Перегляд за Автор "Мармаза, О."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМетодичні рекомендації для вступників другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 073 "Менеджмент"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Гречаник, О.; Мармаза, О.; Темченко, О.; Хлєбнікова, Т.Це видання допоможе абітурієнтам підготуватися до складання фахового вступного випробування зі спеціальності 073 «Менеджмент». Подано програму вступного випробування, у якій зазначено знання й уміння, що мають продемонструвати абітурієнти, зміст тем, процедуру вступного випробування, критерії оцінювання. Науково-педагогічними працівниками підготовлено орієнтовні відповіді на питання екзаменаційних білетів. This publication will help applicants to prepare for the professional entrance examination in the specialty 073 "Management". The program of entrance test, which indicates the knowledge and skills that should to be demonstrated by applicants, the content of the topics, the procedure of the entrance test, evaluation criteria. Scientific and pedagogical workers have prepared approximate answers to the questions of the examination tickets.
- ДокументРозвиток лідерського потенціалу керівника закладу освіти(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2022) Мармаза, О.; Козлова, О.Мета статті полягала у визначенні сутності лідерського потенціалу керівника закладу освіти та виокремленні підходів до його розвитку. Використано такі методи дослідження, як: аналіз, синтез, зіставлення, систематизація, метод наукової екстраполяції. У статті зазначено, що гуманістичний менеджмент спираються на людиноцентристську філософію та концепцію лідерства. Визначено, що лідерський потенціал керівника являє собою складне утворення: комплекс особистісних якостей, які знаходять прояв під час різних ситуацій; здатність реалізувати лідерські технології та техніки управлінської діяльності; досвід професійних комунікацій та соціальних стосунків. Запропоновано розділи проєкту розвитку лідерського потенціалу та їхнє змістове наповнення. Дійшли висновку, що під час призначення на керівні посади доцільно враховувати лідерський потенціал майбутнього керівника, а вже практикуючим керівникам – створювати проєкти розвитку лідерської компетентності. Перспективними проблемами досліджень є розробляння системи формування лідерського потенціалу керівника. The purpose of the article is to determine the essence of the leadership potential of the head of the educational institution and to identify approaches to its development. Such research methods are used as: analysis, synthesis, comparison, systematization, method of scientific extrapolation. The article states that humanistic management is based on a human-centered philosophy and the concept of leadership. Traditional and new personnel management systems are characterized by such features as: stability – change and development; control – delegation of responsibility and trust; egocentrism – corporate values; populism – business activity; uniformity and mediocrity – a variety of ideas, approaches, techniques; overestimation of achievements - competitiveness and –reputation. It is determined that the leadership potential of the head of the educational institution is a complex formation: a set of personal qualities that are manifested in different situations; ability to implement leadership technologies and management techniques; experience in professional communications and social relations. It is substantiated that the leadership potential of the head should be developed in the following components: professional, personal and emotional competence. Examples of components of these components are given. The sections of the project of leadership potential development and their content are offered. It is concluded that when appointing to executive positions it is advisable to take into account the leadership potential of the future head of the educational establishment, and practicing heads – to realize the importance of working to assert their position as a leader, to create projects of self-development and leadership competence. Promising research issues are the development of a system of leadership development of the head of educational institution during his training in management and in the postgraduate period.
- ДокументТеорія професійного іміджу: особливості, іміджотворчі елементи, іміджмейкінг(Харківська академія неперервної освіти, 2024) Мармаза, О.У статті проаналізовано професійний імідж. Зауважено, що професійний імідж відображає відповідність людини стандартним вимогам професії в уявленні колег, користувачів послуг, суспільства. Він починає формуватися ще під час підготовки до професії. Професійний імідж являє собою соціально-психологічний феномен, який наділяє людину професійними рисами. Він диктує, як треба поводитись, виглядати, говорити тощо. Він є в одному ряду з такими якостями, як професійна компетентність і професійна культура. Професійний імідж сприяє розвитку не тільки професійних, а й індивідуальних якостей людини. Особливо важливим є імідж для тих, хто працює в системі «людина – людина». Формування професійного іміджу працівників залежить від усвідомлення означеної проблеми керівником організації, цілеспрямованої діяльності з формування та підтримки позитивного професійного іміджу кожного та організації в цілому. The article analyzes the professional image. It was noted that the professional image reflects a person's compliance with the standard requirements of the profession in the perception of colleagues, service users, and society. It begins to form even during preparation for the profession. Professional image is a socio-psychological phenomenon that endows a person with professional traits. It dictates how one should behave, look, speak, etc. It is on a par with such qualities as professional competence and professional culture. Professional image contributes to the development of not only professional, but also individual qualities of a person. Image is especially important for those who work in the "person-to-person" system. The formation of the professional image of employees depends on the awareness of the specified problem by the head of the organization, purposeful activities for the formation and maintenance of a positive professional image of everyone and the organization as a whole.