Перегляд за Автор "Микитюк, В. О."
Зараз показано 1 - 12 з 12
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВнесок професорів польського походження у розбудову правової освіти і науки на Слобожанщині у ХІХ столітті(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019-11) Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.Стаття присвячена внеску професорів польського походження у розвиток правової освіти на Слобожанщині у ХІХ ст., які вивчали особливості литовсько-руського права, простежували тісний зв'язок права Великого князівства литовського із загальними закономірностями розвитку руського права, підкреслювали своєрідність державно-правового укладу на українських і білоруських землях. Знаходили і видавали рідкісні пам’ятки литовсько-руського законодавства, матеріали з історії права Польщі, Литви і України. Науковий доробок професорів польського походження сприяв розширенню меж вивчення права, активного залучення прикладів із законодавства для викладання і став підґрунтям для подальшого дослідження окремих історико-правових питань іншими науковцями. Тому незаперечним є зарахування цих постатей до польської національної спадщини, і до українського наукового надбання. Статья посвящена вкладу профессоров польского происхождения в развитие правового образования на Слобожанщине в XIX в., которые изучали особенности литовско-русского права, прослеживали тесную связь права Великого княжества литовского с общими закономерностями развития русского права, подчеркивали своеобразие государственно-правового уклада на украинских и белорусских землях. Находили и выдавали редкие памятники литовско-русского законодательства, материалы по истории права Польши, Литвы и Украины. Научный потенциал профессоров польского происхождения способствовал расширению границ изучения права, активного привлечения примеров из законодательства для преподавания и стал основой для дальнейшего исследования отдельных историко-правовых вопросов другими учеными. Поэтому неоспоримым является зачисление этих фигур в польской национальной наследия, и к украинскому научного достояния. The article is devoted to the contribution of the professors of Polish origin in developing the law education in Slobozhanschina in the XIX century, who studied features of Lithuanian and Russian law, traced close connection of law of Grand Duchy of Lithuania with common patterns of development of Russian law, emphasized the originality of state and legal system on Ukrainian and Belarusian lands, found and published rare memorials of Lithuanian and Russian legislation, documents from the history of law of Poland, Lithuania and Ukraine. Scientific contribution of professors of Polish origin promoted expanding boundaries of studying law, active attraction of examples from legislation for teaching and became the foundation for further research of separate historical and legal issues by other scientists. Thus, enrollment of these personalities to Polish national heritage and to Ukrainian scientific heritage is considered to be incontrovertible.
- ДокументДержава і право Японії в період формування правової держави (ріцурьо кокка)(НУ "Одеська юридична академія" ; Видавничий дім "Гельветика", 2021-07) Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.Робота присвячена одному з найцікавіших періодів історії Японії – створення і функціонування держави ріцурьо кокка (правова держава). Держава як історичний інститут є історичним феноменом, а держава, яка була створена на основі законів у 8 ст., була і залишається феноменом стародавньої історії. Особливістю держави ріцурьо кокка було чітке визначення ролі імператора (який ототожнювався із самою державою), впливом родинних груп на владу імператора і реалізацію функцій держави (охоронна, військова підтримка, зберігання казни), створення центрального апарату влади і розподіл повноважень між міністераствами, формування чиновницького апарату на професійній основі, чіткій адміністративно-територіальний поділ, судово-адміністративний порядок розгляду справ, що утворює своєрідну модель правової держави азійського типу, яка сформувалася за конкретними культурно-історичними умовами. The work is devoted to one of the most interesting periods in the history of Japan – the creation and functioning of the state of ritsuryo kokka (rule of law). The state as a historical institution is a historical phenomenon, and the state, which was created on the basis of laws in the 8th century, was and remains a phenomenon of ancient history. The peculiarity of the Rizzurrio Cocca state was a clear definition of the role of the emperor (who was identified with the state itself), the influence of family groups on the power of the emperor and the implementation of the functions of the state (security, military support, treasury), the creation of a central apparatus of power and the distribution of powers between ministries, formation of the bureaucratic apparatus on a professional basis, clear administrative-territorial division, judicial-administrative procedure for consideration of cases, which forms a peculiar model of the Asian-type rule of law, which was formed under specific cultural and historical conditions.
