Перегляд за Автор "Остапенко, Л."
Зараз показано 1 - 20 з 22
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументPEBLIO ЯК ЗАСІБ ДИДАКТИЧНОГО СУПРОВОДУ НАВЧАННЯ ПРОГРАМУВАННЯ УЧНІВ БАЗОВОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Брюховецький, А.; Остапенко, Л.У статті розкрито поняття дидактичних матеріалів, їх види та роль у навчанні програмуванню учнів базової школи. Досліджується роль використання інтерактивних дидактичних матеріалів у навчальному процесі. Розглянуто середовище Peblio як засіб створення дидактичної підтримки. Проаналізовано зазначене середовище з точки зору доцільності та ефективності використання у рамках навчального процесу. Проведено порівняння середовища Peblio з іншими середовищами для створення інтерактивного контенту, таких як ThingLink та H5P. Схарактеризовано переваги середовища Peblio. The article explores the concept of didactic materials, their types, and their role in teaching programming to middle school students. It examines the use of interactive didactic materials in the educational process. The Peblio platform is reviewed as a tool for creating didactic support. The platform is analyzed in terms of its feasibility and effectiveness within the educational process. A comparison of Peblio with other platforms for creating interactive content, such as ThingLink and H5P, is provided. The advantages of the Peblio platform are highlighted.
- ДокументАЛГОРИТМІЧНЕ МИСЛЕННЯ ТА ШЛЯХИ ЙОГО ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Малахов, А.; Остапенко, Л.У статті досліджено формування алгоритмічного мислення, яке виступає фундаментом для успішного навчання в різних сферах, включаючи математику, інформатику, природничі науки, а також повсякденне життя. Навчання програмуванню на уроках інформатики – один з найефективніших шляхів розвитку алгоритмічного мислення. Зазначено, що сформованість алгоритмічного мислення допомагає вдосконалити навички вирішення проблеми, оскільки воно навчає розбивати завдання на чіткі кроки та сприяє підвищенню креативності, бо вчить учнів шукати різні шляхи досягнення мети, стимулюючи їхню творчість. А здатність реалізувати алгоритм засобами мови програмування дозволяє учням підготуватися до майбутньої кар'єри. The article examines the formation of algorithmic thinking, which is the foundation for successful learning in various fields, including mathematics, computer science, natural sciences, and everyday life. Learning programming in computer science classes is one of the most effective ways to develop algorithmic thinking. It is noted that the formation of algorithmic thinking helps to improve problem-solving skills, as it teaches how to break tasks into clear steps and promotes creativity, because it teaches students to look for different ways to achieve a goal, stimulating their creativity. And the ability to implement an algorithm using a programming language allows students to prepare for their future careers.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ZOOM APPS EDUCATION НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Остапенко, Л.; Кльоз, К.В умовах сучасних викликів, у зв’язку з розвитком технологій освіта піддається постійним змінам та трансформаціям. Засоби підтримки технологій навчання, зокрема змішаних його форм, посилюють потенціал середовищ. Так, останні роки командою розробників ZOOM було внесено низку інновацій, спрямованих на покращення віртуального навчання та спрямованих на те, щоб сучасні уроки стали більш цікавими для учнів. Нові функції та додатки розширили можливості платформи, створюючи динамічне середовище для взаємодії та навчання. The development of technology encourages the development of modern means of education. In recent years, the ZOOM development team has made a number of innovations aimed at improving virtual learning and aimed at making modern lessons more interesting for students. New features and applications have expanded the platform, creating a dynamic environment for interaction and learning.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН РЕДАКТОРА KRITA ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ КОМП'ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ УЧНЯМИ БАЗОВОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Остапенко, Л.; Гритчин, Д.У тезах розглянуто актуальність навчання учнів комп'ютерній графіці. Схарактеризовані переваги Krita. The thesis considers the relevance of teaching students computer graphics. The advantages of the Krita system are characterized.
