Перегляд за Автор "Науменко, Н. В."
Зараз показано 1 - 20 з 46
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВалеологічні основи духовного розвитку особистості(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Асоціація російськомовних вчених штату Масачусетс, м. Бостон, США, 2019) Бойчук, Ю. Д.; Науменко, Н. В.У статті порушено тему валеологічних основ духовного розвитку особистості. В статье затронута тема валеологических основ духовного развития личности. The article touches upon the topic of valeological foundations of the spiritual development of a person.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2021) Науменко, Н. В.; Горобчук, О. А.; Козлов, А. В.У статті висвітлено доцільність використання сучасних педагогічних технологій на прикладі веб-квест технології, ігрових технологій, технологій опрацювання дискусійних питань у професійній підготовці фахівців фізичної культури і спорту. В статье отражена целесообразность использования современных педагогических технологий на примере веб-квест технологии, игровых технологий, технологий обработки дискуссионных вопросов в профессиональной подготовке специалистов физической культуры и спорта. The article highlights the feasibility of using modern pedagogical technologies on the example of web-quest technology, game technologies, technologies for processing discussion issues in the training of specialists in physical culture and sports.
- ДокументВПЛИВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА СТАН ЗДОРОВ’Я ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Національний фармацевтичний університет, 2021) Науменко, Н. В.; Козлов, А. В.; Гогіна, Т. І.У тезах схарактеризовано дефініцію «здоров’я» як динамічну категорію, яка характеризується фізичним, психічним, соціальним та духовним благополуччям; розглянуто сутність дистанційного навчання та його вплив на стан здоров’я викладачів закладів вищої освіти, досліджено та проаналізовано зміни у стані здоров’я викладачів закладів вищої освіти в умовах пандемії COVID–19. В тезисах охарактеризована дефиниция «здоровья» как динамическая категория, характеризующаяся физическим, психическим, социальным и духовным благополучием; рассмотрена сущность дистанционного обучения и его влияние на состояние здоровья преподавателей высшего образования, исследованы и проанализированы изменения в состоянии здоровья преподавателей высшего образования в условиях пандемии COVID-19. The theses characterize the definition of "health" as a dynamic category characterized by physical, mental, social and spiritual well-being; the essence of distance learning and its influence on the state of health of teachers of higher education institutions is considered; The changes in the state of health of teachers of higher education institutions in the conditions of the COVID-19 pandemic were studied and analyzed.
- ДокументВплив емоцій на психічний розвиток дітей з ЗПР в умовах війни(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Кобченко, С. Р.; Науменко, Н. В.Автори звертають увагу на проблему психологічної підтримки дітей із затримкою психічного розвитку в умовах воєнного стану. The authors draw attention to the problem of psychological support for children with mental retardation under martial law.
- ДокументГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ БЕЗПЕКООРІЄНТОВАНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Науменко, Н. В.Стаття присвячена проблемі формування готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків. Визначено вимоги до професійної підготовки майбутніх учителів у контексті сучасних освітніх викликів. Проаналізовано складові готовності майбутніх учителів до професійної діяльності. Схарактеризовано складові готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища відповідно до Професійного стандарту вчителя початкових класів, виділено основні компоненти готовності. The article is devoted to the problem of forming the readiness of future primary school teachers to organize a safety-oriented educational environment in the face of risks. The requirements for the professional training of future teachers in the context of modern educational challenges are determined. The components of future teachers' readiness for professional activity are analyzed. The components of future primary school teachers' readiness to organize a safety-oriented educational environment in accordance with the Professional Standard for Primary School Teachers are characterized, the main components of readiness are highlighted.
