of the 30s — 50s of the XX century — the period of episodic functioning of the career guidance system, the development of labor education, the small participation of scientists and specialists in career guidance of young people. The beginning of the 60's — 80's — formation of the system of labor training, active search for solving the problems of career guidance, increased attention of state institutions to the career guidance of young people, organization in the USSR of the All-Union career guidance system. 1984 — 1990 — formation of theoretical and organizational and methodological support for the development of the state service of career guidance in Ukraine (within the USSR). From 1990 to the present day the transformation of the "Soviet" system of career guidance, active scientific search for new forms and methods of career guidance in connection with new socio-economic conditions, reformation of the education system in the direction of profiling the secondary school. The necessity of developing a qualitatively new approach to the career guidance of young people in modern conditions is grounded in view of the radical changes in the labor market and the general features of social development.
- ДокументЗАДАЧІ З ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ В ШКІЛЬНИХ ПІДРУЧНИКАХ ІНФОРМАТИКИ ДЛЯ 10-11 КЛАСІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Пономарьова, Н.; Качанов, І.Стаття присвячена актуальній проблемі формування фінансової грамотності школярів через реалізацію наскрізної змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» шкільного курсу інформатики (10-11 класи). Проаналізовано задачі з основ фінансової грамотності зі шкільних підручників інформатики. Встановлено необхідність оновлення навчально-методичного забезпечення шкільного курсу інформатики щодо формування фінансової грамотності школярів. The article is devoted to the actual problem of the formation of financial literacy of students through the implementation of the cross-cutting content line "Entrepreneurship and financial literacy" of the school computer science course (grades 10-11). Problems on the basics of financial literacy from school computer science textbooks were analysed. The need to update the educational and methodological support of the school course of computer science regarding the formation of financial literacy of students has been established.
- ДокументЗміст складових самоосвітньої компетентності школяра в умовах цифровізації освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Майстрюк, І.; Пономарьова, Н.В статті розглянуто цифровізацію освіти, де у змісті складових самоосвітньої компетентності школяра змінюється роль окремих елементів та з‘являються нові елементи. Так, наприклад, у мотиваційно-ціннісній складовій підвищується значущість усвідомлення цінності самоосвіти, у змістово-процесуальній – особливе місце займають навички використання інформаційно-комунікаційних технологій та медіаграмотність, у контрольно-рефлексивній – учнів планувати власну навчально-пізнавальну діяльність і керувати нею з використанням автоматизованих контрольно-діагностичних засобів тощо. The article deals with the digitalization of education, where in the content of the components of self-educational competence of the student changes the role of individual elements and there are new elements appear. For example, in the motivational and value component increases importance of awareness of the value of self-education, in the content-procedural – special place is occupied by the skills of using information and communication technologies and media literacy, in the control and reflection – students to plan own educational and cognitive activity and manage it with the use of automated control and diagnostic tools, etc.
- ДокументЛАБОРАТОРНИЙ ПРАКТИКУМ З ОПРАЦЮВАННЯ СТАТИСТИЧНИХ ДАНИХ ДЛЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Голиш, І.; Пономарьова, Н.У статті проаналізовано підготовку учителів інформатики. Майбутні вчителі інформатики вже мають достатній рівень цифрової компетентності та не потребують навчання елементарних навичок роботи з різними видами програмного забезпечення, проте обов’язковим є формування практичних умінь їх застосування під час вирішення прикладних задач і, зокрема задач обробки експериментальних даних. Для цього розроблено лабораторний практикум з основ математичної статистики (на базі табличного процесора Microsoft Excel) для майбутніх учителів інформатики. Лабораторний практикум складається з восьми лабораторних робіт, кожна з яких містить мету й очікувані результати, виклад теоретичного матеріалу, тренувальні завдання та завдання для систематизації й узагальнення знань з адаптованим змістовим наповненням. Систематичне виконання завдань лабораторного практикуму допоможе майбутньому вчителю інформатики отримати належні знання, уміння та навички роботи з методами математичної статистики, а також сформує мотиваційні засади до їх застосування в професійній діяльності. The article analyzes the training of computer science teachers. Future computer science teachers already have a sufficient level of digital competence and do not need to learn basic skills in working with various types of software, but it is mandatory to form practical skills in their application when solving applied problems and, in particular, problems of processing experimental data. For this purpose, a laboratory workshop on the basics of mathematical statistics (based on the Microsoft Excel spreadsheet) has been developed for future computer science teachers. The laboratory workshop consists of eight laboratory works, each of which contains a goal and expected results, a presentation of theoretical material, training tasks and tasks for systematization and generalization of knowledge with adapted content. Systematic completion of laboratory practical tasks will help the future computer science teacher gain the necessary knowledge, skills and abilities to work with mathematical statistics methods, as well as form motivational principles for their application in professional activities.
- ДокументМЕТОДИЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ: ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Пономарьова, Н.У публікації проаналізовано педагогічну майстерність учителя. Розвиток педагогічної майстерності вимагає від учителя неформальної та інформальної освіти з метою свідомого професійного самовдосконалення. Зазначено, що в сучасному освітньому просторі існує значне різноманіття доступних засобів і ресурсів професійного самовдосконалення, які адаптовані під різні вимоги та потреби вчителів, зважаючи на їхній фах та специфіку роботи. Поєднання формальної, неформальної та інформальної освіти у формуванні методичної майстерності вчителя дасть йому змогу досягти професіоналізму, власне педагогічної майстерності та його найвищого рівня – педагогічного новаторства. The publication analyzes the pedagogical skills of a teacher. The development of pedagogical skills requires a teacher to have informal and informal education for the purpose of conscious professional self-improvement. It is noted that in the modern educational space there is a significant variety of available means and resources for professional self-improvement, which are adapted to the various requirements and needs of teachers, taking into account their profession and the specifics of their work. The combination of formal, informal and informal education in the formation of a teacher's methodological skills will allow him to achieve professionalism, pedagogical skills themselves and its highest level - pedagogical innovation.
- ДокументМетодична підготовка майбутніх учителів як складова формування готовності до професійної педагогічної діяльності(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Пономарьова, Н.; Боярська-Хоменко, А.; Жерновникова, О.; Масич, В.; Олефіренко, Н.Стаття присвячена аналізу досвіду впровадження цілісної концепції методичної підготовки майбутніх учителів як складової формування їх готовності до подальшої професійної педагогічної діяльності на фізико-математичному факультеті Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Розкрито сутність, мету, завдання, підходи, принципи, зміст, форми та методи методичної підготовки майбутніх учителів фізики, математики та інформатики, а також магістрів з освітніх, педагогічних наук. Методична підготовка майбутніх учителів розглядається як така, що має забезпечити синтез предметних, психолого-педагогічних та методичних знань, умінь, навичок та особистісних якостей здобувачів вищої педагогічної освіти. До основи розробки концепції методичної підготовки майбутніх учителів покладено інтеграцію таких методологічних підходів як системний, особистісно-орієнтований, акмеологічний, компетентнісний, діяльнісний, синергетичний. До принципів методичної підготовки майбутніх учителів віднесено такі: послідовності, наступності і систематичності; науковості та актуальності (знань і професійних умінь); системності; зв'язку теорії з практикою; свідомості, активності і самостійності; аксіологічності, інтегрованості, прогностичності, інноваційності, опори на власний практичний досвід. Схарактеризовано методичну підготовку майбутніх учителів як наскрізну, яка здійснюється протягом усього періоду їх навчання і за сутністю полягає в інтегруванні предметних, загальних психолого-педагогічних, методичних знань та досвіду власної практичної діяльності за фахом. Висвітлено особливості методичної підготовки майбутніх учителів в залежності від спеціалізації та рівня вищої освіти — фізика, математика, інформатика, магістрів з освітніх, педагогічних наук. Упровадження розробленої концепції методичної підготовки майбутніх учителів дозволяє забезпечити передумови для створення траєкторії їх подальшого професійного розвитку, зорієнтованої на їх особистісне та професійне зростання, успішну професійну самореалізацію. The article is devoted to the analysis of the experience of implementing the holistic concept of methodical training of future teachers as a component of their readiness for further professional pedagogical activity at the Faculty of Physics and Mathematics of Kharkiv H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The essence, purpose, tasks, approaches, principles, content, forms and methods of methodical training of future teachers of physics, mathematics and computer science, as well as masters in educational and pedagogical sciences are revealed. Methodical training of future teachers is considered as one that should provide a synthesis of subject, psychological, pedagogical and methodological knowledge, skills, abilities and personal qualities of applicants for higher pedagogical education. The development of the concept of methodical training of future teachers is based on the integration of such methodological approaches as systemic, personality-oriented, acmeological, competence, activity, synergetic. The principles of methodological training of future teachers include the following: consistency, continuity; scientificity and relevance (knowledge and professional skills); systematicity; connection of theory with practice; consciousness, activity and independence; axiology, integration, predictability, innovation, reliance on their own practical experience. The methodical training of future teachers is characterized as end-to-end, which is carried out throughout the period of their training and essentially consists in the integration of subject, general psychological and pedagogical, methodological knowledge and experience of their own practical activities in the specialty. Features of methodical training of future teachers depending on specialization and level of higher education — physics, mathematics, computer science, masters in educational, pedagogical sciences are covered. Implementation of the developed concept of methodical training of future teachers allows to provide preconditions for creation of a trajectory of their further professional development focused on their personal and professional growth, successful professional self-realization.
