Перегляд за Автор "Олійник, Т. О."
Зараз показано 1 - 20 з 24
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ІНТЕГРАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТА КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННЯ(Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій та систем НАН України та Міносвіти і науки України, Вид. дім «Академперіодика», 2013-11-26) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Чеботова, Я. В.У статті розглянуто ролі основних онлайн освітніх ресурсів у досягненні якісної освіти вчителів. В статье рассмотрены роли основных онлайн образовательных ресурсов в достижении качественного образования учителей. The article describes the roles of the main types of inform ation and communication technologies to achieve quality teachers' education.
- ДокументАЛГОРИТМ ВИКОРИСТАННЯ КРИТЕРІЮ МАКНАМАРА ДЛЯ СТАТИСТИЧНОЇ ОБРОБКИ ПЕДАГОГІЧНИХ ВИМІРЮВАНЬ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Пісоцька, М. Е.; Олійник, Т. О.У статті схарактеризовано особливості застосування непараметричних методів математичної статистики, наданий алгоритм використання критерію Макнамара для перевірки на достовірність статистичних гіпотез як припущень щодо результатів педагогічних досліджень, констатовано умови застосування критерію, наведено приклад математичної обробки результатів педагогічних вимірювань за названим критерієм. The article describes the peculiarities of using nonparametric methods of mathematical statistics, provides an algorithm for using the McNamara criterion to test the reliability of statistical hypotheses as assumptions about the results of pedagogical research, states the conditions of application of the criterion, and gives an example of mathematical processing of pedagogical measurements.
- ДокументВІДКРИТІ ОСВІТНІ РЕСУРСИ В МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ(Республиканское высшее учебное заведение "Крымский инженерно-педагогический университет" (КИПУ), ФЛП Кубердинова Д. А., 2014) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Москаленко, В. В.Підготовку фахівців у педагогічних ВНЗ характеризують сукупність цілеспрямованих педагогічних ідей, що передбачають формування гармонійно розвиненої особистості вчителя, здатної до організації інноваційного навчання у відповідності до швидких змін у суспільстві. З огляду на ідеологію сталого розвитку, що поступово за сприянням ЮНЕСКО набирає рис домінуючого світогляду у сучасному світі, освіта має ключове значення як базовий інструмент вдосконалення суспільних моделей. З метою пошуку плідних педагогічних ідей щодо розв’язання актуальних питань модернізації освіти доцільно використовувати відкриті освітні ресурси (ВОР), що створюють умови інтеграції освіти з наукою та виробництвом, поширення фундаментальної та науково-дослідної складових освіти Природничого профілю. Подготовку специалистов в педагогических вузах характеризуют совокупность целенаправленных педагогических идей, предусматривающих формирование гармонично развитой личности учителя, способного к организации инновационного обучения в соответствии с быстрыми изменениями в обществе. Учитывая идеологию устойчивого развития, постепенно при содействии ЮНЕСКО приобретает черты доминирующего мировоззрения в современном мире, образование имеет ключевое значение как базовый инструмент совершенствования общественных моделей. С целью поиска плодотворных педагогических идей по решению актуальных вопросов модернизации образования целесообразно использовать открытые образовательные ресурсы (ВОР), создающие условия интеграции образования с наукой и производством, распространение фундаментальной и научно-исследовательской составляющих образования Естественного профиля. The training of specialists in pedagogical universities is characterized by a set of focused pedagogical ideas that provide for the formation of a harmoniously developed personality of a teacher who is capable of organizing innovative training in accordance with rapid changes in society. Given the ideology of sustainable development, gradually, with the assistance of UNESCO, it acquires the features of a dominant worldview in the modern world, education is of key importance as a basic tool for improving social models. n order to search for fruitful pedagogical ideas to address topical issues of educational modernization, it is advisable to use open educational resources (VOR), creating the conditions for integrating education with science and production, and disseminating the fundamental and research components of education in the Natural profile.
