Перегляд за Автор "Недря, К. М."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОБОТИ ОСВІТЯН В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2022-09-29) Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.; Недря, К. М.У публікації визначено перелік нових викликів, до вирішення яких треба готувати менеджерів освіти і педагогічних працівників, який є великим і різноманітним, що вимагає теоретичного обгрунтування, вивчення і запозичення кращого досвіду з різних країн, впровадження його у вітчизняну систему освіти. The publication identifies a list of new challenges that need to be addressed that education managers and teachers need to be trained to address, which is extensive and diverse, requiring theoretical substantiation, studying and borrowing best practices from different countries, and implementing them in the national education sector.
- ДокументАКТУАЛЬНІСТЬ ЗАКОНОДАВЧОГО ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ВРЕГУЛЮВАННЯ ПИТАНЬ БЕЗПЕКОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.; Недря, К. М.У публікації розглянуто питання безпекового забезпечення освітнього середовища в умовах воєнного стану. Вміння реагувати на загрози, ризики і небезпеки в умовах воєнного стану у всіх учасників освітнього процесу стануть формуватися у них через появу в законодавстві про освіту нового тлумачення поняття безпечного освітнього середовища. Воно повинно враховувати небезпеки, ризики і загрози воєнного стану. Це дозволить розробити в системі освіті нові відомчі документи щодо збереження життя і здоров’я всіх учасників освітнього процесу. The publication deals with the issue of security of the educational environment under martial law. The ability to respond to threats, risks and dangers under martial law will be developed by all participants in the educational process through the emergence of a new interpretation of the concept of a safe educational environment in education legislation. It should take into account the dangers, risks and threats of martial law. This will allow the education system to develop new departmental documents to protect the lives and health of all participants in the educational process.
- ДокументЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ СІМЕЙ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Трубавіна, І. М.; Каліна, К. Є.; Недря, К. М.Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної теорії професійної педагогіки – оновленню змісту підготовки фахівців соціальної сфери до роботи в умовах війни з сім’ями з дітьми з особливими потребами. Фахівців соціальної сфери до роботи в умовах війни не готували, так же як і всіх інших фахівців, окрім військовослужбовців. Проблема поглиблюється тим, що в умовах війни найбільш уразливими категоріями є діти з особливими потребами і їх батьки, які не в змозі забезпечити їм базові й особливі потреби на практиці. Тому метою статті є обґрунтування нового змісту професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до соціальної підтримки сімей з дітьми з особливими потребами у воєнний стан. Методологією дослідження є комплекс наукових підходів до вирішення проблеми (компетентнісний, теорія прав людини і розвитку людини, дитиноцентричний, родиноцентричний, ризикоорієнтований, порівняльний, історичний, гуманістичний, політичний підходи, підходи соціальної роботи: допомоги для самодопомоги, кризового втручання, резілієнсний, інтегрований підхід до надання соціальних послуг у громаді, клієнтоцентричний, теорії кризове втручання, орієнтовану на завдання модель соціальної роботи, проблемно-орієнтований підхід допомога для самодопомоги, а також загальнонаукові підходи: аксіологічний, системний, діяльнісний; професійно-педагогічний психологічні, змісту освіти та методи науково-педагогічних досліджень (теоретичний аналіз джерел, узагальнення, синтез, конкретизація, порівняння, моделювання). Науковою новизною статті є визначення переліку підходів до обґрунтування змісту професійної підготовки соціальних працівників до роботи з сім’ями з дітьми з особливими потребами, проблем таких сімей в війну, модель професійної діяльності соціальних працівників з такими сім’ям під час війни, переліку питань змісту такої підготовки. Практичне значення статті полягає в зверненні уваги соціальних працівників до цього питання і створення умов для формування професійних компетентностей у фахівців до роботи з такими сім’ями як найбільш вразливими в війну. Результатами статті є модель професійної діяльності соціальних працівників з сім’ями з дітьми з особливими потребами й оновлення змісту навчання фахівців такій роботі. Перспективами подальших досліджень є оновлення всіх програм підготовки соціальних працівників до роботи в війну і з такими сім’ями. The article is devoted to the current problem of the modern theory of professional pedagogy - the updating of the content of the training of social sphere specialists to work in war conditions with families with children with special needs. Specialists in the social sphere were not prepared for work in war conditions, as well as all other specialists, except for military personnel. The problem is aggravated by the fact that in the conditions of war, the most vulnerable categories are children with special needs and their parents, who are unable to provide them with basic and special needs in practice. Therefore, the purpose of the article is to substantiate the new content of the professional training of future social workers for social support of families with children with special needs during wartime. The research methodology is a complex of scientific approaches to solving the problem (competence, theory of human rights and human development, child-centered, family-centered, riskoriented, comparative, historical, humanistic, political approaches, approaches of social work: assistance for self-help, crisis intervention, resilient, integrated approach to provision of social services in the community, client-centered, theories of crisis intervention, task-oriented model of social work, problem-oriented approach, help for self-help, as well as general scientific approaches: axiological, systemic, activity; professional-pedagogical psychological, content of education) and methods of scientific-pedagogical research (theoretical analysis of sources, generalization, synthesis, concretization, comparison, modeling.) The scientific novelty of the article is the definition of a list of approaches to substantiating the content of professional training of social workers to work with families with children with special needs, problems of such families at war, a model of professional activity of social workers with such families at war, a list of questions about the content of such training. The practical significance of the article is to draw the attention of social workers to this issue and create conditions for the formation of professional competencies in specialists to work with such families as the most vulnerable in the war. The results of the article are a model of the professional activity of social workers with families with children with special needs and an update of the content of the training of specialists for such work. Prospects for further research are the updating of all training programs for social workers to work in war and with such families.
