Перегляд за Автор "Науменко, Н."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБЕЗПЕКА ЛЮДИНИ В СУСПІЛЬНОМУ ВИМІРІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Науменко, Н.У публікації розглянуто безпеку людини. Людина, як суспільна істота, почувається в безпеці, коли вона, її права та свободи надійно захищені й гарантовані державою. Права та свободи людини є невід’ємною частиною її природи, без яких вона не може існувати як людська істота. В суспільному вимірі безпека людини є ключовим параметром існування як окремих людей, так і суспільства загалом. Вона характеризує діяльність підприємств, галузей та визначає перебіг міжнародних і державних процесів на мікро-, мезо- і макрорівнях, які також взаємодіють та впливають один на одного. На сьогодні ключовим завданням у галузі безпеки є захист людини, окремих груп населення та суспільства в контексті соціальної безпеки, зокрема освітньої безпеки, що потребує подальшого більш детального вивчення. The publication considers human security. A person, as a social being, feels safe when he, his rights and freedoms are reliably protected and guaranteed by the state. Human rights and freedoms are an integral part of his nature, without which he cannot exist as a human being. In the social dimension, human security is a key parameter of the existence of both individual people and society as a whole. It characterizes the activities of enterprises, industries and determines the course of international and state processes at the micro-, meso- and macro-levels, which also interact and influence each other. Today, the key task in the field of security is the protection of a person, individual groups of the population and society in the context of social security, in particular educational security, which requires further more detailed study.
- ДокументЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ОСОБИСТІСНИЙ РЕСУРС ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ЗДОРОВ’Я МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Науменко, Н.У статті розглянуто проблему розвитку емоційного інтелекту як особистісного ресурсу забезпечення професійного здоров'я майбутніх учителів початкової школи; визначено структуру емоційно-етичної компетентності майбутніх учителів початкової школи; проаналізовано підходи до розуміння структури емоційного інтелекту; представлено методи, прийоми та способи розвитку компонентів емоційного інтелекту. The article deals with the problem of developing emotional intelligence as a personal resource for ensuring the professional health of future primary school teachers; the structure of emotional and ethical competence of future primary school teachers is determined; approaches to understanding the structure of emotional intelligence are analyzed; methods, techniques and methods for developing the components of emotional intelligence are presented.
- ДокументПорівняльний аналіз активності здобувачів вищої освіти під час навчання в асинхронному режимі з дисципліни "Фізичне виховання" в умовах карантину та військового стану(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Бойчук, Ю.; Козлов, А.; Науменко, Н.; Гриньова, М.Стаття присвячена проблемі професійної підготовки майбутніх педагогів за допомогою цифрових освітніх технологій під час дистанційного навчання на прикладі Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Мета статті – здійснити порівняльний аналіз активності здобувачів вищої освіти під час викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди в асинхронному режимі в умовах пандемії COVID-19 та в умовах військового стану. Для реалізації поставленої мети проаналізовано досвід викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» для здобувачів освіти І–ІІ курсів фізико-математичного факультету та факультету початкового навчання в асинхронному. Викладання дисципліни здійснювалося за допомогою освітньої платформи Moodle ХНПУ ім. Г. С. Сковороди та додатків Googlе. Було організовано чотири Google Classroom. Загалом за ці періоди здобувачі освіти І курсу виконали 11 завдань, здобувачі освіти ІІ курсу – 17 завдань. З метою проведення порівняльного аналізу всі завдання, які виконували здобувачі, були розподілені на три підгрупи за критеріями складності та часу, витраченого на їх виконання. Проведене дослідження активності здобувачів освіти під час викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» в умовах карантину COVID-19 та умовах військового стану показало значне її зниження. Такі показники вказують на вкрай важкі на сьогоднішній день умови перебування здобувачів освіти та, як наслідок, неможливість повноцінного виконання представлених завдань. Проте майже третина всіх здобувачів освіти впоралася із поставленими завданнями, отримавши високі результати, що дозволяє в подальшому продовжувати пошук шляхів підвищення активності здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання; покращення можливостей використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі вищої школи та виявлення найбільш сприятливої та універсальної платформи для дистанційного навчання під час викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» у педагогічних закладах вищої освіти. The article is devoted to the problem of professional training of future teachers with the help of digital educational technologies during distance learning on the example of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The aim of this article was to carry out a comparative analysis of the activity of higher education students in the process of teaching the discipline "Physical Education" at the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University in asynchronous mode in conditions of the pandemic COVID19 and under martial law. The experience of teaching the discipline "Physical Training" for I-II years of the Faculty of Physics and Mathematics and the Faculty of Elementary Education in the asynchronous mode was analyzed in order to implement the set goal. The discipline was taught using the educational platform Moodle of H. S. Skovoroda KNPU and Googlе applications. Four Google Classrooms were organized. All in all, during these periods, the first year students completed 11 tasks, the second year students — 17 tasks. For the purpose of comparative analysis, all the tasks performed by the seekers were divided into three subgroups according to the criteria of difficulty and time spent on their performance. A study of the activity of education applicants in the process of teaching the discipline of "Physical Training" under quarantine COVID-19 and martial law conditions showed a significant decrease. Such indicators point to the extremely difficult conditions of education applicants today and, as a consequence, the impossibility of full performance of the submitted assignments. However, almost one third of all education applicants coped with the tasks, getting high results, which allows us to continue searching for ways to increase the activity of the seekers in the conditions of distance learning; improving the possibilities of using computer technology in the educational process of higher education and identifying the most favorable and universal platform for distance learning in the process of teaching the discipline "Physical Training" in the pedagogical institutions of higher education.