- ДокументДинамічні структури даних та їх застосування(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Брюховецький, А.; Остапенко, Л.В статті розглянуто динамічні структури даних, під якими розуміють «структури даних, пам'ять під які виділяється і звільняється в міру необхідності» в ході роботи програми. В процесі роботи з динамічними структурами даних слід враховувати, що змінюваним є число складових елементів структури та характер зв'язків між елементами; по-друге, незмінюваним залишається вміст самих елементів. The article considers dynamic data structures, which are understood as "data structures, memory for which is allocated and released as needed" during the operation of the program. In the process of working with dynamic data structures, it should be borne in mind that the number of constituent elements of the structure and the nature of the relationships between the elements; secondly, the content of the elements themselves remains unchanged.
- ДокументОГЛЯД ЗАСОБІВ ДЛЯ ПРОЕКТУВАННЯ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Волков, О.; Остапенко, Л.У статті розглянуто основні засоби, що використовуються для проектування мобільних додатків. Для розробки нативних додатків може бути використано мови програмування Java та Kotlin (Android) та Swift і objective-C (iOS). Схарактеризовано основні засоби проектування мобільних додатків. Зазначено, що вибір конкретного інструменту для проектування мобільних додатків залежить від багатьох факторів, включаючи вибір цільової платформи, рівня технічної складності, специфіки проекту, часу та бюджету та функціональних вимог. Врахування цих факторів дозволить обрати інструмент для якісної розробки мобільного додатку. The article discusses the main tools used to design mobile applications. The programming languages Java and Kotlin (Android) and Swift and objective-C (iOS) can be used to develop native applications. The main means of designing mobile applications are characterized. It is noted that the choice of a specific tool for designing mobile applications depends on many factors, including the choice of the target platform, the level of technical complexity, the specifics of the project, time and budget, and functional requirements. Taking these factors into account will allow you to choose a tool for high-quality development of a mobile application.
- ДокументОГЛЯД СЕРЕДОВИЩ ВІЗУАЛЬНОГО ПРОГРАМУВАННЯ ДЛЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ ОСНОВ ПРОГРАМУВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Остапенко, Л.; Малахов, А.У тезах розглянуто поняття «візуальне програмування», особливості візуального програмування як методу навчання основ програмування, огляд та використання середовищ візуального програмування у навчанні 5-6 класів основам програмування. Схарактеризовані доцільність використання обраних середовищ. The thesis considers the concept of "visual programming", the features of visual programming as a method of teaching the basics of programming, the review and use of visual programming environments in teaching the basics of programming to grades 5-6. The expediency of using the selected environments is characterized.
- ДокументОГЛЯД ІНСТРУМЕНТАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ВЕБ-КВЕСТІВ ОСВІТНЬОГО ПРИЗНАЧЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Ковальова, В.; Остапенко, Л.В статті розглянуто актуальність застосування ігрових технологій на уроках, серед яких можна виокремити веб-квести. Розглянуто різноманітні інструменти для створення веб-квестів, які використовуються в освіті. Огляд починається з розгляну технології веб-квестів та їхнього значення в навчальному процесі. Наведено тлумачення поняття веб-квест різними дослідниками. Схарактеризовані різноманітні платформи та сервіси, за допомогою яких вчителі можуть розробити веб-квести. Схарактеризовано переваги та недоліки кожного інструменту, особливості створення, наповнення та розповсюдження такого типу освітнього контенту за допомогою розглянутих сервісів. В статті також розглянуто можливості індивідуалізації завдань для учнів, використання інтерактивних функцій та механізмів оцінювання успішності учнів за допомогою розглянутих сервісів. Ця стаття стане корисним джерелом для педагогів, які прагнуть застосовувати сучасні методи навчання, покращуючи залучення учнів до навчального процесу та створюючи цікавий та ефективний навчальний контент. The article explores the relevance of using gaming technologies in lessons. Among these technologies, web quests play a significant role. Various tools for creating educational web quests are discussed in the article. The overview begins by examining web quest technology and its significance in the educational process. Different researchers interpretations of the web quest concept are presented. Diverse platforms and services that teachers can utilize to develop web quests are characterized. The advantages and disadvantages of each tool, the peculiarities of creating, filling, and disseminating this type of educational content using the discussed services are delineated. The article also addresses the possibilities of task individualization for students, the use of interactive functions, and evaluation mechanisms for students performance employing the considered services. This article will be a valuable resource for educators seeking to implement modern teaching methods, enhancing student engagement in the learning process and creating intriguing and effective educational content.