- ДокументВідкриті освітні ресурси для реалізації інноваційної діяльності вчителя(ХДПУ імені Г. С. Сковороди, вид «Мітра», м. Харків, 2015-11-24) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.Сучасна освіта вимагає нового підходу до комп'ютерно-орієнтованих систем навчального призначення відповідно до індивідуальних потреб користувачів. Приділяється увага відкритим освітнім ресурсам, в поєднанні з інтерактивним обладнанням, що дозволяють реалізувати широкий спектр інноваційних методів і технологій освіти. Современное образование требует нового подхода к компьютерно-ориентированным системам учебного назначения в соответствии с индивидуальными потребностями пользователей. Уделяется внимание открытым образовательным ресурсам, в сочетании с интерактивным оборудованием, что позволяет реализовать широкий спектр инновационных методов и технологий образования. Modern education requires a new approach to computer-based educational systems in accordance with the individual needs of users. Attention is paid to open educational resources, in combination with interactive equipment, which allows for a wide range of innovative educational methods and technologies.
- ДокументВідкриті освітні ресурси як засіб студентоцентрованого навчання та професійного вдосконалення(Інститут вищої освіти НАПН України, 2020-05-18) Олійник, Т. О.Розглянуто питання створення та впровадження відповідних курсів, що відповідають сучасним викликам, по встановленню балансу між утворенням, кваліфікацією, соціалізацією і особистісного розвитку науково-педагогічних кадрів в умовах розвитку цифрової інклюзивної екосистеми.Рассмотрены вопросы создания и внедрения соответствующих курсов , отвечающих современным вызовам , по установлению баланса между образованием, квалификацией, социализацией и личностного развития научно-педагогических кадров в условиях развития цифровой инклюзивной экосистемы. The issues of creating and implementing appropriate courses that meet modern challenges to establish a balance between education, qualifications, socialization and personal development of scientific and pedagogical personnel in the development of a digital inclusive ecosystem are considered.
- ДокументДистанційна освіта(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Доценко, С. О.; Лебедєва, В. В.; Москаленко, В. В.Методичні рекомендації містять тематичний план, тематику самостійних робіт, питання для обговорення, конструктивні, творчі завдання, глосарій та перелік літератури. Завдання для самопідготовки допоможуть здобувачам вищої освіти аналітично осмислити зміст лекційних занять, оптимізувати навчальну діяльність під час аудиторних занять, організувати самонавчання, раціонально здійснити самопідготовку до підсумкової атестації. Методические рекомендации содержат тематический план, тематику самостоятельных работ, вопросы для обсуждения, конструктивные, творческие задания, глоссарий и перечень литературы. Задания для самоподготовки помогут соискателям высшего образования аналитически осмыслить содержание лекционных занятий, оптимизировать учебную деятельность во время аудиторных занятий, организовать самообучение, рационально осуществить самоподготовку к итоговой аттестации. Methodical recommendations include a thematic plan, a topic of independent work, discussion questions, constructive, creative tasks, a glossary and a list of literature. Tasks for self-study will help the students of higher education to analytically understand the content of the lectures, to optimize the educational activity during the classroom, to organize self-study, to rationally carry out the self-preparation for the final attestation.
- ДокументЗабезпечення якості навчання у вищих навчальних закладах в умовах відкритої освіти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Навчально-науковий інститут педагогіки та психології, Каф. соціальної педагогіки, 2012-11-22) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Москаленко, В. В.В статті порушена тема забезпечення якості навчання у вищих навчальних закладах в умовах відкритої освіти. В статье затронута тема обеспечения качества обучения в высших учебных заведениях в условиях открытого образования. The article touches upon the topic of ensuring the quality of education in higher educational institutions in the context of open education.