- ДокументМОБІНГ ЯК ЕЛЕМЕНТ ПОРУШЕННЯ ТРУДОВИХ ПРАВ ПРАЦІВНИКІВ(Державний біотехнологічний університет, 2024-04-19) Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.У публікації досліджено тему мобінгу як елементу порушення трудових прав людини. Наведено фактори, які впливають на умови праці працівника. Зазначено, що мобінг, як елемент порушення трудових прав людини, представляє серйозну загрозу для працівників та робочого середовища загалом. Відсутність заходів для запобігання та врегулювання мобінгу може призвести до загострення конфліктів у колективі, погіршення робочого клімату, зниження продуктивності та збільшення текучості кадрів. Таким чином, важливо вживати ефективні заходи щодо попередження та виявлення випадків мобінгу, а також забезпечити належний захист та підтримку для постраждалих працівників. The publication explores the topic of mobbing as an element of labour rights violations. The factors that affect the working conditions of an employee are presented. It is noted that mobbing, as an element of violation of labour rights, poses a serious threat to employees and the working environment in general. Lack of measures to prevent and resolve mobbing can lead to aggravation of conflicts in the team, deterioration of the working climate, decrease in productivity and increase in staff turnover. Therefore, it is important to take effective measures to prevent and detect cases of mobbing, as well as to provide adequate protection and support for affected employees.
- ДокументНавчально-методичний посібник "Безпека існування людини в навколишньому середовищі"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Бережна, С. В.; Васильєва, М. В.; Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.Навчально-методичний посібник призначений для використання студентами з дисципліни "Безпека існування людини в навколишньому середовищі" – обов’язкової у навчальному плані підготовки здобувачів освітнього рівня бакалавр. Видання містить: конспект лекцій; комплекс необхідних матеріалів для проведення практичних (семінарських) занять; теми для самостійної роботи; тести для самоконтролю і самоперевірки знань; додатковий матеріал для підготовки до занять і організації самостійної роботи до модуля 1. Цивільний захист. Для студентів вищих навчальних закладів педагогічного спрямування. Учебно-методическое пособие предназначено для использования студентами по дисциплине "Безопасность существования человека в окружающей среде" - обязательной в учебном плане подготовки соискателей образовательного уровня бакалавр. Издание содержит конспект лекций; комплекс необходимых материалов для проведения практических (семинарских) занятий; темы для самостоятельной работы; тесты для самоконтроля и самопроверки знаний; дополнительный материал для подготовки к занятиям и организации самостоятельной работы к модулю 1. Гражданская защита. Для студентов высших учебных заведений педагогического направления. The educational-methodical manual is intended for use by students in the discipline "Safety of human existence in the environment" - mandatory in the curriculum for the preparation of applicants for the educational level of bachelor. The edition contains lecture notes; a set of necessary materials for conducting practical (seminar) classes; topics for independent work; tests for self-control and self-examination of knowledge; additional material for preparing for classes and organizing independent work for module 1. Civil protection. For students of higher educational institutions of the pedagogical direction.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ АДВОКАТСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ФУНКЦІОНУВАННЯ СУДУ ПРИСЯЖНИХ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ(Juris Europensis Scientia, 2022-02) Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.Адвокатська діяльність є важливим елементом функціонування сучасного суспільства. Захист є необхідним для осіб, які потрапили у складну життєву ситуацію і потребують професійного консультування щодо подальших дій. Проте, визнання суспільством ролі адвокатури як правозахисного інституту стало можливим у результаті складного історико-правового процесу, який активно почав розвиватися на території України після проведення судових реформ 1864 року. Тож, звернення до історичного минулого допоможе заповнити певні прогалини у розумінні взаємозв’язку функціонування таких прогресивних інституцій як суд присяжних і адвокатура. Узагальнено, що досвід функціонування суду присяжних другої половини ХІХ – початку ХХ ст. свідчить про поетапність його запровадження, особливість процедури обрання колегії присяжних, яка вирішувала питання про винуватість або невинуватість дій підсудного, запровадження принципів структурованості і послідовності розгляду кримінальної справи, виділення основних частин судового