- ДокументМодель особистісно-орієнтованого навчання в закладах загальної середньої освіти: практичний аспект(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Штикова, А.; Пономарьова, Н.В статті розглянуто застосування методу моделювання у практичному аспекті особистісно-орієнтованого навчання, що вимагає пошуку таких підходів, які б дозволили організувати освітній процес як з повагою до особистості учнів, так і ураховуючи їх потреби та особливості індивідуального розвитку. У цьому розрізі уявляється доцільним застосування задачного підходу, який дозволить реалізувати змістовно-процесуальну складову освітнього процесу через систему спеціально підібраних задач. The article considers the application of the modeling method in the practical aspect of personality-oriented learning, which requires the search for such approaches that would allow to organize the educational process both with respect for the personality of students, and taking into account their needs and peculiarities of individual development. In this this context, it is advisable to apply a task-based approach that will allow to implement the content and procedural component of the educational process through a system of specially selected tasks.
- ДокументМОЖЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ НАСКРІЗНИХ УМІНЬ УЧНІВ У НАВЧАННІ ІНФОРМАТИКИ ЗА КОНЦЕПЦІЄЮ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Литвинець, О.; Пономарьова, Н.Стаття присвячена формуванню наскрізних умінь на уроках інформатики. Наскрізні вміння – системна вимога розбудови базової середньої освіти. Усі наскрізні вміння мають нормативно встановлені детальні характеристики, контекстні компетентнісно зорієнтованому навчанню, та за концепцією Нової української школи постають інструментарієм для формування ключових компетентностей школяра. У навчанні інформатики необхідно і якнайдетальніше розкриватм компетентнісний потенціал навчального предмету, і забезпечити розвиток наскрізних умінь школярів через спеціальні методики та завдяки сучасним засобам і ресурсам. The article is devoted to the formation of cross-curricular skills in computer science lessons. Cross-curricular skills are a systemic requirement for the development of basic secondary education. All cross-curricular skills have normatively established detailed characteristics, contextual to competency-based learning, and according to the concept of the New Ukrainian School, they become a tool for the formation of key competencies of a schoolchild. In teaching computer science, it is necessary to reveal the competency potential of the subject in the most detailed way, and to ensure the development of cross-curricular skills of schoolchildren through special methods and thanks to modern means and resources.
- ДокументМОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Ковальов, С.; Пономарьова, Н.У статті досліджено мотивацію навчання школярів. Зазначено, що розрізнюють зовнішню (таку, що обумовлена зовнішніми умовами та обставинами) та внутрішню (пов’язану з особистісними мотивами, потребами, установками, інтересами, прагненнями, бажаннями) мотивацію. Виокремлено чинники формування позитивної мотивації навчання. The article examines the learning motivation of schoolchildren. It is noted that there is a distinction between external (due to external conditions and circumstances) and internal (related to personal motives, needs, attitudes, interests, aspirations, desires) motivation. The factors of formation of positive learning motivation are singled out.