- ДокументЗагальна теорія здоров’я та здоров’язбереження(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ФОП Петров В. В., вид. Рожко С. Г., 2017-10-18) Авдєєнко, І. М.; Бельорін-Еррера, О. М.; Бєляєв, І. С.; Бєляєва, О. М.; Бігуняк, К. О.; Бігуняк, Т. В.; Благий, О. С.; Бобак, Я. П.; Бойчук, Ю. Д.; Борщик, Л. М.; Бугаєвський, К. А.; Соловйова, А. В.; Солошенко, Е. М.; Стасик, О. В.; Стасик, О. Г.; Страшко, С. В.; Стрельников, Л. С.; Стрілець, О. П.; Сухіх, А. С.; Таймасов, Ю. С.; Терешкевич, Г. Т.; Бурсова, С. С.; Терів, П. С.; Титаренко, Л. В.; Товкун, Л. П.; Турчинов, А. В.; Фаласеніді, Т. М.; Федонюк, Л. Я.; Фундюр, Н. М.; Харченко, Н. А.; Холод, Д. А.; Христова, Т. Є.; Буц, М. А.; Циплюк, А. М.; Шаповалова, О. В.; Шийка, Ю. І.; Шкурупій, Д. А.; Шмиголь, І. В.; Яковенко, М. Я.; Вакуленко, О. В.; Варивода, К. С.; Ващенко, О. М.; Войтко, В. В.; Волик, Г. П.; Гмиря, Г. В.; Гнізділова, О. А.; Годорозя, М. Д.; Годун, Н. І.; Голованова, І. А.; Гончаренко, М. С.; Горденко, С. І.; Горобей, М. П.; Гриньова, М. В.; Гриценко, О. А.; Даниленко, Є. В.; Дронська, Х. А.; Духовний, Л. Ф.; Єфіменко, Н. В.; Жáра, Г. І.; Жамардій, В. О.; Завалишка, А. А.; Зуб, О. В.; Іванова, Т. С.; Івахненко, О. Л.; Іващук, Л. Ю.; Ісакова, О. І.; Іфтода, О. М.; Іщенко, А. А.; Казакова, С. М.; Калюжная, О. С.; Камінська, Т. М.; Кишкан, І. Г.; Кіт, Л. Я.; Климишин, Н. І.; Ковальчук, Г. Я.; Козубенко, Ю. Л.; Кононенко, А. Г.; Корженко, І. О.; Корман, М. В.; Костіна, В. В.; Коцур, Н. І.; Кравченко, І. П.; Крайнова, Т. І.; Кушнір, О. В.; Лазарєва, Т. А.; Лебедєва, В. В.; Люта, М. Я.; Ляхова, Н. О.; М’ясоєдов, В. В.; Малоштан, Л. М.; Матійців, Н. П.; Мегалінська, Г. П.; Мединський, С. В.; Мелега, К. П.; Мельник, О. А.; Мешко, Г. М.; Миздренко, О. М.; Мірошниченко, О. М.; Міхеєнко, О. І.; Могильний, Ф. В.; Молчко, О. Ю.; Москаленко, В. В.; Наливайко, Н. В.; Науменко, Н. В.; Олійник, Т. О.; Павленко, О. В.; Пастухова, Н. Л.; Пашинський, П. П.; Петрюк, С. Є.; Погорлецькі, А. Н.; Пріма, Р. М.; Прокопенко, А. І.; Пюрко, В. Є.; Романенко, К. А.; Романенко, Л. В.; Сабадашка, М. В.; Савіна, О. Г.; Савіцькі, С. К.; Садовниченко, Ю. О.; Саїнчук, М. М.; Сибірна, Н. О.; Сидорчук, Л. П.; Сінельнікова, Н. О.; Скоропадська, С. О.; Соколенко, В. Л.; Соколенко, С. В.У монографії розглянуто медико-біологічні механізми здоров’я, етико-правові та психолого-педагогічні засади практичного здоров’язбереження. Висвітлено теоретико-методологічні основи педагогіки здоров’я; сучасні підходи до створення здоров’язбережувального освітнього середовища; роль фізичного виховання у збереженні здоров’я; профілактика шкідливих звичок та соціально-небезпечних захворювань; здоров’язбережувальні освітні технології. Монографія розрахована на викладачів вищих навчальних закладів, студентів, аспірантів, учителів шкіл різного типу та широкого кола науковців, які цікавляться сучасними питаннями здоров’язбереження. В монографии рассмотрены медико-биологические механизмы здоровья, этико-правовые и психолого-педагогические основы практического здоровьесбережения. Освещены теоретико-методологические основы педагогики здоровья ; современные подходы к созданию здоровьесберегательной образовательной среды; роль физического воспитания в сохранении здоровья; профилактика вредных привычек и социально-опасных заболеваний; здоровьесберегательные образовательные технологии. Монография рассчитана на преподавателей высших учебных заведений, студентов, аспирантов, учителей школ разного типа и широкого круга ученых, интересующихся современными вопросами здоровьесбережения. The monograph examines the medical-biological mechanisms of health, ethical and psychological and pedagogical principles of practical health preservation. The theoretical and methodological foundations of pedagogy of health; modern approaches to the establishment of a healthy preserving educational environment; the role of physical education in health preserving; prevention of harmful habits and socially dangerous diseases; health-saving educational technologies are highlighted. The monograph is intended for teachers of higher educational establishments, students, graduate students, teachers of schools of different types and a wide range of scientists who are interested in modern issues of healthcare.
