Перегляд за Автор "Марченко, С."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЗНАЧЕННЯ РОЗВИТКУ ВИТРИВАЛОСТІ В ЄДИНОБОРСТВАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Лубченков, Р.; Марченко, С.Мета дослідження – підбір і класифікація засобів спрямованих на розвиток витривалості каратистів на початковому етапі тренування. Матеріали і методи. Для вирішення поставлених завдань використовувався метод аналізу й узагальнення літературних джерел. Збір і аналіз даних проводились у відповідності до визначеної мети. Результати. У результаті обробки наукової літератури виявлено, що витривалість має профільне значення для спортсменів у кіокушинкай карате, вивчені питання використання засобів розвитку витривалості, ігровий та змагальний методи успішно використовується в практиці ФВ і спорті. Поряд з цим існує багато думок щодо різних сторін класифікації ігор та ігрових вправ. На базі отриманих знань розробили класифікацію ігор для розвитку витривалості відповідно організаційним і методичним задачам. Висновки. Ігри для розвитку витривалості були розподілені з урахуванням організаційних та методичних особливостей: організація участі школярів у грі (команді та індивідуальні, змішані), переважаючі рухи у грі (біг, стрибки, перенесення предметів, подолання перешкод, елементи боротьби), переважаючий вид координації рухів (робота руками, робота ногами, співдружня або перехресна робота), фізіологічне навантаження (низьке, середнє, велике, високе, максимальне), місце гри в структурі уроку або тренуванні (підготовча, основна, заключна). The purpose of the study is the selection and classification of means aimed at developing the endurance of karate athletes at the initial stage of training. Materials and methods. The method of analysis and generalization of literary sources was used to solve the tasks. Data collection and analysis was carried out in accordance with the defined purpose. The results. As a result of the processing of the scientific literature, it was found that endurance has a profile value for athletes in kyokushinkai karate, the issues of using endurance development tools were studied, game and competitive methods are successfully used in the practice of physical education and sports. Along with this, there are many opinions about different aspects of the classification of games and game exercises. Based on the knowledge obtained, a classification of games for the development of endurance was developed in accordance with organizational and methodical tasks. Conclusions. Games for the development of endurance were divided taking into account organizational and methodical features: the organization of schoolchildren's participation in the game (team and individual, mixed), the predominant movements in the game (running, jumping, carrying objects, overcoming obstacles, elements of struggle), the predominant type of coordination of movements (work with hands, work with feet, joint or cross work), physiological load (low, medium, high, high, maximum), the place of the game in the structure of the lesson or training (preparatory, main, final).
- ДокументЗНАЧЕННЯ ТА КОНТРОЛЬ СИЛОВОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ В КІОКУШИНКАЙ КАРАТЕ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Купрейченко, А.; Марченко, С.Мета дослідження – аналіз існуючих знань про використання засобів контролю в кіокушинкай карате, розподіл отриманих результатів тестування за сигмовидною шкалою. Матеріали і методи. Було проведено комп’ютеризований пошук (вересень-листопад 2022 року) у базах даних PubMed та Google Scholar для рецензованих досліджень з використанням термінів «кіокушинкай карате», «силові здібності», «молодший шкільний вік», «надійність тестів», «інформативність тестів», «сила», «потужність», «витривалість», «аеробний режим», «анаеробний режим». Потім переглядалися анотації відповідних заголовків і якщо дослідження включало відповідні темі матеріали вилучався повний текст. Ручний пошук також проводився з використанням списків посилань із відібраних статей. Результати. Розраховані коефіцієнти кореляції між результатами тестування силових здібностей демонструють сильний взаємозв’язок з високим ступенем значимості (p<0,05), що вказує на еквівалентність обраних тестів. Тест «Кидок набивного м’яча від плеча правою рукою» має найбільшу кількість дуже великих статистичних взаємозв’язків (rxy = 0,7-0,8) високого ступеня значимості (p<0,05) з багатьма іншими тестами, які характеризують структуру силової підготовленості досліджуваних дітей. Усі обрані нами тести мають неоднакову, але достатню ретестову надійність (rtt = 0,79-0,99; p<0,05). Висновки. Сформована та опрацьована батарея тестів для проведення педагогічного експерименту. Нами здійснено перевірку тестів на надійність та інформативність. До тестування включено тест «Кидок набивного м’яча від плеча» який за своєю структурою подібний до техніки виконання прямих ударів руками. Розроблено «Оціночну шкалу для контролю силових здібностей хлопців каратистів 7 років». The purpose of the research is to analyze the existing knowledge about the use of means of control in kyokushinkai karate, the distribution of the obtained test results according to the sigmoid scale. Materials and methods. A computerized