- ДокументДидактичні системи та педагогічні технології у вищій освіті(Національний фармацевтичний університет, 2021) Кайдалова, Л. Г.; Науменко, Н. В.; Романовська, О. О.У методичних рекомендаціях представлено основні положення та вимоги щодо організації, змісту практичних занять студентів. Матеріал подано відповідно до навчальної програми з дидактичних систем та педагогічних технологій у вищій освіті для здобувачів вищої освіти освітньої програми "Педагогіка вищої школи". Завдання складені з урахуванням вимог до формування професійної компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти. Методичні рекомендації призначені для аудиторної роботи здобувачів вищої освіти спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки", освітньої програми "Педагогіка вищої школи". В методических рекомендациях представлены основные положения и требования по организации, содержанию практических занятий студентов. Материал представлен в соответствии с учебной программой по дидактическим системам и педагогическим технологиям в высшем образовании для соискателей высшего образования образовательной программы "Педагогика высшей школы". Задания составлены с учетом требований к формированию профессиональной компетентности будущих преподавателей высшего образования. Методические рекомендации предназначены для аудиторной работы соискателей высшего образования специальности 011 "Образовательные, педагогические науки", образовательной программы "Педагогика высшей школы". The guidelines present the main provisions and requirements for the organization, the content of practical exercises for students. The material is presented in accordance with the curriculum on didactic systems and pedagogical technologies in higher education for graduate students of the educational program "Pedagogy of Higher Education". The tasks are made taking into account the requirements for the formation of professional competence of future teachers of higher education. Methodological recommendations are designed for classroom work of applicants for higher education specialty 011 "Educational, pedagogical sciences", the educational program "Pedagogy of higher education.
- ДокументДО ПИТАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Науменко, Н. В.У тезах досліджено формування здоров’язбережувальної компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Система професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи характеризується внутрішньою узгодженістю та взаємозв’язками між її компонентами, зокрема, взаємозв’язком між усіма компонентами змісту професійної підготовки у контексті здоров’язбереження, врахуванням міждисциплінарного підходу до реалізації освітнього змісту під час формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх вчителів. Зазначено, що оптимізація та реалізація процесу формування здоров’язбережувальної компетентності у майбутніх учителів початкової школи в процесі професійної підготовки є комплексним питанням та потребує подальшого дослідження. The thesis examines the formation of health-saving competence of the future primary school teacher. The system of professional training of future primary school teachers is characterized by internal consistency and interrelationships between its components, in particular, the interrelationship between all components of the content of professional training in the context of health care, taking into account an interdisciplinary approach to the implementation of educational content during the formation of health care competence of future teachers teachers It is noted that the optimization and implementation of the process of formation of health-saving competence among future primary school teachers in the process of professional training is a complex issue and requires further research.
- ДокументДослідження стану професійної готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекооріeнтованого освітнього середовища в умовах ризиків(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Науменко, Н. В.Стаття присвячена проблемі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків, що реалізується у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Мета статті — висвітлення результатів теоретичного аналізу наукових досліджень щодо розуміння сутності категорії «готовність майбутнього вчителя до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища», що являє собою складне інтегративне утворення особистості, яке включає в себе особистісну, психологічну, здоров’язбережувальну, теоретичну, практичну готовність і характеризується мотивами та переконаннями до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків, психолого-педагогічними, методичними знаннями та вміннями, особистісно-професійними властивостями, що спрямовані на формування безпечних, комфортних та здорових умов освітнього середовища, яке забезпечує оволодіння учнями компетентностями, необхідними для життя, формування культури безпечної та здорової поведінки; а також аналіз результатів емпіричного дослідження наявного стану професійної готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків. Для реалізації поставленої мети проведено опитування здобувачів спеціальності 013 «Початкова освіта» 3-го і 4-го років навчання 2017 і 2018 рр. вступу за допомогою анкети, створеної у сервісі Google Forms. Питання анкети розподілялися за трьома блоками — мотиваційний, когнітивний, операційний, що дозволило комплексно оцінити наявний стан готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків, розробити та упровадити в освітній процес авторську модель науково-методичної системи професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків і дослідити доцільність її впровадження. The article is devoted to the problem of professional training of future primary school teachers to organize a safety-oriented educational environment in conditions of risks, which is being implemented at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The purpose of the article is to highlight the results of the theoretical analysis of scientific research on understanding the essence of the category “future teacher's readiness to organize a safety-oriented educational environment”, which is a complex integrative formation of the individual, which includes personal, psychological, health, theoretical, practical readiness and is characterized by motives and beliefs to organize a safety-oriented educational environment in conditions of risks, psychological, pedagogical, methodological knowledge and skills, personal and professional properties aimed at forming safe, comfortable and healthy conditions of the educational environment, which ensures that students master the competencies necessary for life, form a culture of safe and healthy behavior; as well as analyzing the results of an empirical study of the current state of professional readiness of future primary school teachers to organize a safe educational environment in conditions of risks. To achieve this goal, a survey of applicants for the specialty 013 “Primary Education” in the 3rd and 4th years of study in 2017 and 2018 was conducted using a questionnaire created in the Google Forms service. The questions of the questionnaire were divided into three blocks — motivational, cognitive, operational, which allowed to comprehensively assess the current state of readiness of future primary school teachers to organize a safety-oriented educational environment in conditions of risks, to develop and implement the author's model of the scientific and methodological system of professional training of future primary school teachers to organize a safety-oriented educational environment in conditions of risks in the educational process and to investigate the feasibility of its implementation.