- ДокументЗастосування МS Excel для дослідження економіко-математичних задач(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид. СПДФО Прокопенко Г. Є., 2010) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Бауріна, І. В.; Доценко, C. О.Методичні рекомендації містять короткі відомості про використання табличного процесора MS Excel для розв’язання задач з економічним змістом; приклади із докладним описом їх розв’язання; завдання для самостійної дослідницької роботи студентів. Методические рекомендации содержат краткие сведения об использовании табличного процессора MS Excel для решения задач с экономическим содержанием; примеры c подробным описанием их решения; задания для самостоятельной исследовательской работы студентов.Guidelines contain brief information about using the MS Excel spreadsheet processor to solve problems with economic content; examples with a detailed description of their solution; assignments for independent research work of students.
- ДокументМетодичні рекомендації з курсу «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті»(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид. СПДФО Прокопенко Г. Є., 2010) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Доценко, С. О.; Іващенко, М. В.Навчальна дисципліна ≪Інформаційно - комунікаційні технології в освіті≫ є нормативною і належить до дисциплін циклу природничо - наукової та загальної підготовки. Програма навчальної дисципліни складена відповідно до змісту і вимог освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів, спеціалістів та магістрів з усіх спеціальностей педагогічних ВНЗ. Метою курсу є вдосконалення інформаційної компетентності студентів у професійній діяльності, зокрема опанування уміннями та навичками роботи у світовому інформаційному просторі, активного використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальних та професійних цілях. Учебная дисциплина «Информационно-коммуникационные технологии в образовании» является нормативной и входит в дисциплины цикла естественно - научной и общей подготовки. Программа учебной дисциплины составлена в соответствии с содержанием и требованиями образовательно-профессиональной программы подготовки бакалавров, специалистов и магистров по всем специальностям педагогических вузов. Целью курса является совершенствование информационной компетентности студентов в профессиональной деятельности, в частности овладение умениями и навыками работы в мировом информационном пространстве, активного использования информационно-коммуникационных технологий в учебных и профессиональных целях.The discipline «Information and communication technologies in education» is normative and is included in the disciplines of the cycle of natural - scientific and general training. The program of the discipline is drawn up in accordance with the content and requirements of the educational and professional program for the preparation of bachelors, specialists and masters in all specialties of pedagogical universities. The aim of the course is to improve the information competence of students in professional activities, in particular the acquisition of skills in the global information space, the active use of information and communication technologies for educational and professional purposes.
- ДокументОсобливості вдосконалення студентоорієнтованого викладання в онлайн-середовищі(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, 2021-03-31) Олійник, Т. О.; Пісоцька, М. Е.; Минко, П. Є.У роботі розглянуто особливості відкритого дистанційного навчання, які обумовлені впровадженням системних змін щодо реалізації принципів соціального виміру. Особливу увагу приділено якісним трансформаціям стосовно демократизації доступу до цифрової культурної спадщини як ключового рушія підтримки інклюзивності у розв’язанні актуальних проблем освіти. В работе рассмотрены особенности открытого дистанционного обучения, которые обусловлены внедрением системных изменений по реализации принципов социального измерения. Особое внимание уделено качественным трансформациям относительно демократизации доступа к цифровому культурному наследию как ключевому двигателя поддержки инклюзивности в решении актуальных проблем образования. We consider the features of open distance learning that due to the systemic changes to implement the principles of the social dimension. Particular attention is paid to qualitative transformation concerning the democratization of digital cultural heritage as key driver of supporting inclusiveness in solving actual problems of education.
