Перегляд за Автор "Мельник, В. О."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО ПРОФІЛАКТИКИ КОМП᾽ЮТЕРНОЇ АДИКЦІЇ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Мельник, В. О.У статті дано визначення понять «комп’ютерна адикція», «молодший шкільний вік»; проаналізовані внутрішні та зовнішні чинники, які призводять до комп’ютерної адикції учнів молодшої школи; узагальнено етапи формування комп’ютерної адикції дітей молодшого шкільного віку: емоційне захоплення, спроба заміни ситуацію, заміна дійсності, криза у взаємодії, відчуження від спілкування з іншими людьми; визначено соціально-педагогічну профілактику комп’ютерної адикції молодших школярів як комплекс соціально- педагогічних заходів, спрямованих на попередження, обмеження, локалізацію умов, що сприяють зосередженню уваги дитини на ігровій комп’ютерній діяльності, яка заміщує реальне життя; розкрито професійну підготовку майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладі загальної середньої освіти як процес оволодіння здобувачами під час навчання у закладі вищої освіти теоретичним, практичним та діагностичним арсеналом засобів, методів та технологій соціально-педагогічної профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів, а також можливості застосовувати їх на практиці; виявлено готовність майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладі загальної середньої освіти як результат зазначеної підготовки; схарактеризовано компоненти готовності майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладі загальної середньої освіти: когнітивний, мотиваційноособистісний, діяльнісний. The article defines the concepts of "computer addiction", "younger school age"; analyzed internal and external factors that lead to computer addiction among junior high school students; the stages of formation of computer addiction in children of primary school age are summarized: emotional fascination, attempt to replace the situation, replacement of reality, crisis in interaction, alienation from communication with other people; the socio-pedagogical prevention of computer addiction among younger schoolchildren is defined as a set of socio-pedagogical measures aimed at preventing, limiting, and localizing conditions that contribute to focusing the child’s attention on gaming computer activities that replace real life; the professional training of future social pedagogues for the prevention of computer addiction among junior high school students in a general secondary education institution is revealed as a process of mastering the theoretical, practical and diagnostic arsenal of means, methods and technologies of socio-pedagogical prevention of computer addiction among junior high school students during their studies in a higher education institution schoolchildren, as well as opportunities to apply them in practice; the readiness of future social pedagogues to prevent computer addiction among younger schoolchildren in a general secondary education institution was revealed as a result of the specified training; the components of the readiness of future social pedagogues for the prevention of computer addiction among younger schoolchildren in a general secondary education institution are characterized: cognitive, motivational and personal, activity.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО ПРОФІЛАКТИКИ КОМП’ЮТЕРНОЇ АДИКЦІЇ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Мельник, В. О.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розробки комплексу засобів з підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження передбачала розробити, теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити комплекс засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. Теоретичне значення дослідження роботи полягає в тому, що уперше: теоретично обґрунтовано розроблений комплекс засобів з професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти, виявлені особливості профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти інтерактивними методами; уточнено суть понять «комп’ютерна адикція молодших», «профілактика комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти»; сучасні чинники виникнення комп’ютерної адикції молодших школярів; критерії та рівні прояву комп’ютерної адикції молодших школярів; «підготовка майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти», «готовність майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти»; критерії, показники та рівні сформованості готовності майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти; подальшого розвитку набули форми, методи та засоби підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. Практична значущість результатів дослідження розкривається в вдосконаленні та доповненні робочих програм дисциплін з підготовки бакалаврів навчально-методичним забезпеченням з профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти, який включає спеціально розроблений спецкурс «Соціальна робота з профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів», лекційне заняття на тему: «Комп’ютерна залежність молодших школярів як соціальнопедагогічна проблема» та семінарсько-практичними заняттями «Технологія профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти», «Соціально-педагогічна діяльність соціального педагога з профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів». Запропонований нами комплекс засобів з підготовки майбутніх соціальних педагогів до зазначеної підготовки профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти потребує експериментального дослідження та перевірки його ефективності. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз поняття «адикція», «комп’ютерна адикція», «молодший шкільний вік»; з’ясовано суть та особливості профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти, розкрито зміст та напрямки соціальнопедагогічної роботи з профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти; проаналізовані особливості роботи соціального педагога з профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. У другому розділі кваліфікаційної роботи визначено поняття «підготовка майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти», проаналізовано її структуру та особливості, розглянуто готовність майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. З урахуванням визначеної структури та особливостей розробленого та теоретично обґрунтованого комплексу засобів з підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. У третьому розділі розкрито організацію, етапи та результати експериментальної перевірки розробленого та теоретично обґрунтованого комплексу засобів. На констатувальному етапі експерименту на підставі визначених критеріїв та показників рівнів готовності соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти: інформаційний (рівень теоретичних знань здобувачів про можливості використання комп’ютера дитиною, про наслідки впливу комп’ютера на її здоров’я; стосовно засобів, форм, методів та технологій профілактики комп’ютерної залежності серед молодших школярів та сприйняття цих знань на особистому рівні); мотиваційний (рівень сформованості професійних мотивів майбутньої соціально-педагогічної діяльності з профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів, усвідомлення необхідності та важливості проведення такої діяльності); практичний (рівень сформованості умінь та навичок вирішення проблемних практичних ситуацій у напрямку профілактики комп’ютерної залежності молодших школярів), що дало змогу виявити рівні готовності майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів, наведемо їм характеристики. На формувальному етапі експериментальної роботи в навчальний процес професійної підготовки здобувачів вищої освіти експериментальної (32-ЕГ) групи упроваджувався розроблений комплекс засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. Контрольний етап експериментального дослідження передбачав проведення підсумкових зрізів з метою виявлення ефективності упровадження комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. The purpose of the research is to develop, theoretically substantiate and experimentally test a set of means of professional training of future social pedagogues for the prevention of computer addiction of younger schoolchildren in general secondary education institutions. The theoretical significance of the research: work is that for the first time: a set of tools for the professional training of future social pedagogues for the prevention of computer addiction among junior high school students in general secondary education institutions has been theoretically developed, the features of the prevention of computer addiction among junior high school students in general secondary education institutions using interactive methods have been identified; the essence of the concepts "computer addiction of juniors", "prevention of computer addiction of junior schoolchildren in institutions of general secondary education" has been clarified; modern factors of the emergence of computer addiction among younger schoolchildren; criteria and levels of manifestation of computer addiction of younger schoolchildren; "preparation of future social pedagogues for the prevention of computer addiction of younger schoolchildren in general secondary education institutions", "readiness of future social pedagogues for the prevention of computer addiction of younger schoolchildren in general secondary education institutions"; criteria, indicators and levels of readiness of future social pedagogues to prevent computer addiction among younger schoolchildren in general secondary education institutions; forms, methods and means of training future social pedagogues for the prevention of computer addiction among younger schoolchildren in institutions of general secondary education took on further development. The practical significance of the research: results is revealed in the improvement and addition of the work programs of the disciplines for the preparation of bachelors with educational and methodological support for the prevention of computer addiction of junior high school students in general secondary education institutions, which includes a specially developed special course" Social work for the prevention of computer addiction among younger schoolchildren", a lecture session on the topic: "Computer addiction of younger schoolchildren as a socio-pedagogical problem" and seminar-practical classes "Technology of prevention of computer addiction among younger schoolchildren in general secondary education institutions ", "Social-pedagogical activity of a social pedagogue on the prevention of computer addiction among younger schoolchildren." The set of tools for training future social pedagogues offered by us for the specified training for the prevention of computer addiction among junior high school students in general secondary education institutions requires experimental research and verification of its effectiveness.