- ДокументЗабезпечення духовного розвитку молодших школярів з особливими освітніми потребами(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.; Мірошниченко, О. В.; Науменко, Н. В.У статті проаналізовано забезпечення духовного розвитку молодших школярів з особливими освітніми потребами. В статье проанализировано обеспечение духовного развития младших школьников с особыми образовательными потребностями. The article analyzes the provision of spiritual development of junior schoolchildren with special educational needs.
- ДокументЗагальна теорія здоров’я та здоров’язбереження(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ФОП Петров В. В., вид. Рожко С. Г., 2017-10-18) Авдєєнко, І. М.; Бельорін-Еррера, О. М.; Бєляєв, І. С.; Бєляєва, О. М.; Бігуняк, К. О.; Бігуняк, Т. В.; Благий, О. С.; Бобак, Я. П.; Бойчук, Ю. Д.; Борщик, Л. М.; Бугаєвський, К. А.; Соловйова, А. В.; Солошенко, Е. М.; Стасик, О. В.; Стасик, О. Г.; Страшко, С. В.; Стрельников, Л. С.; Стрілець, О. П.; Сухіх, А. С.; Таймасов, Ю. С.; Терешкевич, Г. Т.; Бурсова, С. С.; Терів, П. С.; Титаренко, Л. В.; Товкун, Л. П.; Турчинов, А. В.; Фаласеніді, Т. М.; Федонюк, Л. Я.; Фундюр, Н. М.; Харченко, Н. А.; Холод, Д. А.; Христова, Т. Є.; Буц, М. А.; Циплюк, А. М.; Шаповалова, О. В.; Шийка, Ю. І.; Шкурупій, Д. А.; Шмиголь, І. В.; Яковенко, М. Я.; Вакуленко, О. В.; Варивода, К. С.; Ващенко, О. М.; Войтко, В. В.; Волик, Г. П.; Гмиря, Г. В.; Гнізділова, О. А.; Годорозя, М. Д.; Годун, Н. І.; Голованова, І. А.; Гончаренко, М. С.; Горденко, С. І.; Горобей, М. П.; Гриньова, М. В.; Гриценко, О. А.; Даниленко, Є. В.; Дронська, Х. А.; Духовний, Л. Ф.; Єфіменко, Н. В.; Жáра, Г. І.; Жамардій, В. О.; Завалишка, А. А.; Зуб, О. В.; Іванова, Т. С.; Івахненко, О. Л.; Іващук, Л. Ю.; Ісакова, О. І.; Іфтода, О. М.; Іщенко, А. А.; Казакова, С. М.; Калюжная, О. С.; Камінська, Т. М.; Кишкан, І. Г.; Кіт, Л. Я.; Климишин, Н. І.; Ковальчук, Г. Я.; Козубенко, Ю. Л.; Кононенко, А. Г.; Корженко, І. О.; Корман, М. В.; Костіна, В. В.; Коцур, Н. І.; Кравченко, І. П.; Крайнова, Т. І.; Кушнір, О. В.; Лазарєва, Т. А.; Лебедєва, В. В.; Люта, М. Я.; Ляхова, Н. О.; М’ясоєдов, В. В.; Малоштан, Л. М.; Матійців, Н. П.; Мегалінська, Г. П.; Мединський, С. В.; Мелега, К. П.; Мельник, О. А.; Мешко, Г. М.; Миздренко, О. М.; Мірошниченко, О. М.; Міхеєнко, О. І.; Могильний, Ф. В.; Молчко, О. Ю.; Москаленко, В. В.; Наливайко, Н. В.; Науменко, Н. В.; Олійник, Т. О.; Павленко, О. В.; Пастухова, Н. Л.; Пашинський, П. П.; Петрюк, С. Є.; Погорлецькі, А. Н.; Пріма, Р. М.; Прокопенко, А. І.; Пюрко, В. Є.; Романенко, К. А.; Романенко, Л. В.; Сабадашка, М. В.; Савіна, О. Г.; Савіцькі, С. К.; Садовниченко, Ю. О.; Саїнчук, М. М.; Сибірна, Н. О.; Сидорчук, Л. П.; Сінельнікова, Н. О.; Скоропадська, С. О.; Соколенко, В. Л.; Соколенко, С. В.У монографії розглянуто медико-біологічні механізми здоров’я, етико-правові та психолого-педагогічні засади практичного здоров’язбереження. Висвітлено теоретико-методологічні основи педагогіки здоров’я; сучасні підходи до створення здоров’язбережувального освітнього середовища; роль фізичного виховання у збереженні здоров’я; профілактика шкідливих звичок та соціально-небезпечних захворювань; здоров’язбережувальні освітні технології. Монографія розрахована на викладачів вищих навчальних закладів, студентів, аспірантів, учителів шкіл різного типу та широкого кола науковців, які цікавляться сучасними питаннями здоров’язбереження. В монографии рассмотрены