- ДокументПОНЯТТЯ ПРО ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ЗАСТОСУВАННЯ ГРАНТІВ І ЗДІЙСНЕННЯ ФАНДРАЙЗИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ НАУКОВЦІВ У СФЕРІ ПЕДАГОГІКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Каліна, К. Є.; Недря, К. М.; Рибалко, Л. С.; Трубавіна, І. М.Актуальність навчання грантовій і фандрайзинговій діяльності, її здійснення для науковців нашої країни пов’язана з політикою євроінтеграції України і вимогами академічної мобільності до науковців, міжнародної співпраці, інтеграції наукових досягнень у світове наукове співтовариство, що вимагає компетентного використання цих інструментів забезпечення наукової діяльності науковцями України. Зазначимо, що їх ніколи цьому не навчали у закладах вищої освіти і це не було предметом підвищення їхньої кваліфікації. Як і не було предметом узагальнення в теоретичному аспекті досвіду різних країн та організацій. Тому виникає питання про теоретико-методичні основи навчання і здійснення такої діяльності, що і є метою даного дослідження. Методами дослідження є: теоретичний аналіз джерел, узагальнення досвіду, синтез, моделювання, конкретизація тощо. Науковою новизною статті є визначення грантів і фандрайзингової діяльності на основі виявлених теоретикометодичних основ її здійснення, а саме: фандрайзинг визначено, як професійну діяльність науковця щодо мобілізації фінансових та інших ресурсів з різноманітних джерел для реалізації соціально значущих і науково-дослідних неприбуткових проєктів, яка вимагає спеціальних знань та навичок фандрайзера, що можуть вплинути на прийняття позитивного рішення донора; гранти – це грошові або інші засоби, що надаються як громадянам, так і іноземцям міжнародними організаціями для проведення наукових досліджень, підготовки кадрів, підвищення кваліфікації та інших цілей за певних умов, що надаються безпосередньо грантодавцями. З’ясовано, що грантова і фандрайзингова діяльність є актуальними для професійного розвитку науковців, вона має спільні теоретичні основи між собою і з теоретично-методичними основами науково-педагогічної діяльності, з основами інших сфер наукового пізнання. Діяльність у сфері грантів і фандрайзингу для науковців має свої особливості для педагогів, що пов’язано з об’єктами пізнання – людьми і накладає додаткові вимоги і потребує певних ресурсів для здійснення. Основними теоретико-методологічними основами грантової і фандрайзингової діяльності в сфері педагогіки є: гуманістична філософія, гносеологічний, прагматичний, гендерний, порівняльний, історичний, політичний, компетентнісний, ресурсний, мотиваційний, організаційний, особистісний, середовищний, соціо-особистісно-діяльнісний підходи, теорія прав людини і розвитку, які визначають мету, принципи, зміст і особливості здійснення наукової діяльності в педагогіці на основі грантів і фандрайзингу. Перспективами подальших досліджень є розробка робочої програми навчальної дисципліни з цієї тематики для здобувачів другого магістерського рівня вищої освіти. The urgency of teaching grants activities and fundraising is related to the policy of Ukraine’s European integration and the requirements of academic mobility to scientists, international cooperation, integration of scientific achievements into the world scientific community, which requires competent use of these tools. It should be noted that they have never been taught this in higher education institutions and this has not been the subject of their professional development. Nor was it a subject of generalization in the theoretical aspect of the experience of different countries and organizations. Therefore, the question arises about the theoretical and methodological foundations of training and implementation of such activities, which is the purpose of this study. Research methods are: theoretical analysis of sources, generalization of experience, synthesis, modeling, specification, etc. The article’s scientific novelty is the definition of grants activities and fundraising based on the identified theoretical and methodological foundations of its implementation, namely: fundraising is defined as a scientist’s professional activity to mobilize financial and other resources from various sources to implement socially significant and research nonprofit projects. requires special knowledge and the fundraiser’s skills, which can influence a donor’s positive decision; Grants are funds or other funds provided to both citizens and foreigners by international organizations for research, training, retraining and other purposes under certain conditions, provided directly by donors. It was found that grant activities and fundraising are relevant for the