search was conducted (September–November 2022) of the PubMed and Google Scholar databases for peer-reviewed studies using the terms “kyokushinkai karate,” “strength ability,” “primary school age,” “test reliability,” “test informativeness", "strength", "power", "endurance", "aerobic mode", "anaerobic mode". Then, the abstracts of the corresponding titles were reviewed and if the study included materials relevant to the topic, the full text was extracted. A manual search was also performed using the reference lists from the selected articles. The results. The calculated correlation coefficients between the results of strength testing show a strong relationship with a high degree of significance (p<0.05), which indicates the equivalence of the selected tests. The test "Throwing a stuffed ball from the shoulder with the right hand" has the largest number of very large statistical relationships (rxy = 0.7-0.8) with a high degree of significance (p<0.05) with many other tests that characterize the structure strength training of the studied children. All the tests chosen by us have unequal but sufficient retest reliability (rtt = 0.79-0.99; p<0.05). Conclusions. A battery of tests for conducting a pedagogical experiment was formed and worked out. We checked the tests for reliability and informativeness. The test includes the "Throwing a stuffed ball from the shoulder" test, which in its structure is similar to the technique of performing direct blows with the hands. The "Evaluation scale for monitoring the strength abilities of 7-year-old karate boys" was developed.
- ДокументНАВЧАННЯ ТЕХНІКИ УДАРУ КОЛІНОМ УПЕРЕД У КІОКУШУНКАЙ КАРАТЕ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Муслюмова, С.; Марченко, С.Мета дослідження – вивчити особливості навчання техніці удару коліном уперед на середньому рівні у кіокушинкай карате. Матеріали і методи. У дослідженні взяли участь 32 хлопці 8 років. Діти та їхні батьки були інформовані про всі особливості дослідження і дали згоду на участь в експерименті. Для вирішення поставлених завдань були використані методи дослідження: вивчення та аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, хронометраж навчальних завдань, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати. Аналіз отриманих результатів дозволяє побудувати програму навчання «Удар коліном уперед на середньому рівні». За рахунок підбору навантаження можемо регулювати та удосконалювати процес навчання. У 1, 5 та 6 серіях виділились друга група з режимом роботи (4 підходи та 60 с інтервал відпочинку) і четверта група (4 підходи та 120 с відпочинку). У 2 і 4 серіях 2 група з навантаженням 4 підходи та 60 с відпочинку. 3 серія – 1 і 2 групи з навантаженням 2 підходи та інтервал відпочинку 60 с, 4 підходи та інтервал відпочинку 60 с відповідно. Висновки. На основі аналізу наукової літератури вивчено біомеханічну структуру техніки виконання ударної рухової дії ногою «Удар коліном уперед на середньому рівні». Розроблено навчальну програму яка складається із послідовних навчальних дій: 1. розвиток рухових здібностей; 2. вивчення вихідних та кінцевих положень; 3. визначення дій без яких неможливо виконати вправу; 4. навчання умінню управляти рухами; 5. поділ ударної вправи на частини, виконання підвідних вправ; 6. цілісне виконання удару. Розроблені критерії оцінки виконання техніки удару коліном. The purpose of the study is to study the peculiarities of teaching the technique of the forward knee strike at the intermediate level in kyokushinkai karate. Materials and methods. 32 8-year-old boys took part in the study. Children and their parents were informed about all the features of the study and gave their consent to participate in the experiment. Research methods were used to solve the tasks: study and analysis of scientific and methodological literature, pedagogical observation, timing of educational tasks, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. The results. Analysis of the obtained results makes it possible to build a training program "Knee strike forward at an intermediate level". By selecting the load, we can regulate and improve the learning process. In the 1st, 5th and 6th series, the second group with the work mode (4 approaches and a 60 s rest interval) and the fourth group (4 approaches and 120 s rest) stood out. In series 2 and 4, group 2 with a load of 4 approaches and 60 seconds of rest. Series 3 – 1 and 2 groups with a load of 2 approaches and a rest interval of 60 s, 4 approaches and a rest interval of 60 s, respectively. Conclusions. On the basis of the analysis of the scientific literature, the biomechanical structure of the technique of performing a striking motor action with the leg "Knee strike forward at the middle level" was studied. An educational program has been developed that consists of successive educational activities: 1. development of motor skills; 2. study of initial and final provisions; 3. determination of actions without which it is impossible to perform the exercise; 4. training in the ability to control movements; 5. division of impact exercise into parts, execution of underwater exercises; 6. holistic execution of the blow. Criteria for evaluating the execution of the knee strike technique have been developed.