- ДокументОснови 3D-моделювання в шкільному курсі інформатики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Ковальова, В.; Черенкова, Г.; Остапенко, Л.В статті розглянуто комп‘ютерну графіку, яка відіграє суттєву роль як в науці, так і в повсякденному житті людини. Наука відкриває нові види та способи створення комп‘ютерного зображення, які вражають складністю, красою та різноманітністю кольорів. Саме тому, комп‘ютерна графіка виступає необхідним інструментом в таких галузях як кіно, реклама, мистецтво, архітектура, моделювання прототипів, імітація динамічних явищ, створення комп‘ютерних ігор та навчальних програм, сприяючи затребуваності фахівців в цій галузі та появі нових професій. The article considers computer graphics, which plays a significant role both in science and in everyday human life. Science opens new types and ways of creating computer images that are striking in complexity, beauty and variety of colors. That is why computer graphics is a necessary tool in such fields as cinema, advertising, art, architecture, prototype modeling, simulation of dynamic phenomena, creation of computer games and training programs, contributing to the demand for specialists in this field and the emergence of new professions.
- ДокументОсобливості створення 2D-ігор засобами Unity(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Іваха, О.; Гритчин, Д.; Остапенко, Л.В статті розглянуто створення ігор засобами Unity, що дозволяє користувачу розробляти логіку для ігор та програм без необхідності писати код, має візуальний графічний інтерфейс, за допомогою якого можливо проектувати остаточну логіку або швидко створювати прототипи гри. Використання плагінів обмежує можливості при створенні гри, але дозволяє забезпечити розуміння та легкий старт до створення ігор. The article discusses the creation of games using Unity, which allows the user to develop logic for games and applications without having to write code, has a visual graphical interface with which it is possible design the final logic or quickly create game prototypes. Using plugins limits the possibilities when creating a game, but allows you to provide an understanding and easy start to creating games.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Остапенко, Л.; Пугачова, В.У тезах зазначається про важливість логічного мислення у контексті навчання інформатики серед молодших школярів, а також виділяються основні етапи розвитку логічного мислення у дітей молодшого шкільного віку. The theses indicate the importance of logical thinking in the context of learning computer science among younger schoolchildren, and also highlight the main stages of the development of logical thinking in children of younger school age.
- ДокументПОНЯТТЯ МОТИВАЦІЇ ТА ЇЇ РОЛЬ У НАВЧАННІ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Скачко, Н.; Остапенко, Л.У тезах розглянуто питання мотивації у навчанні інформатики. Мотивація – це сила, яка приводить учнів до активного навчання, сприяє засвоєнню знань і навичок, а також викликає стійкий інтерес до предмета. Ефективний підхід до мотивації в навчанні поєднує внутрішні та зовнішні чинники, створюючи сприятливе середовище для учнів. Зазначено, що важливо забезпечувати стимулювання мотивації учнів на всіх етапах навчання. Крім того, необхідно враховувати вікові особливості учнів та використовувати підходи, які заохочують творчий розвиток особистості. The thesis examines the issue of motivation in learning computer science. Motivation is a force that leads students to active learning, contributes to the acquisition of knowledge and skills, and also causes sustained interest in the subject. An effective approach to motivation in learning combines internal and external factors, creating a favorable environment for students. It is noted that it is important to provide stimulation of students' motivation at all stages of education. In addition, it is necessary to take into account the age characteristics of students and use approaches that encourage the creative development of the individual.