процесу. З’ясовано, що особливу роль щодо захисту прав людини відігравали присяжні повірені (адвокати) організаційно-правові засади діяльності яких закріплювалися «Судовими статутами». Виявлено, що високий рівень професійної майстерності адвокатів включав володіння ораторським мистецтвом, уміння доводити і спростовувати факти, аргументувати докази, сприяло успішному завершенню справи і виправданню обвинуваченого. Але, враховуючи те, що адвокати у своїх промовах звертали увагу на проблеми не лише особи, але і суспільства вцілому; зацікавленість суспільства у промовах, які друкувалися у пресі, їх діяльність викликала незадоволення з боку урядових чиновників, що і стало причиною поступового обмеження як діяльності адвокатури, так і суду присяжних. У статі наведено приклади гучних політичних процесів, що відбувалися у суді присяжних зазначеного періоду, які принесли відомість і славу адвокатам і спричинили реакційні настрої у суспільстві. Advocacy is an important part of the functioning of modern society. Protection is necessary for individuals who find themselves in a difficult life situation and need professional advice on further actions. However, recognition of the role of the advocacy as a human rights institution became possible as a result of a complex historical and legal process that began to develop actively on the territory of Ukraine after the judicial reform of 1864. So, turning to the historical past will help fill in certain gaps in understanding the relationship between the functioning of such progressive institutions as the jury trial and advocacy. It is generalized that the experience of functioning of the jury trial in the second half of the 19th - early 20th century indicates the gradual introduction of it, the peculiarities of the procedure for electing a jury, which decided the issue of the guilt or innocence of the defendant's actions, the introduction of the principles of structuredness and sequence in the consideration of a criminal case, the allocation of the main parts of the trial. It was found that sworn attorneys were of particular importance in the protection of human rights, the organizational and legal foundations of whose activities were fixed by the "Judicial Statutes". It was revealed that the high level of professional skills of lawyers included the possession of oratory skills, the ability to prove and refute facts, argue evidence, contributed to the successful completion of the case and the acquittal of the accused. But, given the fact that lawyers in their speeches paid attention to the problems not only of a person, but of the whole society as a whole; public interest in the speeches that were placed in the press, their activities caused dissatisfaction on the part of government officials, which was the reason for the gradual restriction of both the activities of the lawyer and the jury trial. The article provides examples of high-profile political trials that took place in the jury of the named period, which brought fame and glory to lawyers and led to reactionary moods in society.
- ДокументПолітично-правові студії: робоча навчальна програма та методичні рекомендації для підготовки до лекційних і практичних занять(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Васильєва, М. В.; Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.; Стрельнікова, О. О.Методичні рекомендації до навчальної дисципліни “Політично-правові студії” включають робочу навчальну програму, яка конкретизує зміст, послідовність, організаційні форми вивчення, визначає засоби поточного і підсумкового контролю відповідно до освітньої програми. Розділ методичні рекомендації до лекційних занять містить перелік тем лекцій, рекомендовану літературу, необхідні презентації для використання (Модуль 2. Правознавство). В методичних рекомендаціях є загальні поради щодо підготовки до практичних (семінарських) занять з необхідними темами, питаннями для усного опрацювання та завданнями для розв'язання. Наприкінці практичного заняття, модуля 2. Правознавство, є тести для самоперевірки, які необхідно пройти перейшовши за посиланням. Methodical recommendations for the discipline "Political and legal Studies" include a working curriculum that specifies the content, sequence, organizational forms of study, determines the means of current and final control in accordance with the educational program. Section methodical recommendations for lectures contains a list of topics lectures, recommended literature, necessary presentations for use (Module 2. Jurisprudence). The guidelines contain general advice on preparing for practical (seminar) classes with the necessary topics, questions for oral processing and tasks to be solved. At the end of practical lesson, Module 2: Jurisprudence, there are tests for self-testing, which must be passed by clicking on the link.