- ДокументОГЛЯД ІСНУЮЧИХ ПІДХОДІВ ЩОДО КОНТРОЛЮ СИЛОВОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ КАРАТИСТІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Ріяка, В.; Марченко, С.Мета дослідження – проаналізувати різні теоретико-методичні тенденції з питань контролю силових здібностей школярів-каратистів, на основі аналізу обрати засоби для складання подальшої програми тестування. Матеріали і методи. Метод аналізу й узагальнення літературних джерел використовувався для визначення стану сучасної передової практики з питань контролю силової підготовленості дітей молодшого шкільного віку в єдиноборствах (карате, кікбоксингу, тхеквондо, рукопашному бою та інших видах). Вивчалися роботи з теорії та методики фізичного виховання та спортивного тренування вітчизняних і зарубіжних фахівців. Результати. У статті визначено мету, завдання та головні терміни силової підготовленості школярів-каратистів. Визначені засоби та особливості організації і проведення контролю силової підготовленості в єдиноборствах. Висновки. Вивчено теоретичні основи розвитку рухових здібностей. Основні поняття, біологічні та психолого-педагогічні закономірності силової діяльності спортсменів. Досліджувалися засоби, методи, принципи, особливості розвитку силових здібностей. Проаналізовані думки авторів наукових досліджень, щодо завдань, засобів і методів контролю. На основі вивчених джерел було обрано педагогічні тести, які оптимально характеризують структуру та рівень силової підготовленості школярів-каратистів. The purpose of the study is to analyze various theoretical and methodological trends in the issue of controlling the strength abilities of karate students, based on the analysis, to choose the means for drawing up a further testing program. Materials and methods. The method of analysis and generalization of literary sources was used to determine the state of modern advanced practice in matters of control of strength training of children of primary school age in martial arts (karate, kickboxing, taekwondo, hand-to-hand combat and other types). Works on the theory and methods of physical education and sports training of domestic and foreign specialists were studied. The results. The article defines the purpose, tasks and main terms of strength training of karate students. Defined means and features of organization and control of strength training in martial arts. Conclusions. The theoretical foundations of the development of motor skills have been studied. Basic concepts, biological and psychological-pedagogical regularities of strength activities of athletes. The means, methods, principles, and features of the development of strength abilities were studied. The opinions of the authors of scientific studies regarding tasks, means and methods of control are analyzed. Pedagogical tests were chosen based on the studied sources, which optimally characterize the structure and level of strength training of karate students.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ УДАРУ «КІН ГЕРІ» В КАРАТЕ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Бобришева, В.; Марченко, С.Мета дослідження – вивчити особливості навчання техніці удару ногою «Кін гері» у кіокушинкай карате. Матеріали і методи. У дослідженні приймали участь хлопці 8 років кількістю 32 спортсмени. Дітей було розподіллено на 4 групи. Юних спортсменів та їхніх батьків було інформовано про хід та особливості дослідження, після чого вони надали згоду на участь в експерименті. Для вирішення завдань нашого дослідження були використані наступні методи: критичний аналіз наукової та методичної літератури, педагогічне спостереження, хронометраж навчально-тренувальних завдань, які проводились, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати. Аналіз отриманих результатів дозволяє побудувати програму навчання удару ногою «Кін гері». За рахунок підбору навантаження можемо регулювати та удосконалювати процес навчання. У 1, 4, 5 та 6 серіях виділились друга і четверта групи з наступними режимами роботи: 4 підходи*60с і 4 підходи*120с відпочинку. У 2, 3 серіях 2 група з навантаженням 4 підходи*60с відпочинку. Висновки. Вивчено структуру техніки виконання ударної рухової дії ногою «Кін гері». За результатами дослідження розроблено програму навчання удару «Кін гері» яка складається із виконання послідовних дій: розвиток рухових здібностей необхідних для виконання вправи, ознайомлення та опанування вихідних та кінцевих положень технічного прийому, встановлення дій без яких вправа не може бути виконана, формування уміння управляти власними рухами, розподіл технічного прийому на складові частини, виконання певних підвідних вправ, цілісне виконання удару. Нами також були розроблені критерії оцінювання виконання техніки удару ногою «Кін гері». The purpose of the research is to study the peculiarities of teaching the kicking technique "Kin Geri" in kyokushinkai karate. Materials and methods. 