- ДокументОсобливості підготовки вчителя як лідера впровадження ІКТ інновацій(ДВНЗ «Криворізький національний університет», 2015) Олійник, Т. О.Ціль роботи – дослідження особливостей професійної підготовки студентів педагогічних ВНЗ до набуття інноваційного досвіду засобами інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Завдання – визначити інноваційні підходи до інтегрування засобів ІКТ в освіту за умов підготовки молоді до цифрового громадянства, визначити можливості й особливості формування лідерського потенціалу студентів педагогічних ВНЗ до впровадження ІКТ-інновацій. Об’єкт дослідження – процес професійної підготовки студентів педагогічних ВНЗ, предмет – особливості формування досвіду інноваційної діяльності студентів педагогічних ВНЗ в умовах інтегрування ІКТ в освіту. Для досягнення поставленої мети використовувались методи: теоретичні: аналіз науково-педагогічної та методичної літератури з проблеми дослідження; емпіричні: аналіз результатів діяльності викладачів і студентів, спостереження, співбесіда, анкетування. Результати дослідження – 1) в Україні останнім часом активізовано наукові дослідження та широкі обговорення щодо радикальної перебудови освіти, за якими вчитель, який співпрацює з іншими над системними змінами в освіті, є ключовою постаттю у вирішенні складних комплексних проблем підготовки молоді до цифрового громадянства; 2) проте необхідно приділити особливу увагу подоланню суперечностей між викликами цифрового громадянства та існуючими програмами з професійної підготовки студентів педагогічних ВНЗ до інтегрування ІКТ в освіту. Основні висновки і рекомендації: необхідне впровадження магістерських програм (на зразок «educational technologist») щодо підготовки майбутніх вчителів, які здатні до ефективної взаємодії у спільнотах практиків та критичного перегляду освітнього процесу, а також прогнозування наслідків та випереджальне реагування, що пов’язані з інтегруванням технологій цифрового простору. работы - исследование особенностей профессиональной подготовки студентов педагогических вузов к приобретению инновационного опыта средствами информационно-коммуникационных технологий (ИКТ). Задача - определить инновационные подходы к интегрированию ИКТ в образовании в условиях подготовки молодежи к цифровому гражданства, определить возможности и особенности формирования лидерского потенциала студентов педагогических вузов к внедрению ИКТ-инноваций. Объект исследования - процесс профессиональной подготовки студентов педагогических вузов, предмет - особенности формирования опыта инновационной деятельности студентов педагогических вузов в условиях интегрирования ИКТ в образование. Для достижения поставленной цели использовались методы: теоретические: анализ научно-педагогической и методической литературы по проблеме исследования; эмпирические: анализ результатов деятельности преподавателей и студентов, наблюдение, собеседование, анкетирование. Результаты исследования - 1) в Украине в последнее время активизирована научные исследования и широкие обсуждения по радикальной перестройки образования, по которым учитель, сотрудничает с другими над системными изменениями в образовании, является ключевой фигурой в решении сложных комплексных проблем подготовки молодежи к цифровому гражданства; 2) однако необходимо уделить особое внимание преодолению противоречий между вызовами цифрового гражданства и существующими программами по профессиональной подготовке студентов педагогических вузов к интегрированию ИКТ в образование. Основные выводы и рекомендации: необходимо внедрение магистерских программ (вроде «educational technologist») по подготовке будущих учителей, способных к эффективному взаимодействию в сообществах практиков и критического пересмотра образовательного процесса, а также прогнозирования последствий и опережающее реагирование, связанные с интегрированием технологий цифрового пространства The purpose of the work is a study of professional training students’ features at pedagogical universities to acquire innovative practices by means of information and communication technologies (ICT). Objective is to determine innovative approaches to the integration of ICT in education in terms of preparing young people for the digital citizenship, determine the possibilities and leadership potential of formation of student’s features at pedagogical universities to ICT innovation. The object of the work is the process of professional training students of pedagogical universities, subject – features of acquiring experience of students’ innovation activity at pedagogical universities in conditions of ICT integration in education. To achieve this goal used methods: theoretical, scientific analysis, educational and methodological literature on the study; empirical: analysis of the performance of teachers and students, observation, questionnaire, interview. The main results: 1) analysis of information sources proved that Ukraine has recently intensified research and wide discussions on a radical restructuring education in which a teacher that works with others on systemic change in education is a key figure in the solution of complex problems of training youth to digital citizenship; 2) it needs to pay special attention to overcoming the contradictions between society and challenges of existing programs of professional training students of pedagogical universities to acquiring innovative practice of ICT integration in education. The main conclusion and recommendations: it’s necessary implementing master programs (such as “educational technologist”) for the preparation of future teachers who are proficient to effective interactivity in communities of practice and critical evaluation of educational process as well as predicting consequences and accelerated response that is linked with integration of technologies of the digital space.