- ДокументПравове регулювання прав і свобод людини у мережі Інтернет(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-21) Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.Стаття присвячена правовому регулюванню прав і свобод людини у мережі Інтернет. Правове регулювання функціонування мережі Інтернет, онлайн прав і свобод людини стає все більш актуальним і необхідним. Значний крок для запровадження загальних стандартів правового регулювання онлайн прав людини було зроблено Радою ООН, яка визначила необхідність захисту всіх офлайн прав в онлайн середовищі. Зміни продовжили відображатися в українському законодавстві і сьогодні ми вже можемо говорити про правове регулювання прав і свобод людини в мережі Інтернет, серед яких доступ до Інтернету, право на приватне життя і захист даних, право на освіту та доступ до знань. The article is devoted to the legal regulation of human rights and freedoms on the Internet. Legal regulation of the functioning of the Internet, online human rights and freedoms is becoming more and more relevant and necessary. A significant step for the introduction of general standards of legal regulation of online human rights was taken by the UN Council, which determined the need to protect all offline rights in the online environment. Changes continued to be reflected in Ukrainian legislation, and today we can already talk about the legal regulation of human rights and freedoms on the Internet, including access to the Internet, the right to privacy and data protection, the right to education and access to knowledge.
- ДокументПравознавство: робоча навчальна програма та матеріали до семінарських занять(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.Методичні рекомендації до навчальної дисципліни “Правознавство” включають робочу навчальну програму, яка конкретизує зміст, послідовність, організаційні форми вивчення, визначає засоби поточного і підсумкового контролю; питання і рекомендації щодо підготовки до семінарських занять з необхідними нормативно-правовими актами для використання; проблемні ситуації та юридичні завдання до кожного заняття. Для перевірки рівня засвоєння знань наприкінці теми є посилання на тестові завдання, які необхідно пройти. Додатковий матеріал для підготовки до семінарських занять містить витяги і активні посилання на тексти законів, рішення Європейського суду з прав людини, необхідні під час розв'язання проблемних ситуацій та юридичних завдань. Methodological recommendations for the discipline "Jurisprudence" include a working curriculum, which specifies the content, sequence, organisational forms of study, defines the means of current and final control; questions and recommendations for preparing for seminars with the necessary legal regulations to use; problem situations and legal problems for each lesson. In order to check the level of knowledge assimilation at the end of the topic there are links to the test tasks to be passed. Additional material The additional material for preparing for the seminar contains extracts and active references to the texts of laws and decisions of the European Court of Human Rights, which are necessary when solving problematic situations and legal tasks.
- ДокументСУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ З УРАХУВАННЯМ НОВИХ ВИМОГ ДО НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-29) Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.У публікації досліджено проблеми формування в учнів ідей національно-патріотичного виховання. Метою національно-патріотичного виховання є формування у громадян почуття патріотизму, поваги до Конституції і законів України, соціальної активності та відповідальності за доручені державні та громадські справи. Важливим аспектом є готовність до захисту незалежності та територіальної цілісності України, а також сповідування європейських цінностей. Зазначено, що в Україні, де актуальність національно-патріотичного виховання зростає, підготовка вчителя набуває нового значення, а засвоєння сучасних підходів до виховання стає критично важливим, оскільки вони дозволяють ефективно набувати досвід громадянської свідомості та національної ідентичності. Інноваційні методи навчання сприяють вдосконаленню підготовки майбутніх учителів, здатних впроваджувати цінності патріотизму, любові до Вітчизни та поваги до історії країни. The publication examines the problems of forming the ideas of national and patriotic education in students. The purpose of national-patriotic education is to develop in citizens a sense of patriotism, respect for the Constitution and laws of Ukraine, social activity and responsibility for the state and public affairs entrusted to them. An important aspect is the readiness to defend the independence and territorial integrity of Ukraine, as well as the practice of European values. It is noted that in Ukraine, where the relevance of national-patriotic education is growing, teacher training is gaining new importance, and the adoption of modern approaches to education is becoming critically important, as they allow for effective acquisition of experience of civic consciousness and national identity. Innovative teaching methods help to improve the training of future teachers who are able to implement the values of patriotism, love for the Motherland and respect for the country's history.