- ДокументРеклама як комунікативний феномен(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Науменко, Н.У статті проаналізовано, що реклама може розглядатися як своєрідна комунікація. Вона не містить справжньої взаємодії між автором і реципієнтом. Це однобічний переконливий комунікативний вплив, який передбачає відповідну реакцію і взаємодію. В статье проанализировано, что реклама может рассматриваться как своеобразная коммуникация. Она не содержит настоящего взаимодействия между автором и реципиентом. Это одностороннее убедительное коммуникативное воздействие, предусматривающее ответную реакцию и взаимодействие. The article analyzes that advertising can be considered as a kind of communication. It does not contain a real interaction between the author and the recipient. This is a one-sided convincing communicative influence, which involves appropriate response and interaction.
- ДокументРОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Олійник, О.; Науменко, Н.Стаття присвячена проблемі емоційного розвитку дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальних навчальних закладів. Актуальність дослідження зумовлена зростанням впливу негативних факторів на емоційний стан дітей, а також їх соціальну адаптацію. Емоційна сфера є критично важливим елементом, який впливає на процес навчання, соціалізацію та адаптацію дітей до освітнього середовища. Теоретичний аналіз джерельної бази показав, що серед ефективних методів корекції виокремлено арт-терапію, яка продемонструвала значний потенціал у процесі підтримки та розвитку емоційної сфери дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями. The article deals with the problem of emotional development in primary school children with intellectual disabilities in the context of special educational institutions. The relevance of the study is due to the growing influence of negative factors on the emotional state of children, as well as their social adaptation. The emotional sphere is a critical element that affects the learning process, socialization and adaptation of children to the educational environment. The theoretical analysis of the source base has shown that among the effective methods of correction, art therapy has been identified, which has demonstrated significant potential in the process of supporting and developing the emotional sphere of primary school children with intellectual disabilities.
- ДокументРОЗВИТОК КУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЗАСОБАМИ РІЗНИХ ВИДІВ МИСТЕЦТВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Якобану, Т.; Науменко, Н.У статті розглядається проблема розвитку культурної компетентності молодших школярів з інтелектуальними порушеннями засобами різних видів мистецтва. Розкрито значення мистецтва як важливого засобу профілактики та корекції низки порушень у дітей з особливими потребами. Розкрито можливості мистецтва для активізації пізнавальної діяльності, розвитку соціально-комунікативних навичок, емоційно-почуттєвої та моторно-рухової сфер молодших школярів. The article deals with the problem of developing the cultural competence of junior schoolchildren with intellectual disabilities through various types of art. The importance of art as an important means of prevention and correction of a number of disorders in children with special needs is revealed. The possibilities of art for activation of cognitive activity, development of social and communication skills, emotional and sensory and motor-motor spheres of junior schoolchildren are revealed.
- ДокументРОЗВИТОК МОВНИХ УЗАГАЛЬНЕНЬ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Кобченко, С.; Науменко, Н.Стаття присвячена проблемі розвитку мовних узагальнень у молодших школярів з порушеннями інтелекту на уроках української мови. Виявлено особливості розвитку пізнавальних функцій молодших школярів з порушеннями інтелекту та розвитку їхнього мовлення. Визначено сутність лінгвістичних узагальнень у процесі навчання рідної мови; проаналізовано інноваційні шляхи засвоєння молодшими школярами з порушеннями інтелекту української граматики та орфографії, що дозволить їм ефективно оволодіти навичками вільного спілкування. The article deals with the problem of development of language generalizations in primary schoolchildren with intellectual disabilities in Ukrainian language lessons. The peculiarities of the development of cognitive functions of junior schoolchildren with intellectual disabilities and the development of their speech are revealed. The essence of linguistic generalizations in the process of teaching the mother tongue is determined; innovative ways of mastering Ukrainian grammar and spelling by younger pupils with intellectual disabilities are analyzed, which will allow them to effectively master the skills of free communication.
- ДокументФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЗАСОБАМИ ТРУДОВОГО ВИХОВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Башкал, Л.; Науменко, Н.У публікації актуалізовано проблему формування життєвої компетентності молодших школярів засобами трудового виховання, висвітлено стан дослідження цього питання. Ступінь прояву інтелектуальних порушень відображається на особливостях психічного та фізичного розвитку молодших школярів, що може перешкоджати формуванню їхньої життєвої компетентності та становленню повноцінним членом суспільства. У статті представлено огляд основних напрямів досліджень з даної проблеми та етапи майбутнього педагогічного експерименту, спрямованого на вивчення впливу трудового виховання на формування життєвої компетентності молодших школярів з порушеннями інтелекту. The publication actualizes the problem of forming life competence in junior schoolchildren by means of labor education, and highlights the state of research on this issue. The degree of manifestations of intellectual disabilities is reflected in the peculiarities of mental and physical development of junior schoolchildren, which can interfere with the formation of their life competence and become a full-fledged member of society. The paper provides an overview of the main areas of research on this problem and the stages of the future pedagogical experiment aimed at studying the impact of labor education on the formation of life competence in primary schoolchildren with intellectual disabilities.
- ДокументФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ СПІЛКУВАННЯ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Науменко, Н.; Скриннік, В.Стаття присвячена проблемі формування культури спілкування у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивного навчання. Розкрито сутність феномену «спілкування» та структуру культури спілкування в контексті її формування в умовах інклюзивної освіти. Проаналізовано необхідність формування комунікативних умінь як одного з аспектів комунікативної культури; визначено проблеми їх формування у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. The article deals with the problem of forming a culture of communication in primary schoolchildren with intellectual disabilities in inclusive education. The essence of the phenomenon of “communication” and the structure of communication culture in the context of its formation in inclusive education are revealed. The necessity of forming communicative skills as one of the aspects of communication culture is analyzed; the problems of their formation in primary schoolchildren with intellectual disabilities are identified.