scientists’ professional development, it has common theoretical foundations with each other and with the theoretical and methodological foundations of scientific and pedagogical activities, with the foundations of other areas of scientific knowledge. Activities in the field of grants and fundraising for researchers have their own characteristics for teachers, which is related to the objects of knowledge - people and imposes additional requirements and requires certain resources for implementation. The main theoretical and methodological foundations of grant and fundraising activities in the field of pedagogy are: humanistic philosophy, epistemological, pragmatic, gender, comparative, historical, political, competence, resource, motivational, organizational, personal, environmental, socio-personal-theoretical approaches human and development, which determine the purpose, principles, content and features of scientific activities in pedagogy on the basis of grants and fundraising. Prospects for further research are the development of a working program of the discipline on this topic for applicants for the second master's degree in higher education.
- ДокументСОЦІАЛЬНА РОБОТА З ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИМИ ОСОБАМИ В УКРАЇНІ(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022-11-02) Недря, К. М.; Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.В статті розглянуто соціальні послуги на допомогу внутрішньо переміщеним особам в Україні. Соціальна робота, згідно чинному в Україні законодавству про соціальну роботу, це – професійна діяльність, спрямована на запобігання, мінімізацію негативних наслідків та подолання складних життєвих обставин сімей, дітей та молоді, посилення їх здатності до реалізації власного життєвого потенціалу. Соціальна робота як дієва служба допомоги вирішує проблеми забезпечення соціальних умов реалізації прав людини. Причинами її актуалізації в теперішній воєнний стан є те, що: більше населення внаслідок війни потребує на соціальні послуги як на соціальні гарантії якості життя, особливо потребують соціальної допомоги внутрішньо переміщені особи, які залишили домівки і позбавлені необхідного для життя, задоволення базових потреб в умовах воєнного стану. The article discusses social services to help internally displaced persons in Ukraine. Social work, according to the current legislation on social work in Ukraine, is professional activity aimed at preventing, minimizing negative consequences and overcoming difficult life circumstances of families, children and youth, strengthening their ability to to realize their life potential. Social work as an effective assistance service solves the problems of ensuring social conditions for the realization of of human rights. The reasons for its actualization in the current martial law are the following: more people as a result of the war, more people need social services as social guarantees of quality of life, especially internally displaced persons who have left their homes and are deprived of the necessities of life and basic needs under martial law need social assistance.
- ДокументФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ – НА ОСНОВІ УКРАЇНСЬКОЇ ХАРТІЇ ВІЛЬНОЇ ЛЮДИНИ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.; Недря, К. М.Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної теорії виховання — формуванню цінностей дітей та молоді, засобом чого є Українська Хартія вільної людини (УХВЛ). Метою статті є розкриття можливостей УХВЛ щодо формування моральних цінностей дітей та молоді в закладах загальної середньої освіти. Науковою новизною статті є розкриття можливостей УХВЛ в цьому аспекті і показ досвіду її впровадження. Практичне значення статті полягає у визначенні можливостей і шляхів щоденного використання УХВЛ в моральному вихованні школярів та узагальненні існуючого досвіду з проблеми її використання. The article is devoted to the actual problem of the modern theory of education — the formation of the values of children and young people, the means of which is the Ukrainian Charter of a Free Person (UCFP). The purpose of the article is to reveal the possibilities of UCFP for the formation of moral values of children and youth in institutions of general secondary education. The scientific novelty of the article is the disclosure of the possibilities of the UCFP in this aspect and the demonstration of the experience of its implementation. The practical significance of the article lies in the determination of opportunities and ways of daily use of the UHFP in the moral education of schoolchildren and the generalization of the existing experience on the problem of its use.