- ДокументФЕНОМЕН ПРАВОВОЇ ДЕРЖАВИ У КРАЇНАХ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-24) Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.У публікації розглянуто правову державу у країнах Стародавнього Сходу. Зазначено, що стародавній період в країнах Сходу мав особливості щодо створення феномену правової держави або держави створеної на основі закону, відмінної від сучасного уявлення про неї, в якій життя людей підпорядковувалося закону, державна влада панувала над суспільством, основним вважався лише суспільний інтерес, поглинаючи особистість, але це стало невід'ємною частиною історії цих держав і національно-культурною особливістю їх подальшого розвитку. The article examines the rule of law in the countries of the Ancient East. It is noted that the ancient period in the countries of the East had peculiarities in terms of creation of the phenomenon of the rule of law or the state created on the basis of law, different from the modern idea of it, in which people's lives were subject to law, the state power dominated society, only the public interest was considered to be the main one, absorbing the individual, but this became an integral part of the history of these states and a national and cultural feature of their further development.
- ДокументФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УМОВАХ МОДЕРНІЗАЦІЇ СУЧАСНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.У публікації розглянуто формування громадянської компетентності в умовах модернізації сучасної системи освіти. Формування громадянської компетентності передбачає створення системи громадянської освіти й охоплює всі складники освіти, рівні та ступені освіти, стандарти освіти, заклади освіти. Зазначено, що формування громадянської компетентності в умовах модернізації сучасної системи освіти означає прищеплювати розуміння власної громадянської ідентичності, державної приналежності; знання принципів демократії та здатність застосовувати їх у повсякденному житті. The publication examines the formation of civic competence in the conditions of modernization of the modern education system. The formation of civic competence involves the creation of a system of civic education and covers all components of education, levels and degrees of education, standards of education, educational institutions. It is noted that the formation of civic competence in the conditions of modernization of the modern education system means instilling an understanding of one's own civic identity, state belonging; knowledge of the principles of democracy and the ability to apply them in everyday life.
- ДокументФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНО–ЕТИЧНИХ НОРМ ПОВЕДІНКИ ВИКЛАДАЧА ПРАВОВИХ ДИСЦИПЛІН ВИЩОЇ ШКОЛИ(ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2016-04-11) Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.У статті звертається увага на проблему необхідності встановлення єдиних норм морально-етичної поведінки викладачів вищої школи, зокрема правових дисциплін, що обумовлено історичними особливостями формування таких морально-педагогічних категорій у діяльності педагога, як: людяність, любов і повага до особистості, чесність, відвертість, моральна стійкість. Поєднання морально-педагогічних і морально-юридичних категорій позитивно відобразяться на практичному досвіді викладачів вищої школи під час викладання правових дисциплін. В статье обращается внимание на проблему необходимости принятия единых норм морально-этического поведения преподавателей высшей школы, особенно правовых дисциплин, что обусловлено историческими особенностями формирования таких морально-педагогических категорий в деятельности педагога, как: человечность, любовь и уважение к личности, честность, откровенность, моральная стойкость. Объединение морально-педагогических и морально-юридических категорий позитивно отобразиться на практическом опыте преподавателей высшей школы во время преподавания правовых дисциплин. The article draws attention to the problem of the necessity of establishing general standards of moral and ethical behavior of high school teachers, particularly law disciplines, due to the historical features of formation of such ethical and pedagogical categories in teaching as humanity, love and respect to the personality, honesty, openness, moral stability. Moral and ethical standards of behavior of high school teachers can be consolidated in three main areas: 1) standards of ethical behavior in connection to the profession (eg to initiate the development and to provide new educational technologies, methodologies aimed to improve educational services, to increase and improve professional skills and to selfimprove constantly), 2) standards of ethical behavior in the teacher-student relationship (personal moral responsibility of the teacher according to the professional development of students, promoting the realization of the rights of students to obtain modern, wide knowledge, necessary skills in their future profession); 3) standards of ethical behavior of the teacher in communication with colleagues (respect to the other teacher as a person and professional). It should be emphasized that these ethical rules become fixed and necessary for other activities that are morally close to the teaching profession. For example, for law activity it is typical to consolidate such deontological principles as legality, objectivity, political impartiality, competence. Therefore, the combination of moral teaching, moral and legal categories will be positively reflected on the practical experience of high school teachers in the teaching of law disciplines.