медико-биологические механизмы здоровья, этико-правовые и психолого-педагогические основы практического здоровьесбережения. Освещены теоретико-методологические основы педагогики здоровья ; современные подходы к созданию здоровьесберегательной образовательной среды; роль физического воспитания в сохранении здоровья; профилактика вредных привычек и социально-опасных заболеваний; здоровьесберегательные образовательные технологии. Монография рассчитана на преподавателей высших учебных заведений, студентов, аспирантов, учителей школ разного типа и широкого круга ученых, интересующихся современными вопросами здоровьесбережения. The monograph examines the medical-biological mechanisms of health, ethical and psychological and pedagogical principles of practical health preservation. The theoretical and methodological foundations of pedagogy of health; modern approaches to the establishment of a healthy preserving educational environment; the role of physical education in health preserving; prevention of harmful habits and socially dangerous diseases; health-saving educational technologies are highlighted. The monograph is intended for teachers of higher educational establishments, students, graduate students, teachers of schools of different types and a wide range of scientists who are interested in modern issues of healthcare.
- ДокументЗДІЙСНЕННЯ МОТИВАЦІЙНО-ЦІЛЬОВОГО ЕТАПУ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ ДУХОВНОГО ЗДОРОВ’Я МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-05-15) Науменко, Н. В.Стимулювання розвитку в студентів позитивної мотивації щодо формування духовного здоров’я, забезпечення усвідомлення особливостей майбутньої професійної діяльності, визначення індивідуальних особливостей студентів, стимулювання власного професійного зростання через усвідомлення своїх потреб, можливостей, професійного рівня, чітке визначення знань, умінь та навичок, які необхідні майбутньому вчителю для формування духовного здоров’я – такі завдання є основними при здійсненні мотиваційно-цільового етапу технології підготовки майбутнього вчителя до формування духовного здоров’я молодших школярів. Стимулирование развития у студентов положительной мотивации по формированию духовного здоровья, обеспечение понимания особенностей будущей профессиональной деятельности, определение индивидуальных особенностей студентов, стимулирование собственного профессионального роста через осознание своих потребностей, возможностей, профессионального уровня, четкое определение знаний, умений и навыков, которые необходимы будущему учителю для формирования духовного здоровья - такие задачи являются основными при осуществлении мотивационно-целевого этапа технологии подготовки будущего учителя к формированию духовного здоровья младших школьников. Stimulating the development of students' positive motivation for the formation of spiritual health, ensuring understanding of the characteristics of future professional activities, identifying individual characteristics of students, stimulating their own professional growth through understanding their needs, opportunities, professional level, a clear definition of knowledge, skills and abilities that are necessary for the future teacher for the formation of spiritual health - such tasks are the main ones in the implementation of the motivational- the target stage of the technology of preparing the future teacher for the formation of spiritual health of junior schoolchildren.
