Перегляд за Автор "Матвійчук, Ю. Ю."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументSTEAM-освіта як інструмент реалізації інтегрованого природничо-математичного навчання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Матвійчук, Ю. Ю.Для кожної держави пріоритетною є потреба у підготовці висококваліфікованих фахівців, які здатні відповідати сучасним викликам світової спільноти. У зв’язку зі стрімким технологічним прогресом зростає і потреба в освічених та винахідливих професіоналах у сфері інформаційних технологій, нанотехнологій, біотехнологій та робототехніки. Зазначені сфери потребують від фахівців використання комплексних знань із таких освітніх галузей, як природничі науки, математика, інженерія, програмування та технології. STEAM-освіта – це загальноприйнята світова абревіатура: природничі науки (Science), технології (Technology), технічна творчість (Engineering), мистецтво (Art) та математика (Mathematics). STEАM-освіта охоплює всі ці освітні напрями. У статті розглядаються актуальні питання необхідності реформування освітньої системи в Україні за рахунок інтеграції змісту освіти у контексті інноваційного STEAM-орієнтованого підходу. Проведено аналіз понять «інтеграція», «STEM-освіта» та «STEAM-освіта». Розглянуто законодавчу нормативно-правову базу щодо стану розвитку STEM-навчання у вітчизняній освіті. З’ясовано, що інтеграція, яка спрямована на формування нерозривно зв’язаної та єдиної системи знань, є провідним принципом STEAM-освіти. Встановлено значення міждисциплінарного і компетентнісного підходів, практико-орієнтованого навчання для організації науково-освітньої системи STEM. Акцентовано увагу на значенні STEAM-орієнтованого підходу до навчання для усунення розриву між теоретичними знаннями та їх практичним втіленням. Наведено приклад STEAM-проєкту «Ремонт класної кімнати» та проаналізовано його можливості для міждисциплінарного розвитку здобувача середньої освіти. The priority for each state is the need to train highly qualified specialists who are able to meet the modern challenges of the world community. Due to rapid technological progress the need for educated and inventive professionals in the field of information technology, nanotechnology, biotechnology and robotics is growing. These areas require professionals to use comprehensive knowledge in educational areas such as science, mathematics, engineering, programming and technology. STEAM is abbreviated as Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics. STEAM-education covers all these educational areas. The article considers topical issues of the need to reform the educational system in Ukraine by integrating the content of education in the context of innovative STEAM-oriented approach. The analysis of the concepts "integration", "STEM-education" and "STEAM-education" have been carried out. The legislative regulatory framework concerning the state of development of STEM-education in national education has been considered. It has been found that integration, which is aimed at forming an inextricably linked and unified system of knowledge, is the guiding principle of STEAM-education. The importance of interdisciplinary and competence approaches, practice-oriented learning for the organization of scientific and educational system STEM has been established. The emphasis has been placed on the importance of STEAM-oriented approach to learning to fill in the gap between theoretical knowledge and their practical implementation. An example of the STEAM-project "Classroom Renovation" has been given and its possibilities for interdisciplinary development of a secondary school student have been analyzed.
- ДокументSTEM-освіта як інструмент реалізації інтегрованого вивчення природничо-математичних дисциплін(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Матвійчук, Ю. Ю.Сучасні потреби світової спільноти викликані глобальними змінами соціально-економічних процесів, які пов’язані зі стрімким розвитком інформаційних мереж, нової енергетики, нанотехнологій, робототехніки та біотехнологій. У зв’язку з цим, забезпечення підготовки високо кваліфікованих винахідливих фахівців є головною перспективою для прогресивного розвитку науки та технологій. Зазначені сфери потребують від фахівців використання комплексних знань із таких освітніх галузей, як природничі науки, математика, інженерія, програмування та технології. Наголошується на актуальності дослідження STEM-орієнтованого навчання для розвитку школярів у сучасному науково-технічному напрямі. Як загальновідомо, STEM-освіта – це світова абревіатура: природничі науки (Science), технології (Technology), технічна творчість (Engineering) та математика (Mathematics). У статті пояснюється необхідність додання компоненту Art (мистецтво) до цієї абревіатури. Проведено аналіз понять «інтеграція», «STEM-освіта», «STEAM-освіта» та «STEM-проєкт». Відзначаються перспективи для їх використання в навчально-виховному процесі закладів загальної середньої освіти. Розглянуто законодавчу нормативно-правову базу щодо стану розвитку STEM-навчання та актуальні питання необхідності реформування освітньої системи в Україні. З’ясовано, що інтеграція є провідним принципом STEM-освіти, оскільки сприяє формуванню нерозривно зв’язаної та єдиної системи знань. Встановлено, що ізольованість викладання навчальних предметів та їх роз’єднаність не зможе забезпечити належний розвиток у напрямі комплексної природничо-математичної освіти. Акцентовано увагу на необхідності у міждисциплінарному підході та практико-орієнтованому навчанні науково-освітньої системи STEM для усунення розриву між теоретичними знаннями та їх практичним втіленням. Наведено приклад STEAM-проєкту «Благоустрій рідного краю». Проаналізовано його можливості для міждисциплінарного поступу та розвитку дослідницьких навичок здобувача середньої освіти. The current needs of the world community are caused by global changes in socio-economic processes, which are associated with the rapid development of informational networks, new energetics, nanotechnology, robotics and biotechnology. In this regard, providing training for highly skilled resourceful professionals is a major prospect for the progressive development of science and technology. Mentioned areas require professionals to use comprehensive knowledge in educational fields such as science, mathematics, engineering, programming and technology. Emphasis is placed on the relevance of the study of STEM-oriented learning for the development of students in the modern scientific and technical direction. STEM education is a well-known world abbreviation: science, technology, engineering and mathematics. The article explains the need to add Art component to this abbreviation. The analysis of the concepts “integration”, “STEM education”, “STEAM education” and “STEM project” has been performed. Prospects for their use in the educational process of secondary education are noted. The legal framework on the state of development of STEM education and current issues of the need to reform the education system in Ukraine are considered. Integration has been found to be a guiding principle of STEM education, as it contributes to the formation on an inextricably linked and unified system of knowledge. It has been established that the isolation of teaching subjects and their separation will not be able to ensure proper development in the direction of integrated science and mathematics education. Emphasis is placed on the need for an interdisciplinary approach and practice-oriented learning of the scientific and educational system STEM to bridge the gap between theoretical knowledge and their practical implementation. An example of the STEAM project “Improvement of the native land” is given. Its possibilities for interdisciplinary progress and development of research skills of the applicant of secondary education are analyzed.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ «КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЇ» ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ АЛГЕБРИ ТА ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ В СУЧАСНОМУ ШКМ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Електронне вид., 2017-06-13) Матвійчук, Ю. Ю.; Дейніченко, Т. І.В статті порушена тема використання "кейс-технології" під час вивчення алгебри та початків аналізу в сучасному ШКМ. Застосування кейс-методу сприяє оптимізації процесу навчання математики, розвитку методичної системи, збагаченню змісту дисципліни, її методичному забезпеченню. В статье затронута тема использования "кейс-технологии" при изучении алгебры и начал анализа в современном ШКМ. Применение кейс-метода способствует оптимизации процесса обучения математике, развитию методической системы, обогащению содержания дисциплины, её методическому обеспечению.
- ДокументМіжпредметна інтеграція як шлях до цілісного сприйняття учнями навчального матеріалу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Матвійчук, Ю. Ю.В даній роботі представлено зміст та дидактичні функції міжпредметної інтеграції у контексті вирішення проблеми підвищення якості навчання математики. В данной работе представлено содержание и дидактические функции межпредметной интеграции в контексте решения проблемы повышения качества обучения математике. This paper presents the content and didactic functions of intersubject integration in the context of solving the problem of improving the quality of teaching mathematics.
- ДокументРОЛЬ ВЧИТЕЛЯ ВІДПОВІДНО СИНЕРГЕТИЧНОЇ ПАРАДИГМИ STEM-НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-13) Матвійчук, Ю. Ю.У статті розглянуто дослідження можливостей розвитку та мотивації здобувачів освіти до науково-дослідної діяльності у STEM-навчанні. STEM передбачає застосування понять "міждисциплінарність", "метапредметність" та "комплексність", які є ознаками становлення синергетичної парадигми. Синергетичний підхід розглядається як науковий напрям, який досліджує процеси становлення нових упорядкованих структур. В статье рассмотрены исследования возможностей развития и мотивации соискателей образования в научно-исследовательской деятельности в STEM-обучении. STEM предусматривает применение понятий "междисциплинарность", "метапредметнисть" и "комплексность", которые являются признаками становления синергетической парадигмы. Синергетический подход рассматривается как научное направление, которое исследует процессы становления новых упорядоченных структур. The article examines the study of opportunities for development and motivation of students to research activities in STEM-learning. STEM involves the use of the concepts of "interdisciplinarity", "meta-subjectivity" and "complexity", which are signs of the formation of a synergetic paradigm. The synergetic approach is considered as a scientific direction that investigates the processes of formation of new ordered structures.