8-year-old boys in the number of 32 athletes took part in the study. Children were divided into 4 groups. Young athletes and their parents were informed about the course and features of the study, after which they gave their consent to participate in the experiment. The following methods were used to solve the tasks of our research: critical analysis of scientific and methodical literature, pedagogical observation, timing of educational and training tasks that were carried out, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. The results. Analysis of the obtained results makes it possible to build a training program for kicking "Kin Geri". By selecting the load, we can regulate and improve the learning process. In the 1st, 4th, 5th and 6th series, the second and fourth groups stood out with the following work modes: 4 approaches*60s and 4 approaches*120s of rest. In 2, 3 series, the 2nd group with a load of 4 approaches*60s of rest. Conclusions. The structure of the technique of performing impact motor action with the leg "Kin Geri" was studied. Based on the results of the research, the "Kin Geri" kick training program was developed, which consists of the execution of consecutive actions: the development of motor skills necessary to perform the exercise, familiarization and mastering of the initial and final positions of the technical reception, establishing actions without which the exercise cannot be performed, forming the ability to control one's own movements, the division of a technical reception into its component parts, the performance of certain underwater exercises, the integral performance of a blow. We have also developed criteria for evaluating the execution of the "Kin Geri" kicking technique.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ КОМБІНОВАНИХ ЗАНЯТЬ ФІТНЕСОМ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПОРУШЕННЯМИ ПОСТАВИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Протас, М.; Марченко, С.У статті розкрито мету, завдання, засоби та особливості організації і проведення комбінованих занять фітнесом для дітей молодшого шкільного віку з порушеннями постави. Показано, що найбільш поширеними вадами постави, у дітей молодшого шкільного віку (всього досліджено 56 дітей 8 - 9 років, 32 дівчини та 24 хлопця) є неправильний кут нахилу голови, грудний кіфоз, несиметричне положення плечей та нижніх кутів лопаток. Виявлено взаємозв’язок між оцінкою за стан біогеометричного профілю постави та рівнем розвитку гнучкості й сили досліджуваних. Підібрано засоби фітнесу, спрямовані на розвиток здібностей, необхідних для корекції постави та підібрано методи, що можуть плідно використовуватися під час організації та проведення комбінованих занять фітнесом для дітей молодшого шкільного віку з метою корекції постави. The article reveals the purpose, tasks, means and features of organizing and conducting combined fitness classes for children of primary school age with postural disorders. It is shown that the most common postural defects in children of primary school age (a total of 56 children aged 8-9 years, 32 girls and 24 boys were studied) are the wrong angle of head tilt, thoracic kyphosis, asymmetric position of the shoulders and the lower corners of the shoulder blades. The relationship between the assessment of the state of the biogeometric profile of the posture and the level of development of flexibility and strength of the subjects was revealed. Fitness tools aimed at developing the abilities necessary for posture correction and methods that can be fruitfully used during the organization have been selected and conducting combined fitness classes for children of primary school age to correct posture.