- ДокументОсобливості підготовки майбутніх вчителів до прийняття рішень в професійній діяльності(Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій та систем НАН України, Міністерства освіти і науки України, Видавничий дім «Академперіодика», 2007-11-21) Доценко, С. О.; Олійник, Т. О.; Прокопенко, А. І.У статті розглянуто питання науково-педагогічного обґрунтування сутності процесу прийняття педагогічних рішень в умовах особистісно орієнтованого підходу, акцентовано роль критичного мислення в педагогічній діяльності.В статье рассмотрены вопросы научно-педагогического обоснования сущности процесса принятия педагогических решений в условиях личностно ориентированного подхода, акцентирована роль критического мышления в педагогической деятельности.Scientific and pedagogical justification o f the pedagogical decisions in personality-oriented tutoring approach is considered, the role o f critical thinking in tutoring is stressed.
- ДокументОсобливості розбудови цифрового освітнього середовища на засадах гуманістичної педагогіки(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Олійник, Т. О.; Борисов, В. А.; Губа, А. В.; Денисенко, І. Д.; Соколова, А. В.У статті актуалізується роль цифрового освітнього середовища щодо формування особистості вчителя-дослідника на засадах гуманістичної педагогіки В. О. Сухомлинського. Розглянуто особливості впливу відкритих освітніх ресурсів щодо підтримки обґрунтованих дискусій і всебічних досліджень студентів гуманітарних факультетів стосовно впровадження цифрових інновацій нового покоління. Обґрунтовано значення інноваційного курсу з цифрової грамотності майбутнього вчителя у відповідності до цивілізаційних викликів суспільства сталого розвитку. В статье актуализируется роль цифрового образовательной среды по формированию личности учителя-исследователя на основе гуманистической педагогики В. А. Сухомлинского. Рассмотрены особенности влияния открытых образовательных ресурсов по поддержке обоснованных дискуссий и всесторонних исследований студентов гуманитарных факультетов по внедрению цифровых инноваций нового поколения. Обосновано значение инновационного курса по цифровой грамотности будущего учителя в соответствии с цивилизационных вызовов общества устойчивого развития.The role of the digital educational environment in forming a teacher-researcher‟s personality based on the principles of V. O. Sukhomlinsky‟s humanistic pedagogy is actualized. The peculiarities of the open educational resources impact for the well-grounded discussions and comprehensive studies of the students of humanities faculties according to the implementation of digital innovations are considered. The importance of the innovative course on digital literacy for the future teacher‟s understanding of the civilization challenges of the sustainable development society is argued.
- ДокументОсобливості розвитку професійної ідентичності студентів в умовах відкритого навчання(НТУ "ХПИ", 2019-09-26) Олійник, Т. О.; Сахарова, Є. П.; Минко, П. Є.Істотна трансформація сучасної системи освіти відбуваються в умовах зміни освітнього ландшафту, що поступово переростає у політику відкритої освіти, масового доступу до неї, яка пов’язана з рухом за відкриті освітні ресурси. Дослідження перспектив феномену «Відкриті освітні ресурси» (тобто цифрового контенту для навчальної спільноти, що розповсюджується за ліцензією Creative Commons) відбувається за підтримки ЮНЕСКО і визначає реалізацію ефективних освітніх підходів. Существенная трансформация современной системы образования происходит в условиях изменения образовательного ландшафта, что постепенно перерастает в политику открытого образования, массового доступу к нему, которая связана с движением за открытые образовательные ресурсы. Исследование перспектив феномена «Открытые образовательные ресурсы» (т.е. цифрового контента для образовательного сообщества, распространяется по лицензии Creative Commons) осуществляется при поддержке ЮНЕСКО и определяет реализацию эффективных образовательных подходов. A significant transformation of the modern education system is taking place in the context of a change in the educational landscape, which is gradually developing into a policy of open education, massive access to it, and movement for open educational resources. The study of the prospects of the phenomenon of “Open educational resources” (i.e. digital content for the educational community, distributed under a Creative Commons license) is supported by UNESCO and determines the implementation of effective educational approaches.