- ДокументЗМІСТ ПІДГОТОВКИ ВИХОВАТЕЛЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО РОБОТИ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ГЛОБАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2023) Бойчук, Ю. Д.; Науменко, Н. В.; Казачінер, О. С.; Галій, А. І.У статті обґрунтовано, що у зв’язку з повномасштабною війною в Україні нагального перегляду потребують вимоги до педагогічних працівників, зокрема дошкільної галузі освіти, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Наразі особливою вимогою до сучасних вихователів закладів дошкільної освіти постає набуття вміння працювати в різних режимах навчання, вміння надавати елементарну психологічну підтримку дитині з особливими освітніми потребами, організовувати ігрову, образотворчу та навчальну діяльність у місцях тимчасової евакуації під час оголошення повітряної тривоги. Із метою формування в майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти професійної компетентності у сфері розвитку, навчання та виховання дітей з особливими потребами в навчальні плани освітніх програм за спеціальністю 012 Дошкільна освіта першого (бакалаврського) рівня вищої освіти необхідно вводити такі освітні компоненти, як «Основи корекційної педагогіки» та «Основи інклюзивної освіти». Крім того, ми вважаємо, що до навчальних планів освітніх програм за спеціальністю 012 Дошкільна освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти буде доречним вводити такі освітні компоненти, як «Навчання та виховання дітей дошкільного віку з комплексними порушеннями», «Новітні технології навчання, виховання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами», «Менеджмент дошкільної інклюзивної освіти». За умови розробки, оновлення та / або перегляду змісту програм цих освітніх компонентів майбутні фахівці оволодіють новими знаннями, уміннями та навичками, а також набудуть особистісних якостей для роботи з дітьми дошкільного віку з ООП у повному обсязі з урахуванням умов сучасного мінливого життя і глобальних викликів. Разом із цим, обов’язковою та головною умовою формування особистості вихователя закладів дошкільної освіти, зокрема з інклюзивною формою навчання, є здатність до самовдосконалення і саморозвитку, профе-сійного лідерства на основі рефлексії своєї діяльності. The article substantiates that in connection with the full-scale war in Ukraine, the requirements for pedagogical workers, in particular in the field of preschool education, who work with children with special educational needs, need urgent revision. Currently, the acquisition of the ability to work in different modes of education, the ability to provide elementary psychological support to a child with special educational needs, to organize game, art and educational activities in places of temporary evacuation during the announcement of an air alert is a special requirement for modern educators of preschool education institutions. In order to form future educators of preschool education institutions professional competence in the field of development, education and upbringing of children with special needs in the curricula of educational programs in the specialty 012 Preschool education of the first (bachelor) level of higher education, it is necessary to introducesuch educational components as "Basics of correctional pedagogy” and “Fundamentals of inclusive education”. In addition, we believe that it would be appropriate to introduce such educational components as “Education and upbringing of preschool children with complex disorders”, “Newest technologies of education, education and development of children with special educational needs”, "Management of preschool inclusive education". Under the condition of developing, updating and / or revising the content of the programs of these educational components, future specialists will acquire new knowledge, abilities and skills, as well as acquire personal qualities for working with preschool children with special needs in full, taking into account the conditions of modern changing life and global challenges. Along with this, the mandatory and main condition for the formation of the personality of a teacher of preschool education institutions, in particular with an inclusive form of education, is the ability for self-improvement and self-development, professional leadership based on the reflection of one's activities.
- ДокументКОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗНМ ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Прийма, В. О.; Науменко, Н. В.У публікації досліджено методи та прийоми корекційної роботи з дітьми дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення засобами арт-терапії. У житті дитини мовлення виконує важливі функції. Первісною та найважливішою з усіх виступає комунікативна функція. Зазначено, що використання арт-терапії у корекційній роботі з дітьми з недорозвиненням мовлення може мати позитивний вплив не тільки на мовленнєві навички, але й на інші аспекти розвитку дитини, зокрема на соціальну адаптацію та психологічний стан. Застосування арт-терапії в корекційній роботі з дітьми із загальним недорозвиненням мовлення може допомогти дітям покращити рівень розвитку мовлення та покращити їх емоційний стан, зокрема знизити рівень тривоги та покращити соціальні навички. The publication examines methods and techniques of correction working with preschool children with general underdevelopment of speech by means of art therapy. Speech plays an important role in a child's life. The primary and most important of all is the communicative function. It is noted that the use of art therapy in correctional work with children with underdevelopment of speech can have a positive effect not only on speech skills, but also on other aspects of the child's development, in particular on social adaptation and psychological state. Application of art therapy in correctional facilities working with children with general speech impairment can help children improve their speech development and improve their emotional state, including reducing anxiety and improving social skills.
- ДокументМетодика викладання у вищій школі(Національний фармацевтичний університет, 2021) Кайдалова, Л. Г.; Науменко, Н. В.У методичних рекомендаціях представлено основні положення та вимоги щодо організації, змісту практичних занять здобувачів вищої освіти. Матеріал подано відповідно до навчальної програми з методики викладання у вищій школі для здобувачів вищої освіти освітньої програми "Педагогіка вищої школи". Завдання складені з урахуванням вимог до формування професійної компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти. Методичні рекомендації призначені для аудиторної роботи здобувачів вищої освіти спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки", освітньої програми "Педагогіка вищої школи". В методических рекомендациях представлены основные положения и требования к организации, содержанию практических занятий соискателей высшего образования. Материал представлен в соответствии с учебной программой по методике преподавания в высшей школе для соискателей высшего образования образовательной программы "Педагогика высшей школы". Задания составлены с учетом требований к формированию профессиональной компетентности будущих преподавателей высшего образования. Методические рекомендации предназначены для аудиторной работы соискателей высшего образования специальности 011 "Образовательные, педагогические науки", образовательной программы "Педагогика высшей школы". The methodological recommendations present the main provisions and requirements for the organization and content of practical classes of higher education applicants. The material is presented in accordance with the curriculum on teaching methodology in higher education for candidates for higher education educational program "Pedagogy of Higher Education". The tasks are made taking into account the requirements for the formation of professional competence of future teachers of higher education. Methodological recommendations are designed for classroom work of applicants for higher education specialty 011 "Educational, pedagogical sciences", the educational program "Pedagogy of higher education.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО НАПИСАННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНИХ МЕТОДИК НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Коваленко, В. Є.; Науменко, Н. В.; Сінопальнікова, Н. М.; Галій, А. І.У методичних рекомендаціях розкриваються особливості науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, міститься орієнтовний перелік тем курсових робіт зі спеціальних методик, а також представлено вимоги до написання, оформлення, рецензування та захисту курсових робіт. Методичні рекомендації розроблено для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, викладачів, наукових керівників курсової роботи за спеціальністю 016 «Спеціальна освіта». The methodological recommendations reveal the peculiarities of research work of of applicants for higher education of the first (bachelor's) level, contains an indicative list of topics of course papers on special methods, as well as requirements for writing, design, review and defense of term papers. The guidelines are designed for students of the first (bachelor's) level, teachers, supervisors of course work in the specialty 016 "Special Education".
- ДокументМЕХАНІЗМИ ЕНЕРГОІНФОРМАЦІЙНОГО ОБМІНУ СИСТЕМИ «ЛЮДИНА – НАВКОЛИШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ», «ЛЮДИНА - ВСЕСВІТ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09-23) Гончаренко, М. С.; Науменко, Н. В.У тезах розглядається проблема функціонування організму людини на рівні навколишнього середовища та на рівні Всесвіту; проаналізовано теорію взаємодії хвильових процесів як основу розуміння сутності взаємодії людини з навколишнім середовищем; розкрито важливість уніфікації змісту освіти на основі синергетичного підходу, як основи формування сучасного світогляду населення України на засадах здоров’язбереження. In the theses the problem of functioning of the human body at the level of the environment and at the level of the Universe is considered; the theory of interaction of wave processes is analyzed as a basis for understanding the essence of interaction of a human with the environment; the importance of unifying the content of education based on the synergistic approach, as a basis for the formation of a modern world view of the Ukrainian population based on health preservation is revealed.