- ДокументМУЗИЧНІ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ: ДОСВІД КИТАЮ ТА УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Лі, Хайцзюань; Пономарьова, Н.У статті проаналізовано особливості застосування у практиці вищої музично-педагогічної освіти Китаю та України інтернет-ресурсів навчально-інформаційного призначення (колекції матеріалів всіх видів, інтернет-представництва закладів освіти, центрів, музеїв, галерей, засобів масової інформації, видань тощо; онлайн-посібники, підручники, довідники, енциклопедії тощо). Наведено приклади та специфіку використання зазначених видів інтернет-ресурсів. Доведено, що в Китаї та Україні відстежуються спільні тенденції – стрімке розширення кола інтернет-ресурсів з освітнім контентом для підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва; широке долучення до освітнього інтернет-простору музично-мистецьких закладів та установ, засобів масової інформації, видань тощо; зростання кількості та якості навчальних інтернет-ресурсів, які надають доступ до онлайн-посібників, підручників, довідників, енциклопедій тощо для підготовки майбутніх учителів музики. Обґрунтовано, що в Китаї навчально-інформаційні інтернет-ресурси музично-педагогічної освіти тісно та системно інтегровані з національною системою освіти, підтримуються на рівні держави. Показано, що в Україні застосування навчально-інформаційних інтернет-ресурсів вельми популярно та поширено, учасники освітнього процесу мають доступ до широкого спектра міжнародних матеріалів, що дозволяє оперативно включати сучасні підходи та методики в освітній процес, однак потребує певної систематизації та уніфікації. Object. The article analyzes the peculiarities of the use of educational and informational Internet resources in the practice of higher music-pedagogical education in China and Ukraine (collections of all kinds of materials, web sites of educational institutions, centers, museums, galleries, mass media, publications, etc.; online manuals, textbooks, reference books, encyclopedias, etc.). Examples and specifics of the use of the specified types of Internet resources are given. Methods & methodology. On the basis of the functional approach, the following types of Internet resources are distinguished, which are used in the educational process in institutions of higher musical and pedagogical education: Internet resources for educational and organizational purposes (for communication, planning, control of educational achievements, distance learning); educational and activity purposes (trainers, interactive exercises, gamified resources, virtual laboratories, interactive models, etc.), educational and instrumental purposes (for creating various types of educational materials). The scientific novelty is that the features of Internet resources have been determined, which meet the educational goals and tasks of training future teachers and organically fit into the general structure of the educational process, supplementing traditional teaching methods. The advanced practical experience of using the entire spectrum of Internet resources in the work of institutions of higher musical and pedagogical education was analyzed. Results. It has been proven that common trends are being monitored in China and Ukraine - the rapid expansion of the range of Internet resources with educational content for the training of future music teachers; wide participation in the educational Internet space of music and art institutions and institutions, mass media, publications, etc.; increasing the number and quality of online educational resources that provide access to online manuals, textbooks, reference books, encyclopedias, etc. for the training of future music teachers. Conclusions. Common trends are being observed in China and Ukraine - the rapid expansion of the range of Internet resources with educational content for the training of future music teachers. There is a growing number of online educational resources that provide access to online manuals, textbooks, reference books, encyclopedias, etc. for the training of future music teachers. In China, educational and informational Internet resources of musical and pedagogical education are closely and systematically integrated with the national education system, supported at the state level. In Ukraine, the use of educational and informational Internet resources is very popular and widespread - participants in the educational process have access to a wide range of international materials, which allows for the prompt inclusion of modern approaches and methods in the educational process, but requires certain systematization and unification to improve quality and productivity.
- ДокументНАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Сидоренко, М.; Пономарьова, Н.У статті розглянуто позакласну роботу вчителя інформатики, що має певну специфіку, яка пов’язана з тим, що інформатика як навчальний предмет завдяки насиченості предметної галузі може задовольнити інтереси будь-якого школяра. До практичної реалізації позакласної роботи вчителя інформатики найбільш доцільним є застосування універсальної її класифікації – вирізнення індивідуальної, групової і масової форм. Кожна форма позакласної роботи з інформатики має свої унікальні особливості й переваги. Зазначено, що різні форми позакласної роботи з інформатики пов’язані між собою і мають природно доповнювати одна одну: наприклад, робота гуртка міститиме виконання школярами індивідуальних завдань, а результати проведення індивідуальних і групових форм позашкільної роботи можуть бути завершені різноманітними масовими заходами. The article examines the extracurricular work of a computer science teacher, which has a certain specificity, which is associated with the fact that computer science as an educational subject, due to the richness of the subject area, can satisfy the interests of any student. For the practical implementation of the extracurricular work of a computer science teacher, it is most appropriate to apply its universal classification - distinguishing individual, group and mass forms. Each form of extracurricular work in computer science has its own unique features and advantages. It is noted that various forms of extracurricular work in computer science are interconnected and should naturally complement each other: for example, the work of the circle will include the performance of individual tasks by schoolchildren, and the results of individual and group forms of extracurricular work can be completed with various mass events.
- ДокументНАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ РЕСУРСІВ У НАВЧАННІ ІНФОРМАТИКИ ЗДОБУВАЧІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Калугіна, О.; Пономарьова, Н.У статті проаналізовано впровадження цифрових ресурсів у навчанні інформатики здобувачів фахової передвищої освіти. У навчанні інформатики як загальноосвітньої навчальної дисципліни в професійно-технічній освіті застосовують різні види цифрових освітніх ресурсів, які мають певну специфіку. До онлайн-сервісів для навчання програмування належать: Kodable, Code Monkey, Code.org, Scratch, CodeCombat, Blockly Games. Ці ресурси являють собою ігрове освітнє середовище з метою навчання мов програмування для здобувачів різного віку й різного рівня знань. Популярні в усьому світі є інтерактивні симулятори SimCityEdu, MineCraftEdu, що дають змогу використовувати елементи гри як фрагмент завдання під час вивчення матеріалу та проводити заняття повністю у віртуальному світі. Навчально-методичні матеріали повинні містити опис-характеристику функціональних можливостей і способів застосування різних видів цифрових ресурсів у навчанні, приклади завдань для впровадження різних форм навчальної діяльності з їх використанням. The article analyzes the implementation of digital resources in teaching computer science to students of professional pre-higher education. In teaching computer science as a general educational discipline in vocational education, various types of digital educational resources are used, which have certain specifics. Online services for teaching programming include: Kodable, Code Monkey, Code.org, Scratch, CodeCombat, Blockly Games. These resources are a game educational environment for teaching programming languages to students of different ages and different levels of knowledge. Interactive simulators SimCityEdu, MineCraftEdu are popular all over the world, which allow you to use game elements as a fragment of the task while studying the material and conduct classes entirely in the virtual world. Educational and methodological materials should contain a description-characteristic of the functionality and methods of using various types of digital resources in learning, examples of tasks for implementing various forms of educational activities using them.
- ДокументНАВЧАННЯ ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Качанов, І.; Пономарьова, Н.У статті досліджено навчання фінансової грамотності на уроках інформатики. Включення до навчання інформатики таких практичних завдань, як розробка бюджету, інвестиційних стратегій або аналіз фінансових ризиків, допомагає учням зрозуміти та оцінити власні фінансові можливості та приймати обґрунтовані рішення. Навчання про етичне та відповідальне фінансове поведінку є важливою складовою фінансової грамотності, яку також можна включити у вивчення на уроках інформатики. Проаналізовані підходи допоможуть інноваційно оновити зміст, форми та методи навчання інформатики для сприяння розвитку фінансової грамотності учнів. The article examines the teaching of financial literacy in computer science classes. Incorporating practical tasks such as budgeting, investment strategies, or financial risk analysis into computer science education helps students understand and evaluate their own financial capabilities and make informed decisions. Learning about ethical and responsible financial behavior is an important component of financial literacy that can also be included in computer science classes. The analyzed approaches will help to innovatively update the content, forms and methods of teaching computer science to promote the development of students' financial literacy.