- ДокументПортфоліо як чинник актуалізації особистості студента в умовах цифрового інклюзивного середовища(Інститут вищої освіти НАПН України (ІВО НАПНУ), Київ, 2018-06-14) Олійник, Т. О.Портфоліо стає прикладом ефективного засобу автентичного оцінювання, що пропонує/моделює метод, який орієнтовано на процес рефлексивної діяльності щодо адекватного самооцінювання та взаємооцінювання, аналізу якості процесу навчання та розвитку. Портфолио становится примером эффективного средства аутентичного оценивания, предлагающий / моделирует метод, который ориентирован на процесс рефлексивной деятельности по адекватному самооценки и взаимооценки, анализа качества процесса обучения и развития. The portfolio becomes an example of an effective means of authentic assessment, proposes / models a method that focuses on the process of reflective activity by adequate self-esteem and mutual appraisal, analysis of the quality of the learning and development process.
- ДокументПро розвиток технології критичного мислення(Інститут управління суспільними змінами, 2001) Олійник, Т. О.Розглянуто питання розвитку та впровадження технологій критичного мислення (ТКМ). Рассмотрены вопросы развития и внедрения технологий критического мышления (ТКМ). The issues of development and implementation of critical thinking technologies (TCM) are considered.
- ДокументПідготовка студентів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання дітей з розладами спектра аутизму(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016) Бойчук, Ю. Д.; Іонова, О. М.; Потамошнєва, О. М.; Кукуруза, Г. В.; Олійник, Т. О.У статті розглядається проблема підготовки майбутніх педагогів до умов інклюзивної освіти з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку, зокрема з дітьми, які мають розлади спектра аутизму (РСА). В статье рассматривается проблема подготовки будущих педагогов в условиях инклюзивного образования с детьми, имеющими особенности психофизического развития, в частности с детьми, которые имеют расстройства спектра аутизма (РСА). The article deals with the problem of preparing future educators in conditions of inclusive education with children who have peculiarities of psychophysical development, in particular with children who have autism spectrum disorders.
- ДокументСучасні підходи до модернізації неперервної професійної підготовки фахівця(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Олійник, Т. О.Тенденції розвитку відкритої освіти дозволяють реалізувати гнучкий підхід до підвищення якості людського капіталу протягом життя, гармонізації трансформаційних процесів щодо значущості особистих якостей та позитивних зрушень у свідомості людини при переході до суспільства знань. Більшість вишів, що послідовно «шукають» ефективні рішення щодо підвищення якості процесів підготовки фахівців, розробляють комплексні інноваційні заходи у різноманітний спосіб. Це відбувається відповідно до цілей сталого розвитку, які мають бути реалізовано до 2030 року, що, очевидно, диктує сучасні зміни освітнього ландшафту та посилення уваги до неперервної професійної підготовки освітян. Тенденции развития открытого образования позволяют реализовать гибкий подход к повышению качества человеческого капитала в течение жизни, гармонизации трансформационных процессов по значимости личных качеств и положительных сдвигов в сознании человека при переходе к обществу знаний. Большинство вузов, последовательно «ищут» эффективные решения повышения качества процессов подготовки специалистов, разрабатывают комплексные инновационные мероприятия. Это происходит в соответствии с целями устойчивого развития, которые должны быть реализованы до 2030 года, что, очевидно, диктует современные изменения образовательного ландшафта и усиление внимания к непрерывной профессиональной подготовки педагогов. Trends in the development of open education allow us to implement a flexible approach to improving the quality of human capital throughout life, harmonization of transformation processes regarding the importance of personal qualities and positive changes in the human mind in the transition to a knowledge society. Most universities, which are consistently "looking" for effective solutions to improve the quality of training processes, develop comprehensive innovative measures in various ways. This is in line with the goals of sustainable development to be achieved by 2030, which obviously dictates the current changes in the educational landscape and increasing attention to continuous professional training of educators.
- ДокументТенденції розвитку особистості студента в умовах цифрового навчального середовища(Інститут вищої освіти НАПН України, 2017-06-02) Олійник, Т. О.; Прокопенко, А. І.; Тучина, Н. В.В данній статті розглянуті тенденції розвитку особистості студента в умовах цифрового навчального середовища. В данной статье рассмотрены тенденции развития личности студента в условиях цифрового учебного среды. In this article the tendencies of development of the student's personality in the conditions of a digital learning environment are considered.