- ДокументПОРІВНЯННЯ РАМКОВИХ УГОД DIGCOMP 2.2 ТА ЦИФРОГРАМ В СИСТЕМІ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Остапенко, Л.; Брюховецький, А.У тезах розглянуто рамкові угоди DigComp 2.2 та Цифрограм 3. Їхній вплив на формування цифрової компетентності майбутніх фахівців. Зіставлення переваг і недоліків. Розглядається роль програмування в межах цих рамкових угод. The theses consider the framework agreements DigComp 2.2 and Cifrogram 3. Their impact on the formation of digital competence of future specialists. Comparison of advantages and disadvantages. The role of programming within these framework agreements is considered.
- ДокументПРОГРАМУВАННЯ ЯК СКЛАДОВА ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО ШКОЛЯРА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Брюховецький, А.; Остапенко, Л.У тезах розглянуто формування цифрової компетентності сучасного школяра, що є одним з пріоритетних напрямків розвитку освіти. Однією з ключових компетентностей в рамках Концепції Нової української школи є інформаційно-комунікаційна компетентність, складовою якої є цифрова компетентність. Акцент уваги на цифрових навичках учнів обумовлено не лише потребами сучасного суспільства та ринку праці, але й стрімким розвитком технологій, що відбувається у всіх сферах життя. Зазначено, що формування цифрової компетентності школярів через програмування є інвестицією в їхнє майбутнє, що забезпечить їм конкурентоспроможність на ринку праці, а розвиток інноваційних методик навчання програмуванню допоможе створити нове покоління технічно підкованих та креативних фахівців. The theses consider the formation of digital competence of a modern schoolchild, which is one of the priority areas of education development. One of the key competences within the framework of the New Ukrainian School Concept is information and communication competence, a component of which is digital competence. Emphasis on the digital skills of students is due not only to the needs of modern society and the labor market, but also to the rapid development of technologies that occurs in all spheres of life. It is noted that the formation of digital competence of schoolchildren through programming is an investment in their future, which will ensure their competitiveness in the labor market, and the development of innovative methods of teaching programming will help create a new generation of technically savvy and creative specialists.
- ДокументРОЗВИТОК АЛГОРИТМІЧНОГО МИСЛЕННЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ В 5-6 КЛАСАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Остапенко, Л.; Черенкова, Г.У тезах розглянуто важливість розвитку алгоритмічного мислення. Подано поняття алгоритмічного мислення та його важливість у сучасній освіті. Зазначено, що вивчення основ програмування та використання інтерактивних платформ, таких як Scratch, сприяє розвитку алгоритмічного мислення учнів. The thesis examines the importance of developing algorithmic thinking. The concept of algorithmic thinking and its significance in modern education are discussed. It is noted that studying the fundamentals of programming and using interactive platforms, such as Scratch, contribute to the development of students' algorithmic thinking.
- ДокументРОЗРОБКА ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ ПОСІБНИКІВ ЗАСОБАМИ СЕРЕДОВИЩА BOOK CREATOR(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Черенкова, Г.; Остапенко, Л.Стаття присвячена дослідженню та практичній реалізації можливостей середовища Book Creator у створенні електронних навчальних посібників. У сучасному освітньому середовищі технології стають все більш важливим інструментом у навчанні та засобом залучення учнів до активного навчання. Book Creator є одним з перспективних середовищ, яке дозволяє створювати інтерактивні та цікаві навчальні матеріали. У роботі буде проведено огляд можливостей середовища Book Creator для створення навчальних посібників. Результати огляду демонструють, що Book Creator є потужним інструментом для створення навчальних посібників, що містять інтерактивні, адаптивні та захоплюючі матеріали, що спрямовані на підвищення ефективності освітнього процесу та залучення учнів до активного навчання. Стаття може бути корисною для вчителів, педагогів, авторів навчальних посібників та всіх зацікавлених у використанні інноваційних технологій у навчальному процесі. The article is dedicated to exploring and practically implementing the capabilities of the Book Creator platform in creating electronic educational materials. In the modern educational environment, technology is becoming an increasingly important tool in teaching and a means of engaging students in active learning. Book Creator is one of the promising platforms that allows for the creation of interactive and interesting educational materials. The paper provides an overview of the Book Creator platform's capabilities in creating educational guides. The review's findings demonstrate that Book Creator is a powerful tool for generating educational materials containing interactive, adaptive, and captivating content aimed at enhancing the effectiveness of the educational process and engaging students in active learning. This article can be beneficial for teachers, educators, authors of educational guides, and all those interested in the use of innovative technologies in the educational process.
- ДокументСТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК МЕДІАОСВІТИ В УКРАЇНІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Воробйова, Н.; Андрієвська, В.; Остапенко, Л.У статті акцентовано увагу на етапах становлення та розвитку медіаосвіти в Україні. Проведений аналіз надав змоги уточнити такі основні етапи: експериментальний етап (2010-2013 роки); етап поступового укорінення медіаосвіти та стандартизації вимог (2014–2016 роки); етап подальшого розвитку медіаосвіти та завершення її масового впровадження (2017–2020 роки). Аналіз етапів становлення та розвитку медіаосвіти в Україні довів необхідність здійснення ранньої медіаосвіти. The article focuses on the stages of formation and development of media education in Ukraine. The conducted analysis made it possible to specify the following main stages: experimental stage (2010-2013); the stage of gradual inculcation of media education and standardization of requirements (2014–2016); the stage of further development of media education and the completion of its mass implementation (2017-2020). Analysis of the stages of formation and development of media education in Ukraine proved the need for early media education.
- ДокументСтворення ігрового додатку "Хрестики-нулики" засобами мови програмування Python(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Борчан, А.; Остапенко, Л.В статті розглянуто антагоністичну матричну ігру "Хрестики-нулики". Для реалізації ігрової стратегії доречно використовувати мову Python, завдяки можливостям якого можна реалізувати як програмну, так і інтерфейсну частини гри в режимі гравець-комп‘ютер та гравець-гравець. The article considers the antagonistic matrix game "Tic-tac-toe". To implement the game strategy it is appropriate to use Python language, thanks to the capabilities of which it is possible to implement both the software and interface part of the game in the player-computer and player-player mode.
- ДокументСУЧАСНІ ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ В ГАЛУЗІ АКТУАРНОЇ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Остапенко, Л.; Барбашева, К.У тезах розглянуто актуарну математику як ключову галузь управління ризиками в страхуванні. Сталі зміни у кліматі, фінансові кризи, пандемії - виклики, які вимагають точного аналізу та стратегічних рішень. Математичні методи та аналіз текстових даних відіграють важливу роль у прогнозуванні та управлінні цими ризикам. The theses consider actuarial mathematics as a key area of risk management in insurance. Steady changes in climate, financial crises, pandemics - challenges that require accurate analysis and strategic decisions. Mathematical methods and textual data analysis play an important role in predicting and managing these risks.
- ДокументСУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Кльоз, К.; Остапенко, Л.У статті розглянуто сучасні підходи, які сприяють ефективному розвитку цифрової компетентності учнів. Цифрова компетентність включає не лише базові навички роботи з комп'ютером та Інтернетом, але й здатність критично оцінювати інформацію, вирішувати проблеми, а також розвивати творчі здібності за допомогою цифрових інструментів. Зауважено, що перспективним напрямом розвитку цифрової компетентності учнів є вивчення програмування та робототехніки, зокрема в гуртках та підготовки до змагань з робототехніки. Це сприяє розвитку логічного мислення, формуванню творчих навичок та вмінню комунікувати один з одним в процесі діяльності. The article discusses modern approaches that contribute to the effective development of students' digital competence. Digital competence includes not only basic computer and Internet skills, but also the ability to critically evaluate information, solve problems, and develop creativity using digital tools. It was noted that a promising direction for the development of students' digital competence is the study of programming and robotics, in particular in circles and preparation for robotics competitions. This contributes to the development of logical thinking, the formation of creative skills and the ability to communicate with each other in the process of activity.