- ДокументМОЖЛИВОСТІ ПРОЄКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ(Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2020-10) Науменко, Н. В.; Козлов, А. В.Використання проєктної технології навчання в освітньому процесі сприяє усвідомленню здобувачами освіти власної індивідуальності, формуванню контактності, емпатії, відчуття обов’язку, рефлексивності, відповідальності, готовності до диференційованої оцінки своєї праці, підвищенню професійного інтересу майбутнього фахівця. Різні форми співпраці викладача і здобувача освіти, майбутніх фахівців між собою, постановка і розв’язання творчих, професійно значущих завдань створювала психолого-педагогічні передумови розвитку позитивного настрою занять. Использование проектной технологии обучения в образовательном процессе способствует осознанию соискателями образования собственной индивидуальности, формированию контактности, эмпатии, чувства долга, рефлексивности, ответственности, готовности к дифференцированной оценки своего труда, повышению профессионального интереса будущего специалиста. Различные формы сотрудничества преподавателя и соискателя образования, будущих специалистов между собой, постановка и решение творческих, профессионально значимых задач создавала психолого-педагогические предпосылки развития позитивного настроения занятий. The use of project training technology in the educational process contributes to the awareness of applicants for education of their own individuality, the formation of contact, empathy, a sense of duty, reflexivity, responsibility, readiness for a differentiated assessment of their work, and an increase in the professional interest of a future specialist. Various forms of cooperation between the teacher and the applicant for education, future specialists among themselves, the formulation and solution of creative, professionally significant tasks created the psychological and pedagogical prerequisites for the development of a positive mood in classes.
- ДокументНАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИК ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН МАГІСТРАМ ОСВІТНІХ, ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК(Національний технічний університет "ХПІ", 2021) Кайдалова, Л. Г.; Науменко, Н. В.В статті розглянуто проблеми професійної підготовки магістрів освітніх, педагогічних наук у закладах вищої освіти; досліджено теоретико-методичні засади удосконалення методик викладання навчальних дисциплін у професійній підготовці магістрів; доведено необхідність їх модернізації за рахунок впровадження інноваційних методів і технологій навчання, діалогічної взаємодії суб’єктів освітнього процесу. Реалізовано методику викладання навчальних дисциплін магістрам освітніх, педагогічних наук в умовах дистанційного навчання. В статье рассмотрены проблемы профессиональной подготовки магистров образовательных, педагогических наук в учреждениях высшего образования; исследовано теоретико-методические основы совершенствования методик преподавания учебных дисциплин в профессиональной подготовке магистров; доказана необходимость их модернизации за счет внедрения инновационных методов и технологий обучения, диалогического взаимодействия субъектов образовательного процесса. Реализовано методику преподавания учебных дисциплин магистрам образовательных, педагогических наук в условиях дистанционного обучения. The article examines the problems of professional training of masters in pedagogical sciences in higher education institutions; analyzes theoretical and methodological bases for improving the methods of teaching academic disciplines in the professional training of masters; proves the necessity of their modernization by introducing innovative methods and teaching technologies, dialogical interaction of the subjects of the educational process. Implemented the methodology of teaching academic disciplines to masters of educational, pedagogical sciences in a distance learning environment.
