Перегляд за Автор "Панасенко, Ю."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАРТ-ПЕДАГОГІКА ЯК КАТЕГОРІЯ В ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Панасенко, Ю.У статті розкривається роль арт-педагогіки у сучасній освіті, її значення та вплив на розвиток особистості. Розглядаються аспекти арт-педагогіки в психолого-педагогічній літературі. Схарактеризовано категорію артпедагогіки. The article reveals the role of art pedagogy in modern education, its importance and influence on personality development. Key issues of the use of art in pedagogical practice are considered. Modern research and publications on this topic are analyzed.
- ДокументМЕТОДИ АРТ-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З УЧНЯМИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-02-23) Панасенко, Ю.Розкрито поняття метод, арт-педагогіка. Проаналізовано сутність методів артпедагогічної роботи з учнями початкової школи. Визначено роль ритму в методах арт-педагогічної роботи з учнями початкової школи. Схарактеризовано основні функції методів арт-педагогічної роботи з учнями початкової школи. The concepts of method and art pedagogy are disclosed. The essence of the methods of art-pedagogical work with elementary school students is analyzed. The role of rhythm in the methods of art-pedagogical work with elementary school students is determined. The main functions of the methods of art-pedagogical work with elementary school students are characterized.
- ДокументПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО АКТИВНОЇ РОБОТИ З УЧНЯМИ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ (на прикладі сучасних арт-педагогічних методик)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Панасенко, Ю.У статті розкрито педагогічні умови підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до активної роботи з учнями в початкових класах НУШ на прикладі сучасних арт-педагогічних методик. Виявлено поняття «педагогічні умови», «арт-педагогіка», «методика», «метод». З’ясовано педагогічні умови, які впливають на процес підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва до активної роботи з учнями в початкових класах НУШ на прикладі сучасних арт-педагогічних методик. Окреслено педагогічні умови підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до активної роботи з учнями в початкових класах НУШ на прикладі сучасних арт-педагогічних методик, серед яких виокремлено інтеграцію мистецтва в навчальний процес, розвиток творчих здібностей учнів, використання інноваційних технологій, постійне самовдосконалення. озглянуто педагогічні умови, такі як 1) створення особливого творчого осередка, яке допоможе здобувачам усвідомити цінність, необхідність та важливість застосування арт-педагогічних методик у початковій школі; 2) формування необхідних знань, умінь і навичок для використання майбутніми вчителями арт-педагогічних методик у їхній професійній діяльності. Схарактеризовано педагогічні умови підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до активної роботи з учнями в початкових класах НУШ на прикладі сучасних арт-педагогічних методик. The article reveals the pedagogical conditions for preparing future music teachers for active work with students in the primary grades of the New Ukrainian School (NUS) through modern art-pedagogical methods. The concepts of «pedagogical conditions,» «art pedagogy,» «methodology,» and «method» are identified. The pedagogical conditions affecting the process of preparing future music teachers for active work with students in the primary grades of the NUS through modern art-pedagogical methods are clarified. The pedagogical conditions for preparing future music teachers for active work with students in the primary grades of the NUS through modern art-pedagogical methods are outlined, including the integration of art into the educational process, the development of students’ creative abilities, the use of innovative technologies, and continuous self-improvement. It is established that one of the key conditions for the successful preparation of future music teachers is their ability and desire to integrate art into the educational process. Modern art-pedagogical methods, such as game activity methodology, music therapy, and project method, allow for the creation of a favorable atmosphere for learning music in the primary grades. Future teachers must be prepared to creatively use these methods and to seek new ways to implement art in the educational process. An important pedagogical condition is also the development of students’ creative abilities through music. Future teachers should have knowledge of methods to stimulate children’s creativity and the skills to apply them in practice. Such methods include interactive musical communication, the use of various musical instruments in the educational process, and encouraging students to engage in independent creative processes. Pedagogical conditions examined include: 1) creating a special creative environment that helps students recognize the value, necessity, and importance of applying art-pedagogical methods in primary school; 2) forming the necessary knowledge, skills, and abilities for future teachers to use art-pedagogical methods in their professional activities. The pedagogical conditions for preparing future music teachers for active work with students in the primary grades of the NUS through modern art-pedagogical methods are characterized.