Перегляд за Автор "Мануйлова, Д. А."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВЕРБАЛІЗАЦІЯ ПОНЯТЬ ЛЮБОВІ І НЕНАВИСТІ В СУЧАСНІЙ ПОЕЗІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-27) Мануйлова, Д. А.У публікації досліджено вербалізацію понять любові і ненависті в сучасній поезії. Любов в українській поезії є одним з основних елементів формування української ідентичності та культурної спадщини. Сучасна поезія розглядає різні аспекти концепту любові, наприклад любов до Батьківщини, до рідної мови, до природи, до близьких людей. Ненависть є протилежним комплексним почуттям, яке вербалізується лексемами, що мають негативне забарвлення, такі як «ворог», «жорстокість», «ненависть», «смерть», «біль», «зло», «темрява», «війна» тощо. Вони можуть бути виражені різними частинами мови, наприклад, іменники, дієслова, прикметники, прислівники, а також у формі метафор та образів, пов'язаних зі звуками, запахами та смаками. Зазначено, що сучасна українська поезія активно використовує образ ненависті, що пов'язаний з війною та російською агресією до України, відображаючи її не тільки як почуття, а й як моральне ставлення до конкретних подій та явищ. The publication explores the verbalisation of the concepts of love and hate in contemporary poetry. Love in Ukrainian poetry is one of the main elements in the formation of Ukrainian identity and cultural heritage. Contemporary poetry deals with various aspects of the concept of love, such as love for the Motherland, for the native language, for nature, for close people. Hate is the opposite complex feeling, which is verbalised by lexemes that have a negative connotation, such as "enemy", "cruelty", "hatred", "death", "pain", "evil", "darkness", "war", etc. They can be expressed by different parts of speech, such as nouns, verbs, adjectives, adverbs, as well as in the form of metaphors and images associated with sounds, smells and tastes. It is noted that contemporary Ukrainian poetry actively uses the image of hatred associated with the war and Russian aggression against Ukraine, reflecting it not only as a feeling but also as a moral attitude to specific events and phenomena.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЛОГОРИТМІЧНИХ ІГОР ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В СПАДЩИНІ ВИДАТНИХ ПЕДАГОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Мануйлова, Д. А.У публікації розглянуто використання логоритмічних ігор для дітей дошкільного віку в спадщині видатних педагогів. Сучасна логоритміка базується на декількох технологіях розвитку ритмічних та мовленнєвих здібностях. Змістом цієї технології є формування правильного ритму мовлення, включаючи темп та інтонацію, шляхом використання різноманітних вправ та ігор. Слід зазначити, що у ХХ ст. кілька видатних дослідників зробили свій внесок у розвиток логоритміки як наукової галузі. Визначено, що під час занять дітлахи демонструють значні покращення у своєму творчому, креативному та мовленнєвому розвитку. The publication examines the use of logorhythmic games for preschool children in the legacy of outstanding teachers. Modern logorhythmics is based on several technologies for the development of rhythmic and speech abilities. The content of this technology is the formation of the correct rhythm of speech, including tempo and intonation, through the use of various exercises and games. It should be noted that in the 20th century several prominent researchers contributed to the development of logarithmics as a scientific field. It was determined that during classes, children show significant improvements in their creative, creative and speech development.
- ДокументЕМОЦІЙНО МАРКОВАНІ МОВНІ ОДИНИЦІ В ПОЕЗІЇ ПОЧАТКУ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-22) Мануйлова, Д. А.У публікації досліджено емоційно-марковані мовні одиниці в поезії початку російсько-української війни. Емоційно марковані мовні одиниці типові для певних стилів мовлення і в поетико-художній творчості найяскравіше виявляються на лексичному й синтаксичному рівнях, бо мають обмежену семантику і сферу вживання, містять різні відтінки в значенні лексеми. Зазначено, що емоційно марковані мовні одиниці – це стилістично забарвлені лексеми, утворені за допомогою різноманітних художніх та мовних засобів. The publication examines emotionally marked language units in the poetry of the beginning of the Russian-Ukrainian war. Emotionally marked linguistic units are typical for certain styles of speech and in poetic and artistic creativity they are most clearly manifested at the lexical and syntactic levels, because they have limited semantics and scope of use, contain different shades in the meaning of the lexeme. It is noted that emotionally marked linguistic units are stylistically colored lexemes formed with the help of various artistic and linguistic means.
- ДокументЛогоритміка як засіб розвитку творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку сучасних ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Мануйлова, Д. А.Робота присвячена дослідженню впливу логоритміки на розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку. Логоритміка розглядається як комплексна методика, що поєднує мовленнєву, ритмічну, музичну та рухову діяльність. У роботі проведено теоретичний аналіз понять творчих здібностей, логоритміки, засобів, змісту та завдань логоритмічного навчання; розроблено методику логоритмічного навчання творчої особистості; проведено експериментальну перевірку ефективності логоритміки для розвитку творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку; проаналізовано результати експерименту та зроблено висновки. Робота містить практичні рекомендації щодо застосування логоритміки для розвитку творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку з урахуванням вікових, індивідуальних, групових та ситуативних особливостей. The work is devoted to the study of the influence of logorhythmics on the development of creative abilities of children of senior preschool age. Logorhythmics is considered as a complex method that combines speech, rhythmic, musical and motor activity. The work carried out a theoretical analysis of the concepts of creative abilities, logorhythmics, means, content and tasks of logorhythmic learning; developed a methodology of logorhythmic learning of creative personality; conducted an experimental verification of the effectiveness of logorhythmics for the development of creative abilities of children of senior preschool age; analyzed the results of the experiment and made conclusions. The work contains practical recommendations for the use of logorhythmics for the development of creative abilities of children of senior preschool age, taking into account age, individual, group and situational features.