- ДокументНАПРЯМИ РОЗВИТКУ ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В УМОВАХ ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНОЇ ТА ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2022) Бойчук, Ю. Д.; Науменко, Н. В.; Дрожик, Л. В.В статті розглянуто напрями розвитку діалогічного мовлення у старших дошкільників з інтелектуальними порушеннями. Зазначено, що діалогічне мовлення дітей старшого дошкільного віку, які мають інтелектуальні порушення, характеризується рядом особливостей – малою активністю та ініціативністю, обмеженим життєвим досвідом, низьким рівнем розуміння почутого внаслідок недостатності мислення, низькою мотивацією до промови та взаємодії, відсутністю мовлення за рахунок бідності активного словника та несформованістю граматичного боку мовлення, ухиленням від діалогу, сумбурністю мовлення та інших. Виявлено, що порушення діалогічного мовлення у старших дошкільників з інтелектуальними порушеннями негативно впливає на весь психічний розвиток дитини, відбивається на її діяльності, поведінці, виявляється у несформованості засобів комунікації, перешкоджає здійсненню повноцінного спілкування, негативно впливає на встановлення та підтримку контактів з однолітками. Наголошено на тому, що пріоритетним напрямом розвитку зв’язного діалогічного мовлення дошкільників є реалізація комунікативно-діяльнісного підходу до навчання дітей, що забезпечується при дотриманні таких умов, як: діяльнісний характер організації процесу засвоєння мовленнєвих засобів, здійснення мовленнєвого розвитку в предметно-практичній та ігровій діяльності. Досліджено, що корекційно-розвиткова робота з дошкільниками старшого віку з інтелектуальними порушеннями має відбуватися в умовах предметно-практичної та ігрової діяльності з використанням комунікативних методів – розмови, бесіди, полілогу; різних видів продуктивної діяльності – малювання, ліплення, аплікації, конструювання, побутової праці; сюжетно-рольових та дидактичних ігор; арттерапевтичного методу – казкотерапія, театралізація, створення та розігрування казок. Охарактеризовано види діяльності старших дошкільників з інтелектуальними порушеннями з метою збагачення змісту мовленнєвого виховання та вдосконалення форм та методів мовленнєвої роботи; для формування вміння слухати та чути партнера, підтримувати мовленнєву та ігрову взаємодію, відповідати на висловлювання партнера, розмірковувати, аргументувати висловлювання; для підвищення ігрової та комунікативної мотивації до занять; для формування вміння доповнювати висловлювання партнера: ставити запитання, ввічливо висловлювати припущення, побажання, незгоду; міркувати, обґрунтовувати свої міркування. The article deals with the directions of development of dialogic speech for senior preschoolers with intellectual disabilities. It is noted that the dialogic speech of senior preschool children with intellectual disabilities is characterized by a number of features – low activity and initiative, limited life experience, low level of understanding of what they hear due to lack of thinking, low motivation to speak and interact, lack of speech due to the poverty of active vocabulary and unformed grammatical side of speech, avoidance of dialogue, confusion of speech and others. It is determined, that the violation of dialogic speech in senior preschoolers with intellectual disabilities negatively affects the entire mental development of the child, affects his/her activity, behavior, manifests itself in the unformed means of communication, prevents the implementation of full communication, negatively affects the establishment and maintenance of contacts with peers. It is emphasized that the priority direction of the development of coherent dialogic speech of preschoolers is the implementation of a communicative-activity approach to teaching children, which is ensured under the following conditions: the activity nature of the organization of the process of mastering speech means, the implementation of speech development in subject-practical and game activities. It is researched, that correctional and developmental work with older preschoolers with intellectual disabilities should take place in the conditions of subject-practical and game activities using communicative methods - conversation, talk, polylogue; various types of productive activities – drawing, modeling, application, design, work; role-playing and didactic games; art therapy method - fairy tale therapy, theatricalization of creating and playing fairy tales. The types of activities of senior preschoolers with intellectual disabilities for enriching the content of speech education and improving the forms and methods of speech work are described; for the formation of the ability to listen and hear a partner, to support speech and game interaction, to respond to the partner's statements, to reflect, to argue statements; to increase the game and communicative motivation for classes; to form the ability to complement the partner's statements: ask questions, politely express assumptions, wishes, disagreement; reason, justify their reasoning.
- ДокументОрганізація безпекоорієнтованого освітнього середовища в закладах освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Науменко, Н. В.У робочому зошиті представлені завдання для практичної самостійної роботи здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за темами курсу «Організація безпекоорієнтованого освітнього середовища в закладах освіти». Робочий зошит розроблено для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 013 «Початкова освіта» та викладачів, які викладають курс. The workbook presents tasks for practical independent work of students of higher education of the first (bachelor) level on the topics of the course "Organization of a safety-oriented educational environment in educational institutions". The workbook is designed for students of higher education of the first (bachelor) level of specialty 013 "Primary education" and teachers who teach the course.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »