Перегляд за Автор "Новоселова, К. С."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ОНЛАЙН-РЕСУРСІВ У НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Новоселова, К. С.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню проблеми використання дидактичних онлайн-ресурсів у навчанні математики. У дослідженні увага акцентується на тому, що дидактично коректне застосування онлайн-ресурсів дозволяє значною мірою інтенсифікувати навчальний процес та активізувати учнів. У науковій роботі уточнено сутність поняття «дидактичні онлайн-ресурси». На основі аналізу навчально-методичної літератури з досліджуваної теми наведено перелік корисних онлайн-ресурсів, які можуть використати у своїй професійній діяльності вчителі математики. Доведено, що в умовах цифровізації освіти актуальним є створення та використання засобів навчання, які будуть сприяти формуванню пізнавального інтересу школярів, підвищенню якості знань та умінь учнів. Проаналізовано рівень сформованості вміння використовувати дидактичні онлайн-ресурси в освітньому процесі вчителями Вербківського ліцею та проведено педагогічний експеримент, який полягав у перевірці ефективності розроблених конспектів уроків з використанням дидактичних онлайн-ресурсів під час викладання в експериментальній групі. Результати засвідчили про ефективність цього напрямку роботи. На основі аналізу наукових джерел за темою пошуку та проведеного дослідження запропоновано рекомендації використання дидактичних онлайн-ресурсів при вивченні теми «Квадратні рівняння» у курсі алгебри 8 класу в закладах загальної середньої освіти. The qualification work is devoted to the study of the problem of using didactic online resources in teaching of mathematics. The study focuses on the fact that didactically correct use of online resources allows to significantly intensify the educational process and activate students. The essence of the concept of «didactic online resources». Based on the analysis of educational and methodical literature on the researched topic, a list of useful online resources that mathematics teachers can use in their professional activities is given. It has been proven that in the conditions of digitalization of education, the creation and use of learning tools that will contribute to the formation of cognitive interest of schoolchildren, increase the quality of knowledge and skills of students is relevant. The level of formation of the ability to use didactic online resources in the educational process by the teachers of Verbkiv Lyceum was analyzed and a pedagogical experiment was conducted, which consisted in checking the effectiveness of the developed lesson notes using didactic online resources during teaching in the experimental group. The results proved the effectiveness of this line of work. Based on the analysis of scientific sources on the topic of the search and the conducted research, recommendations for the using didactic online resources when studying the topic «Quadratic equations» in the algebra course of the 8th grade in schools of general secondary education are proposed.
- ДокументФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Новоселова, К. С.У кваліфікаційній роботі розглянуто теоретичні аспекти проблеми формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх викладачів у процесі викладання педагогічних дисциплін. У дослідженні акцентується увага на тому, що викладач закладу освіти має бути професійно компетентною особистістю, застосовувати у своїй діяльності сучасні методики викладання та бути готовим до інновацій, вміти швидко пристосовуватися. Для цього здобувачі освіти повинні мати належний рівень сформованості інформаційно-цифрової компетентності. У науковій роботі уточнено сутність поняття «інформаційно-цифрова компетентність», під яким ми розуміємо сукупність знань, умінь, навичок і способів діяльності, які дозволяють самостійно використовувати реальні об’єкти та інформаційно-комунікаційні технології для пошуку, аналізу, та відбору потрібної інформації. Також проаналізовано зміст поняття та його структуру. Висвітлено роль цифрових технологій як засобу формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх викладачів. Їх використання під час викладання педагогічних дисциплін однозначно підвищує ефективність процесу формування інформаційно-цифрової компетентності та є однією з умов покращення підходів до навчання та вдосконалення методики викладання. Проаналізовано рівень сформованості зазначеної компетентності здобувачів вищої освіти у процесі спостереження за лекційними та семінарськими заняттями педагогічної дисципліни та за діагностичним інструментарієм. Результати діагностування показали, що високий рівень сформованості інформаційно-цифрової компетентності має лише біля 20% здобувачів освіти (22,80%), середній – майже половина (48,70%), а низький – близько 30% (29%). За підсумками проведеного дослідження запропоновано методичні рекомендації щодо вдосконалення процесу формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх викладачів під час вивчення педагогічних дисциплін. Результатами впровадження організаційно-методичної системи стало проведення розробленого тренінгу, після якого у майбутніх викладачів значно підвищився рівень сформованості цифрової грамотності. The qualification paper examines the theoretical aspects of the problem of forming the information and digital competence of future teachers in the process of teaching pedagogical disciplines. The research focuses on the fact that the teacher of the educational institution must be a professionally competent person, apply modern teaching methods in his activities and be ready for innovations, able to adapt quickly. For this, students must have an appropriate level of information and digital competence. The scientific work clarified the essence of the concept of "information and digital competence", by which we understand a set of knowledge, abilities, skills and methods of activity that allow you to independently use real objects and information and communication technologies for searching, analyzing and selecting the necessary information. The content of the concept and its structure are also analyzed. The role of digital technologies as a means of forming the information and digital competence of future teachers is highlighted. Their use during the teaching of pedagogical disciplines clearly increases the effectiveness of the process of forming information and digital competence and is one of the conditions for improving approaches to learning and improving teaching methods. The level of formation of the specified competence of higher education students in the process of observing lecture and seminar classes of the pedagogical discipline and the diagnostic toolkit was analyzed. The results of the diagnosis showed that only about 20% of students (22,80%) have a high level of information and digital competence, almost half (48,70%) have an average level, and about 30% (29%) have a low level. According to the results of the research, methodological recommendations are proposed for improving the process of forming the information and digital competence of future teachers during the study of pedagogical disciplines. The results of the implementation of the organizational and methodological system were the implementation of the developed training, after which the level of digital literacy of future teachers significantly increased.