- ДокументНОВАЦІЇ У НАВЧАННІ ІНФОРМАТИКИ ЗДОБУВАЧІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Калугіна, О.; Пономарьова, Н.У публікації досліджено навчання інформатики здобувачів фахової передвищої освіти. Теоретичний компонент курсу інформатики у закладах фахової передвищої освіти спрямований на розвиток інформаційної культури здобувачів освіти, умінь аналізу та формалізації завдань, а також ознайомлення з ключовими концепціями, такими як інформатизація, повідомлення, властивості інформації, інформаційні процеси, алгоритми, виконавці алгоритмів, структури алгоритмів, величини та типи величин тощо. Аналіз наявного практичного досвіду навчання інформатики в закладах фахової передвищої освіти засвідчує доцільність використання низки інновацій у методах та технологіях навчання. Так, наприклад, ігрові технології на заняття з інформатики роблять освітній процес суттєво більш ефективним та цікавим для здобувачів освіти. Ігри можуть бути: навчальні, пізнавальні, тренувальні, виховні, творчі та розвиваючи. The publication examines the study of informatics for students of vocational pre-university education. The theoretical component of the informatics course in vocational higher education institutions is aimed at the development of information culture of students, the ability to analyze and formalize tasks, as well as familiarization with key concepts such as informatization, messages, properties of information, information processes, algorithms, algorithm performers, algorithm structures, magnitudes and types of magnitudes, etc. The analysis of the existing practical experience of teaching informatics in institutions of vocational pre-higher education proves the feasibility of using a number of innovations in teaching methods and technologies. For example, game technologies for computer science classes make the educational process significantly more effective and interesting for students. Games can be: educational, cognitive, training, educational, creative and developing.
- ДокументОНЛАЙН-РЕСУРСИ У НАВЧАННІ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Майстрюк, І.; Пономарьова, Н.Використання онлайн-ресурсів у навчанні інформатики в сучасному освітньому середовищі визначається стрімким розвитком технологій та необхідністю підготовки школярів до цифрового світу. Стаття присвячена встановленню можливостей використання онлайнресурсів у навчанні інформатики. The use of online resources in teaching informatics in the modern educational environment is determined by the rapid development of technologies and the need to prepare schoolchildren for the digital world. The article is devoted to establishing the possibilities of using online resources in teaching informatics.
- ДокументОРГАНІЗАТОРСЬКІ ЗДАТНОСТІ ТА УМІННЯ ВЧИТЕЛЯ СУЧАСНОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Молчанова, Д.; Пономарьова, Н.У сучасному освітньому середовищі вчителі стикаються з безпрецедентними викликами і завданнями, пов’язаними із підготовки, організації та здійснення освітнього процесу в умовах оновлення всіх складників системи освіти. Стаття присвячена вивченню та встановленню особливостей організаторських здібностей, здатностей та умінь вчителя, які є важливими для успішної професійної діяльності вчителя у сучасній школі. In the modern educational environment, teachers face unprecedented challenges and tasks related to the preparation, organization, and implementation of the educational process amidst the renewal of all components of the education system. This article is dedicated to exploring and identifying the characteristics of organizational skills, abilities, and capabilities of teachers that are crucial for successful professional activities in modern schools.
- ДокументОСНОВНІ ПОНЯТТЯ СТАТИСТИКИ У ЗМІСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Голиш, І.; Пономарьова, Н.У статті проаналізовано володіння основами статистики, що є однією з значущих складових готовності майбутніх учителів до професійної педагогічної діяльності. Для ефективного вирішення всього кола професійних завдань учитель повинен вміти доцільно використовувати статистичні методи обробки експериментальних даних у поєднанні з сучасними цифровими інструментами. Забезпечення належного опанування майбутніми вчителями інформатики викладеним матеріалом вимагає розробки відповідних навчально-методичних матеріалів різних видів та форм, що уявляється перспективним напрямом подальшої роботи. The article analyzes the mastery of the basics of statistics, which is one of the significant components of the readiness of future teachers for professional pedagogical activity. To effectively solve the entire range of professional tasks, the teacher must be able to use statistical methods of experimental data processing in combination with modern digital tools. Ensuring proper mastery of the presented material by future computer science teachers requires the development of appropriate educational and methodological materials of various types and forms, which is considered a promising direction for further work.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Пономарьова, Н.; Саган, А.Дистанційне навчання створює як виклики для системи освіти, так і надає певні переваги щодо впровадження різних форм та методів профорієнтаційної роботи. В статті схарактеризовано специфіку реалізації функцій вчителя інформатики у профорієнтаційній роботі з учнями. Distance learning creates both challenges for the education system and provides certain advantages regarding the implementation of various forms and methods of career guidance work. The article characterizes the specifics of the implementation of the functions of the informatics teacher in career guidance work with students.